مقالات گریم و میکاپ, مقالات آرایشگری زنانه

آموزش لیفت مژه و ابرو در خانه

آموزش لیفت مژه و ابرو در خانه

مژه و ابرو ها جزو اجزای مهمی هستند که روی زیبایی چهره تأثیر زیادی دارند و می‌توان گفت از جمله روش‌های مورداستفاده برای زیبایی چهره در خانم‌ها، حالت دادن به مژه و ابرو محسوب می‌شود. حالت دادن به مژه و ابرو با استفاده از ابزارها و روش‌ های مختلفی انجام می‌شود که برخی از آن‌ها کوتاه‌ مدت و برخی دیگر ماندگاری بیشتری دارد. یکی از رایج‌ترین روش‌هایی که امروزه انجام می‌شود، لیفت مژه و ابرو است.

در این مقاله قصد داریم ضمن ایجاد آشنایی کامل با این روش به آموزش لیفت مژه و ابرو در خانه نیز بپردازیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

آموزش لیفت مژه در خانه

اگر قصد دارید در خانه لیفت مژه انجام دهید، باید بسیار مراقب باشید تا مواد شیمیایی وارد چشمان شما نشود. همچنین باید هر مرحله را بادقت زمان‌بندی کنید و مواد شیمیایی را دقیقاً در لحظه تعیین‌ شده از روی مژه‌ها بردارید – اگر خیلی زود آنها را پاک کنید، تأثیر درست خود را نمی‌گذارد و یا ماندگاری زیادی نخواهند داشت و اگر آنها را برای مدت طولانی بر روی مژه‌هایتان نگه دارید، مژه‌های شما بیش از حد فر شده و آسیب می‌بینند.

اگر در خانه لیفت مژه انجام می‌دهید، اطلاع از خطرات احتمالی آن بسیار مهم است. بنابراین بدانید که باید مراقب چه چیزی باشید. همچنین، مواد با کیفیتی را انتخاب کنید که نظرات مثبت زیادی در فضاهای مجازی داشته باشد و دستورالعمل‌ها را تاحدامکان به‌دقت دنبال کنید.

پیشنهاد ویژه : پکیج آموزش لیفت و مژه ابرو تنها در 2 جلسه! (تضمینی)

برای تهیه پکیج اپلیکیشن استادبیک را نصب کنید

آموزش مرحله‌ به‌ مرحله لیفت مژه در خانه

در اینجا آموزش مرحله‌به‌مرحله لیفت مژه را به‌صورت کاملاً جزئی آورده‌ایم تا بتوانید یک لیفت مژه دقیق و باکیفیت در خانه انجام دهید.

مرحله 1 - مواد لیفت مژه را انتخاب کنید

مواد لیفت مژه

ابتدا باید مواد مورد نیاز برای لیفت مژه را تهیه کنید. 

بسیاری از کیت‌های لیفت مژه شامل :

  • یک روکش پلاستیکی
  • یک سرم مغذی
  • یک رنگ برای رنگ‌آمیزی اضافی

اخطار : ممکن است مواد شیمیایی موجود در کیت‌های مختلف لیفت مژه به طور متفاوتی استفاده شود. همیشه دستورالعمل‌های همراه کیت را به‌دقت بخوانید و تاحدامکان آنها را به‌دقت دنبال کنید. در غیر این صورت ممکن است به مژه‌ها یا چشم‌های خود آسیب وارد کنید

مرحله 2 - اطراف چشم را آماده کنید

اطرف چشم برا لیفت مژه

محل را با پاک‌کننده ارائه شده تمیز کنید. چشم‌ها باید عاری از مواد آرایشی یا محصولات مراقبت از پوست باشند تا مواد شیمیایی به طور یکنواخت عمل کنند.

  • چسب محافظ را روی پلک پایین خود بچسبانید. این کار از پوست شما در برابر مواد شیمیایی محافظت می‌کند.
  • کمی چسب مژه را روی پشت میله سیلیکونی (بیگودی) بزنید و آن را روی پلک بالایی خود، درست بالای خط مژه بچسبانید.
  • با یک قطره دیگر چسب مژه، مژه‌ها را با قرقره یا ابزار ارائه شده به سمت بالا بکشید و مژه‌ها را روی میله سیلیکونی (بیگودی) بچسبانید. بگذارید چسب حدود 1 دقیقه خشک شود

مرحله 3 - لوسیون پرمینگ

لوسیون پرمینگ
  • محلول پرکننده را روی مژه‌ها بمالید. اگر بسته‌بندی پلاستیکی به همراه کیت ارائه شده است، چشمان خود را با آن بپوشانید. بگذارید لوسیون تا زمانی که کیت گفته است کار خود را انجام دهد – معمولاً 8 تا 12 دقیقه.
  • پوشش را بردارید و محلول پرکننده را تمیز کنید.
  • محلول پرکننده مژه‌ها را صاف و شل می‌کند تا بتوان آنها را به شکل فر درآورد.

توجه : مراقب باشید که مواد شیمیایی وارد چشم شما نشود!

مرحله 4 - سرم سفت کننده

سرم سفت کننده مژه

سرم سفت کننده را روی مژه‌ها بمالید. اگر بسته‌بندی پلاستیکی به همراه کیت ارائه شده است، چشمان خود را با آن بپوشانید. اجازه دهید عامل تا زمانی که کیت گفته است کار خود را انجام دهد – معمولاً 8-12 دقیقه. پوشش را بردارید و سرم سفت کننده را پاک کنید. این مرحله مژه‌های شما را به حالت فر درمی‌آورد.

برخی از کیت‌های لیفت و رنگ کردن مژه‌ها حاوی رنگی هستند که با سفت کننده مخلوط می‌شود، بنابراین تنظیم و رنگ‌کردن هم‌زمان انجام می‌شود.

مرحله 5 - رنگ‌آمیزی اختیاری

رنگ‌آمیزی مژه

اگر کیت شما حاوی رنگی است که به طور مستقل استفاده می‌شود، رنگ را به مژه‌های خود بمالید. آن را تا زمانی که کیت گفته است – معمولاً حدود 10 دقیقه – بگذارید. سپس آن را پاک کنید.

مرحله 6 - سرم مغذی

اگر کیت شما حاوی سرم مغذی است، آن را روی مژه‌هایتان بمالید.

آموزش لیفت ابرو در خانه

آموزش لیفت ابرو در خانه

لیفت ابرو یک درمان دومرحله‌ای برای پرکردن ابرو است که شامل اصلاح شکل ابرو با قراردادن موها در جای خود با استفاده از محلول شیمیایی است. در مرحله اول، کرمی استفاده می‌شود که پیوندهای موجود در موهای ابرو را از بین می‌برد تا بتوان آنها را در موقعیت جدیدی دست‌کاری کرد. در مرحله دوم از کرم دیگری استفاده می‌شود تا این پیوندها بازسازی شود و ابروها در حالت یکنواخت جدید قرار گیرند.

اگر موهای سرکش، صاف یا رو به پایین درحال‌رشد دارید، لیفت ابرو می‌تواند جهت رشد را تغییر دهد تا ظاهری یکنواخت‌تر با قوس بلندتر و فرم ابروهای مطلوب‌تر ایجاد کند. لمینت ابرو به‌طورکلی 4 تا 6 هفته طول می‌کشد، با مراقبت مناسب اجازه می‌دهد تا درمان ابرو تا 8 هفته طول بکشد.

جمع بندی

باتوجه‌به مطالبی که در این مقاله در اختیارتان گذاشتیم، می‌توانید لیفت مژه و ابرو را در خانه با خریداری مواد مخصوص انجام دهید. البته باید خطر ریختن مواد شیمیایی در چشم‌ها را هم در نظر گرفته و در انجام کار به ایمنی و احتیاط‌های لازم توجه کنید تا خدایی نکرده آسیب جدی ای به چشم‌های خود وارد نکنید و همان‌طور که در بالا هم اشاره کردیم باید هر مرحله را بادقت زمان‌بندی کنید و مواد شیمیایی را دقیقاً در لحظه تعیین‌شده از روی مژه‌ها بردارید زیرا برداشتن سریع مواد یا نگهداری بیش از حد آنها هر دو برای مژه و ابرو مضر هستند. امیدواریم با استفاده از نکاتی که در این مقاله انجام شد بتوانید لیفت مژه و ابروهای خود را به درستی در منزل انجام دهید.

سؤالات متداول

اثر انجام لیفت مژه در خانه به‌اندازه اثرات یک لیفت مژه حرفه‌ای – 6-8 هفته باقی می‌ماند. هنگامی که مژه‌های شما فر شوند، در تمام طول چرخه رشد خود به همین شکل می‌مانند و در پایان آن می‌ریزند و مژه‌های جدید و بدون فر جای خود را می‌گیرند. همه مژه‌ها در لحظه بلندکردن در یک مرحله از چرخه رشد قرار نمی‌گیرند، بنابراین برخی از آنها زودتر از بقیه می‌ریزند.

رنگ مژه‌ها کمی کوتاه‌تر از لیفت است و بعد از حدود 3-4 هفته شروع به محو شدن می‌کند. قرارگرفتن در معرض نور خورشید می‌تواند محو شدن رنگ را تسریع کند.

بله؛ اگر کیت لیفت مژه را تهیه کنید، می‌توانید در خانه لیفت مژه انجام دهید. این مجموعه‌ای از چندین محصول و ابزار است که می‌تواند مژه‌ای را که می‌خواهید به شما بدهد – اگر آن را درست انجام دهید. تعداد زیادی از آنها در بازار موجود است و به‌طورکلی گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه‌تر از رفتن به سالن هستند.

اما ازآنجایی‌که لیفت مژه شامل استفاده از مواد شیمیایی بر روی مژه‌ها و ناحیه چشم شما است، این یک روش بدون خطر نیست، بنابراین، مگر اینکه خیلی مراقب نباشید، انجام لیفت مژه در خانه می‌تواند بیشتر از اینکه مفید باشد، ضرر دارد.

هر زمان که عمل لیفت مژه انجام می‌دهید، خطرات خاصی را در برمی‌گیرد. اما اگر یک قرار ملاقات با یک متخصص خبره رزرو کنید، احتمال عوارض یا نتایج نامطلوب بسیار کم است. بزرگ‌ترین مزیت لیفت مژه حرفه‌ای این است که در حین استفاده از مواد شیمیایی چشمان خود را بسته نگه دارید، بنابراین احتمال ورود آنها به چشمان شما بسیار کمتر از زمانی است که خودتان این کار را انجام دهید و مجبور باشید قبل از تمیزکردن مواد شیمیایی آنها را باز کنید. اگر در خانه لیفت مژه انجام می‌دهید، باید بسیار مراقب باشید تا مواد شیمیایی وارد چشمان شما نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *