مقالات تکنیک های آرایشگری

انواع مدل بافت مو زنانه شیک + عکس

انواع بافت مو

امروزه انواع مدل های بافت مو دیده می شود و متدهای بافت مو بسیار نوین شده است. از جمله بافت می توان به : مدل های آفریقایی ، تل ، فرانسوی ، تیغ ماهی و . . . اشاره کرد. بافت مو یکی از جذاب ترین مباحث آرایشگری برای بانوان است ، زیرا می توان مدل های زیبایی را با موی ساده بدون آسیب رساندن به مو خلق کرد. 

بافتن مو ، مو ها را با طراوت و زیبا نشان می دهد. بافت مو یکی از سبک ها و ترند های محبوب در حال حاضر است خصوصا در فصل های گرم سال که بسیار مورد توجه قرار می گیرد. اگر شما نیز از مدل های همیشگی بافت مو خود خسته شده اید و کمی تنوع می خواهید ، مدل های مختلف بافت مو را امتحان کنید. در ادامه سعی داریم مدل های مختلف از انواع بافت مو را به شما آموزش دهیم.

انواع بافت موی زنانه

1. بافت مو ساده :

بافت مو ساده

مرسوم ترین و ساده ترین روش های بافت مو ، بافت مو ساده است. بافت سه تایی بسیار سریع و آسان می باشد و به این صورت است که شما باید مو را به سه دسته تقسیم کنید و یکی در دست چپ و دیگری در دست راست و دیگری هم وسط قرار گیرد. 

ابتدا برای شروع لازم است که رشته سمت راست را به حالت ضربدر بر روی رشته وسط و رشته سمت راست و رشته سمت چپ با رشته وسط که همان رشته سمت راست قبلی بوده است جا به جا می گردد. با تکرار این مراحل به راحتی می توانید موهای خود را ساده ببافید.

2. بافت مو آفریقایی :

بافت مو آفریقایی

از دیگر مدل های بافت مو که از زمان قدیم رونق یافته است بافت موی آفریقایی است. اگر شما دارای موهای بسیار بلندی هستید این مدل برای شما پیشنهاد می شود. بهتر است برای یک بار هم که شده بافت موی آفریقایی را امتحان کنید. بافت چهل گیس یا همان بافت آفریقایی به این صورت است که ابتدا یک قسمتی از سر را انتخاب می کنید و از بافتن را از آن جا شروع می کنید. برای این بافت استفاده از مرطوب کننده های مو بسیار به آسانی کار شما کمک می کند. بخش نازکی از مو را جدا کنید و سپس مو را به دو قسمت تقسیم کرده و سمت راست را در زیر قسمت وسط قرار داده و پس از آن قسمت سمت چپ را به همین شکل دوباره زیر قسمت وسط قرار دهید.

یک بار دیگر هم تمامی این راه را دوباره تکرار کنید. پس از آن دو رشته را در کنار هم نگه دارید و یک رشته به رشته وسطی اضافه می کنید. رشته هارا ترکیب کنید تا یکی شوند و می بیند چیزی که برای شما می ماند سه رشته است. کاری که می کنید این است که هربار مقداری مو را به رشته وسطی اضافه کنید تا به انتهای مو خود برسید و دقت داشته باشید که حتما انتهای موی خود را با گیره محکم ببندید.

3. بافت مو تیغ ماهی :

بافت مو تیغ ماهی

این بافت از دیگر بافت های موی رایج در بین زنان است. این بافت به این روش است که تمامی موها را به صورت مساوی به دو قسمت تقسیم کنید. موهای سمت راست خود را گرفته و سپس از موهای سمت چپ خود مقداری کمی بیرون بیاورید و به موهای سمت راست خود اضافه کنید. سپس موهای سمت چپ خود را نگه دارید و مقداری از مو های سمت راست را به داخل مو های سمت چپ اضافه کنید. این روند را تکرار کنید و ضربدری ببافید تا به انتهای موی خود برسید.

4. بافت مو فرانسوی :

بافت مو فرانسوی

بافت مو فرانسوی از بافت های رایج برای خانم ها به شمار می رود. برای انجام این بافت ابتدا موهای خود را فرق وسط و یا فرق کج کنید. سپس یک طرف از مو ها را به سه دسته تقسیم کرده و قسمت جلوی مو را از قسمت وسطی عبور دهید به طوری که قسمت جلوی وسطی با هم دیگر جا به جا شوند. پس از آن قسمت عقبی موها باید با قسمت وسط جا به جا گردد . یک دسته از مو از جلوی سر جدا و به قسمت جلوی بافت اضافه کنید. 

سپس قسمت جلوی وسطی را با هم جا به جا کنید این کار با اضافه کردن قسمت های جدید مو به عقب و جلوی بافت و عبور دادن آن ها از روی هم و جا به جایی شان تا بالای گوش خود ادامه دهید و بعد از آن می توانید مو های خود را به صورت ساده ببافید. این کار را برای طرف دیگر موی خود انجام دهید و بعد بافت ها را به هم متصل کنید. این مدل بافت طرفداران بسیاری دارد و برای شنیون های عروس هم استفاده می شود.

5. بافت مو هلندی :

بافت مو هلندی

شما با استفاده از این مدل بافت مو می توانید جذاب تر شوید . برای بافت هلندی تنها لازم است که موها را به دو قسمت از وسط تقسیم کنید و بقیه قسمت های باقی مانده را ببافید . شما باید قسمتی باریک از جلوی موهای خود را جدا کرده و به سه بخش تقسیم کنید . به این صورت بخش اول باید جلوی سر ، بخش دوم وسط سر و بخش آخر پست سر قرارا بگیرد .

حالا مانند بافت ساده شروع به بافتن کنید و تنها فرقی که وجود دارد این است که باید هر بار قسمتی از مو ها را اضافه کنیم . با این روش ما بافت مو را ادامه می دهیم و این گونه یک طرف از کل بافت مو کامل می شود . برای سمت دیگر تنها لازم است همین کار را دوباره انجام دهید . این مدل بافت برای تمامی مجالس که شما می خواهید موهای خود را ببافید مناسب است.

6. بافت مو تل :

بافت مو تل

این مدل بافت از خیلی لحاظ به مدل بافت فرانسوی شبیه است . تفاوت آن هم این است که شما باید تیکه های مو را از یک طرق ببافید و نیازی بر این نیست که از طرفین تیکه های مو را بردارید و از جلوی سر این لایه ها را مجزا می کنید . با این روش از تیزی گوش سمت راست تا تیزی گوش سمت چپ فرق باز کرده و لایه خود را جدا می کنید . از انتهای آن یک لایه را جدا می کنید و پس از آن این لایه را به سه قسمت تقسیم می کنید و الباقی بافت را ساده بزنید . پس از آن شما باید جلوی صورت یه لایه را جدا کنید و آن را به لایه وسط اضافه کرده و دوبار ببافید .

همین کار را ادامه می دهید و از جلوی سر لایه ها را برداشته به بافت خود اضافه می کنیم تا به انتهای گوشه دیگر برسیم . شما اگر موهای بلندی دارید لازم است آن ها را تا انتها به صورت ساده یا سه تایی ببافید و در پایان بافت را با کش محکم کنید . بافت مو تل این روز ها بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و در کمال سادگی می تواند برای انواع مراسم ها مناسب باشد . شما این مدل بافت را در زیر شال یا روسری هم می توانید استفاده کنید.

7. بافت مو پنج تایی :

بافت مو پنج تایی

برای اجرای این بافت مو شما باید مو ها را به 5 قسمت مساوی تقسیم کنید . شما در اجرای این مدل مو باید مانند بافت ساده عمل کنید تنها با این فرق که به جای 3 قسمت از 5 قسمت از موهای خود استفاده می کنید . شما می توانید این بافت را کمی بکشید تا دانه های بافت کمی از هم باز تر شوند و بافت شما پهن تر و زیبا تر دیده بشود . این مدل بافت مو برای استفاده روزمره مناسب است و می تواند باعث شود که استیل موی شما شیک تر به نظر بیاید .

8. بافت مو چهار تایی مکعبی :

بافت مو چهار تایی مکعبی

برای این مدل بافت باید از جایی که می خواهید بافت را شروع کنید لایه ای مو ها را بردارید . این لایه را باید با دست چپ نگه دارید و استفاده از انگشت های دست راست از قسمت زیری آن را به 4 قسمت مساوی تقسیم کنید . یکی از این رشته های را با دست پچ و دیگری را با دست راست نگه دارید و رشته ای که در سمت راست قرار دارد بر روی اولین رشته سمت چپ قرار بدهید . رشته دوم از سمت راست را هم زیر رشته سوم قرار دهید . الان جای رشته تغییر کرده و شما باید مانند بافت چهار تایی از سمت راست مو ها را از رو و از سمت چپ مو ها را از زیر ببافید .

شما باید از سمت راست لایه ای از مو ها را برداشته و یک رشته مو به راست اضافه کنید و یک بافت دیگر از رو بزنید و از سمت چپ لایه ای دیگر را برداشته و آن را به لایه سمت چپ اضافه کنید و تا انتها این کار را متداول انجام دهید . بافت مدل چهار تایی مکعبی برای مهمانی ها و مهمانی های دوستانه مناسب است .

9. بافت مو چهارتایی پهن :

بافت مو چهارتایی پهن

این مدل بافت هم از اوناع مختلف بافت مو سر است که می تواند شما را زیبا تر کند . برای این مدل بافت شما لازم است که مانند بافت چهار تایی مکعبی مو های خود را ببافید و پس از آن رج به رج آن را با دست خود به آرامی بکشید تا بافت ها باز تر و پهن تر بشود . شما می توانید این مدل مو ر در تمامی دور همی های دوستانه مانند تولد ها ، مراسم های عقد و مهمانی ها استفاده کنید .

10. بافت مو دختر شیر دوش :

این مدل بافت بیش تر برای رهایی از رطوبت غیر قابل کنترل شده و زیاد استفاده می شود . شما می توانید با استفاده از سنجاق سر زیبایی بیش تری به مدل بافت دختر شیر دوش بیافزاید .

11. بافت مو چندلا :

بافتن مو چندلا

این بافت مو به کسانی که از بافت تک خسته شده باشند می آید. برای این بافت لازم است تا موهای خود را به دو قسمت تقسیم و ببافید پس از آن سنجاق سر برای موهای خود استفاده کنید. برای پایان راحت می توانید از سرم براق کننده و کراتین استفاده کنید تا موهای شما را جذاب تر و زیبا تر نشان دهد.

نتیجه گیری

همان طور که در این مقاله بیان شد یکی از روش هایی که با استفاده از آن می توان استایل زیبا و جذاب تری را به موها بخشید ، استفاده از بافت مو است. بافت موی زنانه با استفاده از روش های مختلفی انجام می شود که هر کدام از این روش ها به حجم و اندازه موها بستگی دارد. در این مقاله چند مورد از پرکاربرد ترین روش های بافت موی زنانه را همراه با آموزش آن برای شما بیان کردیم که با استفاده از آن ها می توانید موهای زیباتری داشته باشید. شما می توانید بر اساس حجم و اندازه موهای خود و بر اساس سلیقه یکی از آن ها را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *