دانستنی ها و مقالات رایگان آرایشگری

انواع نیم رخ صورت و انتخاب مدل مو

انواع نیم رخ صورت

شناخت انواع نیم‌رخ صورت و دانستن این که شما یا مشتری‌هایتان چه فرم صورتی دارید، به شما در زیبایی بیشتر و مد امروزی بودن کمک شایانی می‌کند، تا زمانی که انواع نیم‌رخ صورت‌ها را نشناسید نمی‌توانید مدل موی مناسبی را انتخاب کنید و یا حتی در انتخاب عینک آفتابی و مدل ابرو و میکاپ درست دچار اشتباه می‌شوید.
جالب است این موضوع را در نظر بگیرید که شناخت انواع نیم‌رخ صورت به پیشرفت کارتان در تمامی زمینه‌ها مثل شینیون مو، کوتاهی مو، میکاپ و اصلاح ابرو کمک شایانی می‌کند. افراد دارای طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها هستند. این تفاوت‌ها در ویژگی‌های صورت است که ما را از بقیه متمایز می‌کند. تفاوت در ویژگی‌های صورت، شکل سر، شکل بدن، قد و وزن باید از عواملی باشد که در پیداکردن یک طرح مو مناسب شما در نظر گرفته شود. برای یادگیری اصولی آرایشگری میتوانید پکیج آموزش چهره شناسی را تهیه کنید.

انواع نیم‌ رخ صورت

نیم رخ راست

این نیم رخ ایده آل بوده و نه برآمده و نه فرو رفته است. معمولا مدل مو ها یا کوپ ها طوری طراحی می شوند که نیم رخ طبیعی و راست به نظر برسند.

نیم رخ فرو رفته (مقعر)

در این نیم رخ پیشانی و چانه برجسته و بینی تو رفته می باشد. برای انجام کوپ این نیم رخ سعی می شود از برجستگی چانه کاسته و تو رفتگی بینی از بین برود. برای این نیم رخ مو ها در پشت گردن، نباید روی خط چانه باشد، بهتر است مو ها را بلند تر و یا بالاتر از خط چانه کوپ کنید. استفاده از مدل هایی که در دو طرف فک و آرواره ها به صورت قرار می گیرند. مناسب می باشد. می توانید از یک چتری کم پشت و ملایم به سمت بالا برای حل کردن مشکل چانه کمک بگیرید. از انباشتن حجم زیاد مو ها روی پیشانی بپرهیزید زیرا باعث می شود فرورفتگی بینی و شکل مقعر چهره بیشتر جلوه کند.

نیم رخ برآمده (محدب)

در این نیم رخ پیشانی تو رفته، بینی برآمده و چانه تو رفته می باشد. برای انجام کوپ با این نیم رخ سعی شود پیشانی و چانه بر جسته و بینی تو رفته جلوه کند. کوپ مناسب این نیم رخ حدودا روی گردن و با اندازه تقریبا متوسط می باشد. مو ها را بلند کوپ نکنید. بهتر است روی گوش ها و اطراف آن را به صورت پر و شلوغ کوپ کرده و فرم دهید. برای زیبا تر به نظر رسیدن چهره قسمت جلو و روی پیشانی را به صورت موج دار و پر کوپ کنید.

نیم رخ چانه بجسته

دراین نیم رخ لب و چانه جلوتر از حد معمول قرار گرفته است و پیشانی کوتاه می باشد. به وسیله یک چتری پر و بلند روی پیشانی آن را قرینه کنید. برای کشیده شدن صورت مو ها را در قسمت شقیقه ها به سمت بالا ببرید و استفاده از حلقه های مو در پشت گردن به زیبایی چانه می افزاید. بهتر است خط پایان آرایش مو را به پشت گردن محدود نکرده و تا خط چانه ادامه یابد. خط آرایش مو را بلندتر یا کوتاه تر از خط چانه در آورید.

آشنایی با بهترین مدل مو برای اشکال مختلف صورت

اگر می‌خواهید در آینده یک آرایشگر موفق شوید، یکی از مهارت‌هایی که قطعاً باید داشته باشید این است که به مشتریان مشاوره دهید، چه مدل‌ موهایی بر اساس نیم‌رخ صورتشان مناسب است.
مورد دوم یک عامل مهم اما اغلب فراموش شده هنگام انتخاب مدل مو است. یک مدل موی خاص ممکن است برای یک نفر زیبا به نظر برسد، و برای دیگری نامناسب باشد. برای اینکه بتوانید به مشتریان خود به‌خوبی خدمات‌رسانی کنید، داشتن توانایی تشخیص استایل‌های متناسب با چهره و تیپ بدنی آنها اطلاعاتی است که برای شما بسیار ارزشمند خواهد بود. کسب اطلاعات دقیق در مورد نحوه انجام این کار را فقط می‌توان در دوره پکیج چهره‌شناسی به دست آورد.

به‌طورکلی، بااین‌حال، می‌توان از برخی دستورالعمل‌های تقریبی به‌عنوان نقطه شروع برای انتخاب مدل موی مناسب برای یک فرم صورت خاص استفاده کرد. برخی از این قوانین عبارت‌اند از:

صورت ‌های گرد

صورت ‌گرد

وقتی صورت گرد دارید، باید مدل موهایی را در نظر بگیرید که سعی می‌کنند صورت شما بیضی تر به نظر برسد. برخی از مدل‌های موی کلاسیک، برش‌هایی هستند که زیر چانه قرار می‌گیرند. همچنین به‌طورکلی توصیه می‌شود موهایتان را به‌صورت لایه‌لایه و طبقه‌طبقه کوتاه کنید.
هدف از این کار این است که صورت شما کشیده به نظر بیاید و در نتیجه به هدف بیضی نشان‌دادن آن دست‌یابید. مشتریانی که صورت‌های گرد دارند، باید از موهای موج‌دار کوتاه خودداری کنند که باعث می‌شود صورت‌های گرد، گردتر به نظر برسند.

صورت‌های بیضی ‌شکل

صورت‌ بیضی

افرادی که صورت‌های بیضی دارند معمولاً خوش‌شانس هستند، زیرا به نظر می‌رسد اکثر مدل‌های مو به‌خوبی برای آنها مناسب است به همین دلیل به ‌صورت‌های بیضی‌شکل، نیم‌ رخ استاندارد هم می‌توان گفت. بااین‌حال، هنگام انتخاب مدل مو برای چنین فردی باید به چند نکته توجه داشت. به‌عنوان‌مثال، باید از مدل مویی که صورت را بلندتر نشان می‌دهد اجتناب کرد، زیرا این کار ظاهر کلی آن‌ها را خراب می‌کند. اینها شامل سبک‌هایی است که مو در بالای سر حجم‌دار باشد. مدل موهایی که خط فک را برجسته می‌کند نیز برای چنین مشتریانی ایدئال است.

صورت‌های قلبی شکل

صورت‌ قلبی

افرادی که صورت‌های قلبی دارند معمولاً چانه نوک‌تیز دارند. در نتیجه، بهترین مدل مو برای آنها معمولاً مدلی است که توجه فرد را به سمت بالا به سمت چشم‌ها و استخوان گونه‌ها جلب کند. علاوه‌برآن، متخصصان از مدل‌هایی استفاده می‌کنند که به نظر می‌رسد پهنای پیشانی افراد را کاهش می‌دهد. نمونه‌هایی از این موارد عبارت‌اند از موهای اطراف سر مقداری حجم داشته باشد. کوتاهی مو که منجر به لایه‌بندی در اطراف گونه‌ها می‌شود نیز به‌طورکلی توصیه می‌شود، زیرا مقداری طول به‌صورت می‌دهد و توجه بیننده را به مرکز صورت جلب می‌کند. برخی از متخصصان همچنین توصیه می‌کنند که افرادی که صورت‌های قلبی دارند باید موهایی داشته باشند که طول آن‌ها درست بالای شانه‌ها باشد و در نتیجه آن‌ها دور فک پایین پر شود. این حالت چهره را کمی بیشتر متعادل می‌کند.

صورت‌ های دراز

صورت‌ دراز

معمولاً به افرادی که صورت‌های کشیده دارند توصیه می‌شود از موهای بلند خودداری کنند، اما اگر موها در لایه‌های بلند کوتاه شده و طوری طراحی شده‌اند که به گونه‌ها و همچنین چانه نزدیک باشند، می‌توانند این کار را انجام دهند. اگر دوست دارند  موهایشان بلند باشند، موج‌دار کردن موها نیز در این موارد ایده خوبی است. به این دلیل که موهای بلند و موج‌دار به کناره‌های صورت پهنا می‌بخشد و طول عمودی را متعادل می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *