مقالات آرایشگری مردانه

شرایط تاسیس آرایشگاه مردانه

شرایط تاسیس آرایشگاه مردانه

آرایشگری از آن دسته مشاغل پر درآمد برای مردان محسوب می شود که به سرعت در حال گسترش است. با گسترش کار آرایشگری تقاضا برای تاسیس آرایشگاه مردانه افزایش پیدا کرده است. از طرفی بسیاری از افراد بر این باورند که باز کردن آرایشگاه کار آسانی است و نیاز به گرفتن مجوز و شرکت در دوره های آرایشگری ندارد. اما اگر شما قصد دارید یک آرایشگاه با دارا بودن شرایط قانونی و مجوزهای لازم راه اندازی کنید با ما همراه باشید. در ادامه این مطلب در خصوص اقدامات لازم و نحوه دریافت جواز آرایشگاه مردانه توضیحات کاملی ارائه خواهد شد.

 

مراحل تاسیس آرایشگاه

مراحل تاسیس آرایشگاه

همان طور که می دانید لازمه تاسیس هر کسب و کاری شناخت کامل شرایط آن است که آرایشگری نیز از این قانون پیروی می کند. از طرفی وقتی شما قصد تاسیس یک آرایشگاه را داشته باشید با دانستن این شرایط و روال قانونی لازم برای اجرای آن راحت تر می توانید کسب وکار خود را راه اندازی نمایید و کم تر دچار مشکل می شوید.

اصلی ترین کاری که در تاسیس آرایشگاه مردانه باید انجام شود گرفتن مجوز و پروانه فعالیت است. در فرایند تاسیس آرایشگاه مردانه شرایطی مد نظر است که در ادامه به طور کامل بررسی می شود.

اشتباهات رایج در قرارداد پرسنل سالن زیبایی + نحوه تنظیم اصولی قراداد با پرسنل

مراحل اخذ جواز کسب آرایشگاه مردانه

مراحل اخذ جواز کسب آرایشگاه مردانه

دریافت مجوز آرایشگاه مردانه یک کار قانونی بوده که دارای روال خاصی است و شرط اصلی و مهم برای راه اندازی آرایشگاه است. بسیاری از متقاضیان جواز آرایشگری این روال و شرایط را به طور کامل نمی دانند و بدون داشتن مجوز اقدام به تاسیس آرایشگاه کرده و با مشکلات زیادی روبرو می شوند که مانع کسب و کار آن ها می شود. پس اگر قصد تاسیس آرایشگاه دارید دریافت مجوز را در اولویت کار خود قرار دهید. در ادامه این مقاله مراحل دریافت جواز کسب شرح داده شده است. پس با ما همراه باشید.

 

مرحله 1 : درخواست کتبی فرد متقاضی برای اخذ جواز کسب

در ابتدای امر لازم است تا شما یک درخواست کتبی برای اخذ مجوز به اتحادیه آرایشگران شهرستان محل سکونت خود ارائه دهید. همان طور که می دانید آرایشگاه مردانه مانند تمام کارهای دیگر دارای یک صنف است که وظیفه نظارت و مدیریت بر آرایشگاه های مردانه آن شهرستان را بر عهده دارد. پس قدم اولی که باید بردارید ارائه یک درخواست کتبی به اتحادیه آرایشگران است.

 

مرحله 2 : ثبت درخواست و دریافت رسید

در این مرحله شما درخواست خود را به صورت الکترونیکی ثبت می نمایید. پس از ثبت درخواست و بررسی مسئولین اتحادیه رسید ثبت نام خود را از اتحادیه آرایشگران شهری که درخواست دادید دریافت می کنید. از این رسید می توانید برای پیگیری های مربوط به روال قانونی آرایشگاه استفاده نمایید.

 

مرحله 3 : بازدید از محل واحد صنفی توسط کمیسیون بازرسی اتحادیه

از جمله شرایط تاسیس آرایشگاه مردانه بررسی و بازرسی واحد صنفی توسط اتحادیه آرایشگران است. عموما اتحادیه برای بازرسی از محل بازرس هایی را به محل تاسیس آرایشگاه فرد متقاضی می فرستد تا آن را از هر نظر مورد بررسی قرار دهد و بازرسین گزارشی را برای اتحادیه تنظیم نماید. چنان چه در واحد صنفی مشکلی وجود داشته باشد آن را به تقاضا دهنده ارائه کرده تا هر چه سریع تر مشکل را برطرف نماید.

 

مرحله 4 : جلسه مسئولین اتحادیه در خصوص تایید مجوز

در مرحله چهارم و پس از تایید مکان توسط بازرسین اتحادیه ، جلسه ای در هیئت مدیره اتحادیه پیرامون پذیرش درخواست فرد متقاضی تشکیل می شود. در این جلسه درخواست فرد برای اخذ مجوز مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد و نتیجه جلسه به صورت کتبی به فرد متقاضی اطلاع داده می شود.

مرحله 5 : ارائه مدارک لازم جهت صدور جواز آرایشگاه

بعد از تایید متقاضی برای دریافت مجوز نوبت به آماده سازی و تحویل مدارک لازم جهت صدور پروانه کسب است. از میان مراحل گفته شده این مرحله یکی از اصلی ترین و مهم ترین مراحل دریافت جواز آرایشگاه است.

مدارک لازم جهت اخذ مجوز آرایشگاه

از جمله اسناد و مدارکی که فرد متقاضی می بایست به اتحادیه آرایشگران شهر مورد تقاضای خود ارائه دهد تا واجد شرایط دریافت مجوز شود به شرح زیر است :

 

  • اصل شناسنامه و تصویر تمامی صفحات شناسنامه
  • اصل کارت ملی و تصویر کارت ملی
  • سه قطعه عکس 3 در 4 از متقاضی
  • تصویر مدرک تحصیلی
  • فیش واریز حق عضویت اتحادیه
  • گواهی بهداشت و معاینه پزشکی
  • ارائه یکی از مدارک زیر جهت تعیین وضعیت نظام وظیفه به همراه تصویر مدرک نظام وظیفه :

 

۱-  گواهی پایان خدمت

۲- گواهی معافیت دائم

۳- گواهی اشتغال به تحصیل

۴- گواهی معتبر مبنی بر داشتن معافیت پزشکی از حوزه نظام وظیفه

۵- دفترچه آماده به خدمت بدون مهر غیبت در مدت اعتبار

 

  • تصویر اجاره نامه یا سند مالکیت مغازه و محل آرایشگاه
  • گواهی عدم اعتیاد (یکی از الزامات مهم برای صدور جواز کسب عدم اعتیاد فرد متقاضی به هر نوع ماده مخدر است. هدف از ارائه این مدرک برای اتحادیه اطمینان از سالم بودن کسب و کار برای خود و دیگران است که فرد تنها قصد کار کردن دارد.)
  • گواهی مربوط به عدم سو پیشینه کیفری (ارائه مدرک سو پیشینه به اتحادیه اطمینان خاطر می دهد که فرد متقاضی تنها به دنبال راه اندازی یک کسب و کار و کسب درآمد پیگیر دریافت جواز کسب است.)
  • ارائه اصل و تصویر مدرک آرایشگری (یکی از اصلی ترین و کاربردی ترین مدارک برای صدور جواز آرایشگاه ارائه مدرک معتبر آرایشگری توسط فرد متقاضی است. اگر این مدرک را ندارید باید هر چه سریع تر اقدام به دریافت آن نمایید. به طور کلی دیپلم و مدرک آرایشگری توسط سازمان های رسمی مانند سازمان فنی و حرفه ای یا آموزشگاه های آزاد و خصوصی ارائه می شود که فرد متقاضی می تواند با گذراندن دوره های مربوطه در آزمون های مهارت شرکت کند و مدارک لازم را جهت اخذ مجوز تاسیس آرایشگاه به اتحادیه ارائه نماید.)

مرحله 6 : بررسی پرونده

در این مرحله پرونده فرد متقاضی توسط رئیس اتحادیه و در غیاب وی نایب رئیس اتحادیه بررسی و در صورت کامل بودن شرایط و ضوابط دستور صدور مجوز ابلاغ می شود.

مرحله 7 : صدور جواز کسب

در نهایت با رعایت مراحل کلی ، جواز فرد متقاضی صادر و به وی تحویل داده می شود.

 

متوسط زمان دریافت جواز کسب

متوسط زمان دریافت جواز کسب

دریافت جواز کسب برای راه اندازی آرایشگاه مردانه نیاز به صرف زمان خیلی زیادی ندارد. هم چنین با سیستمی شدن بسیاری از مراحل دریافت جواز و به حداقل رسیدن مراجعات حضوری فرد متقاضی ، اتلاف وقت بین سازمان های مربوطه کاهش یافته است. دریافت مجوز آرایشگری صلاحیت لازم برای انجام کار توسط فرد متقاضی را تایید می کند و به طور متوسط بین دو تا سه ماه پس از اقدام به دریافت جواز می تواند آن را دریافت نمایید.

 

هزینه های تاسیس آرایشگاه مردانه

هزینه های تاسیس آرایشگاه مردانه

تاسیس آرایشگاه مردانه مانند هرکسب و کار دیگری هزینه هایی را به همراه دارد که باید به آن توجه کرد. برآورد صحیح از هزینه های راه اندازی و ادامه کسب و کار آرایشگاه به شما این امکان را می دهد که با آرامش بیش تری برای موفقیت در حرفه خود تلاش نمایید. هزینه های جانبی برای تاسیس آرایشگاه به بخش های مختلفی تقسیم می شود :

 

  • بخشی از هزینه ها برای عضویت در اتحادیه آرایشگران و همچنین دریافت جواز کسب معتبر برای تاسیس آرایشگاه است.
  • بخش دیگری از هزینه ها مربوط به بحث اجاره و رهن یا خرید سالن آرایشگاه است.
  • هزینه های پرداختی شما به دولت بابت مالیات نیز از جمله هزینه های جانبی راه اندازی هر کسب و کاری از جمله آرایشگری است.
  • قسمت مهم دیگر هزینه های لازم برای تجهیز آرایشگاه است. دقت کنید که یک آرایشگر حرفه ای باید از بهترین و محبوب ترین مواد ، تجهیزات و ابزار آرایشگری استفاده کند. دقت به این بخش باعث راحتی کار شما و رضایت مشتریان شما خواهد شد.
  • در نهایت در صورتی که شما قصد دارید فردی را در آرایشگاه استخدام نمایید باید براساس شرایط و قوانین کار هزینه هایی را به عنوان حقوق به وی پرداخت نمایید.

 

انتخاب محل مناسب برای تاسیس آرایشگاه

انتخاب محل مناسب برای تاسیس آرایشگاه

یکی از مهم ترین شرایط تاسیس آرایشگاه مردانه ، انتخاب مکان و موقعیت درست برای راه اندازی آرایشگاه است زیرا مکان مناسب نقش بسیاری در درآمد زایی دارد. چنان چه شما قصد تاسیس آرایشگاه دارید باید نکاتی را برای انتخاب محل مناسب آرایشگاه خود در نظر بگیرید که در ادامه ما آن را به صورت کامل شرح خواهیم داد.

 

  • آرایشگاه خود را در یک مکان شلوغ و پر رفت و آمد مانندکنار پاساژها و فروشگاه های بزرگ که تردد زیاد است تاسیس نمایید. انتخاب مکان شلوغ جذب مشتری برای شما را افزایش می دهد.
  • سعی کنید مکانی که در نظر می گیرید دسترسی راحتی داشته باشد و در اطراف آن ترافیک شدید نباشد
  • مسیر آرایشگاه طوری باشد که از قسمت های مختلف شهر بتوان به آن دسترسی داشت.
  • در اطراف آرایشگاه شما جای کافی برای پارک ماشین وجود داشته باشد.
  • مکانی را در نظر بگیرید که در اطراف آن سالن های آرایشگری دیگری وجود نداشته باشد و یا فاصله مکانی شما با رقبای کاریتان زیاد باشد ؛ زیرا این نزدیکی ممکن است در ابتدای امر مانع از جذب مشتری جدید برای سالن شما شود.
  • برای جذب مشتری توجه به سبک و دکوراسیون سالن شما بسیار حائز اهمیت است. سعی کنید در انتخاب وسایل و رنگ آن ها توجه کافی داشته باشید. هم چنین وجود یک تهویه مناسب خالی از لطف نیست.
  • نکته مهمی دیگری که باید حتما به آن توجه نمایید تمیزی سالن است. این موضوع را به خاطر بسپارید که تمیز بودن آرایشگاه به دلیل حساسیت های مختلفی که بین مشتریان وجود دارد و آراستگی محیط می تواند باعث رونق سالن شما شود.

 

نکات مهم جهت ادامه کار آرایشگری مردانه

نکات مهم جهت ادامه کار آرایشگری مردانه

در این مقاله با شرایط تاسیس آرایشگاه مردانه به طور کامل آشنا شدید اما تنها تاسیس یک آرایشگاه شما را به موفقیت نمی رساند بلکه در این میان باید نکاتی را مد نظر قرار دهید تا در کار خود پیشرفت کنید.

 

  • نا امید نشوید. انتظار سود زیاد در ماه های اول نداشته باشید.
  • برای آرایشگاه خود اسم و برند خاص که در ذهن مشتری بماند ، انتخاب کنید.
  • حرفه ای عمل کنید و تنها از حرفه ای ها در کار خود کمک بگیرید. مدام در فکر به روز بودن متدهای آرایشگری باشید.
  • رقابت سالم کنید به طوری که با مقایسه خود با حرفه ای ها کمبودهای خود را جبران نمایید.

 

جمع بندی

برای تاسیس یک آرایشگاه پردرآمد راهی بسیار طولانی در پیش دارید. باید در نظر داشته باشید که بدون تلاش و کوشش نمی توانید به هدف خود برسید. شرایطی مانند دریافت جواز آرایشگری برای شروع فعالیت آرایشگری ضروری است اما برای موفقیت شما باید مصمم و دارای ذهنی خلاق باشید. همچنین شرکت در دوره های آموزشی آرایشگری به شما در این راه کمک بسیاری می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *