مقالات آرایش عروس, مقالات آرایشگری زنانه

لیست وسایل گریم صورت عروس

وسایل گریم صورت عروس

آرایش و گریم عروس بخش مهمی از آماده‌سازی عروس است و روز عروسی را برایش خاص می­کند. گریم عروس از شاخه ­های آرایشی است که در زیباتر شدن میکاپ تأثیر زیادی دارد. گریم عروس کاری تخصصی و حرفه­ای است و باید توسط میکاپ آرتیست­ ها و گریمورهایی که به‌صورت حرفه­ای در این زمینه فعالیت می­کنند انجام شود. برای حرفه­ای بودن در زمینه میکاپ باید از اصول و قوانین میکاپ آگاه باشید. برای ایجاد این آگاهی و یادگیری حرفه ای میکاپ مبتوانید پکیج آموزش گریم و میکاپ را تهیه نمایید.

پس از اینکه اصول گریم را به طور کامل فرا گرفتید، نیاز دارید که در مورد اصول استفاده از وسایل گریم و کاربرد درست هرکدام اطلاعات کسب کنید. هرچه پکیج لوازم گریم یک آرایشگر کامل­تر باشد، در نتیجه کار گریم او هم کامل­تر و حرفه‌ای‌تر خواهد بود. اما باید توجه داشت که تنها داشتن وسایل گریم کافی نیست. آگاه نبودن از کاربرد هر وسیله، نتیجه کار را ضعیف می‌کند و ممکن است گریم تا قبل از شروع عروسی از بین برود. وسایل گریم برای صورت ، چشم و لب به‌صورت جداگانه تعریف می­شوند. قصد داریم در ادامه لوازم گریم عروس و کاربردهای آن را به همراه نکات کلیدی در انتخاب وسایل گریم و بهترین برندها را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

لیست وسایل گریم صورت عروس

لیستی از وسایل گریم صورت عروس تهیه و کاربرد هرکدام را در ادامه به‌صورت جداگانه بررسی کردیم. با ما همراه باشید.

۱. آندربیس

برای پوست ­هایی که رطوبت کافی ندارند از آندربیس استفاده می­کنند. قبل از شروع میکاپ باید پوست را کاملاً تمیز کنید و رطوبت آن را در حد نرمال نگه دارید تا میکاپ، ماندگاری بالایی داشته باشد.

۲. پرایمر صورت

با اینکه خیلی از افراد استفاده از پرایمر را ضروری نمی­دانند، اما در شروع و نتیجه گریم تأثیر زیادی دارد. پوست صورت انواع مختلفی دارد و پرایمر برای یکدست کردن چربی و خشکی آن به کار می­رود. قبل از شروع آرایش (حدوداً ده دقیقه قبل از گریم) روی پوست پرایمر بزنید، سپس گریم را به روش خود جلو ببرید. 

ازآنجایی‌که پرایمر سبب جلوگیری از تعریق می­شود، برای پوست­های چرب و مختلط جهت انجام عملیات زیرسازی آرایش باید استفاده شود. یکی دیگر از عواملی که استفاده از پرایمر را قبل از آرایش واجب کرده است، می­توان به ماندگاری بالای آرایش بعد از استفاده از این محصول اشاره کرد.

۳. کاموفلاژ

یکی از تخصصی­ترین لوازم گریم عروس، کاموفلاژ است. این محصول غلظتی مابین کرم­پودر و پنکک دارد و برای محو کردن ناهنجاری­های پوستی مانند جای جوش و لک استفاده می­شود. قبل از استفاده از کرم­پودر باید ناهنجاری­های پوستی را برطرف کنید. بعد از آن نیز از پودر فیکس برای محل­هایی که کاموفلاژ زدید استفاده کنید. کاموفلاژ در رنگ­های مختلف با کاربردهای متفاوت موجود است. 

کاموفلاژ سفید برای زیرساز سایه‌ها و برای سفیدتر کردن پوست استفاده می­شود. از رنگ زرد آن برای پرکردن گودی‌های صورت و پر نشان‌دادن چهره بهره می­برند. رنگ زیتونی آن برای پوشش‌دهی آکنه، لک و ماه­گرفتگی­های قرمز کاربرد دارد. از رنگ نخودی، برای کبودی­ها و فرورفتگی دور چشم استفاده می­کنند. برای مات کردن پوست و پوشاندن مویرگ‌های آبی‌رنگ از رنگ بژ نارنجی کاموفلاژ بهره می­برند. 

بیشترین طرف­دار را کاموفلاژ بژ هلویی دارد. این نوع کاموفلاژ برای رنگ‌ورو دادن به پوست­های مهتابی و بی­رنگ کاربرد دارد. برای شاداب نشان‌دادن پوست‌های خیلی روشن از رنگ ارغوانی می­توان استفاده کرد. برای آن­هایی که به پوست برنزه علاقه دارند، کاموفلاژ قهوه­ای پیشنهاد می­شود. همچنین برای گود کردن و زاویه دادن صورت مثل زیر چانه، گونه و کنار بینی بسیار مورداستفاده قرار می­گیرد. کاموفلاژ قهوه­ای تیره برای رنگ دادن به ابرو با الکل بیشتر استفاده می­شود.

۴. کرم‌ پودر

تا این مرحله از آرایش هر کاری انجام می­شد، برای انجام زیرسازی آرایش بود؛ اما این مرحله اولین و سخت­ترین قسمت آرایش است. کرم­ پودر باید باتوجه‌ به نوع پوست (چرب، خشک، نرمال و مختلط) و رنگ پوست انتخاب شود. برای انتخاب کرم­پودر مناسب با پوشش‌دهی عالی بهتر است از برندهای مناسب و مطمئن استفاده کنید؛ زیرا بیس گریم صورت به این مرحله از آرایش وابسته است. 

می­توانید از آرایشگران حرفه­ای در این زمینه کمک بگیرید یا از محصولاتی که معرفی کردیم استفاده کنید. کرم­پودر در دو نوع مایع و جامد در بازار موجود است. کرم­پودرهای مایع از جامد سبک­تر هستند. برای تست کرم­پودر بهتر است آن را روی خط فک یا گردن امتحان کنید. تست کرم­پودر روی پوست دست‌ کار درستی نیست. ازآنجایی‌ که قیمت کرم­پودر با پوشش بالا و مطلوب برای گریم صورت اندکی بالاست، در تست کردن و خرید آن باید دقت لازم را به خرج داد. اگر پوست از رگه ­های قرمز تشکیل شده باشد، بهتر است از کرم­ پودر با تناژ صورتی استفاده کنید تا رگه ­ها را پوشش دهد.

۴. پن استیک

پن استیک ­ها کرم ­هایی هستند که برای کسانی که پوست خشک و نرمال دارند، بعد از کرم ­پودر مورد استفاده قرار می­گیرند.

۵. آکوا و کیک میکاپ

از آکواکالرها و کیک میکاپ برای پوست­های چرب، خیلی چرب و گاهی مختلط استفاده می­شود. برای استفاده از کیک میکاپ­ ها لازم است کمی پد نم­دار باشد.

۶. بی بی کرم

بی ­بی کرم­ ها از کرم­پودر سبک­تر هستند و طبیعی­تر به نظر می­رسند. اگر به دنبال مواردی مثل مرطوب‌کنندگی یا جوان‌کنندگی هستید، بهترین گزینه برای شما بی ­بی کرم­ های حاوی پرایمر است. اگر به‌تازگی وارد دنیای گریم و آرایشگری شده­اید بهترین گزینه برای وسایل گریم عروس است. یکی از مواردی که استفاده از بی­بی کرم را محدود می­کند، رنج رنگی محدود آن‌ها است. این کرم‌ها پوست­های تیره را پوشش نمی­دهند. 

۷. کانسیلر

گر روی پوست دایره­های تیره یا تغییر رنگ مشاهده کردید، حتماً از کانسیلر استفاده کنید. قدرت پوشانندگی کانسیلر ها زیاد است و باتوجه‌ به کاربرد، می­توانید از کانسیلر با پوشش کامل یا پوشش تکه­ای استفاده کنید. تنوع رنگی کانسیلرها زیاد است و باتوجه‌به رنگ کاربردهای مختلفی دارند. کانسیلر زرد رنگ­های تیره را از بین می­­برد و محو می­کند. این نوع کانسیلر برای انواع پوست مناسب است. 

کانسیلر با رنگ بنفش برای ازبین‌بردن تورم­های صورت استفاده می­شود. کانسیلر نارنجی برای افراد سبزه مناسب­تر است. همچنین برای ازبین‌بردن گودی زیر چشم از این کانسیلر می­توانید استفاده کنید. کانسیلر سبز برای خنثی‌کردن قسمت­های صورتی پوست کاربرد دارد. لک­ها و جوش­های قرمز با این نوع کانسیلر به‌راحتی پوشیده می­شوند.

۸. هایلایتر

برای برجسته‌کردن قسمت­ هایی از صورت، از هایلایتر استفاده می­کنند. هایلایتر به شکل پودری، مایع، کرمی و ترکیبی از پودر و کرم در بازار موجود است. هرکدام از انواع هایلایتر کاربردهای خود را دارند. برای آرایشگران مبتدی، هایلایتر پودری را توصیه می­کنیم. در امتداد بینی، قسمت­های بالای گونه ­ها و درست زیر ابروها که نیاز به برجستگی دارند، از هایلایتر استفاده می­کنند. حتی گاهی به‌جای سایه چشم استفاده می­شود.

۹. رژگونه

رژ گونه تأثیر زیادی در ظاهر کلی گریم دارد و گونه‌ها را برجسته‌تر نشان می­دهد. اگر از کرم ­پودر با پوشش مات استفاده کردید، حتماً از رژگونه با تن رنگی مناسب آرایش استفاده کنید تا پوست صاف به نظر برسد. برای انتخاب رنگ رژگونه به عواملی مانند اسکلت صورت، حالت طبیعی صورت و نوع گریم دقت کنید.

۱۰. اسپری یا پودر فیکس

برای تکمیل وسایل گریم عروس ، شما به یک اسپری فیکس یا پودر فیکس برای تثبیت گریم خود نیاز دارید. از پودر فیکس در حین گریم صورت استفاده می‌کنند؛ ولی از اسپری در انتهای گریم استفاده می­شود. از پودر فیکس برای قسمت ­هایی مانند زیر چشم یا پیشانی که با خنده یا فیگورهای مختلف صورت چروک می­شود، بیشتر استفاده می­کنند و نیازی نیست برای کل صورت از آن بهره ببرند؛ اما از اسپری فیکس برای کل صورت و در پایان گریم استفاده می­شود.

لیست وسایل گریم چشم عروس

لیست وسایل گریم چشم عروس

چشم از مهم‌ترین قسمت­هایی است که در نگاه اول نظر مخاطب را به خود جلب می­کند. برای شروع گریم عروس ابتدا باید از چشم شروع کرده و سپس باقی مراحل را انجام داد. در ادامه لیست بهترین وسایل گریم چشم عروس را معرفی کرده ایم.

۱. پرایمر چشم

برای گریم عروس، استفاده از پرایمر چشم بسیار مهم و حیاتی است. پشت چشم دارای خطوط چین‌وچروک زیادی است و اگر از پرایمر استفاده نکنید سایه­ای که به پشت پلک عروس بزنید طی دو الی سه ساعت جمع شده و کیفیت و زیبایی خود را از دست خواهد داد.

۲. سایه چشم

سایه چشم از وسایل گریمی است که حتماً برای عروس باید استفاده شود. اگر به‌صورت حرفه‌ای مشغول به کار نیستید، نیازی به پالت‌های بزرگ سایه ندارید؛ بلکه سایه­های تکی در چند رنگ مختلف نیز کار شما را راه می­اندازد. انتخاب رنگ سایه سلیقه‌ای است و به نوع گریم بستگی دارد؛ اما رنگ‌های مشکی، قهوه­ای و خاکستری از جمله رنگ­های پراستفاده در سایه هستند.

۳. ریمل

ریمل در واقع با بلندتر کردن مژه‌ها و فرم دادن به آن‌ها نظر مخاطبان را به چشم جلب می­کند و تأثیر زیادی در گریم چشم عروس دارد. رنگ مشکی ریمل برای همه افراد مناسب است؛ ولی برای کسانی که مژه­های کم­رنگ دارند، می­توانید از ریمل قهوه­ای استفاده کنید تا ظاهری طبیعی‌تر داشته باشد.

۴. خط چشم

خط چشم زیبایی چشم را زیاد می­کند و به چشم­ها حالت می­دهد. می­توانید از خط چشم­های آکوا (محصولات پودری هستند که باید با اندکی آب مخلوط کنید بعد از آن­ها استفاده کنید) برای کشیدن خطوط ضخیم استفاده کنید. یا از مدادهای مشکی جهت کشیدن خط چشم‌های محو استفاده کنید. خط چشم­های مایع برای کشیدن خطوط نازک کاربرد دارند. افرادی که به‌صورت حرفه‌ای در قسمت گریم فعالیت دارند، از خط چشم­های ژلی با استفاده از یک‌قلم استفاده می­کنند. برای آرایش عروس ضدآب بودن خط چشم ضروری است.

۵. مداد ابرو

اگر دنبال طبیعی به‌نظررسیدن گریم هستید، به‌هیچ‌وجه از محصولی برای ابرو استفاده نکنید. محصولاتی که برای حالت دادن و شکل‌دادن به ابرو استفاده می­شوند، در اشکال مختلف ریمل، مداد و پودر در بازار موجود هستند. هرکدام باتوجه‌به نوع گریم و ابروی مشتری مورداستفاده قرار می­گیرد.

لیست وسایل گریم لب عروس

لیست وسایل گریم لب عروس

لوازم گریم عروس برای لب زیاد است و تنها به رژلب نباید اکتفا کرد. هرکدام از وسایل گریم لب را به طور مختصر و مفید برایتان بازگو کردیم. اطلاعاتی که در اختیارتان گذاشتیم را به طور دقیق مطالعه کنید و وابسته به نیاز از آن­ها استفاده کنید. در برخی گریم‌ها استفاده از تمامی محصولات گریم، کار را ضعیف می­کند.

۱. بالم لب

قبل از شروع گریم لب، باید توجه کرد که لب‌ها خشک هستند یا رطوبت کامل دارند. اگر لب‌ها خشک بودند از بالم لب برای نرم‌کنندگی و رطوبت‌رسانی به لب­ها استفاده کنید. اگر لب­ها خشک باشند، گریم لب به‌خوبی انجام نخواهد شد.

۲. خط لب

انتخاب خط لب وابسته به سلیقه آرایشگر است. همچنین باید به تن رنگی گریم دقت کنید. اگر گریم تیره است، بهتر است رنگ مداد لب گوشتی، قهوه­ای و… باشد. اگر گریم روشن بود، بهتر است از رنگ زرشکی، گلبهی و صورتی خط لب استفاده کنید. برای برجسته‌تر نشان‌دادن لب­ها می­توانید با مداد خط لب محدوده لب را قالب بگیرید و رژ بزنید. این روش باعث می­شود تا رژ تمیزتر و بهتر روی لب دیده شود. همچنین گاهی اوقات از خط لب‌ها برای تغییر رنگ روی لب استفاده می­کنند. به این صورت که قسمت درونی لب با قسمت بیرونی لب مقدار کمی تغییر رنگ داشته باشد.

۳. برق لب

برق لب از وسایلی است که لب­ها را لطیف­تر و درخشان­تر نشان می­دهد. اگر برای تکمیل گریم زمان زیادی ندارید، می­توانید از برق لب جهت تکمیل کردن گریم استفاده کنید.

۴. رژ لب

رژ لب در دو نوع جامد و مایع در بازار موجود است و استفاده از آن­ها بسیار سلیقه­ای است. رژلب با رنگ قرمز مات مخصوص مناسبت‌های خاص است و چهره را طبیعی‌تر نشان می­دهد. برای استفاده از رژلب قرمز براق لازم است که آرایش چشم، تیره و خاکستری باشد و آرایش صورت نباید مات باشد. به همین علت این نوع رژلب تکمیل‌کننده مناسبی برای گریم لایت نمی­باشد.

نکات كليدی در انتخاب لوازم‌ آرایش عروس

نکات كليدی در انتخاب لوازم‌ آرایش عروس

اولین نکته­ای که در انتخاب وسایل موردنیاز میکاپ عروس باید به آن دقت شود، ماندگاری لوازم گریم است. قطعاً برای گریم عروس باید از لوازمی استفاده شود که ماندگاری بالایی داشته باشند. لوازم آرایشی که ماندگاری 24 ساعته دارند و ضدآب هستند، کمک می­کنند تا آرایش مدت‌زمان زیادی روی چهره بماند و زیبایی خود را حفظ کند. این لوازم ممکن است باعث لکه‌های پوستی و آسیب شوند؛ زیرا در فرمول ساخت آن­ها از سرب استفاده شده است. 

تاریخ مصرف محصولات و انقضای آن­ها بسیار مهم است. حتماً این مورد را چک کنید تا سلامت پوستی مشتریان را به خطر نیندازید. از محصولاتی استفاده کنید که مجوز رسمی از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی داشته باشند. بهتر است علائم فاسد شدن محصولات را بشناسید و آن­ها را تشخیص دهید؛ زیرا گاهی اوقات عواملی مانند آفتاب یا رطوبت می­توانند باعث فاسد شدن زودهنگام لوازم شوند. 

هزینه لوازم گریم باتوجه‌به عملکرد بالایی که دارند برای مبتدیان حوزه آرایشی مقداری زیاد است و این امر ممکن است سبب شود آرایشگران به سمت محصولاتی باکیفیت پایین بروند. تا جایی که امکان دارد از محصولات کم ولی باکیفیت برای گریم استفاده کنید.

بهترین برند های لوازم گریم عروس

بهترین برند های لوازم گریم عروس

کانسیلر:

ابتدا نوع پوست را تشخیص دهید و باتوجه‌به آن از کانسیلر موردنظر استفاده کنید.

  • برای پوشانندگی بالا: کانسیلر میکاپ فور اور (makeup for ever)
  • پوست خشک: کانسیلر نارس (Nars)
  • پوست چرب: برند نیکس مدل اچ دی فتوژنیک
  • کانسیلر دور چشم: لانکوم (Lancome) و برند ایرانی این لی (INLY)
  • ضدچروک: برند میبلین مدل Instant age rewind
  • زیر چشم: کانسیلر برند استی لادر مدل double wear
  • جای جوش: برند تارت (Tarte) و برند کلینیک مدل Acne solusion

هایلایتر:

  • نیکس (NYX) شماره 04
  • برند ایوروشه (Yves rocher) شماره 300
  • پالت مورف برتمن
  • برند وت ان وایلد (Wet n Wild)
  • پالت آنی لیدی (Any lady)
  • هایلایتر مایع گلدن رز (Golden rose)
  • هایلایتر گابرینی (Gabrini)

پرایمر:

  • برند میبلین (Maybeline)
  • ژنوبایوتیک (Genobiotic)
  • نیکس (NYX)
  • اسمش باکس (Smashbox)
  • شون (Schon)
  • لانکوم (Lancome)
  • بنفیت پروفشنال (Porefessional)
  • کاور اف ایکس (Cover FX)
  • الف (l.f)
  • کلینیک (Clinique Superprimer)
  • مک (Mac)
  • لورآل (Loreal)
  • گلدن رز (Golden rose)

رژگونه:

  • کنسی (Kenci)
  • برند شون (Schon)
  • مای (MY)
  • کالیستا (Callista)
  • برند این لی (INLY)
  • برند فلورمار (Flormar)
  • گلدن رز (Golden rose)
  • لامیلا (Lamella)
  • پاستل (Pastel)

ریمل چشم:

  • برند میبلین (Maybeline)
  • لانکوم (Lancome)
  • لورآل (Loreal)
  • دیورشو (Diorshpw)
  • برند بورژوا (Bourjois)

ریمل ابرو:

برای اینکه ابروها پرپشت­تر و منظم‌تر دیده شوند و فرم خوبی داشته باشند، از ریمل ابرو استفاده کنید.

  • برند آرکانسیل (Arcancil) مدل Maxi Sourcil Matic
  • برند پاستل (Pastel)
  • آرت دکو (Artdeco) مدل Defining Gel
  • برند فلورمار (Flormar)

مداد چشم:

  • برند آی فیس (iFace) شماره 600
  • برند بورژوا (Bourjois) مدل Contour Clubbing Waterproof شماره 41
  • یورن (Yorn) کد 024
  • اسنس مدل Long Lasting 01

پالت سایه چشم:

  • پالت 15 رنگ برند رولوشن (Revolusion) مدل Velvet Rose
  • برند میبلین (Maybeline)
  • برند دبورا (Deborah)
  • سایه چشم لورآل (Loreal)

مداد ابرو:

  • مداد ابرو برس‌دار دراپ لت (Droplet)
  • برند لچیک (LeChic) مدل Crayon Sourcils
  • اترنیتی برس‌دار (Eternity)
  • برند آرکانسیل (Arcancil) مدل Idea Sources

مداد لب:

  • برند بیو (Beyu)
  • برند بورژوا (Bourjois)
  • گلدن رز (Golden rose)
  • برند آی فیس (iFace)

رژلب:

  • گلدن رز (Golden rose)
  • برند اوریفلیم (Oriflame)
  • برند لنسور (Lansur)

بالم لب:

  • برند هیدرودرم (Hydroderm) مدل Moisturizing
  • برند کیووی (QV) SPF30
  • برند نئودرم (Neuderm)
  • برند الارو (Ellaro) ماتیکی

جمع‌ بندی

در این مقاله لیست لوازم گریم صورت، چشم و لب را به طور کامل بررسی کردیم. ازآنجایی­که قیمت لوازم گریم بالاست، رعایت نکات مطرح شده در مقاله برای خرید یا استفاده از لوازم گریم بسیار مهم است. ممکن است در بعضی گریم‌ها از تمامی وسائل استفاده نشود. در این راستا اطلاعات و کاربردهای هر محصول را در بالا مطالعه کنید و باتوجه‌به نیاز از لوازم گریم استفاده کنید.  قبل از استفاده از لوازم گریم، لازم است در مورد گریم اطلاعات داشته باشید. برای آگاهی از اصول گریم و میکاپ و یادگیری کار با وسایل گریم می­توانید پکیج آموزش میکاپ استاد بیک را تهیه کنید و در این زمینه حرفه ­ای شوید. برای تهیه این لوازم، از برندهای مطرح و خوب که کیفیت بالایی دارند، استفاده کنید تا نتیجه مطلوب حاصل شود. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *