مقالات رنگ مو, مقالات رنگ مو حرفه ای, مقالات رنگ مو در خانه

دکلره روی موی رنگ شده (مراحل انجام + مراقبت ها)

دکلره روی موی رنگ شده

یکی از راه‌های رنگ کردن موهای رنگ شده استفاده از دکلره، یعنی سفیدکردن موهای رنگ شده قبل از زدن رنگ اصلی به موها است. البته به‌منظور کاهش میزان آسیب به موهای خود، قبل از اینکه اقدام به دکلره کردن آن کنید، حداقل 8 تا 10 هفته پس از اولین رنگ کردن موهای خود صبر کنید. صرف‌نظر از اینکه از چه محصول سفیدکننده‌ای برای دكلره کردن موی رنگ شده استفاده می‌کنید، باعث آسیب مو می‌شود. بااین‌حال، تعدادی کار وجود دارد که می‌توانید قبل و بعد از دکلره کردن موهای خود انجام دهید تا این آسیب کمتر و حتی ترمیم شود.

یک پودر دكلره مو در منزل از فروشگاه خریداری کنید. اگر این اولین باری است که موهایتان را سفید می‌کنید، ممکن است بخواهید بدانید کدام پودر دکلره مناسب‌تر است که آسیب کمتری به موهای شما می‌زند، باید بدانید اکثر دکلره‌ها آسیب‌زننده هستند و فقط می‌توانید مراحل قبل و بعد از دکلره که در این مقاله گفته شده را انجام دهید تا آسیب کمتری به موهای شما وارد شود.

 اگر موهایتان بلند است و تا زیر شانه‌هایتان رفته، بهتر است ۲ عدد پودر دکلره بخرید تا مطمئن شوید که سفیدکننده کافی برای تمام موهایتان دارید. قبل از شروع دکلره کردن موهایتان، تمام دستورالعمل‌های روی پودر دکلره را بخوانید.

 

مواد طلایی دکلره استادبیک حاصل سال ها تحقیق و پژوهش در زمینه رنگ و دکلره است که با آزمایش روی صد ها مدل مختلف اکنون در دسترس شما عزیزان قرار گرفته است. این مواد اختصاصا متعلق به استاد کاظم خسروی (استادبیک) میباشد و هیچ نمونه ای از آن را در هیچ جای جهان پیدا نخواهید کرد. با استفاده از این مواد میتوانید در کمتر از یک ساعت انواع مو آسیب دیده ، پرکلاغی ، حنا شده و … را سفید کنید. جهت تهیه این مواد و دریافت مشاوره رایگان از طریق راه های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید :

اقدامات قبل از دکلره

هر شب به مدت یک هفته قبل از دکلره موی رنگ شده ، از ماسک نرم‌کننده مو استفاده کنید. ماسک موی حالت دهنده را از فروشگاه لوازم آرایشی، داروخانه یا به‌صورت آنلاین خریداری کنید. ماسک حالت دهنده را قبل از رفتن به رختخواب هر شب به مدت یک هفته قبل از دکلره کردن موهایتان بمالید. هنگام خواب، کلاه دوش (یک کلاه از جنس پلاستیک جهت گرم نگه‌داشتن سر) را روی موهای خود بپوشید، سپس صبح به طور معمول موهای خود را بشویید. 

استفاده از یک کرم مو یا ماسک حالت دهنده، به موهای شما کمک می‌کند رطوبت را حفظ کرده و به محافظت از آن در برابر مواد شیمیایی خشن موجود در سفیدکننده کمک می‌کند. یکی دو روز قبل از دکلره کردن، موهای خود را بشویید. 

دو روز قبل از اینکه بخواهید موهای خود را دکلره کنید، استفاده از کرم مو یا حالت دهنده مو را متوقف کنید و موهای خود را نشویید. روغن‌های طبیعی که روی موهای شما جمع می‌شوند، از پوست سر شما در برابر دکلره محافظت می‌کنند و به حفظ رطوبت داخل موهای شما در طول فرایند کمک می‌کنند. در طول مدتی که موهای خود را نمی‌شویید، سعی کنید از استفاده از محصولات حالت دهنده حرارتی مانند اتوی صاف یا سشوار خودداری کنید.

لوازم موردنیاز برای انجام دکلره در خانه

قبل از دکلره مو در خانه به وسایل زیر احتیاج خواهید داشت :

  • قبل از شروع، تمام لوازم خود را در حمام جمع‌آوری کنید. مطمئن شوید که پودر دکلره مناسب را با دستورالعمل استفاده در دسترس دارید.
  • همچنین، مطمئن شوید که دستکش‌های پلاستیکی یا لاتکس برای پوشیدن در کل فرایند دارید.
  • حداقل چند حوله سفید یا رنگ دیگر آماده کنید. اطراف سینک خود را با حوله محافظت کنید. در حین استفاده از سفیدکننده، حوله‌ای دور شانه‌های خود قرار دهید.
  • پیراهن کهنه‌ای بپوشید که در صورت ریختن مواد دکلره بر روی آن پیراهن خراب نشود و از رنگ‌ورو نرود. مراقب باشید که مخلوط سفیدکننده روی دیوار، کف یا میز نریزد، اگر این اتفاق افتاد، فوراً آن را تمیز کنید.
  • مطمئن شوید که یک برس رنگ مو برای این فرایند دارید، معمولاً هنگام خرید پودر دکلره یک برس رنگ مو و یک ظرف همراهش وجود دارد اگر این‌ها را نداشت، حتماً جداگانه خریداری کنید.

 

مراحل انجام دكلره كردن موهای رنگ شده

مراحل انجام دكلره كردن موهای رنگ شده
  1. موهای خود را با استفاده از شانه به چند قسمت تقسیم کنید. شما باید محلول سفیدکننده را از ریشه تا نوک موهایتان به موها بمالید. برای سهولت در استفاده، موهای خود را به حداقل 4 قسمت تقسیم کنید.

 

  1. موهای خود را از وسط پیشانی تا وسط پشت گردن به دو قسمت چپ و راست تقسیم کنید. سپس قسمت چپ و راست را از بالای گوش تا بالای سر به نصف تقسیم کنید. هر بخش را با یک کش مو یا گیره بالا نگه دارید. شما می‌توانید موهایتان را حداقل به 4 قسمت تقسیم کنید، اما اگر برایتان امکان داشت و راحت‌تر به بود، می‌توانید آن‌ها را به قسمت‌های بیشتری تقسیم کنید.

 

  1. پودر دکلره و اکسیدان را طبق دستور با هم مخلوط کنید. دستورالعمل‌های اکسیدان‌ها را برای مخلوط کردن دکلره با آن مطالعه کنید. در اکثر وقت‌ها با خرید یک پودر دکلره یک بطری یا ظرفی در اختیار شما قرار می‌گیرد که در آن پودر اکسیدان را مخلوط کنید. پس از ترکیب، مخلوط را در یک کاسه پلاستیکی قرار دهید تا با برس رنگ‌آمیزی مو راحت‌تر برداشته شود. قبل از ادامه کار دستکش‌های پلاستیکی یا لاتکس خود را بپوشید.

 

  1. قبل از اینکه هر چیزی را روی موهای خود بمالید، آزمایش تار را انجام دهید. یک قسمت مربعی 1 اینچی (2.5 سانتی‌متری) از موهای خود را از پشت سرخود جدا کنید، مخلوط سفیدکننده را به آن قسمت از مو بمالید، مدت‌زمان تعیین شده را برای تأثیرپذیری دکلره روی سرخود امتحان کنید. یعنی توجه کنید چه زمانی طول می‌کشد که موی شما به رنگ سفید دلخواه برسد، سپس با دستان خود مخلوط را بشویید. هنگامی که به رنگ موردنظر خود رسیدید، زمان دقیق باقی‌ماندن سفیدکننده روی بقیه موهایتان را می‌دانید. اگر بار اولتان است که دکلره را انجام می‌دهید و نتایج آن‌طور که انتظار داشتید نشد، دست از کار بکشید و محصول سفیدکننده دیگری را برای امتحان پیدا کنید.

 

  1. یک بخش از موهای خود را برای شروع انتخاب کنید و با استفاده از گیره یا کش آن بخشی را که انتخاب کرده‌اید بالا نگه دارید. با استفاده از انتهای نوک شانه، موهای خود را به نوارهای عرضی 1 اینچی (2.5 سانتی‌متری) تقسیم کنید. محلول سفیدکننده را از ریشه تا نوک روی آن نوار مو بمالید. نوار تکمیل شده را به کناری ببرید و این کار را تکرار کنید. پس از سفید شدن، آن قسمت از مو را به سمت بالا ببرید.

 

  1. فرایند سفیدکردن موهای باقیمانده را تکرار کنید. اگر در حین استفاده از مواد سفیدکننده روی موهایتان، مقداری از مایع سفیدکننده تمام شد، مواد دکلره و اکسیدان دوم را با هم مخلوط کنید. پس از تکمیل تمام بخش‌ها، یک کلاه دوش پلاستیکی روی سرخود قرار دهید.

 

  1. اجازه دهید دکلره برای مدت‌زمان موردنیاز روی موهای شما بماند. تست تار خود را دنبال کنید تا مدت زمانی را که باید سفیدکننده را روی موهایتان بگذارید تا به رنگ دلخواهتان برسید، مشخص کنید.

منظور از تست تار این است که چند تار از موهای خود را انتخاب کرده و مواد دکلره را روی آن بزنید، منتظر بمانید تا رنگ موهایتان به رنگ دلخواه دربیاید در این صورت زمان موردنیاز برای سفیدکردن موهایتان را به دست می‌آورید.

 

  1. بااین‌حال، به‌خاطر داشته باشید که اگر با موهای بسیار تیره شروع کرده‌اید، حتی تا حداکثر زمان، ممکن است موهای شما را به‌اندازه کافی روشن نکند. ممکن است لازم باشد این فرایند را در 1-2 هفته بعد تکرار کنید تا به نتیجه‌ای حتی کم برسید.

نکته: درحالی‌که سفیدکننده روی موهایتان است مراقب باشید سرخود را به چیزی تکیه ندهید، حتی با کلاه دوش، در غیر این صورت ممکن است به مبلمان خود آسیب برسانید.

 

  1. دکلره را با آب گرم یا داغ از روی موهای خود بشویید. سفیدکننده را با خم شدن روی سینک و قراردادن سرخود در زیر شیر آب بشویید. یا با قرارگرفتن در زیر دوش سفیدکننده را بشویید (که ممکن راحت تر باشد). از هر دمای آب راحت استفاده کنید. هنگامی که تمام مخلوط سفیدکننده از موهای شما آبکشی شد، آن را با شامپو بشویید.

 

  1. مطمئن شوید که دوش، وان، کاشی‌ها و پرده حمام خود را بعد از اتمام کار بشویید تا مخلوط سفیدکننده باقی‌مانده را پاک کنید تا به چیزی آسیب نرساند

 

جلوگیری از زرد شدن مو هنگام دکلره با تونر

جلوگیری از زرد شدن مو هنگام دکلره

تصمیم بگیرید که چه نوع تونر را می‌خواهید برای موهای خود استفاده کنید. دکلره، رنگ قبلی موهایتان را از فولیکول‌های موهای شما پاک می‌کند. به طور معمول، سفیدکننده برای ازبین‌بردن رنگ مو قبل از استفاده از رنگ موی جدید استفاده می‌شود. رنگ جدید بعد از دکلره چندین رنگ را روی موهای شما اعمال می‌کند تا طبیعی به نظر برسد.

هنگامی که از سفیدکننده برای كم رنگ كردن موی رنگ شده استفاده می‌کنید، گاهی اوقات باعث می‌شود رنگ موهای شما زرد یا غیرطبیعی به نظر برسد. برای اینکه رنگ بلوند طبیعی‌تر به نظر برسد، باید از تونر استفاده کنید تا رنگ‌های غیرطبیعی که توسط سفیدکننده آشکار می‌شود را جبران کنید.

3 نوع تونر موجود است: مبتنی بر آمونیاک، شامپو و رنگ. فقط رنگ باید بلافاصله بعد از سفیدکننده اعمال شود. برای زدن شامپو و مواد مبتنی بر آمونیاک باید چند روز صبر کنید.

تعیین کنید که کدام رنگ تونر برای شما بهتر کار می‌کند. تونر در رنگ‌های مختلفی از جمله بنفش، آبی و سبز وجود دارد. هیچ‌کدام از این تونرها موهای شما را به رنگ بنفش، آبی یا سبزرنگ نمی‌کنند. در عوض، هر رنگ تونر رنگ دیگری را که ممکن است در اثر دکلره کردن موهای شما ایجاد شود، از بین می‌برد. یعنی اگر موهای شما به رنگ زرد در می‌آید، می‌توانید رنگ زرد را با یک تونر بنفش جبران کنید تا رنگ

  • اگر موهای شما به رنگ نارنجی می‌رسد، از تونر آبی استفاده کنید.
  • اگر موهای شما به رنگ قرمز در می‌آید، از تونر سبز استفاده کنید.
  • اگر قبلاً موهای خود را دکلره کرده‌اید، ممکن است از قبل بدانید که چه نتایجی را باید انتظار داشته باشید و می‌توانید از قبل تونر را خریداری کنید.
  • اگر قبلاً موهای خود را دکلره نکرده‌اید، ممکن است لازم باشد چند روز صبر کنید تا بر اساس نتایج خاص خود تعیین کنید که کدام رنگ تونر موردنیاز است

طریقه استفاده از تونر بعد از دکلره

طریقه استفاده از تونر بعد از دکلره

مقدار کمی از رنگ موی تونر را روی موهایی که تازه سفید شده‌اند بمالید. پس از اینکه مخلوط دکلره را آبکشی کردید و موهایتان را شامپو زدید، فوراً درحالی‌که هنوز مرطوب است، تونر را به موهایتان بزنید. 1-2 قاشق چایخوری  تونر را با  ۱ میلی‌لیتر نرم‌کننده سفیدرنگ مخلوط کنید. نرم‌کننده را به موهای خود بمالید و اجازه دهید 15 تا 30 دقیقه بماند و سپس آبکشی کنید. درحالی‌که می‌توانید بلافاصله پس از دکلره کردن، رنگ موی تونر را اعمال کنید، لازم نیست فوراً استفاده شود.

اگر می‌خواهید برای استفاده از تونر صبر کنید تا بتوانید رنگ مناسب را انتخاب کنید، پس از شامپو کردن موهایتان در حمام، تونر را با استفاده از روش نرم‌کننده استفاده کنید.

چند روز پس از دکلره کردن موهایتان از تونر مبتنی بر آمونیاک استفاده کنید. آمونیاک برای موهای شما بسیار مضر است و نباید در همان روزی که موهای خود را دکلره کردید استفاده شود (برای بهترین نتیجه).

قبل از استفاده از آن، چند روز پس از دکلره کردن موهای خود صبر کنید و در آن بازه زمانی موهای خود را نشویید. دستورالعمل‌های روی جعبه تونر را برای دستورالعمل‌های دقیق مخلوط کردن و کاربرد دنبال کنید.

تونر مبتنی بر آمونیاک معمولاً همراه با یک بطری تونر و یک بطری توسعه‌دهنده است که باید قبل از استفاده با هم مخلوط شوند. پس از مخلوط کردن، تونر را می‌توان روی موهای خشک خود اعمال کرد و حدود 30 دقیقه بگذارید، سپس آبکشی کنید.

 

موهای خود را با شامپوی حاوی رنگ‌دانه‌های رنگی بشویید. یک شامپوی رنگی برای رنگ کردن موهایتان به طور منظم بخرید و استفاده کنید. یک شامپو تونر را می‌توان چندین بار در هفته استفاده کرد و به‌سادگی جایگزین شامپوی معمولی شما در حمام می‌شود. اجازه دهید شامپو به مدت 5-10 دقیقه روی موهای شما بماند و سپس آن را آبکشی کرده و نرم‌کننده بزنید. ممکن است لازم باشد چند برند مختلف از شامپو را امتحان کنید تا زمانی که بهترین شامپو را پیدا کنید.

مراقبت بعد از دکلره

  • پس از دکلره کردن موهایتان هفته‌ای یکبار از نرم‌کننده‌ها یا کرم موهای تقویت‌کننده استفاده کنید. یک‌کف‌دست از محصول را که معمولاً کرم یا خمیر است، روی موهای مرطوب خود بمالید و بگذارید حداقل 30 دقیقه روی موهایتان بماند. پس از آن موهای خود را به طور معمول بشویید.
  • در صورت امکان کرم مو را یک شب‌روی موهای خود بگذارید تا بهترین نتیجه را بگیرید. هنگام خواب از کلاه دوش روی سرخود استفاده کنید.
  • در صورت امکان از شستن موهای خود با شامپو خودداری کنید. شامپو، به‌طورکلی، باعث محو شدن هر نوع رنگ مو می‌شود، حتی آنهایی که برچسب “مناسب رنگ” دارند. هرچند وقت یکبار، هنگام شستن موهای خود، از شامپو استفاده نکنید. به‌سادگی موهای خود را آبکشی کرده و نرم‌کننده بزنید.
  • تا جایی که می‌توانید استفاده از تجهیزات سبک حرارتی را محدود کنید. حالت دادن به موهایتان با حرارت، چه دکلره شده باشد چه نباشد، به موهایتان آسیب می‌رساند.
  • ازآنجایی‌که دکلره کردن موهایتان باعث خشکی و آسیب می‌شود، باید تاحدامکان از استفاده از حرارت روی موهای سفید شده خود اجتناب کنید تا از شکنندگی و شکستن موهایتان جلوگیری کنید.
  • وقتی از گرما برای حالت دادن به موهای خود استفاده می‌کنید، آن را در کمترین دمایی که می‌توانید نگه دارید.
  • برای محافظت از موهای خود تا جایی که ممکن است بین دکلره‌ها صبر کنید. ازآنجایی‌که محصولات دکلره خشن هستند و به موهای شما آسیب می‌رسانند، برای کمک به محافظت از موهای خود تا جایی که ممکن است بین درمان‌های سفیدکننده صبر کنید.
  • برای بهترین نتیجه، صبر کنید تا ریشه‌هایتان کمی کمتر از 1 اینچ (2.5 سانتی‌متر) در بیاید و سپس آنها را سفید کنید. به طور معمول 4-6 هفته طول می‌کشد تا موهای شما تا این حد رشد کند.
  • می‌توانید از یک محصول اسپری رنگ ریشه در بین درمان‌های سفیدکننده استفاده کنید تا ریشه‌هایتان همرنگ بقیه موهایتان شود. محصولات اسپری رنگ ریشه یک رنگ مصنوعی را به طور موقت روی موهای شما اعمال می‌کنند. آنها فقط تا زمانی که موهای خود را بشویید دوام می‌آورند. دائمی نیستند.

نتیجه‌گیری

همان­طور که گفته شد یکی از راه­های دستیابی به رنگ دلخواه و زیبا روی مو، انجام دکلره است. ما در این مقاله به طور مفصل کارهایی که بهتر است قبل از دکلره کردن موهای رنگ شده انجام دهید، لوازم موردنیاز، نحوه انجام دکلره و مراقبت بعد از دکلره را بازگو کرده‌ایم به این امید که شما با انتخاب یک رنگ زیبا و مناسب و با کمترین آسیب به مو بتوانید عمل دکلره را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *