مقالات رنگ مو, مقالات رنگ مو حرفه ای

آموزش مش تکه ای قدم به قدم

آموزش مش تکه ای قدم به قدم

یکی از خصلت های مشترک میان خانم ها علاقه آنها به زیبایی و تغییر است و برای این منظور نیز روش های مختلفی وجود دارد. زیبایی و تغییرات موها می تواند در تغییر چهره افراد خیلی موثر باشد. یکی از روش هایی که در میان خانم ها خیلی پرطرفدار است، مش کردن مو است که با روش های مختلفی انجام می شود. یکی از این روش ها، مش تکه ای است. در این مقاله قصد داریم این روش را به صورت قدم به قدم به شما آموزش دهیم و روش­های مختلف انجام مش تکه ای را برای شما بیان کنیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

آموزش مش تکه ای قدم به قدم

رنگ کردن تکه های مو ، مش یا هایلایت نام دارد که در بین خانوم ها محبوبیت زیادی دارد. استفاده از کاغذ فویل برای مش یا هایلایت کردن مو ها یکی از ساده ترین و رایج ترین روش هایی است که اکثر خانم ها این کار را به آرایشگران خود می سپارند. ما در این مطلب آموزش مش تکه ای با فویل را به شما ارائه می دهیم.

برای انجام مش مو با فویل به شانه برای تقسیم‌بندی مو، دستکش، قلم رنگ، دستکش و حوله و تعداد زیادی فویل لازم است. در قدم اول تقسیم‌بندی اصولی مو بسیار حائز اهمیت است.

به جداکردن زیگزاگی مو شلال می‌گویند که در ادامه چند روشی که به روش شلال وجود دارد را به آن اشاره می‌کنیم:

با تهیه پکیج آموزش صفر تا صد رنگ و مش میتوانید تمام تکنیک های گفته شده در این مقاله را بیاموزید.

1- تقسیم‌ بندی لایه‌های آزاد

تقسیم‌بندی لایه‌های آزاد

ضخامت لایه آزاد شما باید با ضخامت تکه‌هایی که داخل فویل قرار گرفته یکسان باشد و این نکته قابل‌ذکر است که ما هرچه تکه‌هایمان ظریف‌تر داخل فویل بگذاریم زودتر به پایه می‌رسد. هنگامی که سمت راست و سمت چپ کنار سر به اتمام رسید می‌توانیم قسمت جلوی سر را شروع کنیم، اگر مشتری تمایل داشته باشد از جلوی سرش باشد شما می‌توانید قسمت اول را به حالت زیگزاگی یا شلال داخل فویل قرار دهید.

2- هایلایت مو به‌صورت کامل

در این روش مو را به 9 قسمت تقسیم می‌کنید. دو بخش در مرکز پشت، دو قسمت در کنار گوش، یک قسمت فقط بالای گوش و دو بخش در پایین مو که به همان اندازه، دو قسمت بالایی مو را جدا کنید. ابتدا برای شروع از قسمت پایینی شروع کنید. قسمت پایین را با شانه جدا و سپس یک‌لایه ریخته و لایه بعدی را با کمک شانه دم باریک به‌صورت زیگزاگی یا شلالی جدا کنید. پس از آن لایه را که با دم شانه جدا کرده‌اید با دست بگیرید و اول ریشه آن لایه را با رنگ بپوشانید.

بعد از آن با برس رنگ کل مو را رنگ می‌کنیم. با استفاده از شانه قسمت‌های باقی‌مانده را انتخاب می‌کنیم و با همان روش قبلی رنگ می‌کنیم و بعد از آن فویل را بر روی سر سفت کرده تا رنگ به طور کامل در همه‌جا پخش شود. به این نکته باید توجه داشته باشید که فویل را خیلی به‌صورت صاف و مسطح بر روی مو سفت نکنید زیرا ممکن است نتیجه خوبی را به دست نیاورید.

زمانی که قسمت‌های پایین را انجام دادیم به سراغ قسمت‌های بالایی مو رفته و همه این کارها را بر روی موی انجام می‌دهیم. این روند را برای تمامی قسمت‌های سرانجام می‌دهیم تا نتیجه کار حاصل شود. زمانی که به قسمت بالای مو رسیدید تاج مو را جدا کرده و از آنجا شروع به رنگ کردن مو می‌کنیم.

آموزش مش کردن با فویل

آموزش مش کردن با فویل

مش مو دارای انواع متفاوتی است از جمله آن‌ها می‌توان مش سوزنی، مش کلاهی، مش فویل و مش در هوای آزاد اشاره کرد. از انواع مش تکه‌ای با فویل می‌توان به: مش تکه‌ای با فویل برای بالای سر، مش تکه‌ای یک‌لایه در میان برای تمام قسمت‌های موی سر و مش تکه‌ای بدون فویل با قلم‌موهای مختلف در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با آموزش مش تکه‌ای با فویل و آموزش مش تکه‌ای جلوی سر آشنا کنیم. برای یادگیری تکنیک های بیشتر بصورت حرفه ای میتوانید پکیج آموزش تکنیک های رنگ مو را تهیه کنید.

آموزش مش تکه‌ای با فویل :

این روش به این صورت است که ابتدا موها را تقسیم‌بندی می‌کنیم. سپس قسمت جلوی سر را از گوش‌تاگوش به سه قسمت مساوی و قسمت پشت سر را به 4 قسمت دیگر تقسیم می‌کنیم. پس از آن با استفاده از شانه دم باریک، قسمت موردنظر را به‌صورت زیگزاگی جدا می‌کنیم. توجه داشته باشید که قطر مو نباید بیش از نیم سانتی‌متر باشد.

کاغذ فویل را به‌اندازه 5 سانتی‌متر به شکل مستطیل بریده و لبه جلوی کاغذ را جهت استحکام بیشتر، حدود دوسانتی متر تا بزنید. سپس موها را روی کاغذ فویل قرار داده و اطراف ریشه‌های مو را با یک‌لایه نازک پنبه بپوشانید.

آموزش مش تکه‌ای با فویل

مواد دکلره را مثل روش قبل آماده کنید و به فاصله نیم سانت از پوست سر، روی موهای بزنید. مقدار دکلره نباید زیاد باشد زیرا موجب نشتی به موهای زمینه خواهد شد. همچنین می‌توان از پودرهای مخصوص فویل استفاده کنید. بعد از قراردادن مواد روی موها، فویل را روی مو تا کنید. موها را هر ده دقیقه یک‌بار چک کنید و بعد از مکثی کافی، قسمت‌های دکلره شده را که به پایه موردنظر رسیده است را بشورید و رنگساژ موردنظر خود را روی مو بزنید.

معجزه سفید کردن مو با مواد پک طلایی دکلره استاد بیک در کمتر از یک ساعت!

آموزش مش تکه‌ای با فویل جلوی سر:

در این قسمت همانند روش قبل بعد از جداکردن قسمت موردنظر با تقسیم‌بندی، کاغذ فویل را به شکل مستطیل می‌بریم و لبه جلوی فویل را حدود دوسانتی متر تا می‌زنیم و سپس موها را روی فویل قرار می‌دهیم و مواد را روی مو می‌گذاریم. ابتدا مواد دکلره با توجه نکات گفته شده بر روی مو قرار می‌دهیم سپس بعد از مکث کافی مو را می‌شوریم و رنگساژ مورد نظرمان را به مو می‌زنیم.

نحوه صحیح قراردادن فویل

برای قراردادن فویل‌ها چندین روش وجود دارد که در ادامه به برسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

روش اول: تقسیم‌ بندی مو با فویل

این روش به دلیل داشتن دقت بسیار بالا، بسیار راه امنی است و انجام آن به افراد مبتدی پیشنهاد می‌شود. ابتدا شانه مخصوص تقسیم‌بندی را درون موها فروبرده و تکه بسیار باریکی از آن را جدا می‌کنیم. یکی از روش‌هایی که مطمئن می‌شویم فویل به‌خوبی زیر موها قرار گرفته، این است که انتهای شانه را در قسمت بالای فویل قرار داده و کمی لا بزنیم. سپس فویل را در زیرلایه‌ای از مو که جدا کرده بودیم قرار دهیم.

پس از این که فویل را فیکس کردیم، شانه را از لای آن بر می‌داریم. حال قلم موی آغشته به مواد رنگ را برمی‌داریم و موها را با آن رنگ می‌زنیم. ادامه فویل را لا زده تا موهای رنگ شده به‌خوبی پوشش داده شوند. برای اطمینان بیشتر فیکس فویل‌ها، آن را چند تا می‌زنیم. انتهای شانه را در قسمت‌های چپ و راست فویل قرار داده و دو سرباز آن را نیز می‌بندیم.

تقسیم‌ بندی مو با فویل

روش دوم: قرارگیری سریع فویل

این روش درست مانند روش قبلی است با این تفاوت که از امنیت کمتر و سرعت بالاتری برخوردار خواهد بود. فویل را در زیر تکه‌ای از مو که جدا کرده بودیم قرار می‌دهیم و موها را رنگ می‌کنیم. سپس انتهای فویل را یک لا می‌زنیم تا موهای رنگ شده را پوشش دهد.

روش سوم: تکنیک لولایت

برای این تکنیک، ابتدا یک‌ لایه ورق فویل را در زیر تکه‌ای از مو تقسیم‌بندی کرده بودیم؛ قرار می‌دهیم و مو به مواد آغشته می‌کنیم. سپس یک‌لایه ورق فویل دیگر را به‌صورت مماس روی آن را قرار داده و شانه را کمی روی آن حرکت می‌دهیم تا ورقه‌ها به‌ خوبی تثبیت شوند.

روش چهارم: تکنیک ویو کردن با فویل

در این روش ابتدا تکه باریکی از مو را جدا می‌کنیم. سپس همان تکه را به روش زیگزاگی به دودسته تقسیم می‌نماییم. فویل را زیر تکه دوم قرار داده و مواد گذاری را انجام می‌دهیم. سپس انتهای فویل را لا می‌زنیم. این روش بدون تقسیم‌بندی اولیه هم انجام می‌شود به این صورت که از همان ابتدا موها را به روش زیگزاگی جدا کرده و بالای فویل را یک ًلا می‌زنیم. سپس فویل را زیرلایه مو قرار داده و مواد گذاری می‌کنیم. انتهای فویل را یک لا زده و روی موهای رنگ شده قرار می‌دهیم تا به‌خوبی پوشش داده شوند.

تکنیک ویو کردن با فویل

نتیجه‌گیری

مش فویلی جز راه‌هایی است که موی شما فوق‌العاده متفاوت و زیبا به نظر می‌رسد. مخصوصاً اگر زمینه موهایتان با رنگ مش تناسب درستی داشته باشد. در این مطلب سعی کردیم در مورد انواع روش‌های تقسیم‌بندی و نحوه صحیح قراردادن فویل و همچنین آموزش فویل توضیحاتی ارائه بدهیم. در صورت داشتن هرگونه مشکی، سؤالاتتان را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *