مقالات آرایشگری مردانه

آموزش رایگان سشوار کردن مو (با تصویر) + 5 نکته مهم براشینگ مو

آموزش رایگان سشوار کردن مو (با تصویر) + 5 نکته مهم براشینگ مو

از نکات مهم برای زیبایی ، حالت دادن به موها است که در مردها اهمیت بالا تری دارد. حالت دادن به موهای مردانه با سشوار از جمله موارد پرکاربرد در آرایشگاه ها محسوب می شود و یک آرایشگر باید در این زمینه مهارت بالایی داشته باشد چه آرایشگر زن باشد چه مرد ، پایه و اساس کار یک آرایشگر حالت دادن به مو با سشوار است و مهارت در این کار به حرفه ای شدن آرایشگر کمک به سزایی می کند.

داشتن یک موی نامرتب برای هر فردی بسیار ناخوشایند است به همین دلیل برای داشتن یک ظاهر خوب و مناسب مرتب و خوش حالت بودن موها یک امر مهم و ضروری محسوب می شود .

و از آنجایی که داشتن یک چهره جذاب و تاثیرگذار برای مردها از اهمیت بالایی برخوردار است برای حالت دادن به موهای مردانه با سشوار به صورت صحیح نیاز به دانستن یک سری نکات درباره سشوار کردن موهای مردانه ، سشوار کردن موهای زنانه و سشوار کردن موهای کوتاه است.

قبل از شروع انجام سشوار کردن مو در ابتدا باید بررسی کنید که چه مدل موهایی به مدل صورت یا آناتومی چهره شما یا مشتری می آید. مثلا آیا باید موهای فرد موردنظر را به سمت بالا بدهید یا به اطراف بیشتر به چهره او می آید.

 

آموزش سشوار کشیدن موی مردانه

در ابتدا برای سشوار کردن موی مردانه و یا سشوار کردن موی کوتاه باید این تصمیم را بگیرید که چه مدل مویی متناسب با صورت شماست و اکثر مواقع از همین حالت مو مناسب صورتتان برای سشوار کشیدن های مداوم استفاده کنید.

زیرا اگر یک مدل موی ثابت و مشخص داشته باشید خیلی آسان تر می توانید روش سشوار کردن مو را انجام دهید . حالا می توانیم نکات کلیدی  اصلی را در ادامه برای شما بازگو کنیم .

مرحله 1

در ابتدا مهم ترین نکته تمیز ، نرم و فرم پذیر بودن مو است که توصیه می کنیم اگر برای مشتری قصد دارید سشوار بکشید موهای مشتری را با رعایت نکات اصولی شستشو دهید و اگر خودتان قصد سشوار کردن موهایتان را دارید به حمام بروید و شامپو مناسبی را برای شستشو موهایتان انتخاب کنید تا به خوش حالت شدن موهایتان کمک کند. با توجه به جنس مو یعنی خشک و چرب بودن آن شامپو خود را انتخاب کنید. انتخاب یک شامپوی نامناسب ممکن است باعث شکننده شدن موهای شما شود و فرم گیری و حالت دهی موهای خشک بسیار سخت است.

نکته:بعد از این که موهای خود را به شامپو آغشته کردید بلافاصله آنها رابشویید زیرا ماندن زیاد شامپو و موادشیمیایی روی موها باعث تخریب آن ها می شود. موهای خود را با آب داغ شستشو نکنید زیرا باعث تخریب موهایتان می شود.

مرحله 2

برای گرفتن آب موهایتان از حوله استفاده کنید سشوار برای حالت دادن موی شماست و برای خشک کردن و گرفتن آب موهایتان وسیله مناسبی نیست زیرا باعث تخریب موهایتان می شود اگر بخواهید دائم برای خشک کردن موهایتان از سشوار استفاده کنید.

مرحله 3

یکی از ابزاری که بعد از سشوار برای براشینگ مو نیاز است برس گرد در سایزهای متفاوت است . انتخاب سایز برس براساس سایز موهای شما و حالتی که به مو می خواهید بدهید است. مثلا برای سشوار کردن موهای بلند و سشوار کردن موهای زنانه اکثرا از برس ها گردی با قطر بزرگ استفاده می شود . برای سشوار کردن موهای مردانه یا سشوار کردن موهای کوتاه از برس های گردی با قطر کمتر استفاده می شود.

مرحله 4

برای سشوار کردن موهایتان سشوار را با فاصله از سرتان بگیرید این فاصله حدود 4تا5 سانتی متر است. تمام موهای بالای سرتان را به صورت یک دست و منظم سشوار بکشید.

مرحله 5

سمت چپ شخص بیاستید. سشوار دست چپ به صورت تفنگی و شانه پیچ در دست راست، از کف سر به صورت لایه ای دسته ای از مو را جدا کرده. شانه را با زاویه 45 درجه داخل مو فرو برده کمی به داخل بچرخانید و تا انتهای قد مو به سمت بیرون بکشید. باد سشوار نیز باید به قسمت زیر شانه برخورد کند.

براشینگ موی فشن1

مرحله 6

بعد از اتمام سشوار کشی سمت چپ، سمت راست شخص بیاستید سشوار در دست راست و شانه در دست چپ قرار می گیرد. مجدد از کف سر تا جلوی مو را به صورت لایه ای و زاویه 45 درجه شانه و باد سشوار که به زیر شانه برخورد می کند، سشوار کنید.

براشینگ موی فشن2

مرحله 7

در انتهای سشوار کشی برای اینکه مو عمود تر بیاستد موی سمت راست را به طرف چپ و موی سمت چپ را به سمت راست سشوار کنید.

براشینگ موی فشن3

مرحله 8

با استفاده از مویی مو را صاف تر کنید. نحوه کار برس مویی همانند برس پیچ است و مو باید به همان شکل سشوار شود. (زاویه 45 درجه شانه، باد سشوار زیر شانه)

براشینگ موی فشن4

مرحله 9

روی مو پودر پشینت بپاشید.

براشینگ موی فشن5

مرحله 10

پشت سر شخص بیاستید به مو ضربه بزنید تا مواد جا به جا شود.

براشینگ موی فشن6

مرحله 11

با استفاده از دندانه های کوچک شانه پنجه ای مو را فرم دهید.

براشینگ موی فشن7

مرحله 12

مو را شنیون کنید داخل شیار های ایجاد شده را، به وسیله تافت و انگشتان دست مرتب کنید.

براشینگ موی فشن8         براشینگ موی فشن9        براشینگ موی فشن10

پایان

براشینگ موی فشن11

5 نکته مهم براشینگ مو ( برای مشتریتان)

  1. از نکات اصلی سشوار کردن مو میزان رما و سرعت باد سشوار است که باید آن را در آخرین درجه تنظیم کنید.
  2. مهم ترین نکته برای حالت دادن به مو این نکته است که باید حتما موهایتان را لایه به لایه خشک کنید و تا یک لایه خشک نشده سراغ لایه بعدی نروید.
  3. همانطور که در بالا گفته شد سشوار را به مو نچسبانید و به اندازه 4 تا5 سانتی متر فاصله دهید
  4. زاویه گرفتن برس برای سشوار کردن مو 45 درجه است و باد سشوار باید از زیر به مو بخورد.
  5. مهم ترین عامل در شنیون و حالت گرفتن آسان مو رعایت اصول سشوار کشیدن است.

 

سوالات متداول 

آیا سشوار باعث ریزش مو می شود؟

یکی از سوالات پرتکرار افرادی که اکثرا موهای خود را با سشوار حالت می دهند این است که آیا سشوار مو را میریزد؟ درواقع این یک باور غلط است که سشوار باعث ریزش مو می شود این اتفاق زمانی خواهد افتاد و درست خواهد بود که روزانه با سشوار به مدت طولانی استفاده کنید زیرا باعث خشکی و شکننده شدن مو می شود .

در نتیجه سشوار باعث ریزش مو نمی شود و فقط باعث خشکی و آسیب پذیری مو می شود.

قبل سشوار چی به مو بزنیم؟

  • اسپری حالت دهنده مو (بهتر است روی موهای خیس یزنید)
  • سرم مو (اگر زیاد از سشوار استفاده می کنید سرم مو می تواند انتخاب مناسبی برای قبل از سشوار کردن موهایتان باشد)
  • کرم مو (علاوه بر این که به حالت دادن مو کمک می کند باعث براقی و درخشندگی مو هم می شود)
  • ژل مو ( ژل مو را کاملا سفت می کند و حکم حالت دهی دارد و بعد از زدن آن مو انعطاف پذیری خود را از دست می دهد )
  • واکس حال دهنده مو ( در میان آقایان طرفداران بیشتری دارد)
  • موس یا فوم حالت دهنده مو که حالت کف مانندی دارد.

چگونه سشوار بکشیم که موهایمان نسوزد؟

یکی از سوالات پر تکرار کاربران این است که آیا سشوار باعث سوختن مو می شود؟ ما در این نوشته راه حل هایی را به شما می گوییم که موهای شما با سشوار باعث خشک شدن و آسیب دیدن مو نشود.

  • قبل سشوار به ساقه موهایتان روغن بزنید
  • از دیسپانسر استفاده کنید تا حرارت در یک نقطه متمرکز نشود
  • اگر هرروز از سشوار برای خشک کردن مو از سشوار استفاده می کنید درجه حرارت را روی کم تنظیم کنید.

چه کنیم که بعد سشوار کردن موهایمان وز نشود؟

  1. زمانی که در حمام هستید موهای خو را نرم کننده بزنید.
  2. موهایتان را با حوله خشک کنید.
  3. موهایتان را با شانه دندانه درشت کاملا شانه کنید
  4. یک اسپره موس مو به موهایتان بزنید
  5. مجدد موهایتان را با یک شانه دندانه درشت شانه کنید
  6. سرم براق کننده مو بمالید ( از سرم به مقدار زیادی استفاده نکیند)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *