دانستنی ها و مقالات رایگان آرایشگری

پودر فیکس بهتر است یا اسپری فیکس

پودر فیکس بهتر است یا اسپری فیکس

احتمالا برای شما هم پیش آمده است که بعد از گذشت چند ساعت، آرایشتان به اصطلاح می ماسد یا لا به لای چین و چروک صورت جمع می شود یا در روزهای گرم تابستان بعد از مدتی پوست چرب شده و در نتیجه آن، براق می شود. به وجود آمدن این مشکلات علاوه بر این که موجب ناراحتی و موذب شدن خانم ها می شود، در خراب و بد به نظر رسیدن آرایش نیز تأثیر بسیاری دارد.

امروزه برای جلوگیری از این مشکلات و بهبود بخشیدن آرایش، مخصوصا برای زمان های طولانی مانند آرایش عروس یا مجالس، محصولاتی با نام فیکساتور تولید شده است. استفاده از فیکساتورها بسیاری از مشکلات آرایشگرها و حتی افراد معمولی را برطرف کرده است؛ زیرا استفاده از این محصولات علاوه بر جلوگیری از چرب شدن پوست، باعث یکدست و تمیز به نظر رسیدن آرایش نیز می شود. فیکساتورها انواع و مدل هایی دارند که در این مقاله به بررسی آنها می پردازیم.

پودر فیکس چیست

پودر فیکس چیست

پودر فیکس یکی از انوع پودرهای آرایشی است. همانطور که از اسم پودر فیکس پیداست برای فیکس و ثابت کردن آرایش استفاده می شود. پودر فیکس با بسته بندی شبیه به پنکک عرضه می شود، با این تفاوت که پودر فیکس حالت پودری بیشتری نسبت به پنکک دارد.

پودر فیکس آخرین مرحله آرایش است. بعد از استفاده از پودر فیکس، آرایش حالت مات تری به خود می گیرد؛ ولی از آن جا که پودر فیکس به تنهایی رنگ خاصی ندارد، بعد از استفاده از آن، آرایش دچار تغییر رنگ نمی شود.

کاربردهای پودر فیکس

پودر فیکس تکمیل کننده آرایش است. اگر می خواهید آرایشتان به مدت طولانی روی صورت بماند، می توانید از پودر فیکس استفاده کنید. همچنین پودر فیکس از چرب شدن پوست و جمع شدن کرم یا کانسیلر در چین و چروک ها جلوگیری می کند.

این محصول رطوبت اضافی پوست را به خود جذب کرده و در نتیجه از خراب یا پاک شدن آرایش جلوگیری می کند و ماندگاری آرایش را تا حد زیادی بالا می برد. یکی دیگر از کاربرد های پودر فیکس استفاده آن بر روی موها است؛ از پودر فیکس برای از بین بردن چربی موها در مواقع اضطراری و همچنین بعد از کوتاهی مو برای بهتر دیده شدن حالت موها نیز می توان استفاده کرد.

نحوه استفاده از پودر فیکس

از آنجایی که پودر فیکس برای تثبیت آرایش استفاده می شود، زدن پودر فیکس را به عنوان آخرین مرحله آرایش انجام دهید. به این صورت که با یک براش پودرزنی یا پدهای سفید گریم، مقدار مناسبی از پودر فیکس را به صورت یا قسمتی از آرایش که می خواهید فیکس شود، بزنید. سپس تقریبا به مدت 3الی 7 دقیقه صبر کنید تا پودر فیکس جذب آرایشتان شو. سپس باقی مانده پودر فیکس را با استفاده از یک براش روی پوستتان فید کنید.

پکیج آموزش میکاپ حرفه ای عروس + تخفیف ویژه

کدام بخش های صورت نیاز به پودر فیکس دارد؟

کدام بخش های صورت نیاز به پودر فیکس دارد

در حالت کلی بهتر است در تمامی نواحی صورت از پودر فیکس استفاده کنید. با این کار تمام قسمت های آرایشتان در 24 ساعت روز فیکس می ماند. مهم ترین نواحی که نیاز به پودر فیکس دارند عبارت اند از:

ناحیه زیر چشم

بعد از گذشت زمان، کرم یا کانسیلر استفاده شده در دور چشم، لا به لای چین و چروک های پلک جمع می شود.

خط خنده

خط هایی به شکل پرانتزی که در کنار لب به وجود می آیند، خط خنده نام دارند. آرایش معمولا بعد از گذشت زمانی در لا به لای این خطوط جمع می شود.

چانه

با استفاده از پودر فیکس می توانید خط و خطوط روی چانه را از بین ببرید تا آرایش شما یکدست تر به نظر برسد.

اطراف بینی

گاهی ممکن است کرم در دو طرف بینی جمع شود که در نتیجه آن آرایش شما بد شکل به نظر می رسد.

ناحیه T

این ناحیه شامل وسط پیشانی و روی بینی می شود. پودر فیکس از براق شدن این نواحی جلوگیری می کند.

معایب پودر فیکس

از آن جایی که پودر فیکس برای جلوگیری از چرب شدن و گرفتن رطوبت پوست استفاده می شود، باعث متوقف شدن فعالیت های پوستی می شود و استفاده دائمی از آن مضراتی برای پوست دارد. پس حتما سعی کنید در آرایش روزانه خود از پودر فیکس استفاده نکنید. اگر بیش از حد از چرب و مرطوب شدن پوست جلوگیری کنید، به مرور زمان پوست خشک می شود.

ویژگی های پودر فیکس خوب

یک پودر فیکس خوب ویژگی های زیر را دارد:

  • ظاهر نهایی طبیعی
  • حفظ کردن رطوبت پوست
  • جلوگیری از خشکی پوست
  • بدون ایجاد لک های سفید روی پوست
  • بی رنگ
  • جلوگیری از چرب شدن پوست
  • جلوگیری از ایجاد ماسیدگی
  • ضد حساسیت

اسپری فیکس چیست؟

اسپری فیکس چیست

اسپری فیکس یک محلول آرایشی است که کاربرد آن تقریبا شبیه به پودر فیکس است با این تفاوت که پودر فیکس آرایش را تا حد زیادی مات و یکدست می کند ولی اسپری فیکس فقط قابلیت فیکس کردن و دور نگه داشتن آرایش از چربی ها را دارد. این محصول همانطور که از اسمش پیداست به صورت اسپری است و برای استفاده از آن کافی است محصول را روی صورت اسپری کنید. دقت کنید که هنگام استفاده از اسپری فیکس، آن را کمی از پوست فاصله دهید و به مقدار مناسب بزنید.

کاربرد اسپری فیکس

اسپری فیکس کاربردهای فراوانی دارد که در ادامه به آنها اشاره می شود:

مرطوب کردن اسفنج

از آنجایی که برای زدن کرم پودر بهتر است اسفنجتان مرطوب باشد، می توانید برای مرطوب کردن اسفنج آرایشی خود از اسپری فیکس استفاده کنید. به این صورت که مقداری از محصول را روی اسفنج اسپری کنید. با این کار علاوه بر پخش کردن یکدست و راحت تر کرم پودر، باعث افزایش ماندگاری آن نیز می شود.

ضد آفتاب

بعضی از اسپری های فیکس دارای خاصیت ضد آفتابی هستند و هنگامی که از اسپری فیکس استفاده می کنید دیگر نیازی به زدن کرم ضد آفتاب ندارید. ولی دقت کنید که همه اسپری های فیکس دارای این خاصیت نیستند.

فیکس کردن سایه

با استفاده از اسپری فیکس می توانید ماندگاری سایه را نیز بالا ببرید. به این صورت که بعد از این که براش را در سایه زدید، مقداری اسپری روی براش بزنید و سپس سایه را به پشت پلکتان بزنید.

نحوه استفاده از اسپری فیکس

نحوه استفاده از اسپری فیکس

استفاده از اسپری فیکس مانند پودر فیکس بسیار راحت و سریع است. از اسپری فیکس می توانید به دو صورت استفاده کنید. می توانید آن را مستقیما بعد از اتمام آرایش روی صورت اسپری کنید؛ همچنین می توانید از اسپری فیکس روی اسفنج یا براشتان بزنید و سپس متریال مورد نظر را روی صورت بزنید.

در هر دو صورت استفاده از اسپری فیکس می تواند به مقدار قابل توجهی جلوی خراب شدن آرایش را بگیرد. برای استفاده از اسپری فیکس ابتدا آن را به خوبی تکان دهید و بعد فیکساتور را با فاصله تقریبا 20 سانتی متری صورت و در جهتی مانند جهت نوشتن حروف X و T اسپری کنید. در هنگام استفاده از محصول به نکات زیر نیز توجه کنید:

  • چشم ها باید بسته باشند.
  • صورت را در هنگام استفاده تکان ندهید.
  • بعد از اسپری کردن چند دقیقه صبر کنید تا محصول روی صورت بخوابد.

ویژگی های اسپری فیکس خوب

یک اسپری فیکس خوب دارای ویژگی های زیر است:

  • تثبیت کننده آرایش
  • خشک شدن سریع
  • مرطوب کننده و آبرسان
  • ضد آفتاب
  • محافظت از پوست

پودر فیکس بهتر است یا اسپری فیکس

پودر فیکس یا اسپری فیکس

و اما یکی از پرتکرارترین سوال ها در مورد فیکساتورها این است که آیا پودر فیکس بهتر است یا اسپری فیکس؟ در حالت کلی اسپری فیکس نسبت به پودر فیکس طرفدار بیشتری دارد. علت این پرطرفدار بودن، می تواند استفاده راحت تر و سریع تر آن نسبت به پودر فیکس باشد.

همچنین اسپری فیکس قابلیت استفاده در تمامی نواحی صورت بخصوص لب ها را نیز دارد. ولی هر دو این محصول علاوه بر یک سری تفاوت ها، شباهت های زیادی به هم دارند و هر دو بسیار پرکاربرد هستند. به منظور آشنایی با تفاوت ها و شباهت های آنها، به برخی از این دو مورد در ادامه اشاره می شود:

  • هم اسپری فیکس و هم پودر فیکس قابلیت تثبیت کردن آرایش را به مدت طولانی دارند.
  • اسپری فیکس در تمام طول روز آرایش شما را تازه و بدون ترک خوردگی نشان می دهد.
  • پودر فیکس می تواند روغن های اضافه پوست را جذب و در نتیجه آرایش را کاملا مات کند.
  • در حالت کلی هر دو محصول، آرایش را یکدست و تا حدودی مات می کنند.
  • از اسپری فیکس می توان برای ثابت کردن ریمل و رژ لب نیز استفاده کرد.
  • از اسپری فیکس هایی که حاوی براق کننده هستند، می توانید برای هایلایت کردن بخش هایی از صورت که مدنظرتان است، استفاده کنید.
  • هر دو محصول از پوست صورت در مقابل آلودگی و چربی ها در طول روز محافظت می کنند.
  • استفاده از پودر فیکس به دلیل حالت پودری که دارد، کمی دشوار تر از اسپری فیکس است؛ زیرا ممکن است استفاده از پودر فیکس کثیف کاری زیادی داشته باشد.

یکی از نکات دیگر راجب این دو محصول این است که از این محصولات علاوه بر آرایش خانم ها، برای گریم داماد و آرایش آقایان با پوست چرب نیز استفاده می کنند. افراد علاقه مند می توانند برای آشنایی با آرایش های مردانه، پکیج آموزش آرایشگری مردانه رایگان و پکیج آموزش گریم داماد را تهیه کنند. همچنین دوره آموزش آرایشگری مردانه می تواند در آشنایی با کاربرد لوازم آرایشی برای آقایان و نحوه استفاده از آن ها به شما کمک کند.

انتخاب فیکساتور مناسب

فیکساتور مناسب

انتخاب فیکساتور مناسب یکی از مهم ترین عوامل مؤثر بر بهتر عمل کردن این محصول روی پوست است که به عوامل زیر بستگی دارد:

نوع پوست :

اسپری فیکس مانند خیلی از لوازم آرایشی دیگر انواع مختلفی برای نوع پوست ها دارد. توصیه می شود که افراد با توجه به نوع پوست خود اسپری فیکس مناسبی برای پوستشان استفاده کنند. مثلا افرادی که دارای پوست خشک هستند، بهتر است از فیکساتورهایی که فاقد الکل هستند، استفاده کنند.

افراد با پوست چرب، از اسپری فیکس هایی که دارای چربی یا روغن هستند، استفاده نکنند؛ زیرا با استفاده از این محصولات ممکن است پوست آنها چرب تر به نظر برسد و در آخر برای افرادی که دارای پوست مختلط هستند، پیشنهاد می شود چند مدل فیکساتور را امتحان و در آخر محصولی که با پوست آنها سازگار است، انتخاب کنند.

شرایط آب و هوا :

با توجه به شرایط آب و هوایی می توانید فیکساتور مناسبی برای آن آب و هوا استفاده کنید. به این صورت که هنگامی که هوا مرطوب و گرم است، می توانید از اسپری فیکس های ضد عرق استفاده کنید. در روزهای سرد و خشک برای این که از پوست در برابر خشکی هوا محافظت کنید، بهتر است از فیکساتورهای حاوی مرطوب کننده یا آبرسان استفاده کنید.

روزهای آفتابی :

همانطور که قبلا اشاره شد بعضی از فیکساتورها حاوی ضد آفتاب هستند. هنگامی که در روزهای آفتابی می خواهید آرایش کنید، بهتر است از این اسپری ها استفاده کنید؛ با این کار هم آرایش خود را فیکس کرده اید و هم از پوست در مقابل آفتاب محافظت می کنید.

سلیقه شخصی :

فیکساتورها انواع مات یا غیر مات دارند، به همین دلیل با توجه به سلیقه شخصی و نوع آرایش می توانید از هر کدام از اسپری ها استفاده کنید.

تفاوت پودر فیکس و پرایمر در چیست

مهم ترین تفاوت پودر فیکس و پرایمر در این است که از پودر فیکس در طول آرایش یا به عنوان آخرین مرحله آرایش ولی از پرایمر به عنوان اولین مرحله آرایش استفاده می شود. از پرایمر به عنوان زیرساز آرایش و برای بستن منافذ باز پوست، قبل از آرایش استفاده می شود که این کار باعث یکدست شدن پوست و آماده سازی آن برای آرایش می شود؛ ولی از پودر فیکس، در آخر آرایش و برای فیکس و یکدست کردن و گاهی مات کردن آرایش استفاده می شود.

جمع بندی

طبق مطالبی که در این مقاله بیان شد متوجه می شویم که کاربرد پودر فیکس و اسپری فیکس شبیه به هم است؛ ولی باید دقت کنید که روش استفاده از آنها متفاوت است. دقت داشته باشید که استفاده مداوم و طولانی مدت از این محصولات حتی اگر از مارک های بسیار خوب هم باشند، می تواند سبب آسیب های پوستی شود، پس فقط هنگامی از این محصولات استفاده کنید که ماندگاری آرایش برای شما مهم است و بعد از اتمام مجلس یا نیاز نداشتن به آرایش سریعا نسبت به پاک کردن این محصولات از پوست خود اقدام کنید. خانم ها و آرایشگران می توانند با تهیه پکیج آموزش کوتاهی مو زنانه گام مهمی برای حرفه ای شدن در صنعت مد و استایل و همچنین آرایش بردارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *