دانستنی ها و مقالات رایگان آرایشگری

دکلره پوست صورت

دکلره پوست صورت

شاید با دکلره پوست صورت آشنایی داشته باشید. یکی از مشکلاتی که بسیاری از خانم ها را درگیر کرده است، مسئله مو های زائدی است که در قسمت صورت قرار دارند. اگر تا حالا روش های زیادی را برای از بین بردن مو های زائد امتحان کرده اید حتما تجربه دردناک وکس و بند انداختن را دارید یا از طریق این روش ها پوستتان ملتهب شده است. 

از آن جایی که بند انداختن صورت برای از بین بردن مو های زائد روشی بسیار دردناک است روش های جدیدی از قبیل دکلره صورت جایگزین این روش شده اند. در این مطلب قصد داریم شما را با انواع پودر دکلره، مزایا و معایب، استفاده از دکلره در دوران بارداری و بهترین پودر دکلره آشنا کنیم.

انواع پودر دکلره مخصوص صورت

قبل از معرفی انواع دکلره باید شما را با معنای دکلره کردن آشنا نماییم. دکلره کردن به معنای بی رنگ کردن و از بین بردن رنگ مو است که از طریق ترکیب پودر مخصوص دکلره به همراه اکسیدان میسر می شود. پودر های دکلره دارای تنوع بسیار بالایی هستند و مارک های متفاوتی از پودر های دکلره در بازار وجود دارد. پودر دکلره به چهار دسته کلی تقسیم می شود :

۱) پودر دکلره سفید

این پودر دکلره عملکرد ضعیف تری دارد و بیشتر برای مو های بسیار نازک و حساس مورد استفاده قرار می گیرد.

۲) پودر دکلره آبی

پودر دکلره آبی از پودر دکلره سفید بسیار قوی تر است و اغلب برای مو های سالم و بدون آسیب مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع از پودر دکلره بسیار قوی بوده و به علت وجود مقادیر زیاد آمونیاک، می توان با آن تمام مو ها را به رنگ سفید در آورد.

۳) پودر دکلره بنفش

پودر دکلره بنفش به صورت کاملا ارگانیک و گیاهی تهیه شده و به مو ها آسیبی نمی زند. این نوع از پودر دکلره علاوه بر تاثیر زیاد در بی رنگ نمودن موها، به علت گیاهی بودن بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

۴) پودر دکلره خاکستری

این نوع از پودر دکلره بدون استفاده از مواد شیمیایی و آمونیاک تولید شده است و در بی رنگ نمودن موها سرعت بالایی دارد.

اگر قصد رفع مو های زائد صورتتان را دارید و به دنبال روشی تاثیرگذار با کم ترین آسیب هستید، بهترین انتخاب پودر دکلره استاد بیک است که در ادامه این پودر دکلره شگفت انگیز را به شما معرفی خواهیم کرد.

آموزش دکلره صورت بصورت مرحله به مرحله

آموزش دکلره صورت

همانطور که در مقاله دکلره مو در خانه گفته شد ، دکلره یکی از حساس ترین عمل بر روی سر میباشد که باید با دقت بالا انجام شده و از مواد مرغوب استفاده گردد. قبلا در مقاله چگونه موهای خود را دکلره کنیم؟ نحوه دکلره کردن مو را شرح دادیم و در این مقاله قصد داریم نحوه دکلره صورت را به شما آموزش دهیم. در انجام دکلره پوست صورت نکاتی وجود دارد که اگر می خواهید پوستتان آسیب نبیند بهتر است این مراحل را انجام دهید :

  1. اولین قدم پس از خرید پودر دکلره مخصوص صورت و بدن انجام تست حساسیت است. ابتدا باید مطمئن شوید که پوست صورت شما به پودر دکلره حساسیت ندارد به این منظور مقدار کمی از ترکیب را بر روی قسمت کوچکی از صورت خود قرار بدهید. پیشنهاد ما استفاده از پودر دکلره استادبیک است.
  2. در این مرحله باید پودر دکلره را با مایع مخصوص آن ترکیب کنید، ترکیب باید به غلظت ماست و یا خامه برسد.
  3. در مرحله سوم باید از طریق یک کارتن و یا کاردک پلاستیکی کوچک مواد دکلره را بر روی پوست صورت خود قرار بدهید. توجه داشته باشید مو های اطراف چانه و لب ها از مو های سایر قسمت های صورت ضخیم تر و تیره تر هستند، بنابراین ابتدا از این قسمت ها شروع به دکلره کردن کنید.
  4. قسمت چشم ها بسیار حساس است و زدن مواد دکلره در این قسمت می تواند منجر به آسیب چشم ها شود، بنابراین توصیه می شود به این قسمت ها از مواد دکلره نزنید.
  5. بعد از استفاده از مواد دکلره بر روی صورتتان، حتما پس از گذشت هفت الی ده دقیقه مو های صورتتان را چک کنید.
  6. هر ناحیه از پوست صورتتان را که مو هایش بور و بی رنگ شده بود، با استفاده از پنبه آرایشی پاک کنید.
  7. پس از بی رنگ شدن مو های کل صورت و پاک کردن صورت با پنبه آرایشی باید تمام صورت را با آب ولرم شستشو دهید.
  8. مرحله آخر در دکلره مو های زائد صورت، مرطوب کردن صورت با استفاده از مرطوب کننده ها و لوسیون های مخصوص پوست است.

تاثیر دکلره صورت برای روشن شدن پوست

یک سری ترکیبات شیمیایی و بسیار قوی در پودر دکلره وجود دارد که باعث تغییر در رنگ پوست می شود. مواد موجود در پودر دکلره باعث روشن شدن پوست می شوند به طوری که بعد از دکلره کردن رنگ پوست حدود یک تا دو درجه روشن تر خواهد شد. این روشن شدن پوست به علت لایه برداری پوست و از بین بردن سلول های مرده اتفاق می افتد.

استفاده کردن از پودر های مخصوص دکلره پوست صورت باعث سفید شدن تمامی مو های زائد موجود در نواحی مختلف صورت می شود و به همین علت پس از انجام دکلره رنگ چهره بسیار روشن می شود.

تاثیر دکلره بر جوش صورت

اگر قصد استفاده از پودر دکلره برای روشن کردن موهای زائد چهره خود را دارید، باید توجه داشته باشید در قسمت هایی از صورتتان که خراشیدگی، جوش و هر گونه آسیب پوستی وجود دارد از پودر دکلره استفاده نکنید. استفاده از پودر دکلره در قسمت های آسیب دیده پوست باعث احساس خارش، سوزش و حتی ایجاد چرک و عفونت می شود. اما اگر پوستتان بدون جوش باشد و از روش دکلره استفاده کنید، این روش نسبت به روش بند زدن می تواند تا حد زیادی از ایجاد جوش جلوگیری نماید.

مزایای دکلره صورت

مزایای دکلره صورت

دکلره پوست صورت مزایای بسیار بی شماری دارد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

1- بدون درد بودن

در استفاده از روش بند زدن، باید درد زیادی را تحمل کنید. میزان این درد با توجه به میزان نازک بودن پوست و ضخامت مو های صورت متفاوت است. با استفاده از پودر دکلره صورت شما هیچ گونه دردی را احساس نخواهید کرد.

2- بسیار ساده و کم هزینه

استفده از روش دکلره صورت بسیار کم هزینه است و در مقایسه با سایر روش ها به سادگی و بدون نیاز به تخصص انجام پذیر است.

3- روشن شدن رنگ پوست صورت

همان طور که اشاره کردیم استفاده از پودر دکلره به علت بی رنگ کردن تمامی مو های صورت و هم چنین لایه برداری پوست باعث روشن شدن رنگ پوست صورت می شود.

معایب دکلره صورت

استفاده از روش دکلره صورت هم مانند تمامی روش ها دارای مزایا و معایبی است. در متن بالا به برخی از مزایای روش دکلره اشاره کردیم. دکلره پوست صورت علاوه بر مزایای بی شماری که دارد، معایبی هم دارد که در ادامه مطلب معایب این روش را مطرح می نماییم:

1- ایجاد آلرژی و خارش پوست

دکلره صورت در برخی از افراد باعث ایجاد آلرژی و خارش شدید پوست می شود. به این منظور لازم است قبل از انجام دکلره ابتدا آن را بر روی قسمت کوچکی از صورت امتحان کنید.

2- آفتاب سوختگی

پس از دکلره، صورت چند درجه روشن تر خواهد شد و به همین دلیل در برابر نور خورشید مقاومت خود را از دست می دهد.

3- پوست را صاف و بی مو نمی کند

دکلره صورت مو های زائد پوست را از بین نمی برد و فقط آن ها را بی رنگ می کند. قطعا بی رنگ کردن مو های زائد به اندازه از بین بردن آن ها پوست را صاف نمی کند.

آیا استفاده از پودر دکلره برای صورت باعث حساسیت میشود؟

حساسیت دکلره پوست

در مقاله روتین روزانه مراقبت از پوست گفتیم که استفاده از دکلره برای پوست در برخی از افراد باعث وقوع حساسیت و آلرژی می شود. به همین منظور پیش از انجام دکلره بهتر است کمی از مواد دکلره را بر روی سطح کوچکی از پوست صورتتان قرار دهید، اگر پوستتان دچار خارش و سوزش شدید و غیر قابل تحمل شد بهتر است از دکلره استفاده نکنید. استفاده از پودر دکلره بدون تست حساسیت می تواند باعث ایجاد زخم ها و تاول های شدید پوستی بشود.

دکلره صورت در دوران بارداری

در ترکیبات پودر دکلره از مواد شیمیایی و آمونیاک استفاده می شود و به همین دلیل بهتر است در زمان بارداری از انواع مختلف پودر های دکلره استفاده نکنید. تاکید بر این است که در بارداری مخصوصا در سه ماه اول مادر از هیچ گونه مواد شیمیایی استفاده نکند. اگر در دوران بارداری به سر می برید بهتر است استفاده از پودر دکلره را برای از بین بردن مو های زائد صورتتان به بعد از زمان زایمان خود موکول کنید.

جمع بندی

دکلره کردن یکی از راه های رفع مو های زائد صورت است که در این مطلب به مزایا و معایب آن اشاره کردیم. اکنون که با مزایا و معایب این روش آشنا شده اید لازم است بدانید نکته مهم و قابل توجه در این زمینه انتخاب پودر دکلره مناسب و با کیفیت است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید یکی از بهترین پودر های دکلره موجود در بازار با نام پودر دکلره استاد بیک شناخته شده است.

این نوع از پودر دکلره پس از سالیان متمادی و با انجام آزمایشات گوناگون، از طریق تلاش های زیادی و با بهره گیری از تجارب متخصصان به دست آمده و توانسته است تمامی ویژگی های یک پودر دکلره مرغوب را به دست بیاورد. کیفیت این پودر دکلره بسیار بالا است و از نظر سرعت و مرغوبیت به عنوان بهترین پودر دکلره شناخته می شود. پودر دکلره استاد بیک برخلاف سایر پودر های دکلره ظرف 35 دقیقه تا یک ساعت مو ها را بی رنگ می کند. کیفیت این محصول تضمین شده بوده و آرایشگران زیادی از این پودر بی نظیر استفاده می کنند. در کلاس آموزش حرفه ای آرایشگری مردانه نحوه استفاده از این موارد بطور مفصل توضیح داده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *