مقالات آرایشگری مردانه, دانستنی ها و مقالات رایگان آرایشگری

10 تکنیک آرایشگری مردانه که هیچکس به شما نمی‌گوید!

تکنیک های آرایشگری مردانه

هر آرایشگر حرفه ای باید در تکنیک های مختلف مربوط به کار خود، حرفه ای باشد تا بتواند سلیقه و نیاز هر مشتری را پاسخ بدهد. آرایشگری مردانه شغلی پر درامد است که در صورت به روز شدن و یادگیری تکنیک ها و متد های روز دنیا، به سود و درامد بسیار بالاتری نیز می رسید. در این مقاله تمامی تکنیک های آرایشگری مردانه از جمله کوتاهی موی مردانه شیک و به روز را که هیچ استاد و مدرسی به شما نمی گوید، معرفی و بررسی می کنیم. سپس روش ها و اصول سشوار کشیدن و براشینگ حرفه ای را نیز اموزش می دهیم و در انتها نیز، تکنیک های مراقبت از پوست را بیان می کنیم.

تکنیک های کوتاهی مو

از آن جایی که مدل مو در آقایان مهم ترین بخش چهره و عامل اصلی جذابیت و آراستگی آن ها به شمار می آید، یادگیری و انجام تمامی اصول و تکنیک های کوتاهی مو یکی از مهم ترین کار ها در صنعت آرایشگری، مخصوصا آرایشگری مردانه است که به آرایشگران حرفه ای کمک می کند تا با در نظر گرفتن سلیقه هر فرد، مدل های متنوع مو را برای او ایجاد کنند. در ادامه مطلب مهم ترین و اصلی ترین تکنیک های کوتاهی مویی که هر آرایشگری باید بلد باشد را برسی می کنیم.

تکنیک کوتاهی مو BUZZ

1. تکنیک کوتاهی مو BUZZ: این تکنیک آسان ترین و ابتدایی ترین تکنیک کوتاهی موی مردانه است که هر ارایشگری باید آن را یاد داشته باشد. برای انجام این کوتاهی از ماشین اصلاح یا صفر زن استفاده می شود به طوری که از پشت سر کوتاهی شروع شده و به قسمت های دیگر مو می رود.

تکنیک کوتاهی مو ماهوتی

2. تکنیک کوتاهی مو ماهوتی: کوتاهی موی ماهوتی نیز مانند کوتاهی موی BUZZ است. تنها تفاوت این مدل در این است که در اطراف سر کوتاهی مو ها به قدری زیاد است که پوست سر دیده می شود. این کوتاهی با ماشین اصلاح انجام می شود ولی گاهی ارایشگران حرفه ای این مدل را با استفاده از تیغ نیز انجام می دهند. مدل موی ماهوتی بیشتر برای افراد کم سن و سال و جوانان مناسب است.

تکنیک کوتاهی آیوی لیگ

3. تکنیک کوتاهی آیوی لیگ: برای انجام تکنیک کوتاهی موی آیوی لیگ باید کل مو ها را به سمت عقب شانه کرده و سپس کوتاه کنید. ابزار های انجام این تکنیک شامل قیچی، شانه، موزر، ماشین اطلاح و تیغ هستند. ولی بهتر است از ماشین های مخصوص اصلاح مو برای انجام این کوتاهی استفاده کنید. این مدل مو برای افرادی که مو های پر پشت و حجیم دارند بیشتر مناسب است. زیرا حجم مو ها را کم تر می کند. مدل موی آیوی لیگ نیز برای جوانان و نوجوانان مناسب تر است.

تکنیک پوش دادن موهای مردانه

4. تکنیک پوش دادن موهای مردانه: یکی دیگر از مدل هایی که آشنایی و انجام آن برای هر آرایشگر مردی واجب است، پوش دادن موی مردانه است. در این تکنیک مو ها به صورت طبقه طبقه کوتاه می شوند و موی جلوی سر از باقی قسمت ها، بلند تر است. این مدل بیشتر برای داماد ها و مراسمات خاص انجام می شود. پوش دادن موهای مردانه به گونه ای است که کل مو ها به عقب شانه شده و با استفاده از شانه مخصوص، به صورت طبقه ای پوش داده می شوند.

5. تکنیک نواری: برای انجام این تکنیک پر طرفدار می توانید قیچی را روی مو خوابانده و به صورت دسته ای مو ها را کوتاه کنید. این مدل مو آسان است و طرفداران بسیار زیادی دارد. از این مدل مو در فشن شو ها و کار های تبلیغاتی استفاده می شود. با یادگیری این تکنیک می توانید موهای کلاسیک را روی سر هر مشتری پیاده سازی کنید.

تکنیک Overextending

6. تکنیک Overextending: این تکنیک یکی از مهم ترین ترفند هایی است که می توانید برای کوتاه کردن موهای پر پشت و حجیم در زمانی کم و سریع انجام بدهید. این تکنیک قدیمی است ولی بسیاری از آرایشگران جدید و مبتدی آن را یاد ندارند. اگر قصد دارید این مدل را انجام بدهید باید ابتدا موهای پر پشت مشتری را به جهت مخالف رشد طبیعی شانه کنید. زیرا با این کار می توانید بهتر تشخیص بدهید که هر بخش از مو تا چه حد باید کوتاه شود.

تکنیک ۰٫۲۵ اینچی

7. تکنیک ۰٫۲۵ اینچی: از این تکنیک می توانید برای مرتب کردن و اصلاح موهای کوتاه تر استفاده کنید. رشد مو در انسان به صورت ماهیانه و میانگین ۰٫۲۵ اینچ است. بنابراین می توانید این مدل را برای افرادی که قصد ندارند موی اطراف سرشان زیاد کوتاه شود، اجرا کنید. در این تکنیک کل مو ها به میزان مشخصی کوتاه و منظم می شود.

برای اینکه بتوانید تمامی این تکنیک ها را به صورت اصولی و بر اساس متد های روز دنیا یاد بگیرید، می توانید در دوره های معتبر شرکت کنید. یکی از بهترین آکادمی های آموزش انواع متد ها و زیر رشته های آرایشگری مردانه با قابلیت اعطای مدرک معتبر فنی حرفه ای و بین المللی، اموزشگاه آرایشگری استاد بیک است.
همانطور که گفتیم برای تبدیل شدن به یک ارایشگر مردانه معروف و پر درامد، باید تمامی تکنیک های کوتاهی موی مردانه و کار هایی مانند براشینگ، پاکسازی، رنگ مو و … را به صورت تخصصی بلد باشید. برای این منظور می توانید در دوره اموزش آرایشگری مردانه استاد بیک شرکت کنید. در این دوره تمامی تکنیک های ارایشگری مردانه بر اساس جدید ترین متد های روز دنیا به صورت تخصصی توسط اساتید حرفه ای به هنرجویان اموزش داده می شود. همچنین مزیت دوره استاد بیک نسبت به سایر اموزشگاه ها، قیمت پایین و امکان پرداخت شهریه اقساطی آن است که اسایش و رضایت را برای هنرجویان به ارمغان آورده است.

تکنیک های سشوار زدن حرفه ای

سشوار زدن حرفه ای

حال که با انواع تکنیک های رایج و پر طرفدار کوتاهی موی مردانه آشنا شدید، بهتر است بدانید که کوتاهی مو مردانه تنها بخش کوچکی از ارایشگری مردانه است و باید بتوانید موی کوتاه شده را به بهترین حالت استایل کنید. استایل کردن موی مردانه با سشوار یکی از مهم ترین وظایف یک آرایشگر است. زیرا هر نوع کوتاهی باید با استفاده از براشینگ اصولی و حرفه ای جلوه و نما پیدا کند.
برای اینکه بتوانید به صورت حرفه ای موی مشتری را سشوار و براشینگ کنید، باید یک سری نکات را مد نظر قرار بدهید. به عنوان مثال دقت کنید که حرارت سشوار را به مدت طولانی روی موی مشتری قرار ندهید. این کار باعث خشکی و سوختگی فولیکول های موی مشتری می شود. همچنین باید به فاصله بین سشوار و موی مشتری دقت کنید. این فاصله نباید خیلی نزدیک باشد. ایده آل ترین و مناسب ترین فاصله برای این کار، 6 اینچ است.
برای هر مدل مو باید از جهت خاصی از سشوار استفاده کنید. به عنوان مثال برای حجم دادن به مو باید بر خلاف جهت رویش مو آن ها را براشینگ کنید. قبل از انجام براشینگ، از محصولات محافظت کننده استفاده کنید. همچنین دقت کنید که حرارت خیلی بالایی نیز برای حالت دهی به مو به کار نبرید. نکته دیگر این است که بسته به حجم موی مشتری، باید از برس های مناسب استفاده کنید. برس های گرد در ابعاد مختلف برای این کار در بازار موجود هستند که می توانید توسط آن ها، براشینگ حرفه ای برای مشتری انجام بدهید. می توانید برای فیکس کردن حالت موی مشتری پس از براشینگ و سشوار کشیدن حرفه ای، از اسپری های مخصوص و تافت استفاده کنید.

تکنیک های مراقبت از پوست

مراقبت از پوست

این روز ها ارایشگری مردانه فقط به کوتاه کردن ساده مو محدود نمی شود و آقایان نیز مانند خانم ها می توانند انواع تکنیک های زیبایی از جمله پاکسازی پوست و فیشال تخصصی را انجام بدهند. پوست آقایان نیز به دلیل استفاده از مواد غذایی نا مرغوب و رژیم غذایی نا مناسب، قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا و اشعه مضر نور خورشید و … دچار آسیب های جبران ناپذیری می شود. ولی درصد عظیمی از آقایان به دلیل نداشتن اطلاعات و دانش کافی، به پوست خود رسیدگی نمی کنند. خوشبختانه امروزه در آرایشگاه های مردانه تکنیک های پاکسازی پوست مردانه و مراقبت از آن با استفاده از دستگاه ها و ابزار های خاص انجام می شود. به همین دلیل همه ارایشگران مردانه اگر قصد موفقیت و رسیدن به درامد بالا را دارند، باید تکنیک های مراقبت از پوست مردانه را بلد باشند.
هر آرایشگر مردانه ای باید انواع پوست را بشناسد و ویژگی ها و خصوصیات هر پوست را بداند تا بتواند از محصولات مخصوص هر نوع پوست استفاده کند. به عنوان مثال برای پوست هایی که دارای جوش و آکنه هستند، نباید از دستگاه های تهاجمی و محصولات لایه بردار استفاده کنید. همچنین پوست اکثر آقایان به دلیل استفاده نکردن از ضد آفتاب و قرار گرفتن در محیط های کاری با شرایط سخت، بی آب و دهیدراته است. بنابراین باید بتوانید با استفاده از محصولات آبرسان، کم آبی و دهیدراتگی پوست مشتریان خود را بر طرف کنید.

آموزش پاکسازی پوست صورت
بهترین پکیج آموزش پاکسازی پوست از ۰ تا ۱۰۰ (کاملا عملی)
پکیج پاکسازی پوست استادبیک یکی از کامل ترین و معتبر ترین پکیج های اموزش پاکسازی که توسط اساتید مجرب تدریس میشود.

جمع بندی

ارایشگری مردانه شغلی بسیار پولساز و پر درامد است و در صورت اجرای تکنیک های جدید و حرفه ای، می توانید به یکی از معروف ترین آرایشگران شهرتان تبدیل شوید. تکنیک هایی که در این مقاله گفتیم جزو بهترین نکته هایی هستند که در هر کلاس و توسط هر استادی به هنرجو آموزش داده نمی شوند. ولی اگر قصد دارید تمامی تکنیک های خاص ارایشگری مردانه تخصصی را برای رسیدن به درامد میلیاری یاد بگیرید، توصیه می کنیم با هزینه ای بسیار ارزان و مقرون به صرفه در دوره آموزش آرایشگری مردانه استاد بیک شرکت کنید و تبدیل به بهترین و حرفه ای ترین ارایشگر منطقه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *