مقالات رنگ مو, مقالات رنگ مو حرفه ای, مقالات رنگ مو در خانه

دکوپاژ مو چیست و چگونه انجام میشود؟

دکوپاژ مو چیست و چگونه انجام میشود

برخی افراد ممکن است هنگام رنگ کردن مو، از ترکیب رنگ نامناسب استفاده کنند و نتیجه آن باعث نارضایتی آن ها شود. یکی از راه حل های از بین بردن رنگ نامناسب اقدام به رنگ کردن دوباره مو است؛ اما بعضی از رنگ موها حاوی رنگدانه های قوی هستند و اجازه تغییر تناژ رنگ را نمی دهند. در این صورت ممکن است رنگ موها تیره تر از حالت قبلی خود شوند.

در این شرایط با استفاده از روش دکوپاژ می توان دانه های مصنوعی رنگ را از مو خارج کرد و عمل پاک کردن رنگ مو را انجام داد. دکوپاژ مو همانند سایر آزمایشات رنگ مو، معایب و مزایایی دارد. پس بهتر است قبل از انجام هر کاری در مورد آن اطلاعات کافی به دست آورید. در این مقاله قصد داریم به سوال دکوپاژ مو چیست و چگونه انجام میشود پاسخ دهیم. همچنین در ادامه در مورد نحوه دکوپاژ مو و مزایا و معایب آن به طور مفصل توضیح خواهیم داد. تا پایان با ما همراه باشید.

دکوپاژ مو چیست؟

دکوپاژ

دکوپاژ روشی است که با استفاده از آن رنگ پایه مو را تغییر می دهند. هدف اصلی از دکوپاژ موی سر ایجاد رنگی متضاد رنگ قبلی است. این متد بیشتر برای رنگ های تیره، مانند قرمز یا قهوه ای کاربرد دارد. در این روش دانه های مصنوعی رنگ را از مو خارج کرده و به این صورت تناژ رنگ پایه، آماده تغییر می شود.

بعد از انجام عمل دکوپاژ، مو آماده رنگ جدید است. از آن جایی که رنگ کردن مو نیاز به تجربه و مهارت بالا دارد، برای انجام آن باید تکنیک و مهارت های مورد نیاز را کسب کنید. برای حرفه ای شدن در زمینه رنگ مو می توانید پکیج آموزش رنگ مو حرفه ای و پکیج آموزش تکنیک های رنگ مو را تهیه کنید و در این زمینه حرفه ای شوید.

تفاوت دکلره و دکوپاژ در چیست؟

تفاوت دکلره و دکوپاژ در چیست

همانطور که در کلاس آموزش آرایشگری مردانه فنی حرفه ای گفتیم ، دکلره و دکوپاژ، هر دو از متدهای آرایشگری هستند که برای از بین بردن رنگ مو استفاده می شوند. اما باید توجه داشت که دکوپاژ از روش دکلره ضعیف تر عمل می کند و در نتیجه آسیب کمتری به موها می زند. عمل دکوپاژ را زمانی انجام می دهند که فردی موهای خود را رنگ کرده اما نتیجه کار تیره تر از رنگ اصلی شده است. در این صورت عمل دکوپاژ را روی مو انجام داده تا موها بتوانند رنگ دلخواه را به خود بگیرند. ماده ای که برای انجام دکوپاژ از آن استفاده می کنند، رقیق تر از دکلره است.

این ماده حاوی ترکیباتی از قبیل: پودر دکلره، اکسیدان 6 درصد و شامپو است. دکوپاژ یکی از اصولی ترین روش ها برای روشن کردن موهای تیره است و در کمترین زمان نیز انجام می شود. در این روش موها یک تا دو درجه روشن تر از رنگ پایه می شوند. در دکلره، مو تا حد امکان روشن شده و می توان هر رنگی را روی آن قرار داد.

قیمت و خرید پودر دکلره استاد با خواص جادویی برای اولین بار در ایران

چه زمانی مو نیاز به عملیات دکوپاژ دارد؟

  • گاهی اوقات بعد از رنگ کردن مو، به دلیل عدم وجود تجربه و مهارت کافی در این زمینه، رنگ به دست آمده مطلوب نخواهد بود یا تیره تر از رنگ موردنظر خواهد شد. اگر قصد دارید تناژ رنگی موها را به تعادل برسانید، دکوپاژ مو تکنیک مناسبی برای این امر است. برای مثال اگر موها را به رنگ قرمز آتشین درآورده اید و قصد دارید کمی غلظت آن را کم کنید، در این صورت دکوپاژ یا شست و شوی رنگ موها کمک کننده است. گاهی اوقات بدون آگاهی از رنگ موی مناسب، اقدام به رنگ کردن موها می کنیم. در این شرایط، برای تغییر رنگ مو یا کم رنگ کردن آن، از تکنیک دکوپاژ می توان استفاده کرد.
  • در شرایطی که نیاز به تغییر رنگ از مشکی به بلوند باشد، تکنیک موردنظر استفاده می شود. در این شرایط باید از ترکیب قوی تری استفاده کرد که موها را تحت آسیب های شدید قرار می دهد. به همین دلیل این روند با دقت و احتیاط زیاد انجام می شود. بعد از تمام شدن روند دکوپاژ، باید روش های مراقبت و ترمیم مو را طبق اصول پیش برد.
  • گاهی اوقات به دلیل ناهماهنگی بین تناژ مو، از رنگ به دست آمده راضی نیستید. در این صورت بهتر است از این روش برای از بین بردن و هماهنگ کردن تناژ رنگ مو استفاده کرد. در این شرایط، دکوپاژ اندکی براقیت موها را کاهش داده و حتی در برخی موارد سبب از بین رفتن رنگ اصلی مو می شود.

مواد لازم جهت دکوپاژ مو و آماده کردن آن

مواد لازم برای عمل دکوپاژ به ترکیب رنگی که از قبل روی مو قرار دارد و وضعیت کلی موها وابسته است. در آرایشگاه برای تهیه مواد لازم جهت دکوپاژ، از اکسیدان 6 درصد، شامپو دکوپاژ و پودر دکلره استفاده می شود. با توجه به وضعیت موهای سر هر فرد، ماده ای که برای ساخت این ترکیب مورد استفاده قرار می گیرد، تعیین می شود. این ترکیبات به غلظت دکلره ربطی ندارد.

اگر قصد انجام دکوپاژ را دارید، یک بسته افاسل را در یک ظرف که جنس آن فلزی نباشد، ریخته و به آن آب و 75 سی سی اکسیدان رنگ کرم اضافه کنید. بهتر است برای دریافت نتیجه مطلوب، موها را با مواد شوینده نشویید تا چربی و مواد موجود در مو حفظ شود. حال این ترکیب را به مدت چند دقیقه روی موهای خشک قرار دهید.

انواع دکوپاژ

انواع دکوپاژ به دو دسته کلی تقسیم می شوند که در ادامه به بررسی آن ها پرداختیم.

  • دکوپاژ قسمتی: از دکوپاژ قسمتی زمانی استفاده می شود که زمینه موها دو یا چند رنگ است و قسمت هایی از آن نیز تیره تر است. در این صورت قسمت های تیره را فقط دکوپاژ می کنیم تا با قسمت های روشن هم پایه شود. در این روش هر لایه از مو که نیاز به ترمیم و هم پایه شدن دارد را با یک قطعه پنبه لوله ای جدا کرده و با قلمو مواد را به قسمت های موردنظر می زنیم. اگر ریشه مو طبیعی است افاسل را با قلمو به تیره ترین قسمت های رنگ شده مو زده و از تماس مواد دکوپاژ با ریشه مو جلوگیری می کنیم. مدت مکث افاسل وابسته به پایه، ضخامت و جنس مو از 20 تا 60 دقیقه متغیر است.
  • دکوپاژ کلی: اگر موها به صورت یکنواخت رنگ را به خود گرفته باشند، می توان از روش دکوپاژ کلی استفاده کرد. این روش به شما کمک می کند تا موها را بین 1 تا 3 درجه روشن تر از رنگی که هست، بکنید. برای این منظور یک بسته افاسل را با 75 سی سی آب برای تمام سر مانند شامپو مصرف کنید. دکوپاژ کلی روشی کلی و ملایم به شمار می رود. مدت مکث در این روش حدود 5 تا 20 دقیقه می باشد.

انواع روش های دکوپاژ

عملیات دکوپاژ تکنیکی است که به روش های مختلفی اجرا می شود. دکوپاژ به روش طبیعی و با استفاده از پودر دکلره قابل اجرا می باشد.

دکوپاژ به روش طبیعی : دکوپاژ مو با استفاده از روش های مختلفی قابل اجرا می باشد. از بهترین روش ها دکوپاژ مو با مواد طبیعی است. این روش بسیار آسان بوده، به گونه ای که می توان آن را در خانه نیز انجام داد. دکوپاژ طبیعی مورد استقبال کسانی که طرفدار رنگ موهای طبیعی هستند، قرار گرفته است.

در روش دکوپاژ طبیعی از ترکیبات طبیعی و بی خطر مانند کفیر، روغن و سودا استفاده می شود. مواد طبیعی قدرت مواد شیمیایی را نداشته و تغییر رنگ های جزئی در مو ایجاد می کنند. در عین حال به مو آسیب وارد نمی کنند. از جمله ترکیبات مورد استفاده و مؤثر در رنگ موهای طبیعی می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  • ترکیب روغن زیتون و عسل:

ترکیب روغن زیتون و عسل

برای تهیه این ترکیب به یک فنجان آب، 2 قاشق عسل و مقداری روغن زیتون نیاز است. ابتدا آب را جوشانده و با عسل حل کنید. وقتی بعد از مدتی تحمل، مخلوط موردنظر سرد شد، در نهایت روغن زیتون را به آن اضافه کنید. این ترکیب را خوب حل کنید و روی موها قرار دهید. بعد از 20 دقیقه مکث، موها را با آب ولرم و شامپو بشویید.

  • ترکیب روغن زیتون با تخم مرغ:

ترکیب روغن زیتون و تخم مرغ

تخم مرغ و روغن زیتون هر کدام به تنهایی دارای خواص بی نظیر و خارق العاده برای پوست و مو هستند. در بین این خواص، ترکیب این دو ماده می تواند در از بین بردن رنگدانه های مو نیز استفاده شود. برای این منظور یک عدد تخم مرغ را هم زده و 3 قاشق روغن زیتون به آن اضافه کنید. این ترکیب را پس از حل کردن، روی مو قرار داده و بعد از چند دقیقه موها را بشویید.

  • دکوپاژ با جوش شیرین:

دکوپاژ با جوش شیرین

استفاده از جوش شیرین بسیار راحت است. برای دکوپاژ مو با جوش شیرین، 4 قاشق جوش شیرین را با یک لیوان آب بجوشانید. از آن جایی که جوش شیرین خاصیت اسیدی زیادی دارد، به مو آسیب می رساند. از همین جهت مدت مکث را طولانی در نظر نگیرید و با احتیاط از این روش استفاده کنید.

  • استفاده از روغن بچه در دکوپاژ مو:

استفاده از روغن بچه در دکوپاژ مو

در این روش که بسیار ساده و بی خطر است، کافی است موها را به مقداری روغن بچه آغشته کرده و در معرض نور خورشید قرار دهید.

  • ترکیب لیمو و بابونه:

ترکیب لیمو و بابونه

ترکیب لیمو و بابونه خاصیت رنگ بری دارد و موها را روشن تر می کند. برای دکوپاژ مو با این ترکیب، 4 تا 5 برگ بابونه را جوشانده و از صافی رد کنید. سپس آب یک لیمو ترش تازه را به آن اضافه کنید. موها را به این محلول آغشته کرده و بعد از یک ساعت بشویید.

  • ترکیب عسل و سرکه سیب:

ترکیب عسل و سرکه سیب

سرکه سیب و عسل علاوه بر فوایدی که به صورت منفرد برای مو دارند، ترکیبشان برای روشن شدن مو می تواند مؤثر باشد. یک لیوان آب را جوشانده و به آن یک قاشق عسل اضافه کنید و آن ها را خوب در هم حل کنید. بعد از سرد شدن، مقداری سرکه سیب را به آن اضافه کرده و به موها بزنید. پس از 30 دقیقه مکث با آب ولرم و شامپو موها را بشویید.

  • عملیات دکوپاژ با پودر دکلره:

رایج ترین تکنیک برای دکوپاژ مو، با استفاده از پودر دکلره است. این متد نیاز به پودر دکلره و اکسیدان 6 درصد دارد. برای جلوگیری از گره خوردن موها بهتر است از مقداری نرم کننده در این ترکیب استفاده کنید. استفاده از نرم کننده در براقیت موها نیز تأثیر دارد. استفاده از فرمول ارائه شده، سبب می شود تا آسیب های کمتری به مو وارد شود و با خیال راحت تری از این روش استفاده کنید.

  • دکوپاژ مو با استفاده از کرم دکلره:

یکی از راه های دکوپاژ کردن مو، استفاده از کرم دکلره یا دکو کرم است. از آن جایی که دکلره آسیب های جدی به مو وارد می کند، برخی افراد ترجیح می دهند برای روشن کردن رنگ موهایشان از دکلره استفاده نکنند. آرایشگران متخصص و حرفه ای، دکوپاژ کردن با کرم دکلره را ترجیح می دهند. این محصول برعکس پودر دکلره حالتی کرمی دارد و مانند رنگ مو عمل می کند. ترکیبات کرم دکلره مانند همان پودر دکلره است با این تفاوت که عمل تخلیه پیگمنت های رنگ قبلی را کندتر انجام می دهد و همین عمل سبب می شود که آسیب وارد شده به موها کمتر شود.

کرم دکلره موها را تا پایه 7 یا 8 روشن می کند. برای دکوپاژ مو با کرم دکلره، اکسیدان شماره 2 را با کرم دکلره مخلوط کرده و روی مو بگذارید. باتوجه به درجه روشنی که برای مو در نظر دارید، زمان شست و شوی موها را مشخص کنید. بعد از شست و شو حتما مطمئن شوید که مواد کرم دکلره از روی موها پاک شده باشد. در غیر این صورت کرم دکلره آسیب های جدی به مو و پوست سر وارد می کند. حساس شدن پوست سر، خشک و شکننده شدن موها از جمله مضرات استفاده از این محصول است.

پکیج آموزش رنگ مو از صفر تا پیشرفته (آپدیت ۱۴۰۱+تخفیف ویژه)

 

  • نکات استفاده از کرم دکلره:

تا 48 ساعت قبل از استفاده از دکو کرم نباید حمام رفته و چربی مو را حفظ کنید. گرمای سر سبب رنگ گرفتن سریع تر قسمت های نزدیک به ریشه می شود. از این رو بهتر است ساقه و ریشه را به صورت جداگانه به مواد آغشته کنید. عدم رعایت این نکته سبب می شود دورنگی مختصری در موها ایجاد شود.

آموزش دکوپاژ مو در خانه

در ابتدای آموزش دکوپاژ مو در خانه توصیه می کنیم که اگر موهایی ضعیف و آسیب دیده دارید، به هیچ عنوان دکوپاژ مو در منزل را انجام ندهید. با رنگ کردن موها تنها می توانید پایه موها را تا 3 درجه روشن تر کنید. برای اینکه پایه مو را 4 درجه و حتی بیشتر روشن کنید، لازم است از روش دکلره روی مو استفاده کنید.

پایه های دکلره به ترتیب عبارتند از: قرمز نارنجی، نارنجی زرد، زرد نارنجی، زرد، زرد روشن، زرد، زرد خیلی روشن و سفید. مو با قرار گرفتن در برابر دکلره با توجه به مقاومتی که دارد، رنگ باز می کند. بعد از رسیدن به پایه دلخواه می توانید مو را رنگ کنید. اگر رنگ مو موردپسند نبود، می توانید از روش دکوپاژ استفاده کنید.

  • مراحل دکوپاژ مو : شاید برای شما سوال پیش بیاید که دکوپاژ مو چگونه است؟ برای انجام دکوپاژ مو در منزل ابتدا باید پودر دکلره را با مقداری نرم کننده و اکسیدان 6 درصد مخلوط کنید. اندازه و مقدار مواد مصرفی وابسته به کوتاهی و حجم موها دارد. پس از مخلوط کردن مواد، آن ها را روی موهای خیس و نم دار قرار دهید. از ساقه مو شروع به مواد گذاری کرده و به سمت ریشه موها پیش بروید. در حین انجام عمل مواد گذاری، موها از خوب ماساژ دهید. بعد از 7 تا 10 دقیقه مو را چک کنید. زمان مکث مواد روی مو وابسته به موی افراد از 7 دقیقه تا 30 دقیقه متغیر است. هنگامی که از باز شدن رنگ اطمینان حاصل کردید، موها را بشویید و رنگ مورد نظر خود را روی مو قرار دهید. با کمک مقاله انواع تکنیک رنگ مو ، موهای خود را طبق اصول و تکنیک های آرایشی رنگ کنید تا نتیجه مطلوب شما حاصل شود.

نکات مهم درباره دکوپاژ کردن مو

  • دکوپاژ عملی است که به جنس مو و تجربه آرایشگر وابسته است. برخی موها به سختی دکوپاژ را قبول می کنند و برخی دیگر سریع و راحت دکوپاژ می شوند.
  • در مدت مکث دکوپاژ، مو باید تا پایه رنگ موردنظر روشن شود. در غیر اینصورت رنگ موردنظر مطلوب نخواهد بود.
  • بعد از انجام عمل دکوپاژ روی مو، بهتر است به مو استراحت داده و از رنگی که سازگاری بیشتری با موها دارد استفاده کنید.
  • برای جلوگیری از آسیب های مو، سعی کنید از دکلره و دکوپاژ کمتر استفاده کنید.
  • از تماس مواد دکوپاژ با پوست سر اجتناب کنید. زیرا این عمل در برخی موارد سبب بروز سرطان پوست شده است.
  • هنگام انجام دکوپاژ حتما از ماسک های خانگی برای محافظت از مو استفاده کنید تا ریشه مو دچار آسیب نشود.
  • قبل از رفتن به حمام حتما موها را با ماسک های طبیعی به خوبی ماساژ دهید و موقع شست و شو با شامپو، مو را زیاد چنگ نزنید.
  • بعد از انجام عمل دکوپاژ موها خشک و شکننده می شوند. با آبرسان و تقویت کننده های مناسب، خشکی مو را برطرف کنید. در غیر این صورت، مو دوشاخه شده و به مرور زمان آسیب های جبران ناپذیری به مو وارد می کند.
  • بعد از استفاده از دکوپاژ، احتمال ایجاد حساسیت و خارش پوست سر نیز وجود دارد.
  • بعد از عمل دکوپاژ موها را با آب ولرم شست و شو دهید؛ شست و شوی مو با آب گرم سبب بروز ریزش، خستگی و خشکی موها می شود.
  • بعد از دکوپاژ به هیچ عنوان در معرض تابش نور خورشید قرار نگیرید؛ زیرا بعد از انجام این عملیات موها ضعیف و شکننده می شوند و نور آفتاب این امر را تشدید می کند.
  • آب کلردار استخر برای موهای دکوپاژ شده بسیار مضر است. از این رو هنگام شنا در استخر، از کلاه های مخصوص که از خیس شدن مو جلوگیری می کند، استفاده کنید.
  • بعد از انجام دکوپاژ، از دستگاه های حرارتی برای فر یا صاف کردن مو استفاده نکنید؛ زیرا مو را دچار آسیب های جدی می کند.

مزایا دکوپاژ

  • عملکرد و تأثیر بالا در تغییر رنگ: عملیات دکوپاژ برای تغییر رنگ موها به کار می رود. از این رو برای از بین بردن یا پاک کردن رنگ مو، می توانید از دکوپاژ برای اصلاح آن استفاده کنید.
  • آسیب های کمتر نسبت به دکلره: این روش به دلیل وجود نسبت های خاصی از ترکیبات مواد اولیه، کمترین آسیب را به مو وارد می کند. در مقایسه با دکلره از مواد با درصد شیمیایی ملایم تری استفاده می شود. در نتیجه کمترین نارضایتی در استفاده از آن گزارش شده است.
  • بدون محدودیت در انتخاب رنگ: برای استفاده از دکوپاژ نیاز به نگرانی در مورد رنگ پذیری مو نیست. ممکن است با انجام عملیاتی خاص روی مو دیگر نتوانید از برخی رنگ ها استفاده کنید. یکی از بهترین مزیت های دکوپاژ مو، قدرت انتخاب گسترده رنگ است.

معایب دکوپاژ

معایب دکوپاژ مو

  • تغییر حالت طبیعی مو: هرگونه اقدام غیرطبیعی مانند اتوکشی، کراتینه، رنگ کردن مو و… موها را از حالت طبیعی خود خارج می کند. در این حالت مو دچار آسیب هایی مانند وز شدن می شود.
  • خشکی مو: بعد از انجام عمل دکوپاژ، اولین آسیبی که به مو وارد می شود، خشک شدن مو به خصوص در قسمت ساقه است. برای رفع این مشکل، به طور منظم از انواع روغن ها و تقویت کننده ها باید استفاده شود.
  • ایجاد موخوره: بعد از مشاهده نشانه های خشکی مو، بهتر است در اولین فرصت آن ها را برطرف کنید. در صورتی که به خشکی موها بعد از دکوپاژ رسیدگی نشود، در دراز مدت موها دوشاخه می شوند. دوشاخه شدن مو، سبب زشت شدن و شکستن آن می شود. شکستگی مو بیشتر در افرادی که کف سر آن ها چربی دارد ولی ساقه مو آن ها خشک است، مشاهده می شود. اینگونه افراد معمولا از رنگ کردن به عنوان روشی برای کنترل چربی غیرطبیعی مو استفاده می کنند.
  • ایجاد حساسیت و التهاب: استفاده از مواد شیمیایی سبب بروز بعضی حساسیت ها و خارش خفیف می شود. اگر بانوان از مواد حساسیت زا در مدت زمان طولانی استفاده کنند، سیستم ایمنی بدنشان واکنش شدیدتری مانند کهیر را بروز می دهد. برخی افراد بعد از انجام دکوپاژ، روی کف سرشان دانه های قرمز مشاهده می کنند و پوست سرشان دچار التهاب می شود. در صورت بروز علائم فوق حتما به پزشک مراجعه کنید.

انواع دکوپاژ مو

دکوپاژ موی شرابی

دکوپاژ موی شرابی

رنگ شرابی یکی از رنگ هایی است که چهره را جوان تر و شاداب تر نشان می دهد. از طرفی انتخاب این رنگ عملی جسورانه تلقی می شود. یکی از بزرگ ترین مشکلات این رنگ مو، پاک کردن و از بین بردن پیگمنت های رنگی آن است. ممکن است بعد از رنگ کردن موها به رنگ شرابی، ناراضی باشید یا بعد از مدتی قصد پاک کردن آن را داشته باشید. طبق مراحل زیر می توانید عمل دکوپاژ را روی رنگ مو شرابی انجام دهید:

  1. برای شروع موها را با شامپوی شفاف کننده بشویید. با این کار تمام چربی مو گرفته شده و روزنه های ساقه مو باز می شوند. در این صورت رنگ راحت تر از روی مو پاک می شود.
  2. برای ساخت ترکیب دکوپاژ به پودر دکلره، اکسیدان و شامپو نیاز دارید. پودر دکلره سفید یا آبی را به مقدار یکسان با اکسیدان شماره 2 و شامپو مخلوط کنید.
  3. بعد از یکدست شدن ترکیب موردنظر، با کمک برس آن را به موها زده و صبر کنید. برای از بین بردن رنگ شرابی، نیاز به مکث بیشتری است؛ اما این مکث باید کنترل شده باشد تا به موها آسیب نزند.
  4. اگر تغییر رنگ در مو مشاهده نکردید، نباید بیش از اندازه مکث کنید. این عمل سبب آسیب به مو می شود.
  5. اگر تغییر رنگ کمتر از انتظار باشد، موها را شسته و این روند را دو الی سه بار دیگر تکرار کنید. اولین دفعه که اقدام به دکوپاژ رنگ شرابی می کنید، تناژ بنفش را روی مو مشاهده خواهید کرد. در مراحل بعدی این رنگ به رنگ پایه خواهد رسید.
  6. در نهایت برای تقویت مو از روغن های تقویت کننده و انواع ماسک های خانگی استفاده کنید.

دکوپاژ موی مشکی

دکوپاژ موی مشکی

رنگ مشکی از رنگ هایی است که نفوذ آن به مو بالا بوده و به راحتی از روی مو پاک نمی شود. در برخی موارد افراد برای از بین بردن رنگ مشکی، سراغ دکلره می روند. استفاده از دکلره برای روشن کردن رنگ مشکی که مقاومت بالایی در برابر هرگونه تغییر رنگ دارد، اشتباه بزرگی است و در نهایت سبب نابودی موها می شود. به همین دلیل از نمونه ضعیف شده دکلره، یعنی دکوپاژ استفاده می کنیم.

برای به دست آوردن ترکیب دکوپاژ موی مشکی به پودر دکلره زغال، اکسیدان 9 درصد و شامپو نیاز دارید. زمان مکث دکوپاژ موی مشکی از شرابی بیشتر است و حدود 40 دقیقه زمان می برد. اگر در اولین مرحله رنگدانه ها از مو خارج نشدند می توانید چند بار دیگر نیز این کار را تکرار کنید. بعد از انجام عملیات دکوپاژ به خصوص برای موی مشکی، استفاده از روغن های گیاهی ضرورت دارد.

دکوپاژ مو پرکلاغی

برای از بین بردن رنگ موی پرکلاغی، بهترین راه استفاده از ریموور مایع است. ابتدا رنگ را تا حد امکان با ریموور مایع پاک کرده و سپس آن را دکوپاژ کنید. فرمولاسیون مناسب جهت دکوپاژ کردن موی پرکلاغی مانند فرمول موی مشکی است.

دکوپاژ موی نارنجی

دکوپاژ موی نارنجی

دکوپاژ مو با پودر دکلره انجام می شود. همانطور که گفته شد پودرهای دکلره رنگ های متفاوتی دارد. هر رنگ از پودرهای دکلره برای از بین بردن تناژ رنگی خاصی مناسب است. پودر دکلره آبی می تواند رنگ نارنجی را پاک کند و پودر دکلره زغال می تواند رنگ های قرمز، نارنجی، شرابی و زرد را از بین ببرد.

برای دکوپاژ رنگ موی نارنجی از یک پیمانه پودر دکلره آبی یا زغال، یک پیمانه اکسیدان 9 درصد و یک پیمانه شامپو استفاده می کنند. برای این منظور این مواد را با هم ترکیب کنید. این ترکیب را روی موها قرار داده و مدتی مکث کنید. در صورت نیاز این کار را چند بار تکرار کنید تا نتیجه دلخواه حاصل شود.

دکوپاژ موی حنا شده

حنا علاوه بر رنگ کردن مو، برای تقویت آن ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده برای سلامت مو، ناخن و پوست سر بسیار مفید است. استفاده از حنا از زمان های قدیم رواج زیادی داشته ولی در دهه های اخیر با ترند شدن رنگ حنایی استفاده از حنا، به جای رنگ های شیمیایی حنایی مجددا در بین بانوان رواج پیدا کرده است. حنا خواص زیادی دارد اما به راحتی از روی تارهای مو پاک نمی شود. در نتیجه دکوپاژ آن نیز سخت تر است.

برای دکوپاژ رنگ حنایی بهترین روش، دکوپاژ های گیاهی است. دکوپاژ به وسیله ترکیب روغن زیتون، روغن نارگیل و روغن آرگان بسیار تأثیرگذار است. تنها لازم است این مواد را با هم ترکیب کنید و به موها بزنید. سپس موها را با کلاه رنگ یا کیسه بپوشانید تا گرمای آن عمل دکوپاژ را سرعت ببخشد. زمان مکث این ترکیب روی مو حدودا 2 تا 3 ساعت است.

اما اگر مدت بیشتری روی مو بماند، نتیجه بهتری دریافت خواهید کرد. از آن جایی که این مواد طبیعی هستند، اگر مدت مکث آن بیشتر شود ایرادی ندارد و آسیبی به مو وارد نمی کند. این ترکیب فورا رنگ حنایی را از بین نمی برد و با تکرار آن شاهد کم رنگ شدن رنگ حنایی می شوید. بعد از ضعیف شدن رنگ حنایی نوبت به دکوپاژ به وسیله پودر دکلره می رسد. با استفاده از ترکیب برابر پودر دکلره زغال، اکسیدان 9 درصد و شامپو موها را دکوپاژ کنید.

دکوپاژ رنگ مو فانتزی

دکوپاژ رنگ مو فانتزی

استفاده از پودرهای دکلره در برخی موارد، منجربه نارنجی یا زرد شدن مو می شود یا ممکن است بعد از مصرف رنگ های فانتزی به دنبال تغییر رنگ در آن ها باشید، در این صورت موها به سختی رنگ را قبول خواهند کرد. برای تغییر رنگ های فانتزی ابتدا باید آن ها را خنثی کنید.

برای از بین بردن رنگ های فانتزی می توانید از طریقه دکوپاژ مو برای رنگ موهای نارنجی، آبی، صورتی، سبز و دیگر رنگ های این چنینی استفاده کنید. توجه کنید از آن جایی که موها قبلا دکلره شده اند، استفاده مجدد از پودرهای دکلره به مو آسیب می رساند. برای همین منظور از دکوپاژ که ترکیبی ضعیف شده از دکلره است، برای از بین بردن رنگ فانتزی استفاده می کنند. برای استفاده درست از مواد دکلره، مقاله رنگ مو دکلره را مطالعه کنید.

جمع بندی

دکوپاژ کردن عملی برای از بین بردن پیگمنت های رنگی مو و روشن کردن آن است. به همین دلیل کسانی که قصد دارند رنگ موهای خود را عوض کنند، از این تکنیک بهره می برند. در این مقاله آموزش دکوپاژ موی سر را برای انواع رنگ مو بررسی کردیم. همانطور که گفته شد هر رنگی فرمول دکوپاژ خاص خودش را دارد. با اینکه دکوپاژ از دکلره ضعیف تر عمل می کند، اما استفاده زیاد از آن موجب آسیب های جدی مو می شود. از این رو بعد از هر عمل رنگ و مش به موها استراحت دهید. شناخت تارهای مو و رنگ مناسب آن بسیار مهم است و در بحث رنگ کردن موها حتما باید به سازگاری مو با رنگ توجه شود. عمل دکوپاژ مزایا و معایبی دارد که برای استفاده از آن باید نسبت به این مزایا و معایب آگاهی کامل داشته باشید. همچنین نکات مطرح شده در این مقاله به شما کمک می کند تا دکوپاژ را بهتر و اصولی تر انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *