مقالات فر کردن مو, مقالات تکنیک های آرایشگری

تقسیم بندی مو برای بیگودی

تقسیم بندی مو برای بیگودی

استفاده همیشگی از اتو موهای فر کننده ممکن است آدم را خسته کند و از طرفی دیگر ممکن است مو سریع حالت خود را از دست بدهد و همچنین استفاده روزانه از آن به مو آسیب بزند. پس چاره چیست؟ ممکن است پیچیدن مو با بیگودی کار قدیمی به نظر برسد که مادربزرگ شما انجام می‌دهد؛ اما در واقع چند ترفند وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها این ابزار ظاهراً قدیمی را وارد قرن بیست و یکم کنید و به بهترین شکل موهای خود را فر کنید.

در ادامه این مقاله به نحوه بیگودی پیچیدن مو با 2 نوع بیگودی معمولی و فومی می‌پردازیم. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

انتخاب ابزار مناسب برای پیچیدن مو با بیگودی اولین نکته‌ای است که باید به آن توجه کنید. انواع مختلفی از بیگودی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. بیگودی‌های توری یا چسبی ساده‌ترین ابزار برای فر کردن موها هستند، اما ممکن است در موهای مجعد یا ضخیم گیر کنند.

استفاده از بیگودی‌های فومی نسبتاً آسان است، اما ازآنجایی‌که این بیگودی‌ها اسفنجی هستند ممکن است زمان خشک‌شدن موی شما بیشتر شود. کلیپس مغناطیسی مو را محکم‌تر نگه می‌دارد و فرهای مشخصی ایجاد می‌کند، اما کار با آن از بقیه بیگودی‌ها سخت‌تر است. توصیه ما به شما این است که برای پیچیدن مو با بیگودی، انواع آن را امتحان کنید تا بیگودی را بیابید که برای موهای شما بهترین باشد.

اولین قدم برای پیچیدن مو

برای پیچیدن موها، سر باید شسته شده و تمیز باشد. ساقه مو مرطوب و پوست سر خشک باشد؛ بنابراین پس از حمام آب موها را با حوله تا جایی که ممکن است بگیرید و بعد درحالی‌که هنوز نمدار هستند، آنها را به دو طرف سر شانه کنید. باید بادقت گره موها را باز کنید تا بتوانید به‌راحتی آنها را از هم جدا کنید؛ البته می‌توانید به‌اندازه‌ای که لازم است موها را از هم جدا کنید. اگر می‌خواهید کل موهای سر را بپیچید باید فرق را به 9 قسمت تقسیم کنید. اگر موهایتان کاملاً خشک شده، می‌توانید با اسپری آب آنها را مرطوب کنید.

نحوه پیچیدن مو با بیگودی چسبی و توری

نحوه پیچیدن مو با بیگودی چسبی و توری

در این بخش در 4 مرحله ساده توضیح خواهیم داد که چطور می‌توانید موهای خود را با بیگودی توری و یا چسبی فر کنید.

  • استفاده از نرم‌کننده قبل از پیچیدن مو با بیگودی:

برای پیچیدن مو با این مدل بیگودی‌ها، ابتدا باید موهایتان را بشورید و نرم‌کننده بزنید. در واقع ازآنجایی‌که معمولاً موها بعد از خشک‌کردن وز می‌شوند، استفاده از شامپوی نرم‌کننده و همچنین یک نرم‌کننده مخصوص قبل از بیگودی پیچیدن موها الزامی است. می‌توانید علاوه بر محصولات بازاری از نرم‌کننده طبیعی موی سر هم استفاده کنید.

در حمام کمی موهای خود را خشک کنید تا رطوبت اضافی آن را بگیرید، اما دقت داشته باشید که موها را با حوله خشک نکنید. توجه داشته باشید که شانه زدن موهای خیس به‌سلامت موی شما آسیب می‌زند؛ بنابراین فقط در مواقعی که می‌خواهید از بیگودی استفاده کنید موی خود را شانه بزنید.

  • تقسیم‌بندی مو برای فر:

بعد از آن که موی خود را شستید، باید موهای جلوی سرتان را تقسیم کنید. در مجموع باید موها به 3 بخش یعنی دو قسمت در دو طرف شقیقه و یک قسمت بالای سر تقسیم شوند.

  • طرز استفاده از بیگودی مو :

از قسمت جلوی مو شروع به پیچیدن مو با بیگودی کنید. با عرض بیگودی کمی موها را شانه بزنید و سپس دور بیگودی بپیچید. قبل از پیچیدن مو دور بیگودی می‌توانید کمی کرم صاف‌کننده یا ژل مو بزنید. پس از آن جلوی موها را به‌دور بیگودی بپیچید و به سمت وسط سرتان ببرید و آن را با یک سنجاق یا گیره محکم کنید.

دو قسمت دیگر مو را بخش‌های کوچک‌تری تقسیم کنید، کرم یا ژل مو بزنید و دور بیگودی بپیچانید. نکته مهم برای پیچیدن مو با بیگودی این است که باید بیگودی‌ها را از صورت خود دور و روی سر محکم کنید. اگر علاقه‌مند به فر ریز هستید، از بیگودی‌های کوچک و اگر به فر درشت علاقه دارید از بیگودی سایز بزرگ‌تر استفاده کنید.

  • خشک‌کردن مو:

برای کمتر آسیب رساندن به مو بگذارید قبل از برداشتن بیگودی، مو در هوای آزاد خشک شود که این کار ممکن است چندین ساعت یا حتی یک شب طول بکشد. به همین دلیل در بیشتر مواقع راه منطقی این است که موی خود را با سشوار خشک کنید.

درصورتی‌که موهای دور بیگودی را با سشوار خشک کردید، صبر کنید بیگودی‌ها حدود 15 دقیقه بعد از خشک‌کردن موهایتان بماند تا خنک شود و فرها ثابت شوند.

نحوه پیچیدن مو با بیگودی فومی

بیگودی فومی

در این بخش از مقاله به طرز استفاده از بیگودی‌های فومی می‌پردازیم.

  • انتخاب بیگودی فومی مناسب:

بیگودی‌های فومی برای انواع مو به‌ویژه موهای آسیب‌دیده و شکننده مناسب هستند؛ زیرا بعید است که آسیبی به مو وارد کنند. برای پیچیدن مو با بیگودی‌های فومی، باید بیگودی‌ها را باتوجه‌به اندازه فرهای مورد نظرتان انتخاب کنید. هرچه بیگودی کوچک‌تر باشد، فر محکم‌تری خواهید داشت. اگر می‌خواهید از بیگودی‌های بزرگ‌تر استفاده کنید، باید موهای شما حداقل تا شانه برسد. یعنی حداقل باید یک ونیم دور موهای خود را دور بیگودی بچرخانید.

به این نکته باید توجه کنید که ممکن است بیگودی‌های بزرگ برای افرادی که موهای نازک و بسیار ظریفی دارند خوب کار نکنند؛ زیرا ممکن است بیش از حد سنگین شده و اصلاً به سر محکم نشوند. بهتر است انواع سایزهای بیگودی فومی را برای پیچیدن مو امتحان کنید تا متوجه شوید کدام سایز برای موی شما مناسب است.

  • استفاده از حالت دهنده مو:

اگر موهایی صاف و خیلی نازک دارید، استفاده از یک محصول حالت دهنده فر مو بسیار مهم است. در غیر این صورت، فر موها پس از چند ساعت بعد از پیچیدن مو با بیگودی باز خواهد شد. از مقداری که بر روی دستورالعمل موس حالت دهنده مو نوشته است، استفاده کرده و آن را به طور یکنواخت روی موهای خشک شده خود با حوله پخش کنید.

  • تقسیم‌بندی موها برای پیچیدن با بیگودی فومی:

در این مرحله باید از شانه دم باریک استفاده کنید. موهای خود را طوری تقسیم کنید که یک قسمت از وسط سر تا پشت سر شما، یک قسمت در پشت سر و دو قسمت روی هر دو گوش جدا شود و هر بخش را با گیره محکم کنید. می‌توانید از هر نوع گیره‌ای برای تقسیم‌بندی موهای خود استفاده کنید، اما گیره‌های ارزان قیمتی که آرایشگران استفاده می‌کنند، معمولاً در هر لوازم آرایشی پیدا می‌شود و کاربردی‌تر است.

  • نحوه استفاده از بیگودی فومی:

نکته مهم برای پیچیدن مو با بیگودی فومی این است که عرض هر بخش مو نباید از بیگودی شما و از 5 سانتی‌متر بیشتر باشد. هرچه کوچک‌تر باشد موهای شما آسان‌تر فر خواهد شد. قبل از اینکه هر قسمت مو را دور بیگودی بپیچید، با شانه دم باریک موی خود را شانه کنید. پیچیدن مو با بیگودی را از بخش جلوی مو شروع کنید. موها را در این قسمت دور از صورت، به سمت پشت سر بچرخانید. در حین چرخاندن با یک‌دست نوک موها را نگه دارید و با دست دیگر بیگودی را بچرخانید. بعد از دو دور کامل انتهای موها را از داخل محکم کنید.

اگر می‌خواهید کل موها فر شود، حدود دوسانتی متر از ریشه مو شروع به پیچاندن بیگودی کنید. اما اگر می‌خواهید موهای نزدیک ریشه صاف باشند، حدود 7 سانتی‌متر از ریشه موها را جا بگذارید و بعد شروع به پیچیدن مو دور بیگودی کنید.

با شانه دم باریک موهای دو طرف سرتان را به دو قسمت تقسیم کنید. دو قسمت هر طرف را از سمت صورت خود به سمت خط مو در گردن بچرخانید و با گیره محکم کنید. برای داشتن ظاهری متنوع‌تر، می‌توانید از بیگودی‌های کوچک‌تر در بالا و بیگودی‌های بزرگ‌تر در پایین استفاده کنید.

قسمت پشت سر را نیز‌ بسته به ضخامت موهایتان به سه یا چهار قسمت تقسیم کنید و هر قسمت را دور بیگودی بغلتانید و به سمت پشت گردن خود بپیچانید و با گیره محکم کنید.

  • سشوار کشیدن برای تثبیت فر مو:

تا زمانی که موهایتان گرم شود سشوار بکشید. در واقع باید موها را به‌اندازه کافی گرم کنید تا فر شوند و پس از 15 دقیقه بیگودی‌ها را به‌آرامی بردارید. بعد از برداشتن بیگودی‌ها موهای خود را برس نکشید، زیرا فر موها را از بین می‌برد. در صورت نیاز، با انگشتانتان فرهای مو را از هم جدا کنید.

  • اسپری کردن مو:

اگر موهای شما به طور طبیعی بسیار نازک و صاف است می‌توانید با استفاده از اسپری مو دوام فر را برای موهایتان بیشتر کنید. برای ماندگاری طولانی‌مدت فرها، سرتان را رو به پایین بگیرید و موها را برعکس اسپری بزنید. همچنین با استفاده از واکس مو، می‌توانید فر موهای مشخص‌تری داشته باشید. کافی است بین انگشتان خود را به واکس مو آغشته کرده و انگشت‌های خود را از میان فرهایی که می‌خواهید مشخص‌تر باشند عبور دهید.

پیچیدن مو با انواع بیگودی فر

پیچیدن مو با انواع بیگودی فر
  • فر افقی:

موها را به‌صورت افقی برداشته و به‌دور بیگودی بپیچید. معمولاً بیگودی پلاستیکی برای این نوع فر مناسب بوده و بهترین اندازه طول مو، موهای متوسط است که بر روی مو، فری یکنواخت ایجاد می‌کنند.

  • فر عمودی:

موها را به‌صورت عمودی لایه‌لایه جدا کرده و می‌پیچیم. این مدل فر بهتر است بر روی موهای متوسط و بلند انجام بشود. این فر با بیگودی معمولی انجام می‌شود.

  • فر مواج:

فر با بیگودی و تقسیم‌بندی درشت را فر مواج یا فر بادی ویو می‌گویند که دوام آن به نسبت دیگر فرها کمتر است.

  • فر قسمتی:

در این مدل موی فر، بخشی از موها را به‌دلخواه مشتری فر می‌کنید. موها را تقسیم‌بندی کرده و با کش ببندید و قسمت‌های دلخواه مشتری را دور بیگودی بپیچید.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم مفصلاً نحوه تقسیم‌ بندی فر مو با انواع بیگودی‌ های فومی و چسبی آموزش دهیم و نکات مهم حین انجام کار با هرکدام از این ابزارها را ذکر کنیم. برای اینکه به جنبة دانش این امر مهم آشنا شوید باید مباحث آشنایی با جنس و ساختار فیزیکی موی فر، مراحل فیزیکی و شیمایی فر، انواع بیگودی و ابزار فر، انواع محصولات فر اسیدی و قلیایی، خاصیت اسیدی و قلیایی و خنثی مواد شیمیایی PH، فر گرم و سرد، فر مستقیم و غیرمستقیم، روش‌های تقسیم‌بندی‌کردن مو و … را آموزش ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *