مقالات اصلاح موی کودک, مقالات تکنیک های آرایشگری

روش های اصلاح موی کودک

روش های اصلاح موی کودک

اصلاح کردن موی کودک از نظر بهداشتی امری ضروری و مهم است و همین امر باعث اهمیت موضوع اصلاح کردن مو می باشد. هر آرایشگری در طی دوره کاری خود بدون شک با انواع مختلفی از مشتریان چه افرادی که سن بالایی دارند و چه افرادی که سن کمی دارند ، برخورد میکنند.

هر فردی با یک دیگر از لحاظ نوع مو ، نوع پوست و شکل صورت متفاوت است. شما باید با توجه به تمامی این مسائل اصلاح را برای افراد انجام دهید. این مسئله باعث میزان بالای دقت و توجه زیاد شغل آرایشگری شده است. اما بهتر است اشاره کنیم که سختی های این شغل فقط به این موارد محدود نمی شود به خصوص درباره مشتری های خاص که منظور ما از آن ها کودکان است.

کودکان علاوه بر اصلاح با مدل موی خاص ، رفتار خاصی نیز می طلبند ؛ زیرا به طور معمول از آرایشگاه ترس دارند و بی قراری و گریه می کنند. در ادامه مطلب در مورد برخی روش ها و تکنیک های اصلاح موی سر کودک و مدل های مناسب کودکان خواهیم پرداخت.

نحوه اصلاح موی کودک

قبل از آن که روش هایی برای اصلاح مو ارائه دهیم باید به این نکته توجه کنیم که بلندی موی کودک چقدر است. نحوه کوتاهی و اصلاح موهای بلند و متوسط با موهای کوتاه تفاوت بسیاری دارد. به همین دلیل این دو موضوع را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار می دهیم.

نکته :

به این نکته قبل از اصلاح همیشه دقت کنید که غالبا آرایشگر ها قبل از شروع روند اصلاح مو ، با استفاده از آب پاش مو را خیس می کنند. موی خیس سنگین تر است و راحت کش می آید و این به این معناست که کوتاه کردن موی خیس ، هنگامی که خشک شود خود را بیش تر از آن اندازه نشان می دهد. برای اینکه در اصلاح موی کودکان تبدیل به یک حرفه ای شوید به پکیج آموزش اصلاح موی کودکان مراجعه کنید. مدرس این پکیج ، استادبیک ، نویسنده کتاب تکنیک های روانشناسی و اصلاح موی کودک و محقق در زمینه آرایشگری میباشد.

۱. کوتاه کردن موی بلند و یا متوسط در کودکان :

کوتاه کردن موی بلند در کودکان

تقسیم بندی و دسته بندی اولیه مو یکی از مهم ترین و اساسی ترین اقدامات برای کوتاه کردن موی بلند است که باید به درستی و با دقت آن را انجام دهید. با درست انجام دادن این کار سرعت شما بسیار بالا رفته و نتیجه بهتری را هم به دست می آورید. برای انجام تقسیم بندی اولیه بهتر است که از شانه هایی با دندانه های بزرگ استفاده کنید.

تقسیم بندی باید به گونه ای باشد که یک دسته مو از پشت گوش تا بالای سر تا پشت گوش دیگر ، و یک دسته مو از بخش بالایی سر کودک داشته باشید . شما می توانید دسته هایی که 3 سانتی متر عرض دارند ایجاد کنید و هر دسته را جداگانه گیره بزنید تا قاطی با دسته های دیگر نشود.

برای کوتاه کردن بخش پایینی و پشتی که دسته بندی کرده اید یعنی زیرین ترین لایه مو لازم است شما دسته افقی را به دو بخش عمودی ، یعنی دسته چپ و راست تقسیم نمایید . پس از آن با استفاده از قیچی خیلی سطحی قد مورد نظرتان از مو را بگیرید. برای انجام این کار ابتدا مو را صاف رو به پایین بگیرید . این کار را برای هر دو طرف مو تکرار کنید سپس دسته مو را بین انگشتان خود بگیرید و به سمت پایین بکشید و با استفاده از قیچی یک خط صاف کوتاه کنید.

برای کوتاهی قسمت بالای مو هم اقداماتی که در این مرحله انجام دادید را تکرار کنید. اما نکته این است که باید قد موهای جدید را با دقت با موهای قدیم تطبیق دهید که یک اندازه باشد. این کار باعث می شود در آخر کار مویی صاف و یک دست داشته باشید.

برای کوتاه کردن موهای بخش جلو می توانید فرق وسط باز کنید و از سمت چپ و راست کوتاه کنید یا هم مو ها را به سمت عقب شانه بزنید تا صاف شوند و متناسب با برش های قبلی کوتاه کنید. روش پیشنهادی باز کردن فرق باعث می شود مو ها صاف تر و یکدست تر از آب درآیند.

۲. کوتاه کردن موی کوتاه کودکان :

کوتاه کردن موی کوتاه کودکان

موهای کوتاه را نمی توان مانند موهای بلند تقسیم بندی کرد ؛ زیرا به طور معمول کوتاه تر از آن هستند که به شکل افقی در یک دسته قرار بگیرند. دسته بندی موهای کوتاه با موهای بلند تفاوتی جزئی دارد شما می توانید عرض دسته ها را بیش تر انتخاب کنید که این امر به خود شما بستگی دارد ، ولی مانند موهای بلند شما که سر تا سر یک دسته افقی داشته باشد نیست و باید دو دسته مربعی شکل انتخاب کنید. این امر باعث می شود قد کوتاه مو ها مانع از جاگیری در یک دسته یکسان نگردد.

کوتاه کردن قسمت بالایی مو در موهای کوتاه برخلاف کوتاه کردن موهای بلند و یا متوسط ارجحیت بر شروع کردن دارد. شما باید دسته های نازک و عمودی انتخاب کنید و آن ها را به آرامی با یک شانه دندانه ریز شانه بزنید. پس از آن باید یک برشی که کمی مورب باشد ایجاد کنید. ( کوتاه کردن 4/1 اینچ پیشنهاد می شود ) اگر شما به درستی حالت مورب کوتاهی مو را رعایت کنید ، حجم موی کودک بیش تر نشان داده می شود و هم دیرتر به کوتاهی مجدد نیاز پیدا می کند.

قسمت پشتی و یا جانبی موی کودک را طبق قواعدی که در بخش قبلی ذکر کرده ایم با قیچی کوتاه کنید. اما بسیاری از افراد ترجیح می دهند به جای استفاده از قیچی ، قسمت پشتی مو را با استفاده از ماشین اصلاح کوتاه کنند . برای این کار لازم است شما با یک محافظ ، مثلا محافظ سایز 3 به کوتاه کردن بخش پشتی بپردازید.

پس از آن با استفاده از یک محافظ با شماره بالاتر و با حرکت دادن قوسی شکل ماشین روی مو خطی که در آن بخش ایجاد شده را محو کنید تا ظاهری زیباتر به مو بدهد. در نهایت بهتر است با استفاده از تیغ ، با رعایت کامل و احتیاط ، مو های ریز پایین گردن را بتراشید ، تا مو یک خط یکدست و زیبا در بخش پشتی خود داشته باشد. رعایت این نکات باعث می شود نتیجه کار شما زیباتر و حرفه ای تر به چشم مشتری بیاید.

رفتار آرایشگر هنگام اصلاح موی کودک

رفتار آرایشگر هنگام اصلاح موی کودک

بسیاری از کودکان از اصلاح مو و آرایشگاه رفتن نمی ترسند با این حال یکی از رایج ترین معضلاتی که آرایشگر ها با آن مواجه هستند ، ترس و گریه زیاد برخی کودک ها حین اصلاح است. به عنوان یک آرایشگر شما وظیفه دارید مشتری خود را درک کنید و نیاز های آن را برطرف کنید. اگر مشتری کودکی باشد که از آرایشگاه ترس دارد ، وظیفه شما این است که به رفع ترس او کمک کنید. این کار در طی بلند مدت باعث می شود ترس کودک به کل از بین برود و از این مشکل خلاص شوید.

- کودک را با جوایز و خوراکی سرگرم کنید :

می توانید با دادن یک آبنبات و یا اسباب بازی کوچک به کودک ، کاری کنید تا سرگرم شود و ترس خودش را فراموش کند تا شما هم کار اصلاح را برایش انجام دهید. کودکان از اسباب بازی های ماشین و عروسک خوششان می آید و به راحتی سرگرم می شوند. خوراکی هایی مانند : لواشک ، شکلات ، پاستیل ، انواع آبنبات ها گزینه هایی مناسبی برای پرت کردن حواس کودک هستند.

- با کودک ارتباط برقرار کنید :

نوازش ، بغل کردن ، محبت کلامی و یا دست زدن برای کودک می تواند باعث برقراری رابطه ای صمیمانه بین شما و کودک شود. پرسیدن سئوال های ساده و قابل فهم و درک کودک و صحبت کردن می تواند کودک را سرگرم سازد تا ترس خودش را فراموش کند. همچنین شما می توانید از والدین کودک درباره خلقیات کودک و علائق او اطلاعات کافی بگیرید تا ساده تر و بهتر بتوانید ارتباطی با کودک شکل دهید.

- بگذارید کودک به ابزار های شما دست بزند :

در برخی موارد کودکان از ابزار های آرایشگران می ترسند و باور دارند که آسیب رسان و خطرناک هستند. شما با دادن برخی از ابزار ها به کودک ، ترسش را نسبت به ابزار های خود از بین ببرید و به راحتی به کار خود مشغول شوید . البته نمی توانید هر وسیله ای را به کودک بدهید ، زیرا ممکن است کودک با سهل انگاری به خود صدمه بزند اما ابزار هایی مثل شانه و یا آب پاش به کودک مانعی ندارد.

سخن آخر

اصلاح سر کودک ، جدا از آن که کودکان از نظر رفتاری و اخلاقی با سایر مشتری ها متفاوت هستند ، تفاوت خاصی با اصلاح سر سایر افراد ندارد. در این مطلب سعی کردیم به ارائه و شرح تکنیک های نحوه اصلاح موهای بلند و موهای کوتاه کودک بپردازیم و همین طور نکاتی هم در این مورد ارائه دادیم. اما مهم ترین نکته این است که چطور با کودک برخورد کنیم که ترس خود را از آرایشگاه رفتن از دست بدهد. دادن جایزه های خوشمزه و یا برقرار کردن ارتباطی نزدیک با کودک از موثر ترین روش ها هستند که در متن به شکل جزئی به آن ها پرداختیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *