مقالات رنگ مو

تبدیل و ترکیب رنگ موی سرد و گرم و برعکس

ترکیب رنگ موی سرد و گرم

یکی از ابزارهایی که خانم‌ها برای تغییر مثبت در چهره خود از آن استفاده می‌کنند، رنگ موهای سردوگرم است.  برای استفاده هرچه بهتر از آن باید نکته‌ای را در نظر داشته باشید. اینکه باید بین اندام و رنگ چشم‌ها، صورت و رنگ موی خود تعادل مناسبی برقرار کنید. بدون درنظرگرفتن این فاکتورها به‌هیچ‌عنوان جذابیت خاصی که انتظارش را داشتید را نمی‌توانید داشته باشید.

افراد دارای سلیقه‌های مختلف هستند و همین موضوع باعث به‌وجودآمدن انواع رنگ شده است. بیشترین قشر پرطرف‌دار استفاده از رنگ مو، بانوان جوان هستند که طبق نظرسنجی‌های به‌عمل‌آمده رنگ‌های مشکی، عسلی، نسکافه‌ای، کاراملی و … جزء محبوب‌ترین‌ها به شمار می‌رود.

شناخت رنگ های سرد و گرم در رنگ مو یکی از موضوعات پایه‌ای است که خیلی در انتخاب شما و در رنگ کردن مو یا آرایش و ایجاد هارمونی بین آنها تأثیر دارد. در این مطلب سعی داریم به بررسی رنگ‌های سردوگرم بپردازیم.

تفاوت رنگ موی گرم و سرد

می‌دانید که انتخاب رنگ موی مناسب فراتر از تصمیم‌گیری ساده بین بلوند، تیره یا قرمز است. در هر یک از دسته‌های رنگی، طیف وسیعی از سایه‌ها وجود دارد که از نظر تن متفاوت هستند تا رنگین کمانی از تفاوت رنگ موی گرم در مقابل سرد ایجاد کنند. آشنایی با تفاوت‌های رنگ سردوگرم برای به‌دست‌آوردن موهای رؤیایی، می‌تواند کمک مؤثری نماید. هنگام معرفی انواع رنگ‌های سردوگرم وقتی تفاوت بین این دورنگ را بررسی می‌کنید، لازم است در نظر داشته باشید که رنگ موی گرم دارای غلبه رنگ‌دانه‌های قرمز، زرد و نارنجی است درحالی‌که رنگ موهای سرد دارای غلبه رنگ‌دانه‌های سبز، آبی و بنفش است. تمامی این مباحث بصورت تخصصی و حرفه ای در پکیج اموزش کاربر مواد شیمیایی حرفه ای وجود دارد که میتوانید با تهیه آن بصورت حرفه ای رنگ و مش را فرا بگیرید.

رنگ موی گرم چیست؟

به رنگ‌هایی گرم گفته می‌شود که بیشتر از رنگ‌های زرد و نارنجی استفاده شده باشد. بنفش جزو دسته رنگ‌های گرم محسوب می‌شود؛ اما بنفشی که در آن رنگ قرمز بیشتر استفاده شده باشد.

سری رنگ‌های طلایی از رنگ‌های گرم هستند که با علامت اختصاری G نمایش داده می‌شوند و دارای پیگمنت‌های زیاد رنگ زرد هستند. دسته مسی یا کوپر جزو رنگ‌های گرم هستند و به دلیل اینکه پیگمنت‌های قرمز و نارنجی بسیار زیادی دارد شما برای به‌دست‌آوردن این رنگ نیاز به پایه 6 یا 7 دارید. پس برای به‌دست‌آوردن رنگ مسی احتیاج به پایه‌های خیلی بالا نیست و حتماً نباید مو بدون زردی باشد. سری رنگ‌های مسی یا کوپر مناسب برای پوست‌های گندمی و سبزه است. سری رنگ‌های ماه گونی، ارغوانی و شرابی دارای پیگمنت قرمز و بنفش هستند پس جزو دسته رنگ‌های گرم محسوب می‌شوند و برای پوست‌های سبزه و تیره هم مناسب هستند.

بعضی از رنگ‌ها هم مابین قرار گرفته‌اند مانند: رنگ بژ که از ترکیب رنگ دودی و طلائی تشکیل شده‌ است و اگر شدت رنگ دودی در بژ زیاد شود، به رنگ‌های سرد تمایل پیدا می‌کند و اگر شدت رنگ طلائی بیشتر باشد به سمت رنگ‌های گرم متمایل می‌شود.

 

رنگ موی سرد چیست؟

رنگ موی سرد

به رنگ‌هایی سرد گفته می‌شود که با رنگ سبز و آبی ترکیب شده باشد. یعنی وقتی رنگ زرد با سبز و قرمز را با آبی ترکیب کنیم و به رنگ بنفش تبدیل شود، جزو رنگ‌های سرد محسوب می‌شود. رنگ‌های ASH که جزو دسته‌های خاکستری و دودی هستند نیز شامل رنگ‌های سرد می‌شوند؛ زیرا پیگمنت آبی بالایی دارند. رنگ‌های دودی و خاکستری بیشتر مناسب افراد سفیدپوست هستند. به دلیل بالا بودن پیگمنت آبی در رنگ‌های دودی و خاکستری شما می‌توانید از این دسته رنگ‌ها برای خنثی‌کردن رنگ‌های پایه نارنجی و زرد استفاده کنید.

برای به‌دست‌آوردن رنگ دودی شما باید از پایه‌ بالایی برخوردار باشید برای مثال در پایه‌ 9 می‌توانید رنگ دودی را بزارید؛ اما اگر شما از رنگ‌های دودی استفاده کنید و پایه مو رنگ زرد داشته باشد، رنگ موی شما به زیتونی متمایل می‌شود. به‌طورکلی رنگ موی سرد از ته‌رنگ‌های سرد مانند: خاکستری/آبی، مات/سبز و رنگین کمانی/ بنفش استفاده می‌کنند تا سایه‌های غنی مانند بلوند پلاتین ایجاد کنند.

 

تبدیل رنگ‌های سرد به گرم

افرادی که مدام و پی‌درپی از گروه رنگ‌های سرد استفاده می‌کنند پیگمنت قرمز داخل ساختمان موهای این افراد تضعیف می‌شود و بعد از آن هر رنگ گرمی که به موها زده می‌شود به‌راحتی با چندین بار شستشو کم‌رنگ می‌شود و رنگ سرد روی موها دوباره نمایان می‌شود. در این مواقع احتیاج به عمل پرکلراسیون است. پرکلراسیون همان رنگ‌دانه مصنوعی دادن به مو است. چون گرمی به سردی می‌چربد تبدیل رنگ‌های سرد به گرم آسان‌تر از تبدیل رنگ موی گرم به سرد است؛ یعنی ما آسان‌تر می‌توانیم رنگ‌های روشن شده را به گروه تیره و قرمز تبدیل کنیم تا اینکه بخواهیم موهای قرمز و تیره را به گروه رنگ‌های سرد و روشن درآوریم.

 

تبدیل رنگ‌های گرم به سرد

همان‌طور که گفتیم، رنگ‌های گرم به سرد می‌چربند. این تبدیل دشوارتر از عکس آن (سرد به گرم) است و نیاز به تکنیک‌های پیچیده‌تری دارد. هرچه رنگ‌ها قوی‌تر باشد تبدیل آن به رنگ‌های سرد دشوارتر و نیاز به تکنیک‌ های رنگ مو پیچیده‌تری دارد. تبدیل رنگ‌های گروه گرم به سرد از طریق سه روش شامپو شیمیایی، دیموور و دکوپاژ انجام می‌شود.

نکات مهم :

  • اگر مویی به پایه نارنجی رسیده باشد برای پوشش و خنثی نمودن آن در ترکیب از رنگی که پیگمنت آبی دارد، استفاده می‌کنیم.
  • اگر مویی زرد بود برای خنثی‌کردن آن باید در ترکیب رنگی از رنگ بنفش استفاده کنیم.
  • اگر مویی زرد بود؛ اما رنگ‌دانه‌های نارنجی داشت برای خنثی نمودن آن در ترکیب رنگ از آبی و بنفش استفاده ‌کنیم.
  • اگر رنگ مویی نارنجی قرمز باشد برای خنثی نمودن آن در ترکیب از رنگ‌هایی که پیگمنت غالب آنها سبز و آبی است استفاده می‌کنیم.
  • اگر رنگ مویی در گروه سرد باشد برای خنثی‌کردن آن باید از رنگ‌های گروه گرم استفاده کنیم.
  • اگر مویی قرمز بود برای خنثی نمودن آن از رنگ‌هایی که پیگمنت غالب آنها سبز است استفاده می‌کنیم.
  • اگر مویی قرمز بنفش بود برای خنثی نمودن آن از رنگ‌هایی که پیگمنت غالب آنها زرد و سبز است استفاده می‌کنیم.

سخن آخر

ترکیب رنگ موی سرد و گرم در آرایشگری یکی از موضوعات پایه‌ای است که خیلی در انتخاب‌های شما، در رنگ کردن مو و هارمونی بین آنها تأثیر دارد. همان‌طور که در این مقاله به آن اشاره کردیم رنگ‌های گرم، رنگ‌های شفاف و زنده هستند که بیش‌تر جلب‌توجه نموده و خود را نزدیک‌تر نشان می‌دهند. این رنگ‌ها را چشم زودتر تشخصی می‌دهد و از پایه قرمز گرفته می‌شوند. رنگ‌های سرد از پایه آبی هستند و از برف‌گرفته شده‌اند. این رنگ‌ها کدر هستند و به همین دلیل چشم دیرتر آن‌ها را تشخیص می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *