دانستنی ها و مقالات رایگان آرایشگری

آموزش سنجاق زدن در شینیون + انواع سنجاق مویی

نحوه سنجاق زدن در شینیون

سنجاق مویی اصلی‌ترین و پرکاربردترین وسیله برای آرایش و شینیون مو است که همه آرایشگران از آن استفاده می‌کنند. استفاده از سنجاق مویی کاربردهای فراوانی دارد که آرایشگران می‌توانند برای درست‌کردن موها از آن استفاده کنند. سنجاق‌سرها ابزارهای کاملاً کاربردی و دم‌دستی هستند. فقط لازم است که کار با آنها را یاد بگیرید. در استفاده از آنها بیش از حد عجله نکنید و راهکارهای مناسب را در پیش بگیرید تا بتوانید به‌درستی استفاده کنید.

سنجاق‌سر را هرگز دست‌کم نگیرید. این سنجاق‌های کوچک در هر فروشگاهی به چشم می‌خورند و ممکن است بی‌اهمیت به نظر برسند؛ اما کارهای مختلفی می‌توانید با آنها انجام دهید. همچنین شما می‌توانید از سنجاق‌سر به‌عنوان یک اکسسوری زیبا برای مدل دادن و دیزاین موهای خود استفاده کنید. در ادامه مطلب به آموزش سنجاق زدن در شینیون و معرفی انواع سنجاق مویی بر اساس کاربرد آنها می‌پردازیم.

انواع سنجاق مویی بر اساس کاربرد

۱. سنجاق مویی مشکی

این سنجاق‌سر برای شینیون‌کاران عزیز که می‌خواهند در حین کار مدل شینیون خود را فیکس نهایی کنند استفاده می‌شود؛ همچنین برای شینیون‌های چندلایه از این مدل سنجاق می‌توان استفاده کرد. جنس این مدل سنجاق از فلز قوی بوده و کیفیت فوق‌العاده‌ای دارد. 

یکی از مسائلی که معمولاً شینیون‌کاران با آن درگیر هستند، این است که حین استفاده از سنجاق مویی به دلیل اینکه تمرکز بیشتری روی کار می‌گذارند، ممکن است پلیسه‌های فلزی یا قسمت‌های اضافة محصولات بی‌کیفیت وارد دستشان شده و به آنها یا مدلشان آسیب بزند. سنجاق مویی مشکی باکیفیت بالا پلیسه زدایی شده و شما می‌توانید با خیال راحت در حین کار دست خود را وارد جعبه محصول کرده و یکی از آنها را برای استفاده بردارید و مطمئن باشید که آسیبی به شما نمی‌زند.

۲. سنجاق مویی سرگرد کنگره‌دار طلائی

این مدل سنجاق مویی برای ایجاد برخی شینیون‌ها مخصوصاً در موهای بلوند، زمانی که نیاز به ثبات موقتی مو برای لایه‌های بالاتر شینیون است مورداستفاده قرار می‌گیرد و یا برای زدن اسپری مو که خیال شما را از بابت تکان نخوردن حالت موها راحت می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به سبک بودن، مقاومت در برابر فشار، آسیب نرساندن به مو، نداشتن حتی ذره‌ای پلیسه و … اشاره کرد.

۳. سنجاق شینیون جعبه نارنجی

جنس سنجاق شینیون جعبه نارنجی از فلز قوی بوده و کیفیت فوق‌العاده‌ای دارد. این شرکت سنجاق سازی با استفاده از بهترین متریال‌ها و دستگاه‌های روز، سنجاق‌های با کیفیتی در 2 سایز کاربردی وارد بازار کرده و به مصرف‌کننده کمک می‌کند تا انتخاب ساده‌تر و باکیفیت‌تری داشته باشد. سنجاق جعبه نارنجی نیز برای فیکس نهایی کار شما در شینیون و بافت به کار می‌رود. 

از دیگر ویژگی‌های این سنجاق می‌توان به فوق‌العاده سبک بودن، مناسب برای استفاده شخصی و سالنی، بدون داشتن ذره‌ای پلیسه و … اشاره کرد. زمانی که مشغول ایجاد لایه‌های زیرین شینیون هستید، برای استحکام آن یک عدد از این محصول را وارد موها کرده و بعد از آن اسپری نگه دارنده مو را بزنید و با خیال راحت مطمئن باشید که شینیون موی شما خراب نمی‌شود.

۴. سنجاق مویی نازک (نامرئی)

این مدل سنجاق برای نگه‌داشتن حالت ظاهری شینیون و برای مقدار کمی از موها استفاده می‌شود. همچنین از دیگر کاربردهای این مدل سنجاق نصب اشیا تزئینی مانند مروارید و تورهای ظریف بر روی موها است.

۵. سنجاق مویی ضخیم

سنجاق مویی ضخیم برای مدل موهای فانتزی و شینیون کوتاه و مدل‌هایی که با پروتز درست می‌شود مورداستفاده قرار می‌گیرد. هنگام استفاده سنجاق مویی یک طرف آن را خم کنید تا داخل مو محکم شود. در پروتز مو نیازی به خم کردن سنجاق مویی نیست.

اشتباهات رایج در استفاده از سنجاق‌سر

اشتباهات رایج در استفاده از سنجاق سر

سنجاق‌سرها ابزارهای کاملاً کاربردی هستند فقط لازم است که روش صحیح به‌کارگیری از آنها را یاد بگیرید. در این بخش برخی از اشتباهات رایج حین استفاده از سنجاق‌سر را به شما معرفی کنیم.

1. خم شدن سنجاق‌سر

آیا زمانی که از سنجاق‌سر استفاده می‌کنید، متوجه می‌شوید که این سنجاق‌ها به یک طرف خم شده‌اند؟ پس مشخص است که از آنها اشتباه استفاده کرده‌اید. این اشتباه کاملاً رایج است به همین دلیل سعی کنید سنجاق‌سر را دقیقاً با همان شکل خودش روی سر قرار دهید و آن را به یک طرف خم نکنید. قسمت شیاردار سنجاق‌سر باید رو به پایین و در تماس با پوست سر باشد تا ثبات بیشتری بر روی مو داشته باشد.

اگر از سنجاق‌سرهای پلاستیکی که در انتهای خود دارای قسمت‌های گرد هستند استفاده می‌کنید و موهای شما از داخل این گردی خارج شدند، بهتر است این مدل سنجاق را از موهای خود بیرون بیاورید؛ زیرا ممکن است موهایتان کشیده شود. سنجاق مو زمانی خوب عمل می‌کند که موی شما داخل دایره انتهای سنجاق قرار گرفته باشد.

2. انتخاب رنگ اشتباه

معمولاً اکثر افراد سعی می‌کنند سنجاق‌سرهای متناسب با رنگ موی خود را انتخاب کنند، اما سنجاق‌سر روی مو، خودش را نشان نمی‌دهد. فقط لازم است که رنگ کمی تیره‌تر یا روشن‌تر از رنگ موی خود را انتخاب کنید تا ظاهری زیباتری داشته باشید.

3. استفاده از سنجاق‌سر فقط به‌عنوان ثابت نگه‌داشتن مو

درست است که سنجاق باعث ثابت نگه‌داشتن موها می‌شود؛ اما می‌توانید از آنها برای زیباتر کردن ظاهر مو استفاده کنید، اما به شرطی که سایزهای جدید و رنگ‌های مختلفی از سنجاق‌سر را انتخاب کنید.

4. استفاده از تعداد زیادی سنجاق‌سر

مراقب باشید که از تعداد زیادی سنجاق‌سر روی موی خود استفاده نکنید، زیرا ممکن است فلز سنجاق بیش از حد روی موی شما سفت شود و نتواند مو را در یک ناحیه ثابت نگه دارد. پس در استفاده از آنها زیاده‌روی نکنید.

5. استفاده از سنجاق‌سر روی موهای خیس

این کار به‌شدت غلط و اشتباه است، زیرا باعث ریزش و کشیدگی موها می‌شود. حتماً قبل از استفاده سنجاق‌سر موی خود را خشک کنید.

6. استفاده از سنجاق‌سر با تافت مو

برای لیز نخوردن سنجاق قبل از آن که به موی خود بزنید حتماً روی آن اسپری تافت بزنید. برای محکم شدن سنجاق در طولانی‌مدت، داخل سنجاق را نیز تافت بزنید تا به مو بچسبد.

7. قراردادن مقدار زیادی مو داخل سنجاق‌سر

انجام این کار کاملاً اشتباه است. بسیاری از افراد سعی می‌کنند حجم زیادی از مو را وارد یک سنجاق‌سر کنند که همین موضوع باعث خم شدن و ازبین‌رفتن سنجاق می‌شود. پس بهتر است با تقسیم‌بندی درست، موی خود را داخل سنجاق‌سر قرار دهید.

آموزش سنجاق زدن در شینیون

شینیون بافت پشت سر

با استفاده از سنجاق مویی در شینیون و آرایش مو می‌توانیم به مو جلوه و زیبایی خاصی بدهیم. همچنین سنجاق‌های مویی باعث ثابت ماندن مو برای طولانی‌مدت و حجم دادن به مو می‌شوند که همین امر باعث زیباتر نشان‌دادن کار شما می‌شود. در ادامه به آموزش برخی شینیون‌های ساده و شیک می‌پردازیم تا نحوه سنجاق زدن در شینیون مو را آموزش ببینید.

شینیون سر بالا

  • موها را از پشت سر به دو قسمت تقسیم کنید. هرکدام را جداگانه ببافید و با کش ریز ببندید.
  • موهای بافته شده را با کمک انگشتانتان بکشید تا بافت کمی شل شود.
  • بافت‌های شل شده را در پشت سر داشته باشید و به همدیگر گره بزنید. (اگر موهای بلندی دارید شاید لازم باشد گره‌های بیشتری بزنید)
  • سر بافت‌ها را درون گره مخفی کنید و سپس با کمک سنجاق مویی در پشت سر ثابت کنید. در انتها خواهید دید که سنجاق‌های مویی حجم بیشتری به مو داده‌اند.

شینیون بافت در پشت سر

  • در ابتدا موها را شانه بزنید و سپس در پشت سر با کش محکم آنها را دم اسبی کنید.
  • دم اسبی را ببافید و انتهای بافت را با کش چهل گیس ببندید.
  • بافت را به سمت چپ بکشید و با سنجاق‌های مویی، مو را در جای خود محکم کنید.
  • مو را روی خود تاکرده و به سمت راست ببرید و یک حلقه افقی در پشت سرخود ایجاد کنید و با کمک سنجاق مویی بافت خود را در جای خود ثابت کنید.

برای آموزش شینیون‌های جدید و شیک می‌توانید مقاله بهترین مدل‌های شینیون 2022 استاد بیک را مطالعه کنید تا با انواع مدل‌های دیگر شینیون آشنا شوید.

سخن آخر

شینیون یا آپ دو روشی است که در آن موها به روش‌های مختلفی جمع می‌شوند. یک شینیون تمیز و زیبا مستلزم یک براشینگ خوب و جزئیات حین کار است. سنجاق در این امر بسیار مهم است و باعث محکم نگه‌داشتن، حجم دادن به مو، لیز نخوردن مو و در برخی موارد می‌توان به‌جای اکسسوری مو از آنها استفاده کرد. همان‌طور که می‌دانید ماندگاری شینیون برای طولانی‌مدت یکی از مهم‌ترین نکاتی است که هر آرایشگر مبتدی و حرفه‌ای باید آموزش ببیند و این امر به نحوه صحیح استفاده از سنجاق مویی مرتبط است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *