مقالات آرایشگری مردانه, مقالات سایه مو

انواع فید مو

انواع فید مو

امروزه مدل موهای مردانه فید بسیار محبوب بوده و در سال‌های اخیر محبوبیت خودش را از دست نداده است. انواع مدل فید برای مردها با موهای کوتاه ، بلند ، فر و … اصلاح می‌شود و فرقی نمی‌کند که شما موی لاتین، سفید، سیاه یا آسیایی دارید. تمام آرایشگران باید با نحوه انجام انواع سایه زنی مو آگاه باشند.

مراحل سایه زنی مو برای آرایشگران مبتدی کمی دشوار است اما شما میتوانید با تمرین‌کردن و سپری کردن دوره‌های آموزشی در این حرفه مهم تسلط پیدا کنید. انواع مدل فید مو شامل های‌فید (High fade) ، مید فید (Mid fade) و لو فید (Low fade) است که در ادامه مطلب با انواع فیدها آشنا خواهید شد، پس با ما همراه باشید.

دوره آرایشگری مردانه
دوره آموزش آرایشگری مردانه استادبیک
دوره آموزش پیرایش مردانه استادبیک بهترین و موثر ترین دوره آرایشگری با ارائه مدرک معتبر و خوابگاه رایگان

ساده‌ترین راه برای کوتاه‌ کردن مو، کوتاهی پشت و اطراف سر است که یک نوع مدل سایشی ایجاد می‌کند. مدل های فید یک مدل بسیار جذاب است؛ این مدل از قسمت بالای سر شروع به فید یا محو شدن می‌کند و کنتراست بیشتری بین دو طرف بلندتر و کوتاه‌تر دارد. این امر برای حالت‌دهی موها به سمت بالا مناسب است و باعث زیبایی موی فرد می‌شود. در فید با حد بالا، خط های محو شده، بالای قسمت بغل سر قرار می گیرند. از این مدل به طور معمول برای افرادی که موهای بالای سرشان کوتاه است، استفاده می شود. به این صورت که محدوده کار در برخی نقاط، بالای مثلث شقیقه قرار می گیرد. 

۲) مدل موی Mid fade

مدل موی Mid fade ، تعادل کاملی را در بین فید شدن کم‌ و زیاد نشان می‌دهد. این مدل مو، برشی است که از وسط سر شروع می‌شود و تا گوش و خط گردن کاهش می‌یابد. مدل موی مید فید خطی بین موهای فید شده و موهای بلند ایجاد می‌کند و یکی از مدل موهای شیک محسوب می‌شود. فید با حد متوسط بین مثلث شقیقه انجام می شود. تقسیم بندی متناسب و بسته به انتخاب مشتری نسبت به شکل سر و چهره آن ها انجام می شود؛ همچنین فاصله تقسیم بندی ها در این مدل با هم برابر است. 

۳) مدل موی Low fade

مدل موی Low fade محبوب‌ترین مدل سایه مو است. این فید از بالای گوش شروع می‌شود و در اطراف خط مو تا گردن امتداد پیدا می‌کند. لو فید نسبت به برخی دیگر از گزینه‌های فید کردن لطیف‌ تر است. این مدل فید هم برای مو های کوتاه و هم برای مو های بلند مناسب است. در مدل فید با حد پایین، قسمت محو زیر خط شقیقه قرار دارد و حجم تیرگی موها در قسمت بالای مو زیاد است. از این مدل فید مو برای افرادی که دارای فرورفتگی در بغل یا پس سرشان هستند، استفاده می شود.

۴) مدل موی Taper fade

تاپر فید که به اسم سایه مخروطی هم شناخته می‌شود، مدل مویی تمیز و مدرن است که بسیار در آرایشگاه ها محبوب است. این مدل ، فید کردن را از پشت گردن و دو طرف مو انجام میدهد. نام دیگر مدل تیپر فید، مخروطی است. به عنوان یک مدل موی مدرن و منظم در میان آرایشگران و همچنین آقایان بسیار محبوب است. در این مدل، موها کاملا فید نمی شود؛ بلکه مقداری موی کوتاه در قسمت فید باقی می ماند. 

۵) مدل موی Skin fade

اسکین فید که به آن مدل موی فید صفر هم می‌گویند، یکی از فید های محبوب در آرایشگاه‌ هاست. مدل موی skin fade توسط جوانان مورد استقبال زیادی قرار گرفته چون یک مدل تمیز و دارای کنتراست بالا است. اسکین فید، ساده ترین مدل فید مو است؛ این مدل فید به این صورت انجام می شود که از پوست سر شروع شده و کم کم به شماره های بالاتر شانه می رسد.

۶) مدل موی bald fade

این نمونه از مدل موی فید (Blad fade) یک مدل موی مردانه است که با استفاده قیچی موها را تا پوست سر کوتاه می‌کند تا ظاهری تمیز تر داشته باشد. این نوع مدل موی فید که به آن طاس نیز می‌گویند، ظاهری آراسته و جسورانه به فرد می‌دهد؛ بنابراین اگر به دنبال تراشیدن مو و ایجاد کنتراست بالا هستید، بالد فید مناسب است.

۷) مدل موی Undercut Fade

Under cut مدل مویی محبوب و مدرن است که در آن کناره‌ ها و پشت سر تراشیده یا کوتاه می‌شود. به‌طورکلی، آندرکات بسیار شبیه به فید کردن است که مو ها در دو طرف و پشت سر کوتاه میشود. شما می‌توانید متناسب با موهایتان، آندرکات متوسط یا کم را انتخاب کنند. در مدل آندر کات، کناره های سر یا پشت آن کوتاه یا گاها به طور کلی تراشیده می شود. در روش سنتی این مدل کوتاه کردن، مو کاملا تراشیده می شود و کمرنگ نمی شود و در پی آن موهای بالای سر بسیار بلند تر می شود. 

8) دیسکانکت آندرکات (Disconnected undercut)

مدل موی دیسکانکت ، یک تضاد شدید بین موهای بلند و کوتاه در قسمت‌های بالا و پایین سر به وجود می‌آورد. این مدل مو در بین جوانان بسیار محبوب است. این مدل برای مردان دارای شکل صورت بیضی و گرد برای زاویه‌دار شدن چهره بسیار تأثیرگذار است. در این مدل مو پشت و کناره‌های سر کوتاه می‌شود. در مدل دیسکانکت آندر کات، یک تضاد بسیار زیاد بین موهای بلند بالای سر و موهای کوتاه و فید شده وجود دارد. این مدل مو در میان بچه ها بسیار طرفدار دارد. همچنین این مدل مو برای آقایان با فرم صورت گرد یا بیضی مناسب است. 

۹) فید مدل Side part

در این مدل مو قسمت اطراف سر فید و از بین می‌رود. مدل موی side part یکی مدل های مدرن و امروزی است که طرفداران زیادی دارد.

فید مو را میتوان بر اساس نوع کوتاهی و ظاهری تقسیم بندی کرد. در ادامه به معرفی و بررسی این دو دسته می پردازیم:

انواع فید مو بر اساس ظاهر

1- فید منظم و شفاف

مدل فید مو به صورت منظم و شفاف با تیغه های منظم انجام می شود و در نتیجه ظاهر بسیار دلپذیر و مرتبی به شما می دهد. برای انجام این مدل نیاز به زمان بیشتری است. در فید منظم و شفاف، محو موها به صورت خیلی زیاد اتفاق می افتد.

2- فید نامنظم و مات

فید نامنظم و مات مو با تیغه های نامنظم ماشین های اصلاح انجام می شود و خطوط فید شده ای که در این مدل ایجاد می شود به طور نامظم است؛ پس اگر شما در کار خود و تمیزی آن وسواس دارید از این مدل استفاده نکنید.

جمع بندی

شما در این مطلب با انواع سایه زنی برای مدل‌های مو مردانه آشنا شده‌اید. همان‌طور که می¬دانید فید شدن مو یکی از محبوب‌ترین مدل‌های مو برای آقایان است. مدل موی فید، ظاهری جذاب و شیک برای مردانی است که می‌خواهند مدل کوتاهی داشته باشند. مدل‌های سایه زنی را می‌توان با انواع طول‌ها، موها و مدل‌ها ترکیب کرد تا ظاهری شیک و خنک را ایجاد کند.

2 فکر در مورد “ انواع فید مو

  1. آریا گفت:

    خوب بود خوشم اومد

  2. مهدی گفت:

    سلام استاد بسیار عالی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *