مقالات رنگ مو, مقالات رنگ مو حرفه ای

دانه مصنوعی دادن به مو چیست؟ + آموزش انجام

دانه مصنوعی دادن به مو چیست

شاید درباره دانه مصنوعی دادن به مو یا همان پیگمنت تراپی شنیده باشید. ما در این مقاله می خواهیم شما را با روش های دانه مصنوعی دادن به مو و تکنیک های دانه مصنوعی آشنا کنیم . با گذر زمان یا دلایل ژنتیکی ریشه های سیاه مو جای خود را به تار های سفید می دهد که در گذشته روش مشخصی برای رفع این مشکل وجود نداشت. اما امروزه با روش های نوین و ساده و راحتی می توان این مسئله را کم رنگ تر کرد و آن شادابی و نشاط سابق را برگرداند. 

در این مقاله ما سعی داریم با آموزش نکاتی طلایی زیبایی و جوانی موهایتان را به شما هدیه کنیم. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. همچنین برای یادگیری ایت تکنیک های بصورت حرفه ای و تضمینی میتوانید پکیج آموزش رنگ مو حرفه ای را تهیه کنید.

پیگمنت ترابی یا تکنیک دانه مصنوعی به منظور افزودن پیگمنت به موهای سفید یا دکلره انجام می شود تا موها بهتر رنگ بگیرند و آن رنگ ماندگاری بسیار بالایی داشته باشد. عامل اصلی رنگ مو پیگمنت ها هستند. زمانی موهای ما سفید می­شوند که پیگمنت ها از بین رفته ­اند. همه ما می­دانیم که موهای سفید شده به آسانی رنگ نمی­گیرند. اینجاست که ما از روش دانه مصنوعی برای رنگ مو ها استفاده می­کنیم.

هنگامی که هشتاد درصد موهای شما سفید شده باشد رنگ پذیری مو بسیار پایین آمده پس شما می­توانید با تکنیک دانه مصنوعی موهایتان را به هر رنگی در آورید­. این روش یکی از پرطرفدارترین روش ها برای رنگ کردن مو ها است­. در تکنیک دانه مصنوعی قبل از رنگ کردن مو ها پیگمنت­های رنگ دلخواه و مدنظر خود را به خورد تار های سفید داده تا نفوذ و اثر پذیری رنگ موی نهایی به ساقه مو بیشتر شود.

دانه مصنوعی دادن به مو چیست؟

روش دانه مصنوعی برای رنگ مو برای افرادی مناسب است که موی سفید یا دکلره دارند. این روش رنگ پذیری مو را بیشتر می کند.  بخاطر داشته باشید که بعد از رنگ کردن مو هنوز کوتیکول های مو بسته نشده است در نتیجه برای افزایش ماندگاری رنگ مو ها فقط آن ها را با آب ساده شسته و از 48 تا 72 ساعت بعد از شامپو مخصوص موهای خود استفاده کنید تا کوتیکول های مو بسته شده باشند و رنگ مو های شما تغییر نکند.

پیگمنت چیست؟

پیگمنت چیست

این کلمه به معنای رنگ کردن است و وظیفه آن ایجاد قوام رنگ مو است. پیگمنت ها جامد هستند و با رنگ ها ترکیب نمی شوند و به حالت شناور باقی می مانند. پیگمنت ها همیشه به حالت جامد باقی می مانند و حل نمی شوند.

همین ویژگی آن ها سبب شده تا از پیگمنت تراپی یا همان روش دانه مصنوعی برای رنگ مو به عنوان یک روش موثر و عالی برای افزایش ماندگاری رنگ موها استفاده شود. قبل از آموزش دانه مصنوعی برای مو یا همان پیگمنت تراپی بدانید که بهتر است از دسته رنگ های گرم استفاده کنید مانند: N5 , N6 , N7

روش دانه مصنوعی برای رنگ مو چیست؟

موهای سفید پیگمنت خود را از دست داده و رنگ دانه ندارند بنابراین به سختی رنگ می پذیرند و ماندگاری رنگ بسیار کمی دارند. در روش دانه مصنوعی برای رنگ مو رنگ پذیری مو افزایش پیدا کرده و امکان رنگ گرفتن موهای سفید و دکلره افزایش پیدا می کند.

 

چه موقع نیاز به دانه مصنوعی برای مو است؟

زمان دانه مصنوعی مو

روش دانه مصنوعی برای رنگ مو

تکنیک دانه مصنوعی برای رنگ های روشن انجام می شود و در نتیجه رنگ هایی با پایه 6 به بالا نیاز به تکنیک دانه مصنوعی ندارند و به خوبی روی موهای سفید می نشینند.  ترکیب رنگدانه مصنوعی با نفوذ به داخل ساقه موها قابلیت رنگ شدن و اثر پذیری را به آن ها می بخشد. در این مرحله است که موهای شما هر رنگی را می پذیرد.

تکنیک دانه مصنوعی از آب و رنگ خالص استفاده می شود. میزان آب استفاده شده در ترکیب با توجه به حجم سفیدی مو متغیر است. اگر تمام موهای شما سفید شده باشد برای تکنیک دانه مصنوعی نیازی به اضافه کردن آب زیاد به ترکیب نیست تنها چند قطره آب کافی است.

آب مقطر بهترین گزینه برای استفاده در ترکیب رنگدانه مصنوعی است چرا که هر چه درجه خلوص آب بیشتر باشد تاثیر تکنیک دانه مصنوعی برای مو بیشتر می شود. در این روش ابتدا رنگ موی دلخواه خود را انتخاب و آماده کنید.

برای روش دانه مصنوعی برای رنگ مو از رنگ مویی با همان ترکیب اما با تناژ گرم تر و پایه تیره تر از رنگ موی انتخابی خود استفاده کنید و با مقدار کمی از آب یا اکسیدان صفر درصد به میزانی که رنگ نرم تر شود ترکیب کنید و مواد ترکیب شده را با استفاده از برس مخصوص رنگ مو به حالت ضربه ای به موهای خود بزنید. بعد از مدت پانزده دقیقه رنگ انتخابی خود را با اکسیدان ترکیب کرده و روی موها بزنید.

روش دانه مصنوعی برای رنگ مو

روشی دیگر هم وجود دارد در این روش رنگ موی مورد نظر خود را با آب مقطر و چند قطره اکسیدان مخلوط کنید و به مدت بیست دقیقه روی موهای سفید خود بگذارید در انتها با یک دستمال رنگ ها را پاک کنید. در این مرحله رنگ نهایی و مورد نظر خود را به موها بزنید.

خنثی سازی رنگ مو

پیگمنت در مواقع خاص

پیگمنت در مواقع خاص

برای پوشش دادن مو های سفید :

هنگامی که موها سفید فرد بالای 50 درصد باشد و رنگی که انتخاب کرده است گرم است شما باید نصف تیوپ رنگ گرم و نصف تیوپ رنگ انتخابی استفاده کنید؛ زیرا اگر فقط از رنگ انتخاب شده استفاده کنیم پوشش مو به صورت کامل انجام نمی شود یا هم با پند بار شستشو سفیدی خود را نشان می دهد و پوشش خراب می شود.

اگر هم مشتری رنگ سرد را انتخاب کند شما باید این رنگ را با یک رنگ پایه به صورت مساوی با اکسیدان 20 حجمی بزنید. برای مثال رنگ 1.7 باید با رنگ 7 طبیعی بشود و ریشه سر مشتری را رنگ کنید. برای موهایی که بالای 50 درصد سفیدی دارد باید برای شروع از جلوی سر اقدام فرماییم.

تیره کردن موهای دکلره شده :

اگر موهای روشن دارید و می خواهید آن را تیره تر کنید و رنگ انتخابی شما پایه بالا تر از 6 دارند، ملزم به اضافه کردن رنگدانه نیستید و مو به تنهایی رنگ می گیرد. اگر هم شما می خواهید رنگ تیره ای استفاده کنید و تناژ سبز و آبی پیدا نکند در مرحله اول باید از ترکیب رنگ با یک رنگ با تناژ گرم استفاده کنید.

بالا بردن دوام رنگ های شرابی :

برای بالا بردن دوام موهای شرابی ما باید رنگ موی انتخاب شده را با یک رنگ تناژ تیره تر و گرم تر ترکیب کنیم. اگر هم پایه رنگ انتخاب شده بالای 6 است باید مقداری اکسیدان صفر و آب اضافه کنیم در حدی که ترکیب رنگ مو هایتان نرم تر شود. این ترکیب را باید به صورت ضربه ای با برس رنگ مو روی موهای بی رنگ یا سفید قرار دهیم.

پس از آن یک ربع بر روی مو می ماند و بعد از آن با دستمال آن را پاک می کنیم و در این مرحله مو نیازی به شستشو ندارد. پس از آن ترکیب رنگ را با اکسیدان 6 درصد روی مو قرار می دهیم و می گذاریم 15 دقیقه دیگر بماند. در آخر مو ها را شستشو می دهیم سپس براشینگ را انجام می دهیم.

سخن آخر

اگر مویی 100 درصد سفیدی دارید ، به جای رنگ های فانتزی می توانید از رنگ های اصلی استفاده کنید . تنها به یاد داشته باشید که باید یک تا دو درجه رنگ موردنظر خود را تیره تر انتخاب کنید؛ یعنی به جای زیتونی تیره، از قهوه ای روشن یا متوسط و همچنین از واریاسیون استفاده کنید. هر چقدر مقدار رنگ فانتزی کمتر شده باشد از واریاسیونی استفاده کنید که هماهنگ با رنگ فانتزی است انتخاب شده شماست. رعایت این نکته باعث می شود تا فانتزی بودن رنگ موی شما بیشتر مشخص شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *