مقالات پاکسازی پوست

تکنیک پاکسازی پوست کره ای : نحوه انجام + نکات مهم

تکنیک پاکسازی پوست کره ای

داشتن پوست سالم و زیبا یکی از دغدغه های مهم همه ی افراد در هر سنی است. مخصوصا خانم ها که به زیبایی و سلامت پوست خودشان اهمیت زیادی می دهند. پوست زیبا علاوه بر بخشیدن حس اعتماد به نفس به فرد باعث افزایش سلامتی افراد نیز می شود. زیرا وجود منافذ باز، لک و جوش و … از راه های نفوذ بیماری ها و آلودگی ها به پوست هستند.

یکی از راه های از بین بردن مشکلات ظاهری پوست انجام تکنیک پاکسازی پوست کره ای است که با افزایش زیبایی و مراقبت از پوست، باعث جلوگیری از بروز این مشکلات در بدن انسان می شود.

تکنیک پوست کره ای چیست

یکی از جدید ترین راه های موثر برای زیبایی پوست که امروزه به دنیای زیبایی معرفی شده است، تکنیک پاکسازی پوست کره ای است. این تکنیک به وسیله ی میکرونیدلینگ انجام می شود که در این روش با استفاده از سوزن های بسیار ریز و نانو، یک سری پیگمنت رنگی متناسب با رنگ پوست فرد را وارد پوست می کنند.

این پیگمنت ها اگر مرغوب باشند، کاملا مناسب با ساختار و بافت پوست ساخته شده اند که ضرری برای پوست فرد ندارند. نحوه انجام تکنیک پوست کره ای به این صورت است که پیگمنت ها به وسیله ی سوزن های نانو وارد پوست فرد می شوند و باعث روشن شدن رنگ پوست می شوند.

در روش پاکسازی پوست کره ای، آسیبی به منافذ پوست نمی رسد و مسدود نمی شوند تا اکسیژن کافی به پوست برسد.  نکته ای که درباره این تکنیک وجود دارد و برای بسیاری از افرادی که قصد انجام آن را دارند یا آرایشگرانی که این روش را یاد گرفته اند و نگران سلامت پوست مشتری هستند، این است که در این روش به دلیل ورود سوزن های ریز نانو به پوست مقداری خونریزی نا چیز وجود دارد. ولی هیچ آسیبی به لایه اپیدرم پوست نمی رسد.

مزایای تکنیک پاکسازی پوست کره ای

مزایای تکنیک پاکسازی پوست کره ای

همانطور که گفته شد تکنیک پوست کره ای یک روش جدید است که مزایای بسیاری برای پوست دارد. مانند:

  • در این روش به دلیل روشن سازی پوست، جای جوش ها و لک در پوست مشتری از بین می رود.
  • یکی دیگر از فواید تکنیک پوست کره ای این است که این روش برای افرادی که از رنگ پوست خود راضی نیستند، یک راه حل خیلی خوب است و می توانند رنگ پوست خود را روشن و یکدست تر کنند.
  • مهم ترین مزیت این تکنیک، از بین بردن تیرگی ها و نا هماهنگی ها در سطح پوست است.
  • استفاده از روش پاکسازی پوست کره ای با مواد مرغوب، باعث درخشش و شفاف تر شدن پوست می شود.
  • از دیگر مزایای تکنیک پوست کره ای می توان به این نکته اشاره کرد که از این تکنیک می توان برای رفع تیرگی آرنج، زانو و تیرگی های بدن نیز استفاده کرد.
  • این روش سریع ترین راه برای از بین بردن تیرگی و کدری پوست اطراف چشم و لب است.
  • انجام تکنیک پاکسازی پوست کره ای باعث تقویت سلول های پوست، افزایش کلاژن و الاستین در پوست می شود که از پیری زودرس جلوگیری خواهد کرد.
  • زمان انجام این تکنیک زیاد نیست و حدودا 1 ساعت طول می کشد.
  • این روش درد ندارد و در صورت استفاده از مواد مرغوب عوارضی نیز به همراه نخواهد داشت.

معایب تکنیک پاکسازی پوست کره ای

معایب تکنیک پاکسازی پوست کره ای

مانند همه ی روش های تهاجمی یا پاکسازی پوست یا روش های درمانی دیگر، تکنیک پاکسازی پوست کره ای معایب اندکی نیز دارد که در ادامه مطلب برایتان آن ها را شرح می دهیم.

  • در صورت استفاده از مواد نا مرغوب و بی کیفیت یا انجام این تکنیک توسط افراد غیر حرفه ای، امکان بروز حساسیت های پوستی، جای زخم، عفونت و قرمزی های وسیع در سطح پوست وجود دارد.
  • مواد تکنیک پوست کره ای یا کرم پودر دائم، به صورت همیشگی در زیر پوست باقی می مانند. در واقع این مواد مانند رنگ های تتو ولی همرنگ پوست زیر پوست وجود دارند.
  • تا کنون برای این روش مجوز پزشکی و علمی داده نشده است. مواد و تکنیک کرم پودر دائم تاییدیه هیچ کدام از سازمان های دارویی و پزشکی یا علمی را به خود اختصاص نداده اند.
  • مواد تکنیک پاکسازی کره ای تجزیه ناپذیر هستند.
  • امکان به وجود امدن لک و نا هماهنگی در پوست وجود دارد. زیرا مواد پاکسازی پوست کره ای در همه ی قسمت های صورت به صورت یکنواخت جذب نمی شوند.
  • در موارد شدید امکان تمجع مواد کرم پودر دائم در زیر پوست و ابتلا به سرطان پوست وجود دارد.

مراقبت های بعد از تکنیک پوست کره ای

مراقبت های بعد از تکنیک پوست کره ای

پس از انجام تکنیک پاکسازی پوست کره ای یا کرم پودر دائم ( BB Glow ) لازم است که هیچ گونه کرم آرایشی مانند کرم پودر، پنکک و … به پوست زده نشود. همچنین باید از مصرف کرم های بهداشتی مانند آبرسان ها، ترمیم کننده ها و … صرف نظر کرد. زیرا استفاده از این محصولات باعث ریزش رنگدانه های پوستی موجود در کرم پودر دائم می شود.

استعمال ضد افتاب بی رنگ و سبک برای پوست پس از انجام این تکنیک حیاتی است. زیرا پوست حساس شده و اگر در مجاورت با نور مستقیم خورشید قرار بگیرد دچار حساسیت و لک های پوستی می شود.

پس از انجام این روش به مدت 3 روز نباید پوست صورت با آب در ارتباط باشد. به همین دلیل از حمام کردن و شستن صورت تا 3 روز خودداری کنید و از دستمال های مرطوب نیز استفاده نکنید.

نحوه انجام تکنیک پوست کره ای

نحوه انجام تکنیک پوست کره ای

همان طور که گفتیم تکنیک پوست کره ای با اسم های کرم پودر دائم، مزو وایت و … نیز شناخته می شود. نحوه انجام تکنیک پوست کره ای توسط یک فرد حرفه ای و آموزش دیده در مراحل زیر گفته شده است.

  1. ابتدا پوست را تمیز کرده و پاکسازی می کنیم. در این مرحله بخور صورت، تخلیه جوش های سر سیاه، اسکراب و … انجام می شود. پاکسازی اولیه پوست به دلیل جلوگیری از ایجاد جوش بعد از انجام این روش صورت می گیرد.
  2. در این مورد از مراحل تکنیک پوست کره ای، پوست صورت را با استفاده از پماد بی حس کرده و یک لایه سلفون به مدت نیم ساعت روی صورت می کشیم. پس از آن پوست را تمیز کرده و شستشو می دهیم.
  3. در این مرحله از تکنیک پاکسازی پوست کره ای، باید پوست مشتری به 5 قسمت تقسیم شود. این قسمت ها شامل: بینی، گونه چپ، گونه راست، پیشانی، چانه و اطراف دهان است.
  4. در این مرحله از قسمت پیشانی موادی را که دو درجه از پوست مشتری روشن تر هستند را روی پوست صورت می ریزیم. مقدار مواد مورد استفاده باید به اندازه باشد.
  5. سپس با استفاده از سوزن نیدلینگ مخصوص، با یک سرعت متوسط دستگاه و با عمق مناسب به حالت دورانی به مدت 5 دقیقه روی پوست مشتری کار می کنیم و مواد را به داخل پوست مشتری تزریق می کنیم. نکته قابل توجه این است که عمق ورود سوزن ها به پوست نباید زیاد باشد و هیچ خونریزی ای نباید ایجاد شود.
  6. برای باقی نواحی صورت نیز به ترتیب از بالا به پایین این عملیات را با دقت تکرار می کنیم.

برای انجام این تکنیک از سوزن های 36 سر استفاده می شود. این سوزن با ایجاد میکرو کانال و منافذی بر روی پوست مواد را به داخل پوست هدایت می کند و باعث کاشت رنگدانه های مناسب در زیر پوست می شود.

در انجام این تکنیک فشار دست و کنترل فشار بسیار مهم است. زیرا با فشار زیاد باعث ایجاد خونریزی و آسیب روی پوست مشتری می شویم.

7. پس از انجام این مراحل برای کل قسمت های صورت، دوباره این کار را با سرعت متوسط دستگاه و عمق 1 تکرار می کنیم.
8. پس از اتمام انجام تکنیک اکسازی پوست کره ای، یک ماسک ورقه ای آبرسان روی پوست قرار می دهیم و پس از گذشت 5 دقیقه باقیمانده مواد را ماساژ داده و با همان ماسک از صورت مشتری بر میداریم.

حتما تا اینجای مطلب متوجه این نکته شده اید که برای یادگیری کامل و حرفه ای این تکنیک و انجام آن باید تحت نظر یک مدرس و دوره خوب و تخصصی آن را یاد بگیرید. زیرا یادگیری اشتباه و انجام نا درست این تکنیک آسیب های جبران نا پذیری برای پوست مشتری به بار می آورد.

یکی از بهترین دوره های موجود در ایران برای یادگیری این تکنیک، دوره پاکسازی پوست استادبیک است. در این پکیج کامل و تخصصی تمامی تکنیک های پاکسازی پوست کره ای به همراه مواد مرغوب مورد نیاز برای استفاده و مراحل انجام آن روی پوست های مختلف را به طور کامل و جامع فرا می گیرید.

آموزش پاکسازی پوست صورت
بهترین پکیج آموزش پاکسازی پوست از ۰ تا ۱۰۰ (کاملا عملی)
پکیج پاکسازی پوست استادبیک یکی از کامل ترین و معتبر ترین پکیج های اموزش پاکسازی که توسط اساتید مجرب تدریس میشود.

جمع بندی

تکنیک پاکسازی پوست کره ای یک روش جدید و مدرن در دنیای زیبایی است. اگر این روش را زیر نظر یک فرد حرفه ای انجام دهید می توانید از داشتن یک پوست براق، شاداب و صاف لذت ببرید. اگر به دنبال یادگیری این روش هستید نیز می توانید بهترین متد این تکنیک را در پکیج پاکسازی پوست حرفه ای به همراه تمامی روش های پاکسازی دیگر، کار با دستگاه های مختلف، ساخت انواع ماسک ها، ماساژ پوست، کار با مواد پاکسازی و … را فرا بگیرید و به درامد بسیار خوبی برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *