مقالات آرایشگری مردانه

بهترین مدل مو برای انواع فرم سر و گردن

بهترین مدل مو برای انواع فرم سر و گردن

کوتاهی مو می­تواند باهدف تغییر باشد، یا باهدف زیبایی بیشتر و برطرف‌کردن آشفتگی­های چهره اتفاق بیفتد. یک کوتاهی متعادل و درست می­تواند عیوب و برجستگی­های اضافی سروصورت را برطرف کند. 

برای اینکه بعد از کوتاهی، مدل مو مناسب باشد و مشتری رضایت داشته باشد، آرایشگر باید به نکات مهم در زمینه کوتاهی دقت کند. ازآنجایی­که موهای مردانه کوتاه هستند، مدل دادن و کوتاهی آن­ها دقت بالایی لازم دارد. 

هر تغییر ساده و کوچکی در مو، چهره را کاملاً تغییر می­دهد. قبل از شروع کوتاهی آرایشگر باید به خواسته، سن و موقعیت اجتماعی مشتری خود توجه کند و باتوجه­به آن­ها نظرات خود را جهت زیباتر شدن چهره مشتری ارائه دهد.

شناخت آناتومی سروصورت، شناخت انواع فرم گردن و استاندارد خط گردن از مواردی است که یک آرایشگر قبل از شروع کوتاهی و مدل دادن به مو باید اطلاعات کافی در مورد آن­ها را داشته باشد تا راحت­تر مشتری خود را راهنمایی کند. اینها اطلاعاتی هستند که ما در دوره آموزش آرایشگری مردانه فنی حرفه ای از سیر تا پیاز آن را به شما آموزش میدهیم. برای بهره ­مندی از این اطلاعات تا پایان با ما همراه باشید.

قبل از شروع عمل اصلاح و کوتاهی باید در مورد آناتومی سروصورت در آرایشگری اطلاعات کسب کنید. شناخت جمجمه برای کوتاهی­های مردانه ضروری است. جمجمه انسان نقاط افتاده و برجسته زیادی دارد که با کوتاهی و مدل دادن به مو این برجستگی‌ها و فرورفتگی­ها را متعادل می­کنیم. برای اینکه مدل موی مناسب را انتخاب کنید، اولین قدم شناخت فرم سروصورت است. انواع فرم صورت 7 تا است که در عکس زیر می­توانید مشاهده کنید. 

ویژگی­ فرم­های مختلف صورت را در مقاله فرم ابروی متناسب با صورت به طور کامل بررسی کردیم. برای شناخت فرم سروصورت ابتدا باید موها را کاملاً عقب داده و شانه کنید تا صورت کاملاً دیده شود. بعد پیشانی را اندازه‌گیری کنید. عریض‌ترین قسمت پیشانی یعنی از رأس خمیدگی ابرو تا ابروی دیگر را در نظر بگیرید و اندازه را یادداشت کنید. در مرحله بعد، استخوان‌های گونه را اندازه­گیری کنید. 

نوک متر را روی نوک‌تیزترین قسمت گونه‌ها، درست زیر گودی چشم‌ها قرار داده و اندازه بگیرید. بعد از یادداشت کردن اندازه استخوان­های گونه، زاویه فک را اندازه­گیری کنید. از زیر گوش شروع کنید و تا نوک چانه اندازه بگیرید و برای منظور کردن دو طرف صورت عدد را دوبرابر کنید و یادداشت کنید. در آخرین مرحله طول صورت را باید اندازه بگیرید. از خط رویش مو شروع کنید و تا نوک چانه ادامه دهید و اندازه را یادداشت کنید. حال که توانستید فرم صورت را تشخیص بدهید، مدل­های مناسب هر فرم را بررسی می­کنیم.

صورت بیضی: در این قالب صورت، طول صورت از فاصله گونه‌ها بیشتر و عرض پیشانی از زاویه فک بزرگ­تر است. زاویه فک گردی بیشتری دارد.

صورت لوزی: طول صورت از بقیه عددها بزرگ­تر است. بعد از آن فاصله بین گونه‌ها بیشترین عدد را دارد و سپس اندازه پیشانی بزرگ­تر است. زاویه فک از همه اعداد کوچک­تر است.

صورت مثلثی: عدد زاویه فک بزرگ­تر از فاصله گونه­ها است. فاصله گونه‌ها نیز از عرض پیشانی بیشتر است.

صورت قلبی: عرض پیشانی از فاصله گونه‌ها بیشتر است. زاویه فک و چانه مقداری بیش از حد معمول روبه‌جلو هستند.

صورت گرد: طول صورت و فاصله گونه‌ها تقریباً به یک اندازه است و از زاویه فک و عرض پیشانی بزرگ­تر هستند.

صورت مستطیل: زاویه فک، فاصله گونه‌ها و عرض پیشانی تقریباً یک اندازه هستند؛ اما طول صورت از همه آن­ها بزرگ­تر است.

صورت مربعی: تفاوت صورت مربعی و فرم صورت مستطیلی تنها دو اینچ است.

مدل مو مردانه مناسب برای انواع فرم صورت

مدل مو مردانه مناسب برای انواع فرم صورت

مدل مو مناسب برای صورت بیضی

مدل مو مناسب برای صورت بیضی

ازآنجایی‌که فرم صورت بیضی متقارن و متعادل است، مدل موها به‌راحتی روی سر پیاده می­شوند. استفاده از ریش بستگی به سلیقه مشتری دارد؛ زیرا در هر دو حالت یعنی وجود ریش و عدم وجود آن، زیبایی ظاهری فرد را حفظ می‌کند. توصیه ما این است که برای ملاقات‌های رسمی و کاری، وجود ریش مناسب­تر است. اگر روی چانه، فک و گونه‌ها تأکید ندارید، موهای بالای سر و حاشیه را کوتاه نکنید. برای این فرم صورت محدودیت انتخاب مدل مو معنایی ندارد. 

مدل‌های پامپ، کوف، فاکس­هائک یا هر مدل حجمی دیگر که جسارت انتخاب می­خواهد، به این فرم صورت می­آید. اگر قصد دارید صورت شما بلند­تر دیده شود و توجه از پیشانی دور شود، می­توانید از مدل حاشیه به سمت بالا (fringe up) یا موهای بلند رو به عقب استفاده کنید. مدل موی بلند و سر کاملاً تراشیده نیز به این فرم صورت می­آید.

مدل مو برای صورت لوزی

مدل مو برای صورت لوزی

در این فرم صورت برای اینکه فک کمتر جلب‌توجه کند، ریش متوسط می­تواند کمک­کننده باشد. در این فرم، برای انتخاب مدل مو آزادی عمل دارید و تنها ریش و ته ریش می­تواند جذابیت مدل مو انتخابی را کم یا زیاد کند. مدل‌های لایه‌لایه، شکی­کات، فاکس هاوک و فرینچ هیرکات برای این صورت مناسب‌تر هستند. مدل­های لایه ­لایه علاوه بر اینکه صورت­های لوزی را جذاب می­کنند، بهترین مدل مو برای پشت سر صاف نیز هستند؛ زیرا به پشت سر حجم می­دهند. 

فرم صورت لوزی یا الماسی و مدل کوئیف باهم همخوانی زیادی دارند. فرقی هم نمی­کند که سبک به‌هم‌ریخته یا منظم آن را انتخاب کنید؛ ولی آشفتگی بالای سر این مدل را با این فرم صورت، جالب­تر می­کند. مدل لانگ پوش بک (long pushed back) بیشتر سبب نمایش پیشانی می­شود و آن را بلندتر نشان می­دهد؛ پس زیاد مناسب این فرم صورت نیست.

مدل مو مناسب صورت مثلثی

مدل مو مناسب صورت مثلثی

رای فرم صورت مثلثی باید به دنبال تعادل بین پیشانی و فک باشید. برای افرادی که در این فرم صورت، پیشانی کوچک­تری دارند، مدل موهای به‌هم‌ریخته، ساید سوئپد، تکسچر مدیوم کات و کوتاهی­های زاویه‌دار مناسب است. ازآنجایی­که فک برجسته است، بهتر است چهره بدون ریش باشد. مدل‌های کامب اور، کوئیف، شورت پامپ زیبایی این فرم صورت را دوچندان می­کنند. همچنین سایه‌های ملایم در حاشیه و برش‌های زاویه­دار نیم­رخ جذاب‌تری را به شخص می­بخشد. در مقاله شناخت فرم‌ های نیم‌ رخ در آرایشگری به این موضوع بیشتر پرداختیم.

مدل مو برای صورت قلبی

مدل مو برای صورت قلبی

برای انتخاب مدل مو مناسب برای صورت­های قلبی، باید به دنبال متعادل کردن قسمت بالایی و پایینی صورت باشید. ازآنجایی‌که چانه در صورت­های قلبی تیز است، از خط ریش­های پهن استفاده کنید تا چانه گردتر به نظر برسد. ته ریش یا ریش کامل زیبایی این نوع صورت را بیشتر به نمایش می­گذارد. مدل­های لایه­لایه و لِیِر برای این فرم صورت مناسب­تر هستند.

مدل مو برای صورت گرد

مدل مو برای صورت گرد

برای این که طول صورت بیشتر دیده شود، باید حاشیه و کناره مو را کوتاه کنید و پشت و بالای آن را به شکل حجیم در بیاورید. یک ریش کامل با فرم مربعی می­تواند به فک زاویه کوچکی بدهد و مناسب این فرم صورت است. مدل‌های کوئیف، فاکس هاوک، ساید پارت، سوئپد بک و کامب اور استخوان فک گرد این افراد را تیز­تر و زیباتر نشان می­دهد. یکی از این مدل‌ها که باعث کشیدگی چهره و نظم آن می­شود، مدل کوئیف با سایه به سمت پایین است. 

برای این صورت­ها فید و کم‌رنگ کردن حاشیه موها و پشت سر، کاربردی‌تر و زیباتر است. برای حرفه­ای شدن در سایه انداختن به پکیج آموزش سایه مو مراجعه کنید زیرا در استایل دادن به موها کمک می­کند. حتی در مدل فاکس هاوک بهتر است دور موها از حالت معمول خلوت‌تر باشد تا تأکید بیشتر روی استخوان‌های گونه و فک باشد.

مدل مو مناسب برای صورت مستطیلی

مدل مو مناسب برای صورت مستطیلی

برای چهره­ای که فرم مستطیلی دارد، استفاده از مدل موهای کلاسیک اشتباه­ترین کار ممکن است. برای اینکه چهره بلندتر به نظر نرسد، بهتر است از گذاشتن ریش صرف­نظر کنید. مدل موهای مناسب برای این فرم صورت؛ اسلیکد بک، ساید پارت و کامب اور هستند.

مدل مو مناسب برای صورت مربعی

مدل مو مناسب برای صورت مربعی

باتوجه­به زاویه فک، این چهره مردانه­تر است. برای صورت‌های مربعی، مدل موهای بسیار کوتاه یا متوسط مناسب‌تر است. برای این که کمتر به زاویه فک توجه شود، سبیل متوسط مایل به کوتاه برای این فرم صورت مناسب است. از ضخیم کردن کناره موها بپرهیزید. دررابطه‌با طول موها بهتر است از طول کوتاه یا متوسط استفاده کنید. سبک کوتاهی آندرکات (undercut) زاویه فک را کمتر تیز نشان می­دهد و برای این فرم مناسب است. مدل‌های پامپ، کروکات، کامب اور، کوئیف، سیلک بک یا مانند این­ها برای این صورت مناسب هستند.

مدل ساید پارت برای این صورت مناسب نیست؛ زیرا استخوان‌های گونه و فک را برجسته­تر نشان می­دهد. مدل اسلیکد بک لانگ (sliked back long) نیز گزینه مناسبی است. در این مدل موها را به پشت سر هدایت می­کنند تا مانع دیده‌شدن برآمدگی­ها شود. مدل مو فوکس هاوک (faux hawk) با ته ریش یا ریش نیمه‌بلند چهره‌ای جذاب را برای افرادی که صورت مربعی دارند، رقم می­زند.

مدل موی مردانه پشت سر

 برای شناخت چند مدل مو مردانه برای پشت سر ابتدا باید با انواع فرم گردن و استاندارد خط گردن آشنا شوید.

انواع فرم گردن

گردن در واقع ناحیه‌ای است که بین قفسه سینه و سر و صورت قرار گرفته است. فرم­های گردن‌ در آرایشگری به سه دسته تقسیم می­شوند که در ادامه به بررسی آن‌ها می­پردازیم.

  1. گردن بلند یا لاغر: در دسته گردن بلند، موهای پشت گردن، بلند است و خط پشت گردن پایین‌تر از حد استاندارد است. یعنی حدوداً 3 تا 4 سانتی‌متر پایین‌تر از نرمه گوش قرار دارد. بهترین مدل مو برای گردن بلند، مدل­هایی است که در حاشیه کم‌رنگ نباشند. زیرا چهره و گردن را بلندتر نشان می­دهد.
  2. گردن معمولی یا متوسط: در این نوع گردن، موهای پشت گردن کوتاه است و خط پشت گردن در امتداد چانه قرار دارد.
  3. گردن کوتاه یا چاق: در گردن‌های کوتاه موهای پشت گردن، کوتاه است و خط پشت گردن باید بالاتر از حد استاندارد باشد. یعنی باید 1 سانتی‌متر پایین‌تر از نرمه گوش قرار بگیرد.

استاندارد خط گردن آقایان

در آرایشگاه‌های مردانه خط پشت گردن باید باتوجه­به فرم سروگردن، انتخاب شود. خط گردن آقایان به سه دسته اصلی زیر تقسیم می­شود.

  1. خط گردن مربعی: ساده‌ترین مدل خط گردن، مربعی است. در این نوع خط گردن، موهای دو طرف گردن تقریباً زاویه 90 درجه دارند. برای افرادی که گردن لاغر و استخوانی دارند مناسب است.
  2. خط گردن گرد: در این نوع خط گردن، موهای دو طرف زاویه‌ای ندارند. بلکه به‌صورت گرد اصلاح شده‌اند.
  3. خط گردن فید: در این مدل، خط گردن مشخصی برای موها وجود ندارد. آرایشگر با کوتاهی متفاوت مدل مو پشت گردن، حالت محوی ایجاد می­کند. این خط گردن جوانی و شادابی را برای چهره به ارمغان می­آورد.

جمع بندی

همان‌طور که می­دانید، در این مقاله به انواع فرم سروگردن و مدل­ موهای مناسب هرکدام پرداختیم. انواع فرم صورت را که 7 نوع دارد، بررسی کردیم و دریافتیم که فرم لوزی یا الماسی نادرترین فرم صورت در میان مردان است و انتخاب مدل مو برای این فرم سخت­تر از بقیه است. برای انتخاب مدل مو مناسب این افراد باید وسواس بیشتری به خرج داد. این را به یاد داشته باشید که برای هر فرم صورت یا گردن تنها یک مدل مو مناسب نیست بلکه می­توانید از مدل­های مختلفی که گفتیم استفاده کنید و تغییر و جذابیت را در چهره به ارمغان بیاورید. 

تنها فرم سروگردن در استایل کردن مو مهم نیست؛ بلکه حالت‌پذیری مو نیز مهم است. ازآنجایی‌که اکثر مدل موهای کوتاه و مردانه سایه‌های کم‌رنگی در حاشیه دارند، یادگیری نحوه سایه زدن و انواع آن برای استایل کردن مو بسیار مهم است. در پکیج آموزش مجازی سایه مو به این موضوع به طور کامل پرداختیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *