مقالات اصلاح ریش, مقالات آرایشگری مردانه

انواع روش های آنکارد کردن ریش

انواع روش های آنکارد کردن ریش

انواع روش های اصلاح ریش و مدل های ریش ، به خاطر داشتن تیپ و قیافه ای بهتر است. مدل ریش یکی از مهم ترین عناصر ظاهری است ؛ عنصری مهم در خلق قیافه و تیپ جذاب که رسیدگی به آن نه دشواری و نه هزینه و پول خاصی لازم دارد. مدل ریش می تواند با انواع لباس پوشیدن هماهنگ شود. مدل های ریش تغییرات زیادی در ظاهر آقایان محترم ایجاد می کند.

ریش یکی از مهم ترین بخش های صورت آقایان است و به نظر می رسد که هیچ وقت هم از دنیای آرایش مردان حذف نخواهد شد. ریش گذاشتن افراد مشهور هم به اهمیت موضوع ریش در دنیای فشن مردانه کمک شایانی کرده است. حالا تنها پرسشی که می ماند این است که کدام مدل ریش بیش تر به چهره تان می آید. در ادامه علاوه بر معرفی انواع روش های آنکادر کردن ریش به نحوه اصلاح این ریش ها خواهیم پرداخت.

ته ریش

ته ریش در گذشته ، در اوایل قرن 20 مانند الان طرفداران زیادی نداشته و حتی نمادی از توجه نکردن به خود در مردان به حساب می آمد و اگر شما ته ریش می داشتید به این معنی بود که به تیپ و ظاهر خود توجهی نمی کنید . در آن زمان حتی اصلاح صورت به صورت دو بار در روز هم انجام می شده و حتی تبلیغات دنیای مد اصلاح مداوم صورت را ترویج می کردند .

امروزه ته ریش علاوه بر این که نامرتب به نظر نمی رسد بلکه می توانید به جذابیت شما بیافزاید و رسیدگی به آن اصلا کار سختی به حساب نمی آید . تحقیقات نشان داده است که علاوه بر این که زنان بیش تر جذب مردانی می شوند که ته ریش دارند. خود مردان هم هنگامی که ته ریش دارند احساس جذابیت بیش تری می کنند . با توجه به این ها بهتر است از اهمیت ته ریش بر روی جذابیت خود غافل نشوید .

ته ریش مناسب چه کسانی است ؟

کمی ریش می توانید تاثیر بسیار زیادی بر روی جذابیت و بلوغ ظاهری فرد داشته باشد . این مدل ریش حتی برای کسانی که ریش آن ها به صورت کامل رشد نکرده و یا کم پشت است هم مناسب است بدلیل این که حجم کم و پراکنده ریش هم برای گذاشتن ته ریش کافی است . شما با استفاده از ته ریش همچنین می توانید جای زخم ، جوش و یا سایر مشکلات چوستی را بپوشانید تا کم تر به چشم بیایند .

به صورت طبیعی پس از 3-4 روز ریش شما به اندازه ای که برای گذاشتن ته ریشی جذاب مناسب باشد رشد می کند و برای اجرای این مدل ریش مناسب است ولی مهم ترین عامل برای استفاده از ته ریش این است که همیشه باید مرتب و آراسته باشد و شما باید به آن رسیدگی کنید .

ته ریش مناسب چه کسانی است ؟

شیوه اصلاح ته ریش

  1. همیشه ته ریشی که می گذارید باید اندازه مناسب داشته باشد . برای این کار شما ریش تراش خود را بر روی 3 الی 4 میلی متر تنظیم کنید و این را همیشه به یاد داشته باشید که ناحیه زیر چانه و روی گونه خود را به خوبی بتراشید تا تمیز تر و مرتب به نظر برسد .
  2. بهتر است برای محافظت از پوست و جلوگیری از درد و خارش در هنگام رشد ریش ها هفته ای دو بار از یک لایه بردار خوب رای چوست خود استفاده کنید . مراقبت کردن از پوست ناحیه گردن برخلاف فکر بیش تر مردم بسیار مهم است و این کار برای افرادی که موهای فر و وزوزی دارند از بقیه واجب تر است.

۲) ریش بزی

ریش بزی

یکی دیگر از مدل ریش های پر طرفدار مدل ریش بزی است . این مدل ریش نیاز به حجم زیادی ریش ندارد ولی اثر گزاری آن بر روی جذابیت شما بسیار زیاد است. به هر هر نوع مدل ریشی که بالای چانه و لب را در بر بگیرد ریش بزی می گویند . بسیاری از افراد مشهور ، بازیگران ، روشن فکران و کسانی که نافرمانی و طغیان در رفتار های آنها دیده می شود از این مدل ریش استفاده می کنند .

دست شما در حالت دادن ریش بزی باز است ، برای مثال : شما می توانید حد فاصل بین ریش و سبیل خود را بتراشید و یا هم با نتراشید آن یک قاب کامل برای لب و دهن خودتان درست کنید . اگر شما بخواهید نگاه دقیق تری هم نسبت به انواع مدل ریش داشته باشید می توانید از این مدل ریش به عنوان برادر ریش معمولی نام ببرید.

ریش بزی برای چه کسانی مناسب است ؟

این مدل ریش حالت خاصی به صورت مرد ها می دهد . این مدل برای در گذاشتن ریش کامل و پر پشت به مشکل خورده اند و کسانی که ریش های نامرتب و پراکنده ای دارند مناسب است . این مدل ریش برا کسانی که صورتی زاویه دار و کشیده دارند مناسب است اما اگر بلند تر از حال عادی خود شود می تواند صورت شما را بسیار لاغر و تکیده نشان دهد.

افراد با صورت های گرد می توانند با استفاده از این مدل ریش صورت خود را کشیده تر کنند . ریش بزی در تناسب با موهای موتاه هماهنگی زیادی دارد ولی در تناسب با موهای بلند و نامرتب به ماکسیمم میزان جذابیت خود می رسد .

ریش بزی برای چه کسانی مناسب است ؟

شیوه اصلاح ریش بزی

شاید به دلیل کم حجم بودن ریش بزی فکر می کنید رسیدگی به آن ساده تر از انواع ریش های دیگر است اما این طور نیست. برای داشتن ظاهری جذاب و مرتب باید به نکات زیر دقت کنید :

  1. ابتدا باید صبر کنید ریش به حد مطلوبی از بلندی برسد سپس با کمک یک ریش تراش مناسب و تیغ تریمر طوری به ریش خود آرایش بدهید که در ناحیه بالای لب به خوبی بنشیند و در اطراف لب و حاشیه چانه ، فرم مناسبی پیدا کند.
  2. برای شکل دادن ریش از خط آرواره در صورت کمک بگیرید. این خطوط باعث می شوند که متوجه بشوید ریش بزی را تا کجا ادامه دهید.
  3. از ژل و تیغ اصلاح یا روغنی مناسب برای تمیز کردن اطراف ریش بزی استفاده کنید. استفاده از این موارد باعث مرتب شدن خطوط ریش شما می شوند .

3) ریش و سبیل پر پشت

ریش و سبیل پر پشت

این مدل ریش ترکیبی از ریش کامل و ته ریش است. در این سبک ، سبیل کامل است و موهای اطراف آن کم پشت تر است. بعضی از افراد شیفته این مدل ریش هستند و برخی دیگر هم آن را قدیمی و دور از مد می دانند. بسیاری از هنرپیشه ها و آدم های معروف از این مدل ریش استقبال می کنند.

استفاده از این مدل ریش نشان دهنده این است که فرد به امتحان کردن مدل های مختلف علاقه مند است و همچنین برای تابستان اوضاع را برای آقایان راحت تر می کند.چون هم ریش را حفظ می کنند و هم دیگر لازم نیست با گذاشتن ریش پر پشت در گرما اذیت بشوند. این مدل ریش برای همه مردان در هر موقعیت شغلی و با هر سبک زندگی مناسب است. برای آقایانی که حدفاصل میان بینی و لب شان زیاد است این ریش و سبیل به چهرشان بیشتر می آید.

رسیدگی به ریش و سبیل پر پشت

رسیدگی به این مدل ریش دو موضوع جداگانه است زیرا هم باید هوای ریش را داشته باشید و هم به اندازه کافی به سبیل دقت کنید :

  1. برای ایجاد تیپی با این مدل ریش باید اجازه بدهید که ته ریش دور لب شما بلند تر و حکم سبیل را پیدا کند و برای ریش هم باید اجازه بدهید تا موهای صورتتان به تدریج بلند شوند و ریشی مرتب و کامل روی صورتتان شکل بگیرد.
  2. برای مرتب کردن موهای اطراف چانه و گونه باید از یک تیغه مناسب ریش تراش کمک بگیرید. در طراحی سبیل و شکل دادن به آن حواستان به این موضوع باشد که سبیل اطراف لب به سمت پایین لب امتداد پیدا کند. یعنی سبیل در این مدل باید چیزی شبیه به سبیل مغولی باشد و اندازه آن هم به قدری بلند باشد که پایین تر از لب پایینی قرار بگیرد اما نه خیلی پایین تر ؛ به شکلی که از خط آرواره پایین تر بروند.
  3. نوک سبیل هایتان را با شانه و واکس یا ژل حالت بدهید و ثابت نگه دارید.

4) خط ریش

خط ریش

استایلی مرسوم میان مردان برای مرتب کردن موهای صورت است. منظور از خط ریش ، خطی از موهای صورت است که به مو های سر وصل می شود. به طور تقریبی میانگین رشد خط ریش 3 سانتی متر است. مدل خط ریش شما می تواند بلند ، کوتاه ، مدرن یا کلاسیک باشد ؛ اما مهم است که با فرم صورتتان تناسب خوبی داشته باشد. انواع خط ریش عبارتند از :

  • خط ریش بلند
  • خط ریش کوتاه
  • خط ریش عربی
  • خط ریش سوزنی
  • خط ریش چکمه ای

نتیجه گیری

ریش مانند هر موی دیگر روی پوست صورت از پوست در معرض مستقیم اشعه ماورای بنفش و سرطان محافظت می کند. و همچنین اگر بهداشت فردی به خوبی رعایت شود ریش باعث فواید زیادی برای آقایان می شود. گذاشتن ریش به آقایان چهره مردانه و جذابی می دهد و تغییرات زیادی را در ظاهر آقایان ایجاد می کند. در این مقاله سعی کردیم در رابطه با انواع روش های آنکادر ریش صحبت کنیم . شما در این مقاله با انواع اصلاح ریش پرطرفدار و روز دنیا آشنا شده اید که می توانید با توجه به فرم صورت و سلیقه خود یکی از آن ها را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *