دانستنی ها و مقالات رایگان آرایشگری

چه مدل ابرویی به چه صورتی میاد؟

چه مدل ابرویی به چه صورتی میاد؟

ازآنجایی‌که ابرو تأثیر زیادی در زیبایی ظاهری هر فرد دارد، اصلاح صحیح ابرو و دانستن اینکه چه ابرویی به چه صورتی میاد اهمیت زیادی پیدا میکند. باتوجه‌به فرم صورت، مدل ابروی مناسب هر فرد تعیین می‌شود. پس دانستن انواع فرم صورت نیز مهم است. برای داشتن ابروهایی متناسب و ظاهری زیبا باید ابتدا 6 فرم اصلی صورت را شناخته، سپس با ابروی متناسب با آن آشنا شوید. ما در دوره آموزش آرایشگری مردانه حرفه ای انواع فرم صورت را توضیح دادیم و در ادامه ابتدا شما را با انواع فرم صورت و سپس مدل ابروی مناسب با هرکدام آشنا میکنیم. پس تا انتهای این متن همراه ما باشید

مدل های ابرو

برای شناختن فرم صورت، بهتر است چهره بدون آرایش باشد و موها کاملاً به سمت عقب بسته شوند تا تشخیص راحت‌ تر شود.

در این نوع صورت پیشانی از چانه پهن‌تر است وگونه‌ها به شکل برجسته و چانه نیز باریک است.

افرادی که صورت‌های گرد دارند، گونه‌هایشان پهن‌تر است و استخوان گونه کاملاً برجسته است. در این فرم صورت هیچ‌گونه لبه اصلی یا زاویه در صورت دیده نمی‌شود و طول صورت تقریباً اندازه عرض آن است.

این صورت ها دارای ظاهری کشیده و دراز هستند و عرض پیشانی، استخوان فک و گونه به یک اندازه است.

این نوع صورت مانند فرم بیضی است با این تفاوت که افراد دارای صورت قلبی، چانه باریک دارند و در قسمت چانه به یک نقطه می‌رسد.

این صورت، فرم باریک و کشیده‌ای دارد زیرا گونه و فک و پیشانی همه در یک راستا هستند. پیشانی بلند و بلندتر بودن طول صورت نسبت به عرض آن از ویژگی‌های بارز این فرم صورت است

بارزترین ویژگی افراد دارای صورت مربعی، خط فک است. در صورت‌های مربعی، عرض استخوان گونه، فک و عرض پیشانی تقریباً در یک راستا است.

این فرم صورت، زاویه زیادی دارد و در قسمت شقیقه‌ها پهن و دارای پیشانی کوتاه است.

اگر فک و چانه باریک باشند و پیشانی بلند و پهن، صورت مثلثی راس به چانه است. اگر چانه و فک زاویه‌دار و پهن باشند و پیشانی باریک، صورت مثلثی راس به پیشانی است.

مدل ابرو مناسب صورت بیضی

مدل ابرو برای صورت بیضی

بهترین مدل ابرو برای صورت‌های بیضی، ابروهایی با زاویه و قوس کم است. باید توجه داشت که این قوس ابرو نباید زیاد باشد، زیرا تقارن چهره به هم می‌ریزد. این مدل از رایج‌ترین مدل‌های ابرو است که به زیبایی صورت‌های بیضی می‌افزاید.

مدل ابرو برای صورت گرد

مدل ابرو برای صورت گرد

ازآنجایی‌که صورت‌های گرد طول و عرض تقریباً یکسانی دارند، باید ابرویی انتخاب شود که صورت را کشیده‌تر نشان دهد. مدل ابروی هشتی مناسب‌ترین مدل ابرو برای این نوع صورت‌ها است. یعنی از ابتدا تا وسط ابرو بالا رفته و از وسط به سمت پایین برود. برای اینکه صورت کمتر رو به گردی برود و بیشتر کشیده نشان داده شود از مدل ابروهایی که زیادی صاف و گرد هستند باید دوری کنید.

بهترین مدل ابرو برای صورت کشیده

بهترین مدل ابرو برای صورت کشیده

برای این نوع صورت‌ها باید ابرویی انتخاب کنیم که پهنای صورت را بیشتر نمایش دهد. بهترین مدل ابرو برای صورت های کشیده ، ابروهای صاف است و مدل‌های هلالی و شکسته مناسب این فرم صورت نیستند. خطوط افقی مستقیم چهره کشیده را کوتاه‌تر نشان می‌دهد.

مدل ابرو برای صورت قلبی

مدل ابرو برای صورت قلبی

این نوع فرم صورت از خاص‌ترین فرم‌های صورت است زیرا همه نوع مدل ابرویی به جز ابروهای رو به پایین با این فرم تناسب دارد. ابروهای پهن و قوس‌دار از بهترین انتخاب‌ها برای صورت‌های قلبی است. مدل ابروهای صاف و زاویه‌دار تعادل چهره را برای این فرم صورت به هم می‌زنند.

مدل ابرو صورت مستطیلی

مدل ابرو برای صورت مستطیل

ابروهایی با قوس ملایم اما کامل مناسب این فرم است. مدل ابروهای نازک و گرد سبب به‌ هم‌ خوردن تعادل چهره می‌شوند و ابروهای کوتاه نیز عرض صورت را بیشتر نشان می‌دهد. پس این مدل ابروها برای صورت‌های مستطیلی مناسب نیستند. بهترین مدل ابرو برای این‌گونه افراد، ابروهای کمانی با کمان تیز و زاویه‌دار است.

مدل ابرو برای صورت‌های مربعی

مدل ابرو برای صورت مربع

بهتر است زاویه و قوس ابرو با زاویه فک متناسب باشد. مناسب‌ترین مدل ابرو برای افرادی که صورت مربعی دارند، ابروهایی با قوس کم است. به صورتی که وسط ابرو برابر با پره بینی باشد و انتهای آن یک کمان بلند قرار بگیرد.

مدل ابرو برای صورت لوزی

مدل ابرو برای صورت لوزی

در این فرم هدف کم‌کردن پهنای صورت و زوایای آن است پس ابروهای منحنی شکل مناسب‌تر هستند. ابروهای قوس‌دار تناسب چهره را در فرم‌های لوزی بیشتر حفظ می‌کنند. از ابروهای هلالی و صاف برای این فرم اصلاً استفاده نکنید و توجه کنید که تنها ذره‌ای قوس کافی است.

مدل ابروی مناسب برای صورت‌های مثلثی

مدل ابرو برای صورت لوزی

ابروی مناسب برای چهره‌هایی با فرم مثلثی راس به چانه، ابروهای هشتی با دم‌کوتاه است. همچنین ابروهایی با قوس گرد نیز مناسب است. برای چهره‌هایی با فرم مثلثی راس به پیشانی، ابروها نباید زیاد صاف و کشیده باشند.

انتخاب مدل ابرو بر اساس اجزای صورت

مدل ابرو برای بینی بزرگ

مدل ابرو برای بینی بزرگ

بهترین مدل ابرو برای اشخاصی که بینی بزرگی دارند، ابروهایی زاویه‌دار و دارای قوس است. باید توجه داشت که ابروهای نازک و صاف در صورت، توجه مخاطبان را به بینی جلب می‌کنند اما اگر ابروهای پهن را جایگزین ابروهای نازک کنید زیبایی چهره دوچندان می‌شود.

برای تعیین تاج ابرو برای افرادی که بینی‌های بزرگ دارند از خط عمودی کنار بینی نمی‌توان استفاده کرد زیرا فاصله بین تاج دو ابرو زیاد شده و بینی بیشتر به چشم می‌آید. فاصله بین تاج ابروها اگر بیشتر باشد بینی پهن‌تر و اگر نزدیک‌تر باشد بینی کوچک‌تر به نظر می‌رسد.

مدل ابرو برای پیشانی کوتاه

مدل ابرو برای پیشانی کوتاه

برای اینکه کوتاهی پیشانی زیاد به چشم نیاید بهتر است قوس کمان ابرو کمی صاف و کشیده باشد. برای کسانی که پیشانی کوتاه و کم عرض دارند شرایط متفاوت است. برای این افراد بهتر است که قوس کمان ابرو کم باشد. ابروهای صاف که به سمت شقیقه کشیده می‌شوند تعادل بهتری را به این چهره‌ها می‌دهند.

مدل ابرو برای پیشانی پهن

مدل ابرو برای پیشانی پهن

برای پیشانی‌های پهن، ابروهایی که دم‌کوتاه تری دارند جلوه بهتری به چهره می‌دهد. برای پیشانی‌های پهن و بلند، اگر قوس کمان‌ابروها زیاد باشد و ابروها تیز برداشته شود بهتر است.

مدل ابرو با توجه‌ به فرم چشم

مدل ابرو با توجه‌ به فرم چشم

فاصله مناسب بین دو ابرو و چشم به‌اندازه عنبیه چشم است. اگر این فاصله کمتر باشد، زیر ابروها را بیشتر تمیز کرده تا ابرو نازک شده و چشم‌ها بازتر به نظر برسند و اگر این فاصله بیشتر باشد، نباید در برداشتن موهای زیر ابرو زیاده‌روی کرد تا ابرو پهن‌تر به نظر برسد.

نرمال‌ترین حالت چشم با پلک‌ها، چشم‌های کشیده و بادامی است. اگر چشم‌ها درشت بودند، برای متعادل کردن آن‌ها می‌توان فاصله بین دو ابرو را کم‌تر کرد یا ابروها را زاویه‌دار و پهن برداشت. به این صورت چشم‌ها ریزتر دیده می‌شوند. برای چشم‌های گرد هم فاصله دو ابرو در قسمت شروع باید بیشتر باشد و دم ابروها هم بلند و کشیده باشند.

ابروی پهن به چه صورتی میاد

ابروی پهن به چه صورتی میاد

ازآنجایی که پرپشتی و فرم ابرو تأثیر زیادی در زیبایی چهره دارد، ابروهای پهن طرف‌داران زیادی پیدا کرده اند. مدل ابروی پهن و بلند برای افرادی که چشمان ریزی دارند مناسب است زیرا چشم‌ها را درشت‌تر نشان می‌دهد. ابروهای پهن و کوتاه برای افرادی که پشت چشم تقریباً بلندی دارند، فرم چشم‌هایشان رو به پایین است یا چشم‌هایشان از هم دورند، مناسب است. ابروهای پهن خودشان به دودسته تقسیم می‌شوند که عبارتند از :

ابروهای صاف و پهن : این ابروها به‌صورت خطی و پرپشت هستند و برای صورت‌های کشیده گزینه مناسبی محسوب می-شوند.

ابروی اسپرت و پهن : این مدل برای همه فرم‌های صورت مناسب است. ولی برای کسانی که فرم صورت گرد دارند و طول و عرض صورت در قسمت گونه‌ها یکسان است، جلوه بیشتری دارد و تعادل چهره را بیشتر حفظ می‌کند.

فاصله بین دو ابرو چقدر باید باشد؟

برای تعیین استاندارد فاصله ابرو همان‌طور که در قسمت اصلاح گفته شد از مداد ابرو کمک گرفته و آن را کنار بینی به‌صورت عمودی قرار می‌دهیم تا نقطه شروع ابروها مشخص شود. فاصله بین ابروها را این دو خط مشخص می‌کنند. باید توجه داشت که سر ابرو یا همان تاج آن را نباید زیاد با قیچی کوتاه کرد.

نکته: فاصله بین دو تا ابرو از دو انگشت نباید بیشتر شود.

روش اصلاح ابرو

برای اصلاح درست ابروها ابتدا باید فرم صورت را شناخته و باتوجه‌به آن مدل ابروی مناسب را انتخاب کنید. پس از آن ابروها را با شانه مخصوص، شانه کرده و برای تشخیص محل شروع ابروها، باید مداد ابرو را به‌صورت عمودی کنار بینی قرار دهید. پس از آن باید بلندترین نقطه ابرو را مشخص کرده که برای این کار باید مداد را از قسمت شروع ابرو به سمت قسمت خارجی عنبیه یا همان قسمت رنگی چشم منتقل کنید.

سپس مداد را به سمت گوشه خارجی چشم برده و محل پایانی ابرو مشخص می‌شود. حال با کمک مداد ابرو قالب ابروی موردنظر را مشخص کرده تا کار راحت‌تر شود. پس از آن با کمک موچین یا تیغ ابرو موهای اضافی بین دو ابرو، زیر و روی آن‌ها را تمیز کنید. برای اطمینان از تمیزی ابروها، دوباره آن‌ها را شانه‌زده و موهای بلند که بیرون زده‌اند را با قیچی مخصوص ابرو کوتاه کنید. برای یادگیری کامل این تکنیک ها پکیج آموزش گریم و میکاپ را تهیه نمایید.

جمع‌بندی

در این مقاله نکاتی برای انتخاب مدل ابرو باتوجه‌به فرم صورت و به تعادل رساندن چهره ذکر شد. ابروها جزو اجزای مهم در چهره هستند که فرم و شکل آنها تاثیر مستقیمی روی زیبایی ظاهری فرد دارد. برای اینکه تعادل چهره حفظ شود و ابروها جلوه زیبایی به‌صورت بدهند، نیاز است قبل از اصلاح صحیح ابرو که روش درست آن گفته شد، فرم صورت را تشخیص داد. ازآنجایی‌که ابروهای نازک سن را بیشتر نشان می‌دهند، امروزه ابروهای پهن طرف‌داران بیشتری پیدا کرده و پهن بودن ابرو چهره را طبیعی تر و دخترانه‌تر نشان می‌دهند. برای بیشتر شدن اطلاعاتتان در این زمینه می‌توانید به پکیج لیفت مژه و ابرو مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *