دانستنی ها و مقالات رایگان آرایشگری

برای یادگیری آرایشگری شاگردی در آرایشگاه بهتر است یا آموزشگاه؟

شاگردی در آرایشگاه یا آموزشگاه

یکی از قدیمی ترین حرفه ها و مشاغلی که برای خدمت رسانی به افراد تغییر و تحول زیادی در طول تاریخ داشته حرفه آرایشگری است. از طرف دیگر امروز افراد اهمیت زیادی به ظاهر خود می دهند که همین موضوع باعث شده شغل آرایشگری رونق زیادی پیدا کند و افراد مختلفی به یادگیری آن علاقه مند شوند. لازمه وارد شدن به این حرفه پر طرفدار و پر درآمد یادگیری مهارت های لازم و کافی است که بر اساس تکنیک های روز و جدید این حرفه توسط افراد حرفه ای آموزش داده می ‌شود. 

برای این منظور روش های مختلف وجود دارد که علاقمندان می ‌توانند از این طریق به بازار کار آرایشگری وارد شوند. یکی از این روش‌ ها ، شرکت در دوره آموزش آرایشگری مردانه یا همان آموزش در مراکز معتبر و دیگری شاگردی در آرایشگاه است. 

در این مقاله قصد داریم ضمن آشنایی شما با شغل آرایشگری و مراحل ورود به این حرفه ، یادگیری حرفه آرایشگری را از طریق شاگردی در آرایشگاه و آموزشگاه با هم مقایسه کنیم و ویژگی های هر کدام را برای شما بیان کنیم. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا بتوانید به مسیر روشنی برای یادگیری این حرفه دست پیدا کنید.

با توجه به پیشرفتی که این حرفه در سال های اخیر داشته ، تکنیک‌ ها و روش ‌های خاصی به آن اضافه شده که یادگیری آن ها لازمه حرفه ای شدن در این حوزه است. یک آرایشگر علاوه بر یادگیری مهارت های تخصصی باید از مهارت های ارتباطی خوبی نیز برخوردار باشد تا بتواند خدمات مورد نظر مشتریان را به بهترین شکل ممکن به آن ها ارائه دهد.

شغل آرایشگری از جمله مشاغلی است که به دلیل اهمیتی که افراد به ظاهر خود می دهند طرفداران زیادی دارد و می ‌تواند برای علاقمندان آن در صورت داشتن مهارت و تجربه کافی درآمد خوبی را نیز به همراه داشته باشد. پس بعد از آشنایی کامل با این حرفه باید در رابطه با این که چگونه یک آرایشگر حرفه ای شوید اطلاعات لازم را کسب کنید که در ادامه به بیان آن ها می پردازیم. حرفه ای شدن در این حوزه نیازمند گذراندن مراحل مختلفی است که پیشنهاد میکنیم در این زمینه حتما مقاله چگونه یک آرایشگر حرفه ای شویم را بخوانید.

چگونه وارد حرفه آرایشگری شویم؟

یادگیری حرفه آرایشگری

همان طور که گفته شد پس از این که اطلاعات کافی در رابطه با شغل آرایشگری کسب کردید ، وقت آن رسیده تا با روش کسب مهارت و حرفه ای شدن در این زمینه نیز آشنا شوید. شغل آرایشگری جزو مهارت ها و حرفه هایی است که مدام در حال پیشرفت و تغییر بوده و روز به ‌روز سبک ها و مدل‌های جدیدی به آن اضافه می ‌شود.

لازمه اجرای این سبک ها و مدل های مختلف به بهترین شکل ممکن برای مشتریان ، یادگیری تکنیک های لازم برای انجام آن ها است. به عبارت دیگر می توان گفت که در مسیر یادگیری آرایشگری و آموزش آرایشگری مردانه هیچ گونه محدودیت و حد و مرزی برای آرایشگر وجود ندارد و جای پیشرفت آن بسیار زیاد است.

پس نمی ‌توان این طور تصور کرد که تنها با شرکت در یک دوره آرایشگری می توان تمامی مهارت های لازم را کسب کرد ؛ بلکه باید روز به ‌روز آموخته ها و مهارت های خود را با تکنیک های جدید هماهنگ کرده و به روز نگه دارید. به طور کلی برای وارد شدن به حرفه آرایشگری دو روش وجود دارد که می توان آن ها را در پیش گرفت. این دو روش عبارتند از :

1 - گذراندن دوره های مقدماتی و پیشرفته مربوط به آموزش آرایشگری در آموزشگاه های مختلف و معتبر

علاقمندان به این حرفه جذاب می توانند در دوره های آموزشی که توسط آموزشگاه های مختلف برگزار می‌ شود شرکت کنند تا مهارت های لازم برای ورود به این شغل را زیر نظر مربیان حرفه ای آموزش ببینند.

این دوره ها که با عنوان دوره آموزش آرایشگری مردانه و زنانه شناخته می شود در دو سطح درجه دو یا مقدماتی و درجه یک یا پیشرفته تقسیم بندی شده است. در رابطه با انتخاب مراکر معتبر برای آموزش دیدن نیز باید به چند نکته در رابطه با آن ها توجه کرد. از جمله :

با توجه با این که در کدام شهر ایران زندگی می کنید می توانید به انتخاب خود آموزشگاه معتبری را انتخاب کنید. استادبیک یکی از معتبرترین و با تجربه ترین آموزشگاه های آرایشگری مردانه در ایران است. این آموزشگاه به معدن مدل زنده و رایگان معروف و شما میتوانید روزانه 10 الی 15 مدل زنده را در این آموزشگاه کوتاه کرده و در کمترین زمان این حرفه را بصورت اصولی و استاندارد آموزش ببینید.

2 - کار کردن در آرایشگاه به عنوان کار آموز یا شاگرد یا همان شاگردی در آرایشگاه

در برخی از موارد نیز افراد می توانند مدتی را در یک آرایشگاه به عنوان شاگرد کار کنند و کنار دست یک آرایشگر مهارت های لازم را بیاموزند. هر چند این روش تاثیر زیادی روی بالا رفتن اعتماد به نفس فرد دارد ؛ ولی نمی تواند برای کسب مهارت کافی باشد.

این که شاگردی کردن در یک آرایشگاه تا چه حد می تواند در کسب مهارت و تجربه به شما کمک کند به آرایشگری بستگی دارد که قرار است برای شاگردی پیش او بروید. به بیان ساده این آرایشگر باید دارای ویژگی های زیر باشد :

  • با تجربه و استاد بودن (یعنی این که مهارت های فراوانی در حوزه آرایشگری داشته باشد که بتواند آن ها را به شما نیز منتقل کند)
  • دارای انصاف و اخلاق حرفه ای باشد (یعنی از آموزش نکته هایی که بلد است به شما دریغ نکند و بی کم و کارست آن ها را به شما آموزش دهد)

در ادامه در رابطه با این که هر کدام از این روش های گفته شده تا چه حد می توانند در حرفه ای شدن یک آرایشگر موثر باشند بحث خواهیم کرد و فواید و ویژگی های هر کدام را به صورت جداگانه برای شما بیان می کنیم.

برای یادگیری آرایشگری شاگردی در آرایشگاه بهتر است یا آموزشگاه؟

آموزش آرایشگری مردانه در آموزشگاه

همان طور که گفته شد دو روش رایج برای یادگیری آرایشگری شاگردی در آرایشگاه و آموزش دیدن در آموزشگاه است. مسلما هر شخص که به شغل آرایشگری علاقمند باشد اولین راهی که برای یادگیری این شغل به ذهنش می رسد یا دیگران به او پیشنهاد می دهند ، شاگردی کردن در آرایشگاه است.

با این روش شخص به مدت زمان طولانی تری برای یادگیری آرایشگری نیاز دارد و در واقع با این کار شخص به صورت تجربی مهارت های آرایشگری را از یک آرایشگر ماهر یاد می گیرد. در این حالت ممکن است شخص در ازای شاگردی در آرایشگاه هیچ مبلغی را به عنوان دستمزد دریافت نکند ، ولی چون زمینه را برای یادگیری مهارت های مختلف آرایشگری برای فرد فراهم می ‌کند و موجب بالا رفتن اعتماد به نفس شخص برای کار کردن در محیط واقعی می شود می ‌تواند گزینه بسیار خوبی محسوب شود.

در مقابل روش دیگری که برای یادگیری اصولی تکنیک ها و مهارت های مربوط به آرایشگری وجود دارد ، شرکت در دوره های مربوط به آرایشگری است که در آموزشگاه های مختلف و زیر نظر مربیان کار آزموده و مجرب برگزار می‌ شود. در این دوره ها که در سطوح مقدماتی و پیشرفته برگزار می شوند ، فرد در مدت زمان کوتاه و مشخصی که معمولا بین 1 تا 3 ماه طول می کشد ؛

مهارت های لازم برای شروع شغل آرایشگری را فرا می‌ گیرد. این دوره ها زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای برگزار می شوند و در پایان نیز مدرک معتبری به افراد و شرکت کنندگان داده می‌ شود که می‌ توانند با استفاده از آن جواز شروع به کار آرایشگری و تاسیس آرایشگاه یا همان پروانه کسب را دریافت کنند.

در حال حاضر دوره آموزش آرایشگری مردانه در دو سطح مقدماتی و پیشرفته که با نام دوره آرایشگری درجه دو و درجه یک شناخته می ‌شود زیر نظر سازمان فنی حرفه ای در آموزشگاه های مختلف در سراسر کشور در حال برگزاری است. در رابطه با انتخاب آموزشگاه باید به این نکته توجه داشت که آموزشگاه هایی که مدل های فراوان و رایگان برای تمرین کارآموزان خود دارند گزینه های بهتری برای یادگیری دوره های آرایشگری محسوب می ‌شوند ؛ زیرا فرد می ‌تواند مهارت هایی را که آموزش می بیند روی مدل های فراوانی امتحان کرده و تجربه بیش تری را در رابطه با هر کدام به صورت زنده و عملی کسب کند.

مقایسه شاگردی در آرایشگاه یا آموزشگاه

مقایسه شاگردی در آرایشگاه یا آموزشگاه

با توجه به تمام نکات و ویژگی هایی که در رابطه با هر کدام از این روش ها بیان شد باید گفت که اگر می خواهید تمامی نکات ریز و درشت مربوط به آرایشگری را فرا بگیرید ؛ باید از این دو روش در کنار هم و به عنوان مکمل استفاده کنید. به این صورت که بهتر است در مرحله اول دوره های لازم برای یادگیری مهارت های شغل آرایشگری را در آموزشگاه های معتبر سپری کنید ( که این مدت در مورد دوره آرایشگری درجه دو ، 2 ماه و در مورد دوره آرایشگری درجه یک ، 1 ماه است ) و سپس برای کسب تجربه و افزایش اعتماد به نفس مدتی به عنوان شاگرد یا کارآموز در یک آرایشگاه کار کنید و از این طریق مهارت ها و تجربیات خود را کامل تر نمایید.

کار کردن و شاگردی کردن در یک آرایشگاه پس از گذراندن دوره های آموزشی تئوری و عملی می تواند به شما کمک کند که میزان مهارت و اعتماد به نفس خود را در شرایط واقعی محیط کار و در برابر مشتریان مختلف بسنجید و آموخته های خود را به کار بگیرید و به تجربه خود بیافزایید.

در این صورت خواهید توانست به یک آرایشگر با تجربه و حرفه ای تبدیل شوید و سپس اقدام به دریافت جواز کار آرایشگری کرده و به صورت مستقل کار خود را در آرایشگاه خودتان آغاز کنید. پس باید گفت که نمی ‌توان میان شاگردی در آرایشگاه یا آموزشگاه یکی را به تنهایی انتخاب کرد و هر دو لازمه یادگیری این حرفه هستند که باید در آموزشگاه های معتبر و توسط افراد مجرب و کارآزموده به فرد آموزش داده شوند.

نتیجه گیری

همان طور که در این مقاله اشاره شد آرایشگری جزو مشاغل پر طرفدار و با درآمد بسیار خوب محسوب می ‌شود و به خاطر توجه زیادی که افراد به ظاهر خود می دهند رونق بسیار خوبی پیدا کرده است و علاقه‌مندان زیادی به سمت یادگیری آن روی آورده اند. هر شخص برای این که بتواند این شغل و حرفه را شروع کند به یادگیری مهارت هایی نیاز دارد که شامل تکنیک های ضروری در آرایشگری و داشتن تجربه کافی برای این کار است. برای این منظور می‌ توان از دو روش گذراندن دوره های آرایشگری در آموزشگاه و شاگردی در آرایشگاه استفاده کرد که در این مقاله به طور مفصل در رابطه با ویژگی های هر کدام بحث شد و مقایسه ای بین آن ها صورت گرفت. نتیجه این شد که اگر می خواهید به یک آرایشگر حرفه ای و با تجربه تبدیل شوید و در کارتان موفق باشید باید علاوه بر گذراندن دوره های آرایشگری یا همان دوره آموزش آرایشگری مردانه ، مدتی را نیز در یک آرایشگاه به عنوان شاگرد مشغول به کار شوید و تجربه کافی را در محیط کار واقعی کسب کنید. در این صورت است که می توانید در این حرفه موفق شده و به خوبی کسب درآمد کنید.

آموزشگاه آرایشگری استاد بیک با ارائه خوابگاه رایگان به هنرجویان ، امکان شرکت آن ها در دوره های مختلف آرایشگری را از سراسر کشور فراهم کرده است و به عنوان بهترین آموزشگاه آرایشگری مردانه در ایران در حال ارائه خدمات و آموزش به علاقمندان در این حوزه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *