مقالات رنگ مو, مقالات رنگ مو حرفه ای

دکلره مو در خانه (آموزش + نکات کلیدی)

دکلره مو در خانه

از آن جایی که برای داشتن موهایی به رنگ روشن یا فانتزی باید موها را دکلره کرد، عمل دکلره در چند سال اخیر، بسیار طرفدار پیدا کرده است. ولی انجام دکلره در آرایشگاه های حرفه ای بسیار هزینه دارد. دکلره مو در خانه یکی از راه های کاهش هزینه در کنار زیبایی و تغییرات ظاهری چشم گیر است؛ اما دکلره کردن مو در خانه نیاز به دانش و مهارت کافی دارد.

در صورتی که عمل دکلره به درستی انجام نشود، نه تنها نتیجه رضایت بخشی نخواهد داشت بلکه آسیب بسیار جدی به پوست سر، کیفیت و حجم موها می رساند. اگر اولین بار است که موهای خود را دکلره می کنید در ابتدا باید بدانید چه موادی نیاز دارید، انواع روشن کننده ها را بشناسید، دستورالعمل دکلره را بدانید و در نهایت نکاتی که باعث بهتر شدن دکلره می شود را بدانید و اجرایی کنید. پیشنهاد میکنیم حتما مقاله چگونه موهای خود را دکلره کنیم؟ را بخوانید.

ویژگی ها پودر دکلره خوب

ویژگی ها پودر دکلره خوب

در اینجا مواردی را برای انتخاب یک پودر دکلره خوب به شما معرفی میکنیم. پیشنهاد میکنیم حتما قبل از آن مقاله بهترین پودر دکلره را مطالعه کنید.

  • اصلی ترین نشانه ظاهری یک پودر دکلره خوب، نداشتن غبار است؛ این به معنی است که اگر از فاصله 30 سانتی متری پودر را داخل ظرف بریزیم، هیچگونه غباری بلند نشود.
  • یک پودر دکلره خوب هنگامی که با اکسیدان مخلوط می شود، نباید کف کند.
  • برای اینکه سلامت موها تا حد امکان حفظ شود، بهتر است پودر های دکلره حاوی چربی را انتخاب کنید.
  • پودر دکلره سفید ضعیف تر است و برای دکلره کردن موهای نازک و حساس استفاده می شود.
  • پودر دکلره آبی قوی تر است و معمولا برای موهای سالم و طبیعی به کار می رود.

انتخاب پایه دکلره مناسب برای رسیدن به رنگ موی دلخواه

پایه دکلره مناسب

یکی از اصلی ترین موارد برای دکلره کردن مو در خانه ، شناخت پایه مو است. برای اینکه دقیقا به رنگ موی دکلره که مد نظرتان است برسید، باید ابتدا موهای خود را به پایه دکلره برسانید. از آن جایی که برای هر رنگ یک شماره پایه در نظر گرفته شده است، برای رسیدن به رنگ موی دلخواه باید ابتدا شماره پایه دکلره را مشخص کنید. در مقاله ۳۰ ترکیب رنگ مو با دکلره فرمول هایی که میتوانید برای داشتن یک رنگ مو جذاب با دکلره داشته باشید را به شما معرفی کرده ایم.

  • اگر رنگ موهای قهوه ای متوسط، فندقی تیره، قهوه ای صدفی و یا مسی مدنظر شما است، باید از پایه های رنگ قرمز، قرمز نارنجی، نارنجی و نارنجی قرمز استفاده کنید.
  • اگر می خواهید به رنگ موهای قهوه ای روشن، بلوند تیره و خاکستری برسید، از پایه های دکلره با رنگ نارنجی زرد، زرد نارنجی و زرد نارجی کم رنگ استفاده کنید.
  • اگر می خواهید به رنگ موهای بلوند روشن، بلوند خاکستری، بلوند زیتونی و بلوند طلایی برسید، از پایه های زرد، سفید، زرد روشن و پلاتینه استفاده کنید.

وسایل مورد نیاز دکلره در خانه

  • یک یا دو عدد حوله
  • یک کاسه برای ترکیب کردن مواد
  • یک پیراهن قدیمی یا بلااستفاده
  • یک برس یا قلم رنگ مو
  • دستکش پلاستیکی
  • ساعت برای محاسبه زمان
  • مواد دکلره
  • اکسیدان
  • ماسک مو برای بعد از دکلره

روش انجام دکلره در منزل

  1. دسته های مو را به 4 قسمت تقسیم کنید.
  2. یک پیمانه پودر دکلره را با 120 میل اکسیدان 6 یا 9 یا 12درصد (بسته به جنس مو) ترکیب کنید؛ این ترکیب کاملا به رنگ و جنس موی شما بستگی دارد.
  3. بهتر است برای یک دست شدن مو فرق وسط باز کنید و هر نیمه را به دو دسته تقسیم کنید. سپس با گیره دسته ها را از هم جدا کنید.
  4. برای گذاشتن مواد دکلره روی موها از یک دستیار کمک بگیرید که حتما دستکش یکبار مصرف داشته باشد.
  5. برای آغاز دکلره از پشت سر، از قلم رنگ مو استفاده کنید.
  6. یکی از 4 دسته را جدا کرده و با قلم رنگ، ریشه را به ترکیب آماده شده، آغشته کنید.
  7. این ریشه ها را از هم جدا کنید تا کل موها به صورت یکنواخت به مواد آغشه شوند.
  8. وقتی ریشه های مو به پایه رسید، سر خود را با آب ولرم بشویید و از شامپو نرم کننده استفاده کنید؛ دقت کنید که وقتی می خواهید شامپو بزنید نباید هیچ ماده دکلره ای روی مو باشد.
  9.  همیشه آب موها را با حوله بگیرید و حدود نیم ساعت به مو استراحت دهید تا خشک شود.

خرید و قیمت پودر دکلره طلایی استاد بیک + تخفیف ویژه

رساندن موها به پایه 10

برای رساندن موها به پایه 10، لازم است یک پیمانه پودر دکلره را با 120 میل اکسیدان 12درصد به خوبی مخلوط کنید و به موها بزنید تا زمانی که موها رنگ باز کنند؛ این زمان تقریبا معادل 15 دقیقه است. در مرحله بعدی دوباره 2 پیمانه پودر دکلره را 150 میل اکسیدان 9 درصد و یک قاشق سوپ خوری از ماسک مو ترکیب کنید.

سپس به مدت 15 دقیقه روی موها قرار دهید و مانند مرحله قبل شست وشو دهید. بعد از آن 2 پیمانه پودر دکلره را با 150 میل اکسیدان شماره 1 مخلوط کرده و به مدت 15 دقیقه روی موها قرار دهید. سپس موها را آبکشی کنید و در پایان موها را کاملا خشک کنید.

چگونه ریشه مو را دکلره کنیم

چگونه ریشه مو را دکلره کنیم

خانم هایی که قبلا موهای خود را رنگ کرده اند، بعد از مدتی که موهایشان بلند می شود، لازم است که دوباره ریشه موها را رنگ کنند تا موهایشان یک دست شود. دکلره کردن ریشه موها نیاز به دقت بسیار زیادی دارد؛ زیرا ممکن است مواد دکلره بیشتر از مقدار موردنظر روی موهایی که قبلا رنگ شده اند بیاید و باعث خراب شدن رنگ مو یا سوختن موها بشوند.

برای دکلره کردن ریشه موها اگر ریشه موها کمتر از 8 سانتی متر در آمده بود، باید مواد را از پشت سر بزنید و سپس به سمت جلوی موها بروید. ولی اگر ریشه موها بیشتر از 8 سانتی متر درآمده بود، ابتدا باید 2 سانتی متر مانده به ریشه را به مواد آغشته کنید و هنگامی که در آن ناحیه موها به رنگ زرد رسیدند، از آنجا تا ریشه موها را مواد بزنید.

تکنیک انجام دکلره در حمام

دکلره در حمام

  1. مرطوب کردن مو : برای این کار باید موها را با آب سرد خیس کنید و سپس چند دقیقه اجازه دهید تا موها خشک شوند؛ ولی به طوری که موها کاملا خشک نشده و مقداری نم دار بمانند. می توانید با استفاده از حوله نیز موها را نیمه خشک کنید.
  2. دستکش پلاستیکی بپوشید: برای اینکه از آسیب رسیدن به پوست دستانتان جلوگیری کنید، حتما از دستکش پلاستیکی استفاده کنید.
  3. مواد را به مو بزنید: مواد آماده شده را به موهایتان بزنید؛ یادتان باشد که اگر می خواهید همه موها را دکلره کنید، باید ابتدا از نوک مو شروع کرده و به سمت ساقه مو پیش روی کنید و در آخر هم ریشه مو را دکلره بزنید. زیرا ریشه موها بسیار سریع تر بی رنگ می شوند.
  4. موها را بشویید: با استفاده از پلاستیک یا کلاه پلاستیکی موها را بالای سر جمع کنید. مدت زمان روشن شدن مو به درجه روشن شدن بستگی دارد و به همین دلیل باید هر 5 دقیقه موها را چک کنید تا اگر به روشنی مورد نظر رسیده بود آن را بشویید. ولی در حالت کلی دکلره نباید بیشتر از 35 تا 45 دقیقه روی موها بماند.

شستشوی موها بعد از دکلره

بعد از انجام دکلره موها را کاملا بشویید و به آن ها حالت دهنده و ماسک مو بزنید. همچنین اگر موها را بعد از دکلره کردن رنگ کردید، پس از پایان کار استفاده از حالت دهنده های غنی شده ضروری است؛ زیرا موجب بازگشت تقریبی رطوبت موها می شود. اجازه دهید مواد نرم کننده به مدت 5 تا 10 دقیقه روی سطح موها بماند و سپس یه خوبی آبکشی کنید. برای اینکه از ریزش موها بعد از دکلره جلوگیری کنید، باید از شامپوهایی که برای جلوگیری از ریزش موها است، استفاده کنید.

مراقبت های بعد از دکلره

به طور کلی دکلره کردن باعث از بین رفتن چربی موها می شود و موها را خشک و هیدراته میکند. به همین دلیل موها بعد از انجام دکلره نیاز به یک سری مراقبت ها دارد.

  • به مدت 1 تا 2 هفته بعد از انجام دکلره، از وسایل حرارتی مثل اتو مو، سشوار، بابلیس و… استفاده نکنید.
  • به دلیل اینکه موها بعد از دکلره خشک می شوند نباید آن ها را بیشتر از هفته ای 2 بار بشویید.
  • بعد از اینکه موها را دکلره کردید از شامپوهای ملایم مثل شامپو بچه استفاده کنید.
  • حتما بعد از استحمام از لوسیون ها و مواد مراقبت از مو استفاده کنید.
  • اگر می خواهید از سشوار استفاده کنید باید از حرارت ملایم استفاده کنید.
  • از دکلره کردن موها بیشتر از ماهی 1 بار خودداری کنید.
  • بعد از دکلره کردن مو در خانه بهتر است موها در معرض مستقیم نور خورشید قرار نگیرد.

۱۰ نکته برای دکلره کردن مو در خانه

  1. متریال مصرفی شما حتما باید تاریخ مصرف داشته باشد.
  2. استفاده از یک حوله تمیز و بهداشتی می تواند در سلامتی پوست و موی شما مؤثر باشد.
  3. قلم مویی را که می خواهید با آن موها را رنگ کنید باید مطابق با حجم مو و مواد انتخاب کنید.
  4. قبل از اینکه مواد را به موها بزنید، پشت گوش و گردنتان را با وازلین چرب کنید.
  5. بهتر است اگر تصمیم دارید موها را دکلره کنید، از چند روز قبل موهایتان را نشوید زیرا که چربی طبیعی موها محافظ بسیار خوبی است.
  6. برای دکلره کردن ریشه موها حتما تکه های ظریفی را جدا کنید.
  7. در زمان دکلره مرتب نوها را چک کنید؛ به این صورت که یک تکه لز مو را بگیرید و به دو طرف بکشید اگر مو کش آمد یعنی که مقاومت خود را از دست داده است و باید شسته شود.
  8. سرعت عمل در دکلره کردن موها بسیار مهم است.
  9. بعد از گذشت نیم ساعت اگر موها را چک کردید و به پایه نرسیده بود بهتر است مواد دکلره را تمدید کنید.
  10. حتما تا ماه 5 حاملگی از دکلره کردن مو خودداری کنید.

جمع بندی

دقت داشته باشید که دکلره کردن عوارض بسیار زیادی دارد پس از دکلره کردن بیش از حد موها خودداری کنید و یا اگر مجبور به انجام این کار هستید در صورت امکان به آرایشگاه های حرفه ای مراجعه کنید یا اگر نمیتوانید از پس هزینه آن بربیایید یا به هر دلیلی نمیخواهید به آرایشگاه بروید خودتان در خانه با رعایت نکاتی که در این مقاله گفته شد می توانید به راحتی و با کم ترین عوارض موهای خود را دکلره کنید. همچنین در کلاس آرایشگری مردانه استادبیک از 0 تا 100 کار با مواد پک طلایی و رنگ و مش مو به شما آموزش داده میشود.

اگر می خواهید دکلره حرفه ای تر و تمیز تری داشته باشید می توانید از دو آیینه یکی برای پشت سر و یکی جلوی سر استفاده کنید تا همه جای موهایتان را به صورت کامل و یکدست دکلره بزنید و تسلط کافی را به تمام قسمت های سرتان داشته باشید. اصلی ترین عامل زیبایی هر فرد به خصوص خانم ها موهایشان است پس دقت داشته باشید که در حفظ سلانتی و شادابی موهای خود بسیار تلاش کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *