دانستنی ها و مقالات رایگان آرایشگری

انواع برس مو

انواع برس مو

برس مو که نام لاتین آن Hair brushes  است دارای انواع و کاربردهای مختلفی است. برس‌ها از لحاظ شکل به برس‌های گرد، برس نیم‌گرد و برس تخت، از لحاظ جنس پایه‌ها به برس‌های پلاستیکی، مویی و فلزی و از لحاظ اندازه پایه‌ها به برس پایه کوتاه، پایه متوسط و پایه بلند تقسیم می‌شوند. برس زدن مو یکی از ابتدایی‌ترین و معمولی‌ترین کارهایی است که افراد انجام می‌دهند، اما آیا تابه‌حال به این مسئله فکر کرده‌اید که ممکن است انتخاب نامناسب برسی که به کار می‌برید، موجب ایجاد ریزش مو، موخوره و مشکلات دیگر شود.

در ادامه این مطلب قصد داریم هرکدام از برس‌ها را معرفی کرده و توضیح دهیم که هرکدام از برس‌ها چه کاربردی دارند و برای چه افرادی مناسب است.

 

انواع برس مو

انواع برس گرد

برس‌های گرد برای صاف کردن مو، گزینه مناسبی هستند. این مدل از برس برای حجم دادن و حالت دادن به مو بسیار مناسب است.

برس گرد مویی

برس گرد مویی

این نوع برس برای افرادی که تار موی نازکی دارند و موهایشان کم پشت به نظر می‌رسد مناسب است. این دسته از افراد به دلیل اینکه اغلب موهایشان صاف است و زود چرب می‌شود بهترین و مناسب‌ترین جنس برس مو برای آنها برس هایی دارای دندانه‌ های موی طبیعی است.

همچنین افرادی که به دلایل مختلفی مانند: رنگ کردن مکرر مو و یا استفاده مداوم از سشوار و اتو مو، موهایشان آسیب‌دیده نیاز به یک تقویت اساسی دارند و بیشتر از هر زمان دیگر باید از آن مراقبت کنند. موی شما نیاز به برس مویی طبیعی دارد و در این مورد هرچه موی به‌کاررفته در دندانه‌های برس نرم‌تر باشد برای موی شما مناسب‌تر است.

برس گرد پلاستیکی

برس گرد پلاستیکی

اگر تار موی ضخیمی دارید بهتر است برس‌های مویی را فراموش کنید و از برس دندانه پلاستیکی استفاده کنید. به موهای ضخیم حالت دادن کار آسانی نیست؛ بنابراین این مدل برس برای این کار بسیار مناسب است.

برس گرد فلزی

برس گرد فلزی

این برس‌ها قطر متفاوتی دارند و برای فر کردن و پیچاندن مو بیشتر به کار می‌روند. هنگامی که می‌خواهید موهای خود را با سشوار حالت دهید باید از برس‌های گرد فلزی یا پلاستیکی استفاده کنید که پیشنهاد ما به شما برس‌های گرد فلزی است.

 

انواع برس نیم ‌گرد

برس نیم‌ گرد مویی

برس نیم گرد مویی

برس نیمه گرد مویی بیشتر برای افرادی که موهای معمولی و کم پشت دارند مناسب است؛ زیرا این مدل برس به دلیل داشتن دندانه‌های نرم برای تار موهای نازک و لخت مناسب است و به موی فر و وز نمی‌خورد. این مدل برس برای باز کردن گره مو و مرتب کردن مو مناسب است.

 

برس نیم‌گرد پلاستیکی

برس نیم گرد پلاستیکی

موهای معمولی نه آن‌قدر نازک‌اند که کم پشت به نظر برسند و نه آن‌قدر ضخیم هستند که نتوان به‌سادگی آنها را کنترل کرد. برای این مدل مو بهتر است از برس‌های نیم‌گرد پلاستیکی و یا مویی استفاده کنید. این برس‌ها بهترین شانه مو برای شما هستند و هیچ آسیبی به موهای شما وارد نمی‌کنند.

 

برس نیم‌گرد فلزی

این مدل مخصوص مصارف روزانه و سشوار کردن موهای پرپشت و ضخیم است. برس نیم‌گرد فلزی بسیار مقاوم و باکیفیت است. همچنین این برس برای خشک‌کردن مو به کار می‌رود؛ زیرا به موهای شما حجم می‌دهد و باعث زیبایی بیشتر موهایتان می‌شود.

انواع برس تخت

برس تخت یکی از ابزارهای مهم و ضروری برای یک آرایشگر مبتدی و حرفه‌ای است. بیشترین کاربرد شانه‌های تخت در زمان فرم دهی و حالت‌دهی به مو در زمان سشوار کشیدن بوده و حتی ابزار بسیار مناسبی برای خشک‌کردن مو در کنار سشوار است. در انتخاب انواع برس تخت خوب حتماً توجه کنید؛ زیرا داشتن یک ابزار مناسب شما را حرفه‌ای‌تر می‌کند.

 

برس تخت مویی

برس تخت مویی

این مدل برس برای موهای نرم و کم پشت مانند افراد مسن و نوزادان مورداستفاده قرار می‌گیرد. به دلیل داشتن دانه‌های نرم مویی بیشتر برای افرادی که موهای کم پشت دارند استفاده می‌شود. بیشترین کاربرد این برس برای مرتب کردن مو و باز کردن گره است.

برس تخت پلاستیکی

این برس‌ها برای صاف کردن موهای بلند و خشک‌کردن سریع مو مناسب هستند و هرچقدر پهن‌تر و تخت تر باشند بیشتر می‌توانند موها را صاف و ابریشمی حالت دهند. اگر موهای بلندی دارید حتماً این برس را انتخاب کنید به‌خصوص هنگامی که می‌خواهید موهای خود را سریع سشوار کنید. زیرا موهای زیادی را پوشش می‌دهد و زمان کمتری می‌گیرد.

برس تخت فلزی

این مدل برس برای موهای سخت و گره‌خورده مناسب است. افرادی که موهای خشن و سخت دارند از برس‌های فلزی باید استفاده کنند. نکته‌ای که در هنگام استفاده از این برس باید به آن توجه کرد این است که چون این برس طراحی خشنی دارد باید زمان شانه زدن موهای خود مراقب باشید. از قراردادن این برس در حرارت اجتناب کنید؛ چون سریع داغ می‌شود و ممکن است به پوست سر آسیب برساند.

بهداشت برس

برای داشتن یک برس تمیز باید هر بار پس از شانه کردن موهایتان، موهای اضافی آن را بیرون بیاورید و دست‌کم ماهی یک‌بار آن را با آب گرم و صابون بشورید. بهتر است هنگام آرایشگاه رفتن، برس‌های خودتان را ببرید؛ زیرا برس‌ها برای آرایش سر افراد متعدد استفاده شده و امکان انتقال بیماری‌های پوست و مو مانند: شپش، قارچ و کچلی وجود دارد. برس کاملاً وسیله‌ای شخصی است و آن را حتی به اعضای خانواده نیز قرض ندهید. امکان انتقال میکروب‌های عامل انواع بیماری‌های پوست و مو بین اعضای خانواده هم وجود دارد.

سخن آخر

درست است که درگذشته برس‌ها جنبه تزئینی داشته‌اند؛ اما امروزه درست‌ترین تصمیم درباره خرید یک برس مو، درنظرگرفتن جنبه سلامتی آن است. البته بهتر است در مورد خرید یک برس مناسب وسواسی نشوید و با کمی تحقیق و شناخت جنس موهای خود برسی مناسب و بادوام انتخاب کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع شانه‌های آرایشگری می‌توانید با نصب اپلیکیشن استاد بیک و یا از طریق شماره‌های قرار گرفته در سایت با ما و کارشناسان مربوطه در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *