دانستنی ها و مقالات رایگان آرایشگری

بهترین و جدیدترین مدل های رنگ مو سال 2022

مدل های رنگ مو در سال 2022

تغییر دادن رنگ مو و استفاده از روش ها و جدیدترین مدلهای رنگ مو از جمله مواردی است که تاثیر بسیار زیادی در زیبایی چهره دارد و این موضوع در میان خانم ها از اهمیت بیشتری برخوردار است و به آن توجه ویژه ای می شود. شما می توانید با وسواس به خرج دادن برای انتخاب رنگ موی متناسب با چهره خود و استفاده از رنگ موهای جدید چهره زیبا و جذابی را تجربه کنید.

ما در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین و جدیدترین مدل های رنگ مو سال 2022 آشنا کرده و به شما در انتخاب یک رنگ موی جذاب کمک کنیم. همچنین میتوانید با تهیه پکیج آموزش تکنیک های جدید رنگ مو تمامی مدل های جدید و کاربردی در رنگ مو را آموزش ببینید. برای مطالعه بیشتر مقاله “تکنیک های رنگ مو” را مطالعه فرمایید.

تکنیک رنگ موی ساده یا پایه

منظور از رنگ موی ساده یا پایه، رنگی است که به صورت یکنواخت روی موها پخش می شود و سطح مو به صورت یکدست رنگ می شود. این سبک بیشتر برای افراد مناسب است که فقط قصد دارند رنگ موی خود را تغییر دهند و سبک موی ساده را می پسندند. رنگ موی ساده از جمله ابتدایی ترین و اساسی ترین مدل های رنگ مو محسوب می شود.

(برای مشاهده تصاویر به صورت کامل، بر روی آن ها کلیک کنید.)

مدل رنگ موی بلوند (Blonde)

تکنیک رنگ موی بلوند

مدل رنگ موی بلوند یکی از پرطرفدارترین مدل های رنگ مو محسوب می شود و یک سبک موی هالیوودی به شمار می آید. در این روش موها تا حد بسیار زیادی روشن می شود و باعث تغییر زیادی در چهره افراد می گردد. 

این روش برای افرادی مناسب است که به دنبال دستیابی به تغییرات زیادی در چهره خود هستند و رنگ موهای خیلی روشن را می پسندند.

(برای مشاهده تصاویر به صورت کامل، بر روی آن ها کلیک کنید.)

مدل رنگ موی بالیاژ (Balayage)

تکنیک رنگ موی بالیاژ

بالیاژ یک تکنیک فرانسوی و از مهمترین تکنیک های رنگ مو است که زیبایی و ظرافت خاصی دارد. در این روش موها به صورت فاصله دار از ریشه با استفاده از فویل به رنگ دیگری در می آیند و ظاهر زیبایی به چهره شما می بخشند. در این تکنیک از آنجایی که موها از ریشه رنگ نمی شوند دیگر نیازی نیست نگران تجدید رنگ ریشه موهای خود باشید. همچنین هرچه موها بلندتر شوند از زیبایی آن ها کاسته نمی شود.

این تکنیک هم برای موهای بلند و هم برای موهای کوتاه قابل استفاده است. تکنیک رنگ موی بالیاژ برای موهایی با رنگ زمینه طبیعی بسیار مناسب است ولی با این وجود برای موهای رنگ شده نیز قابل اجرا است. همچنین آموزش بالیاژ مو بسیار ساده بوده و میتوانید در چند جلسه این تکنیک عالی را یاد بگیرید.

(برای مشاهده تصاویر به صورت کامل، بر روی آن ها کلیک کنید.)

مدل رنگ موی اُمبره (Ombré)

تکنیک رنگ موی امبره

در تکنیک رنگ موی امبره طیف رنگی موها از ساقه به سمت انتهای مو روشن تر می شود. به این ترتیب موها در قسمت نزدیک به ریشه تیره تر و هرچه به طرف نوک موها نزدیک می شوید روشن تر هستند. این مورد نیز یکی از تکنیک های رنگ مو است که طرفداران زیادی دارد و جذابیت و زیبایی زیادی را به موها و چهره فرد می بخشد. آموزش آمبره مو مانند بسیاری ار تکنیک ها نیازمند به تمرین زیاد میباشد.

(برای مشاهده تصاویر به صورت کامل، بر روی آن ها کلیک کنید.)

مدل رنگ موی سامبره (Sombré)

تکنیک رنگ موی سامبره

تکنیک رنگ موی سامبره از نظر حالت شباهت زیادی به تکنیک رنگ موی امبره دارد و برخی کارشناسان رنگ مو آن ها را از یک خانواده در تکنیک های رنگ مو می دانند. تنها تفاوتی که در این دو روش وجود دارد این است که برخلاف تکنیک رنگ موی امبره، که موها در قسمت ریشه تیره و در قسمت نوک موها روشن هستند؛ در این روش تمایز کمتری بین این دو قسمت وجود دارد به این صورت که قسمت ریشه به رنگ ساقه و نوک موها نزدیک است. به همین دلیل طیف لطیف تری نسبت به امبره دارد و حالت بصری آرام تری را در اختیار بیننده قرار می دهد.

(برای مشاهده تصاویر به صورت کامل، بر روی آن ها کلیک کنید.)

مدل رنگ موی هایلایت (Highlights)

تکنیک رنگ موی هایلایت

تکنیک رنگ موی هایلایت یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین تکنیک های رنگ مو در میان بانوان است. این تکنیک به این صورت است که بخشی از موها با طیف رنگی روشن تری نسبت به رنگ اصلی موها رنگ می شوند. این روش نه تنها جذابیت زیادی به موها می بخشد بلکه موها را به صورت حجم دار و چند بُعدی نشان می دهد.

(برای مشاهده تصاویر به صورت کامل، بر روی آن ها کلیک کنید.)

مدل رنگ موی لولایت (lowlights)

تکنیک رنگ موی لولایت

تکنیک رنگ موی لولایت شباهت زیادی به روش هایلایت دارد با این تفاوت که در روش هایلایت بخش هایی از مو به رنگ روشن در می آمد ولی در روش لولایت قسمت هایی از مو نسبت به رنگ اصلی مو تیره تر می شود. روش هایلایت برای موهای تیره کاربرد دارد ولی از تکنیک لولایت برای زیبا کردن موهای روشن یا موهایی که درای تارهای سفید هستند استفاده می شود.

در این روش قسمت هایی از مو به اندازه دو درجه نسبت به زمینه اصلی مو تیره می شود و باز هم باعث بُعد بخشیدن و حجم دار شدن موها می شود و ظاهر زیباتری به موها می بخشد. این روش نیز جزو جدیدترین تکنیک های رنگ مو است.

(برای مشاهده تصاویر به صورت کامل، بر روی آن ها کلیک کنید.)

مدل رنگ موی بیبی لایت (Babylights)

تکنیک رنگ موی بیبی لایت

اگر دقت کرده باشید زمانی که نور خورشید به موهای دختر بچه ها می تابد، قسمتی از موهای آن ها نسبت به بخش های دیگر روشن تر دیده می شود و ظاهر زیبا و جذابی را در موهای کودکان ایجاد می کند. تکنیک رنگ موی بیبی لایت یکی از بهترین تکنیک های رنگ مو است که دقیقا مشابه همین حالت را روی موهای شما ایجاد می کند.

در این روش هایلایت بسیار کمی روی موها زده می شود و رشته های باریکی از موها به رنگ روشن در می آید.

(برای مشاهده تصاویر به صورت کامل، بر روی آن ها کلیک کنید.)

مدل رنگ موی اسپلَش لایت (Dip-dyed)

تکنیک رنگ موی اسپلش لایت

تکنیک رنگ موی اسپلَش لایت یک روش جدید برای رنگ کردن موها است که بیشتر یک سبک فانتزی محسوب می شود و یکی از تکنیک های رنگ مو نوین و مورد علاقه جوانان قرار دارد. در این روش آرایشگر بخشی از موها را به وسیله دکلره به رنگ بسیار روشن در می آورد سپس آن قسمت را به وسیله یک رنگ فانتزی و با یک طبف رنگی قوی تر رنگ می کند.

معمولا در این روش قسمت های نزدیک به ریشه و نوک موها رنگ اصلی مو را دارد و قسمت میانی ساقه مو به یک رنگ فانتزی در می آید. البته باید گفت که نوع و سبک رنگ کردن در این روش به سلیقه شخص و تکنیک آرایشگر بستگی دارد.

(برای مشاهده تصاویر به صورت کامل، بر روی آن ها کلیک کنید.)

مدل رنگ موی تورتویزشِل (Tortoiseshell or Ecaille)

تکنیک رنگ موی تورتویزشِل

تکنیک رنگ موی تورتویزشِل در میان فرانسوی ها به اِکایل (Ecaille) نیز معروف است و برخی این تکنیک را با این نام می شناسند. این روش یکی از تکنیک های رنگ مو چند بعدی محسوب می شود و ترکیبی از تکنیک های سامبره و بالیاژ نیز در آن مشاهده می شود.

در این روش قسمت های نزدیک به ریشه به رنگ تیره تری نسبت به رنگ طبیعی موها در می آید و قسمت های انتهایی مو نیز به رنگ روشن تری نسبت به رنگ طبیعی موها در می آید. این روش جذابیت زیادی را به موها می بخشد و جلوه زیبایی دارد.

(برای مشاهده تصاویر به صورت کامل، بر روی آن ها کلیک کنید.)

جمع بندی

همان طور که گفته شد رنگ مو یکی از موضوعاتی است که بسیار مورد توجه بانوان قرار دارد و می تواند از لحاظ زیبایی تغییرات زیادی را در چهره آن ها ایجاد کند. روش های مختلف و گوناگونی برای رنگ کردن موها وجود دارد. ما سعی کردیم در این مقاله بهترین و جدیدترین تکنیک های رنگ مو سال 2022 را به شما معرفی کنیم تا بتوانید رنگ موی مورد علاقه خود را از میان آن ها به راحتی انتخاب کنید. همچنین باید توجه داشته باشید که بعد از استفاده از هرکدام از تکنیک های رنگ مو بایستی مراقبت بیشتری را در رابطه با موهای خود انجام دهید تا ضمن اینکه رنگ جدید آن ماندگاری بیشتری داشته باشد به مرور زمان موهای شما آسیب نبیند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *