مقالات آرایشگری مردانه

آموزش سایه زدن ریش

مدل ریش سایه دار
دوره آموزش اصلاح ریش

پکیج آموزش اصلاح ریش حرفه ای

پکیج آموزش اصلاح ریش تمامی نکات و تکنیک های اصلاح و سایه ریش را بصورت گام به گام به شما آموزش میدهد

آموزش سایه انداختن ریش

فید کردن ریش

برای سایه زدن ریش مردانه ابتدا یک شانه شماره 6 را روی ماشین اصلاح قرار داده و به اصلاح صورت می پردازیم.

براي ریش سایه روشن بسته به انواع ریش ها (مثلا اگر ریش کم پشت بود) موهای اضافی زیبا دیده نميشود پس موهای اضافی را کوتاه می کنیم و ریش را کاملا یکدست کرده و سپس به سایه انداختن ریش می پردازیم.

نکته مهم اینه که ما باید بیس و مرکز سایه را بدانيم تا به خوبی بتوانيم مدل ریش سایه دار را اجرا کنیم. پس باید بدانيم چه شماره هایی ميتواند به ما کمک کند تا سایه انداختن ریش را به خوبی انجام بدیم. شماره4 الی 6 ميتواند در سایه زدن به ما خیلی کمک كند و همچنين می توانیم سایه صفر را با اینها ادغام کنیم.

بهتر است شماره 5 را با 8 و 9 و 10 به بالا را با هم ترکیب کنیم تا یک سایه ریش مردانه زیبا داشته باشیم.

خود شانه بستگی به ضخامت آن دارای شماره هست و میتوانیم برای سایه ریش از آن استفاده کنیم که قسمت شماره 5 شانه را به حالت 90 درجه قرار می دهیم طوری که کاملا قسمت بدنه شانه چسببیده به پوست سر باشد. همچنین شانه را بالا نمی کشیم و داخل دندانه ها مو را محو می کنیم. یعنی اول مرکز را کوتاه می کنیم و بعد صفر را می زنیم.

کمی بالاتر از صفر را هم محو می کنیم و با شماره 5 که قبلا زده ایم ترکیب می کنیم (بالای گوش). سپس میایم پایین تر از قسمتی که صفر زده ایم (پایین تر از گوش) و موهای روی صورت را که قبلا اصلاح کرده ایم با شماره 6 ترکیب می کنیم یعنی پایین تر از جایی که صفر زده ایم ( یعنی شانه 6 و سپس موهای پایین تر روی صورت شماره 7 ).

شانه شماره 1 را روی ماشین می گذاریم ولی از دیدگاه ما شماره 3 هست. دنده ها را میکشیم به عقب که تبدیل میشود به شماره 4  و قسمت بالا و پایین را با این شماره ترکیب می کنیم تا سایه زدن ریش ما به زیبایی دیده شود. این قسمت را بصورت ضربه ای کوتاه میکنیم که چشم متوجه این تفاوت بشود و کم کم مدل ریش سایه دار ما شکل پیدا کند.

شانه را کاملا صاف زیر چانه قرار می دهیم و خط را ایجاد می کنیم. خط های صورت در طراحی خیلی مهم است که ما به این ها نما میدهیم. مثلا خط سبیل را می گیریم و خط بغل سبیل را کاملا صاف می کنیم و یک مثلث زیر لب در می آوریم و سپس خط ها را با تیغ می گیریم. پوست را کاملا کش دهید و خط بغل سبیل را صاف کنید.

نکته هایی که در خط گرفتن تیغ خیلی مهم است:

سایه زدن ریش
  1. وقتی تیغ را داخل دسته تیغ قرار می دهیم باید به تیغ کمی فاصله دهیم.
  2. پوست را خیس نمی کنیم اما اگر شما پوست را خیس کردید بلافاصله بعد آب را از روی پوست بگیرید چون وقتی خط را می گیرید به جای یک تار مو سه تار مو را کوتاه میکنید.
  3. پوست را کاملا کش دهید.
  4. به هیچ عنوان به خود پوست ضربه نزنید و به مو ضربه بزنید.
  5. نکته ی خیلی مهم مربوط به دسته تیغ هست. شما باید بصورت موازی همان قسمت پوست را کش دهید و تیغ بزنید.
  6. دسته تیغ باید سبک باشه تا دست شما را زود خسته نکند و انرژی کمتری از دست بگیرد. این مورد در سرعت ، دقت و کیفیت کار خیلی مهم و اثرگذار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *