دانستنی ها و مقالات رایگان آرایشگری

بهترین لاین های آرایشگری مردانه و زنانه + مقایسه

لاین های آرایشگری

اگر به شغل پر درامد آرایشگری علاقه مند هستید، یا آرایشگر هستید و می خواهید تکنیک خودتان را به روز و آپدیت کنید، در این مقاله با انواع لاین های آرایشگری و بهترین دوره های موجود برای یادگیری آن ها آشنا می شوید. همچنین میزان درامد هر لاین ارایشگری و مزایا و معایب آن ها را برایتان شرح می دهیم.

شغل آرایشگری یکی از پر در آمد ترین شغل های دنیای امروز است. این شغل برای افرادی که استعداد و سلیقه ی خوبی دارند، انتخاب بسیار خوبی است. با استفاده از هنر و خلاقیت می توان جایگاه قابل قبولی در این صنعت به روز و پولساز کسب کرد. بسیاری از خانم ها و آقایان به یادگیری و همچنین آموزش انواع لاین های جدید آرایشگری روی آورده اند.

انواع لاین های آرایشگری

لاین های آرایشی در ارایشگری مردانه و ارایشگری زنانه باهم تفاوت هایی دارند. از انجایی که بانوان همیشه به زیبایی و اراستگی خود توجه بیشتری می کنند، ارایشگری زنانه تنوع و شاخه های بیشتری نسبت به ارایشگری مردانه دارد. هر کدام از این رشته ها درامد قابل توجه و خاص خود را دارند و وارد شدن به هر لاین، نیازمند آموزش و گذراندن دوره های تخصصی ارایشگری است. در ادامه مطلب انواع لاین های آرایشگری زنانه و مردانه را به طور کامل برایتان شرح خواهیم داد. سپس به نکات کلیدی ارایشگری و مزایا و معایب این شغل، خواهیم پرداخت.

۱- لاین آرایش پیرایش

لاین آرایش و پیرایش یکی از بهترین لاین های ارایشگری است. در این حوزه می توان به 3 لاین کوتاهی مو زنانه، کوتاهی مو دخترانه و همچنین کوتاهی مو کودک اشاره کرد. همچنین استایل مو که شامل براشینگ، بابلیس و … می شود هم در لاین پیرایش زنانه قرار می گیرد. از ویژگی های یادگیری و کار کردن در حوزه ی پیرایش به روز بودن خدمات و متد های این رشته است. هرروزه در دنیای مد مدل های جدید و متنوعی از انواع کوتاهی ها به جهان معرفی می شوند که با یادگیری و آپدیت بودن این تکنیک ها، به ارایشگری معروف تبدیل خواهید شد.

ویژگی های لاین پیرایش زنانه :

آموزش کراتینه مو
پکیج آموزش تخصصی کوتاهی مو دخترانه
شما با پکیج آموزش کوتاهی دخترانه صفر تا صد تکنیک های کوتاهی را در کمترین زمان خواهید آموخت

۲- لاین کوتاهی موی کودک

صنعت کوتاهی کودکان نیز پیشرفت های روزانه و جدیدی دارد. اگر چه کوتاه کردن موی کودکان روش های خاصی دارد و همینطور نیازمند صبر و حوصله ی فراوانی است، اما والدین امروزی از زیبایی موی کودک خود غافل نمی شوند. به همین دلیل کوتاهی موی کودک نیز به یکی از لاین های پر در امد و جدید آرایشگری تبدیل شده است. اگر فردی با حوصله و سلیقه هستید و می توانید رابطه خوبی با کودکان ایجاد کنید ، آموزش کوتاهی مو کودک مناسب شما است.

ویژگی های لاین کوتاهی کودک :

دوره آموزش اصلاح موی کودک
آموزش اصلاح کودک با روشی نوآورانه!
در پکیج آموزش اصلاح کودک تکنیک های شگفت انگیز کوتاهی موی کودکان را از زبان استادبیک ، نویسنده کتاب تکنیک های روانشناسی و اصلاح موی کودک خواهید آموخت.

3- لاین گریم عروس

میکاپ عروس

درامد هر میکاپ ارتیست و ارایشگر عروس نسبت به دوره های تخصصی که می گذراند و تکنیک های خاصی که دارد، متفاوت است. در صورتی که به تکنیک های روز این رشته آگاه باشید و همچنین زیبایی، تمیز و حرفه ای بودن کارتان را مد نظر قرار دهید، مشتری های ثابت و بسیار زیادی در این حیطه خواهید داشت. در این رشته، باید از وسایل با کیفیت و مرغوب استفاده کنید تا هم ماندگاری آرایش عروس بالا برود و هم آسیبی به پوست و موی مشتری نرسد.

ویژگی های لاین گریم عروس :

آموزش میکاپ عروس
پکیج آموزش میکاپ عروس
با پکیج آموزش میکاپ عروس با تمامی تکنیک های این لاین پردر امد اشنا می شوید.

4- لاین بافت مو

بافت مو

از زمان های قدیم، بافتن مو یکی از کار های مورد علاقه خانم ها و آقایان و حتی کودکان بوده و تا امروز محبوبیت این تکنیک همچنان حفظ شده است. امروزه با پیشرفت هنر و صنعت زیبایی، بافت مو در بین مردم رواج بسیاری داشته است و به عنوان یک رشته و شغل مجزا و پر در امد تدریس می شود. بافت مو علاوه بر ایجاد زیبایی و تنوع، فواید بسیار زیادی برای مو نیز دارد. همین موضوع باعث شده که تعداد علاقه مندان به این لاین روز به روز افزایش پیدا کند.

ویژگی های لاین بافت مو :

5- لاین رنگ مو و کار با مواد شیمیایی

پردرآمدترین لاین های آرایشگری آن هایی هستند که هر روزه مشتری داشته باشند و افراد از تمامی سنین علاقه به انجام آن را داشته باشند. رنگ مو در تکنیک های مختلف، یکی از این لاین های پر در امد آرایشگری محسوب می شود. خانم ها و حتی اقایان در تمامی سنین از نوجوانی تا پیری به انجام رنگ مو و مدل های مختلف آن علاقه مند هستند.

ویژگی های لاین رنگ و لایت مو :

پکیج رنگ مو
پکیج آموزش رنگ مو حرفه ای
با تهیه پکیج آموزش ۰ تا ۱۰۰ رنگ مو تمامی تکنیک ها و اصول رنگ مو را با کمترین هزینه یاد بگیرید

6- لاین های درمان، صافی و احیا مو

یکی دیگر از لاین های مربوط به مو، کار با مواد شیمیایی و عملیات احیا، صافی و درمان مو است. در این لاین که با تکنیک های مختلفی از جمله کراتین، اوزون تراپی، پروتئین تراپی، ریباندینگ، ویتامین تراپی و … انجام می شود، موی آسیب دیده به کمک مواد شمیایی درمان و صاف می شود. این متدها یکی از انواع لاین های جدید آرایشگری محسوب می شوند و در امد قابل توجهی دارند.

ویژگی های لاین های درمان، صافی و احیا مو :

آموزش کراتینه مو
پکیج آموزش ۰ تا ۱۰۰ کراتینه کردن مو
شما با پکیج آموزش کراتینه مو میتوانید زیر و بم این حرفه را آموخته و از این راه کسب درامد خوبی داشته باشید

7- لاین های اکستنشن مژه و مو

تکنیک اکستنشن همانطور که از اسمش پیداست، برای رفع مشکل موی کم و اضافه کردن موی طبیعی یا مصنوعی به مژه و سر به وجود آمده است. این حوزه ویژگی های کثبت بسیار زیادی دارد که در ادامه به بیان چند نمونه از آن ها می پردازیم.

ویژگی های لاین های اکستنشن مژه و مو

8- خدمات ناخن

کاشت ناخن

یکی از بهترین لاین های ارایشگری خدمات ناخن است. این رشته شامل کاشت، ژل پولیش، لمینت و … است که هر کدام ویژگی های منحصر به فرد و مشتری های خود را دارند.

ویزگی های لاین خدمات ناخن :

9- آرایش دائم صورت

ارایش دائم

یکی از انواع لاین های آرایشگری که طرفداران و مشتریان آن روز به روز در حال افزایش هستند، لاین خدمات آرایس دائم صورت هستند. ارایش دائم شامل تتو ابرو، خط چشم و لب می شود.

ویژگی های لاین آرایش دائم صورت :

10- لاین پاکسازی پوست

پاکسازی صورت

یکی دیگر انواع لاین های آرایشگری پاکسازی پوست صورت و بدن است.

ویژگی های لاین پاکسازی صورت :

آموزش پاکسازی پوست صورت
بهترین پکیج آموزش پاکسازی پوست از ۰ تا ۱۰۰ (کاملا عملی)
پکیج پاکسازی پوست استادبیک یکی از کامل ترین و معتبر ترین پکیج های اموزش پاکسازی که توسط اساتید مجرب تدریس میشود.

مقایسه انواع لاین آرایشگری زنانه

در این قسمت انواع لاین های گفته شده را از نظر درآمد و هزینه اولیه یک مقایسه کلی می کنیم تا تصمیم گیری برای شما راحت تر شود.

   
لاین سرمایه اولیه حداقل درآمد ماهانه
 آرایش پیرایش  کم 3 میلیون
 کوتاهی کودک کم 2-3 میلیون
بافت مو بسیار کم 5 میلیون
گریم عروس  متوسط 20 میلیون
 رنگ مو متوسط  10 میلیون
درمان، صافی و احیا مو متوسط  10 میلیون
اکستنشن مژه و مو کم 5 میلیون
خدمات ناخن متوسط  6-8 میلیون
آرایش دائم صورت متوسط 10 میلیون
پاکسازی پوست نسبتا زیاد 8 میلیون
 

انواع لاین های آرایشگری مردانه

صنعت زیبایی و آرایشگری مردان، تنوع کمتری نسبت به آرایشگری زنانه دارد. ولی با این وجود از تعداد آقایانی که به دنبال دریافت خدمات زیبایی مردانه هستند یا می خواهند رشته آرایشگری مردانه را یاد بگیرند، کاسته نمی شود. در همه ی نقاط جهان مخصوصا ایران و کشور های شرقی، صنعت مد و زیبایی مردان در حال رشد است و هر روزه به تعداد متقاضیان این لاین اضافه می شود. در ادامه مطلب لاین های جدید آرایشگری مردانه را برایتان شرح خواهیم داد.

1- لاین کوتاهی مو

ارایشگر مردانه

یکی از بهترین لاین های ارایشگری در صنعت زیبایی مردانه، کوتاهی مو است. بیشترین تقاضا و مشتری ها در ارایشگری مردانه، مربوط به کوتاهی مو در متد های مختلف و مدل های جدید هستند. یادگیری این لاین زیر نظر افراد متخصص و آشنا به مد روز دنیا، می تواند برای شما شغلی ثابت و پر در امد را رقم بزند.

ویژگی های لاین کوتاهی مو مردانه :

آموزش آرایشگری مردانه
بهترین و معتبرترین دوره آرایشگری مردانه (مدرک معتبر+خوابگاه رایگان)
دوره آرایشگری مردانه استادبیک یکی از بهترین دوره های اموزش ارایشگری در کشور است. با شرکت در این دوره با صد ها مدل بصورت عملی کار کرده و تضمینی آرایشگری را خواهید آموزش

2- لاین گریم و چهره پردازی داماد

گریم داماد

چهره پردازی و گریم داماد یکی از پردرآمدترین لاین های آرایشگری مردانه است.

ویژگی های لاین گریم داماد :

آموزش میکاپ داماد
پکیج آموزش گریم داماد از صفر تا پیشرفته
در پکیج آموزش گریم داماد تمامی مباحث و تکنیک های مهم در گریم داماد بیان میشود

3- پاکسازی پوست مردانه

یکی دیگر از انواع لاین های آرایشگری، لاین پاکسازی پوست مردانه است. آقایان هم مانند خانم ها به مشکلات پوستی بسیاری دچار می شوند. راه حل رفع این مشکلات، مراجعه به یک تراپیست پوست آقایان است.

ویژگی های پاکسازی پوست مردانه :

4- گریم سینمایی

یکی از جذاب ترین و بهترین لاین های ارایشگری، گریم سینمایی است.

ویژگی های لاین گریم سینمایی :

آموزش گریم سینما
دوره آموزش گریم سینمایی استادبیک
با شرکت در دوره گریم سینمایی استادبیک به یک گریمور حرفه ای تبدیل شوید.

مقایسه درآمد لاین های ارایشگری مردانه

در صنعت آرایشگری مردانه نیز مانند هر شغل دیگری، با یادگیری تکنیک ها و حرفه ای عمل کردن، می توان پیشرفت قابل توجهی کرد. انواع لاین های آرایشگری مردانه با یکدیگر تفاوت هایی دارند و به همین نسبت، میزان در آمد هر کدام متفاوت است.

HTML Table Generator
لاین سرمایه اولیه حداقل درآمد ماهانه
کوتاهی مو بسیار کم 15 ملیون
گریم داماد متوسط  10 ملیون
پاکسازی پوست نسبتا زیاد 2-3 ملیون
گریم سینمایی متوسط 8 میلیون 

راه های ورود به دنیای آرایشگری

راه های ورود به دنیای آرایشگری

شغل ارایشگری یک صنعت وسیع و رو به رشد است. راه های بسیاری برای یادگیری ارایشگری وجود دارد که در ادامه آن ها شرح می دهیم.

  • یکی از راه های یادگیری آرایشگری، آموزش دیدن به صورت تجربی در کنار یک آرایشگر ماهر است که این روش، کمی زمان بر است.
  • راه دیگری که برای یادگیری انواع لاین های آرایشگری وجود دارد، شرکت در دوره های مختلف و آموزشگاه های معتبر است. آموزشگاه های بسیاری برای یادگیری این شغل در هر لاین و جنسیت در سراسر دنیا و همه ی شهر ها وجود دارند. پس از اتمام دوره با گرفتن مدرک فنی حرفه ای، میتوانید اقدام به تاسیس آرایشگاه شخصی خود کنید.
  • یکی دیگر از راه های یادگیری انواع لاین های آرایشگری و ورود به صنعت زیبایی و آرایش، شرکت در دوره های خصوصی است.
  • همچنین به تازگی در برخی از دانشگاه های علمی و کاربردی، این رشته آموزش داده می شود.

وظایف یک آرایشگر

وظایف آرایشگر

در کنار یادگیری لاین های جدید آرایشگری، رعایت اصول اخلاقی و شخصیتی یک آرایشگر و نحوه ی درست برخورد با مشتری اولویت بالایی دارد. اگر یکی از لاین های آرایشگری را آموخته اید و می خواهید وارد صنعت زیبایی شوید و سالن زیبایی خودتان را تاسیس کنید، یا در سالن های دیگر مشغول به کار شوید، رعایت یک سری نکات در اداره سالن زیبایی و برخورد با مشتریان ضروری است که در ادامه به بیان آنها می پردازیم.

  • یادگیری متد های مهارت ارتباطی در برخورد با پرسنل و مشتری ها
  • استفاده از ابزار کار بهداشتی و تمیز
  • رعایت سلیقه و اولویت نظر مشتری
  • رعایت بهداشت فردی، بهداشت محیط کار و سالن
  • فراهم کردن محیط امن و آرام برای مشتری
  • رعایت برخورد محترمانه و مناسب با مشتری و پرسنل
  • احترام به زمان مشتری ها
  • رعایت انصاف در قیمت دهی
  • رعایت کیفیت مناسب، حرفه ای و قابل قبول کار

مزایا و معایب شغل ارایشگری

شغل ارایشگری نیز مانند هر شغل دیگری، مزایا و معایبی دارد که در ادامه مطلب، آن ها را شرح می دهیم:

مزایا :

  • درامد این شغل بسیار بالا است. در ایران مخصوصا در ایام خاص سال مانند عید نوروز، شب یلدا و … تعداد مشتری ها و به دنبال آن مقدار درامد به صورت قابل توجهی افزایش می یابد.
  • آرایشگری شغلی منعطف است و می توان در کنار یک شغل دیگر، آن را انجام داد.
  • میزان به روز بودن این شغل با رشد صنعت زیبایی، افزایش می یابد و هر ساله بر تعداد متقاضیان خدمات زیبایی، افزوده می شود.
  • به دلیل حضور مشتری های زیاد، در هر سن و سال و قشری، روحیه ی افراد ارایشگر تقویت می شود.

معایب :

  • درامد در شغل ارایشگری ثابت نیست. در مسیر ارایشگر شدن ممکن است چالش هایی برای یک فرد ارایشگر به وجود بیاید و به همین دلیل درامد قابل قبول یا ثابتی کسب نکند.
  • شناخته شدن و برند سازی در شغل ارایشگری زمان بر است.
  • به دلیل ایستادن طولانی مدت، کار زیاد با دست ها و دقت زیاد با چشم ها امکان آسیب رسیدن به بدن پس از گذشت چند سال وجود دارد.
  • در شغل ارایشگری و انواع لاین های ارایشگری، برخی از وسایل و ابزار مورد نیاز هزینه بر و گران قیمت هستند.

جمع بندی

حرفه و شغل آرایشگری همیشه هیجان انگیز و پر طرفدار است. در این شغل نمی توانید آینده را پیش بینی کنید و نمی دانید با چه اتفاقاتی مواجه خواهید شد. آرایشگر شدن نیازمند اعتماد به نفس فراوان، علاقه و خلاقیت زیاد، اخلاق حرفه ای و شخصیت خوش برخورد است. اگر همه ی این صفات را دارید و می خواهید به یک آرایشگر حرفه ای تبدیل شوید، پس از مطالعه این مقاله و شناخت همه ی رشته های حوزه ارایشگری و میزان در امد هرکدام، دوره های معرفی شده در این مقاله را بر حسب نیاز خود بگذرانید و وارد دنیای حرفه ای ارایشگری شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *