دانستنی ها و مقالات رایگان آرایشگری

تفاوت ماشین سنیور و کلیپ مجیک

تفاوت ماشین سنیور و کلیپ مجیک

این روزها روش های مختلفی برای اصلاح سر مردانه وجود دارد و یکی از پر طرفدار ترین آن ها که بیش تر مورد پسند قشر جوان قرار دارد ، سایه انداختن یا به عبارتی فید کردن ( Fade ) اطراف سر یا ریش است. این کار با استفاده از ماشین های اصلاح انجام می شود که در نمونه های مختلفی در بازار وجود دارند. داشتن تخصص در فید کردن مهم است اما قبل از این کار باید برای زدن فید خوب ماشینی با این کاربرد انتخاب کنیم.

ماشین اصلاح برای آرایشگرانی که هر روز از آن استفاده می کنند از مهم ترین تجهیزات به شمار می رود که علاوه بر کارکرد بالا و کیفیت خوب باید از لحاظ راحتی یا اصلاحا خوش دست بودن مناسب باشد. شاید برای شما هم این سوال پیش آمده که برای این که فید خوبی بزنیم از چه ماشینی استفاده کنیم؟

در ادامه به بررسی ماشین های مجیک کلیپ کوردلس و سنیور که هر دو از معروف ترین ماشین های اصلاح وال هستند می پردازیم و تجربه شخصی استاد بیک که یکی از حرفه ای ترین آرایشگرها در این زمینه هستند را در اختیارتان قرار می دهیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

ماشین مجیک کلیپ کوردلس

این ماشین هم با برق مستقیم و هم با شارژ کار می کند. مجیک کلیپ ماشین اصلاح بسیار خوش دستی است و بدنه سبکی از جنس پلاستیک فشرده شده دارد. این ماشین اصلاح مردانه کاملا سبک است و از تیغه ظریف و صافی ( Flat ) برخوردار است. این تیغه ها معمولا برای سایه و فید بسیار کارایی دارد.

بین تیغه کوچک و تیغه بالایی ماشین یک دنده ظریف وجود دارد که برای ایجاد خطای دید در فید به کار می رود. ماشین مجیک کلیپ کوردلس به دلیل داشتن قدرت موتور پایین اغلب برای فید استفاده می شود و برای حجم زنی کاربرد چندانی ندارد و باعث فشار به ماشین می شود. گارد ماشین مجیک به صورت کاملا استاندار باز می شود. می توانید از این ماشین برای موهای کم پشت و ( low fead ) و سایه ریش استفاده کنید.

ماشین سنیور

ماشین سنیور

ماشین سنیور به علت داشتن موتور قوی تر و بدنه فلزی ، سنگین تر است. ماشین اصلاح سینور دارای موتور الکترو مغناطیس قدرتمندی است که کم ترین میزان صدا و لرزش را ایجاد می کند و بدون هیچ گونه داغ کردن برای استفاده مداوم در طول روز بسیار مناسب است. تیغه آن مانند ماشین مجیک کلیپ کاملا صاف و در عین حال ضخیم تر است.

این ماشین بر خلاف ماشین مجیک بیش تر برای حجم زنی و موهای پر پشت کاربرد دارد و علاوه بر آن تیغه های حرفه ای برای فید دارد که می توانید برای فید ( Fade ) ، های فید ( high Fade ) و مید فید ( Mid Fade ) هم از این ماشین استفاده کنید. گارد ماشین سنیور نسبت به گارد مجیک باز تر می شود فید و محو کاری را ظریف تر و بهتر انجام دهد. از لحاظ قیمت نسبت به ماشین مجیک کلیپ از قیمت بالاتری برخوردار است.

مقایسه راحتی ماشین مجیک کلیپ و سنیور

مقایسه راحتی ماشین مجیک کلیپ و سنیور

در ماشین مجیک کلیپ انگشت شصت دقیقا روی وسط بدنه ماشین قرار می گیرد و در ماشین سنیور به دلیل داشتن شیار انگشت شصت در کنار بدنه قرار می گیرد. بنابراین از لحاظ راحتی به نحوه گرفتن شما هنگام کار با ماشین اصلاح بستگی دارد.

در کل هر دو ماشین در فید زدن بی نظیر هستند. با توجه به کارایی مد نظر می توانید هر کدام از این دو نمونه را انتخاب کرده و برای کار تهیه کنید. اغلب آرایشگرها ممکن است هر دو نمونه از این ماشین را داشته باشند و به صورت ترکیبی از آن استفاه کنند.

اگر شما هم از لحاظ قیمت ماشین ها مشکلی ندارید می توانید هر دو نمونه را تهیه کنید یا در غیر این صورت می توانید برای فید ماشین مجیک کلیپ را تهیه کرده و در کار آن حجم زنی را با یک ماشین دیگری انجام دهید ، یا این که سنیور را تهیه کنید و حجم زنی و فید را همزمان با این ماشین انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *