دانستنی ها و مقالات رایگان آرایشگری

شامپو قلیایی چیست؟ (انواع آن و بهترین شامپو قلیایی)

شامپو قلیایی

می‌توان گفت اغلب شامپوها خاصیت پاک‌کنندگی دارند، درعین‌حال با افزودن ترکیباتی مانند حجم‌دهی مو، نرم‌کنندگی و عوامل داروئی مورداستفاده قرار می‌گیرند. یکی از این شامپوها، شامپوی قلیایی است. ph این نوع شامپوها 5/8 است که به معنای قدرت باز کردن کوتیکول مو میباشد و به همین دلیل یکی از بهترین محصولات در کار با مواد شیمیایی در سالن‌های آرایش شامپوهای قلیایی است. (مقاله ph شامپو چیست را مطالعه کنید.)

شامپو قلیایی چیست؟

در بحث تعادل سازی پوست معنی قلیایی شدن پوست این‌گونه است که درصورتی‌که ph مناسب پوست صورت کمی بالاتر از حالت اسیدی نرمال باشد گفته می‌شود ph قلیایی شده است که در این صورت پوست محل تجمع انواع باکتری‌ها می‌شود. اما در طول روز قلیایی شدن پوست فرایندی موقتی و معمولی است که روی یک ‌پوست نرمال است که حدوداً 3 ساعت طول می‌کشد اما برای پوست‌های خشک این مدت‌زمان بیشتری است و به همین دلیل آسیب بیشتری به پوست وارد می‌شود.

تأثیر شامپو قلیایی بر روی تار های مو به‌گونه‌ای است که وقتی به تار مو آغشته می‌گردد، موجب باز شدن کوتیکول مو می‌شود (کوتیکول مو چیست؟) ؛ به همین دلیل محصولاتی که با باز شدن کوتیکول تارهای مو عمل می‌کنند، از جمله ری باندینگ، کراتین، دکلره، رنگ مو و ریموور توصیه می‌شود قبل از استفاده از این محصولات بر روی مو بهتر است تارهای مو را با کمک شامپوهای قلیایی آماده کنند. استفاده از این شامپو بعد از رنگ سبب تغییر رنگ مو شده و بعد از دکلره به ساختمان مو آسیب وارد می‌کند.

طریقه مصرف شامپو قلیایی

موها را ابتدا آبکشی کرده و پس از آن باتوجه‌ به حجم و اندازه مو مقدار مناسب از شامپو را در کف دست ریخته و به ساقه موهایتان بزنید، در همین حین شامپو زدن توجه کنید که شامپو قلیایی به پوست سر آغشته نشود. اجازه دهید شامپو به مدت 5 دقیقه بر روی تارهای مو بماند و بعد آبکشی نمایید. برای موهای ضخیم می‌توانید عمل شامپو زدن را تجدید نمایید.

انواع شامپو قلیایی

در ادامه به معرفی تعدادی از برند های معروف شامپوی قلیایی می‌پردازیم.

۱. شامپو قلیایی creative

شامپو CREATIVE

شامپو کریتیو یکی از بهترین شامپوها جهت استفاده قبل از کراتینه کردن مو و ریموو کردن مو است. در واقع استفاده از این شامپو قبل از کراتین ترمیمی یا صافی و قبل از ریموو کردن رنگ مو کاملاً ضروری است زیرا این شامپو باعث می‌شود نتیجه بهتر از کراتینه و ریموو رنگ موی خود را ببینید.

عملکرد این شامپو روی مو به‌گونه‌ای است که زمانی که شامپو به تار مو می‌رسد، موجب باز شدن کوتیکول مو شده و مدانین مو را از بین خواهد برد تا داخل مو آماده بازسازی شده (کراتین) و یا رنگ‌دانه‌ها از کوتیکول مو خارج شود (ریموور). این شامپو را به مدت 5 دقیقه روی موها ماساژ دهید و سپس موهایتان را آبکشی کنید.

۲. شامپو قلیایی inoar

شامپو INOAR

شامپو قلیایی اینوار یا شامپو قبل کراتین محصولی است که وظیفه آن باز کردن کوتیکول مو است. این محصول مصارف مختلفی دارد که می‌تواند برای قبل انواع تراپی از جمله کراتین، پروتئین، بوتاکس و … کارایی داشته باشد. این شامپو باید توسط متخصصین استفاده شود و به‌هیچ‌وجه برای استفاده روزانه نیست. مقدار استفاده از این شامپو به موهای شما بستگی دارد به طور مثال: برای موهایی با آسیب جدی شستن یکبار بدون تایم مکث کافی است.

برای موهای دکلره سالم و معمولی دومرتبه با تایم مکث مناسب و برای موهای ضخیم و نچرال نیاز هست که مو را گاهی سه مرتبه با تایم مکث 5 یا 10 دقیقه بشورید تا کاملاً مو برای انواع تراپی و پذیرش مواد موردنیاز آماده شود. Ph این شامپو معمولاً بین 5/8 و 9 است و اگر در مواقع درست و با روشی درست استفاده شود هیچ مشکلی ایجاد نخواهد کرد و اصلاً آسیب‌رسان نخواهد بود.

۳. شامپو قلیایی cortex

شامپو CORTEX

این شامپو با خاصیت قلیایی خود سبب باز شدن فلس‌های مو و نفوذ بهتر و بیشتر مواد صافی و احیا مانند کراتین بوتاکس و یا اولاپلکس به درون ساقه می‌شود. این شامپو همان‌طور که گفتیم قلیایی است و جهت شستشوی قبل از انجام انواع عملیات صافی و احیا مانند کراتین و بوتاکس و … است. طریقه مصرف شامپو cortex این است که پس از استفاده از این محصول و آبکشی موهای خود می‌توانید موهایتان را تا 80 الی 90 درصد خشک کنید و بعد از آن عملیات صافی و احیا مو را آغاز کنید.

۴. شامپو قلیایی salon care

شامپو SALON CARE

این شامپو پاک‌کننده بسیار قوی ناخالصی‌ها و چربی‌های باقی‌مانده بر روی مو است. تمیزکنندگی عمقی کوتیکول مو و تنظیم‌کنندگی ph مو و جذب حداکثری بازکننده لایه کوتیکول مو از بهترین ویژگی‌ های این شامپوی قلیایی است. جهت نتیجه‌گیری بهتر می‌توانید دو بار با شامپو قبل از کراتین salon care موهایتان را بشورید اما حتماً توجه کنید که با مشورت افراد متخصص این کار را انجام دهید تا به موهای شما آسیب نرسد.

بهترین شامپو قلیایی

بهترین شامپو قلیایی شامپویی است که پاک‌کننده بسیار قوی چربی‌ها و ناخالصی‌های باقی‌مانده بر روی موها باشد و همچنین بتواند کوتیکول‌های مو را عمقی تمیز کند. شامپوهای قلیایی باعث متورم شدن و باز شدن کوتیکول‌های مو شده و موها را حالت دار می‌کند. تنظیم‌کننده ph موها ، جذب حداکثری بازکننده لایه کوتیکول موها جهت کراتینه صافی و احیا از ویژگی‌های دیگر بهترین شامپوهای قلیایی است.

جمع بندی

شامپوها اصلی‌ترین پاک‌کننده‌های پوست سر هستند و تأثیر زیادی بر سلامت مو و پوست و زیبایی شما دارند. بسیاری از شامپوها بر اساس نوع مو و استفاده به خصوصی عرضه شده‌اند. شامپو مخصوص موهای چرب خاصیت پاک‌کنندگی قوی تری دارد. شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده، صاف، فر شده با استفاده از مواد شیمیایی و شامپو برای موی دکلره یا خشک و همچنین شامپوی بدون سولفات از خاصیت پاک‌کنندگی ملایم‌تری برای کاهش چربی برخوردارند. شامپوهای قلیایی هم خاصیت ازبین‌بردن مدانین مو است تا رنگ‌دانه‌ها از کوتیکول مو خارج شوند و یا داخل مو را بتوانید با کراتین و بوتاکس و … بازسازی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *