مقالات سایه مو

اموزش گام به گام سایه زدن مو (تصویری)

اموزش گام به گام سایه زدن مو

آموزش سایه مو مردانه به حالتی گفته میشود که قسمت پایین سر بسیار کوتاه ، و به تدریج قسمت های بالای سر بلند تر میشود. مدل سایه دور سر امروزه بین جوانان بسیار پرطرفدار است و اکثر افراد این مدل را میپسندند. نام دیگر سایه زنی مو “fade” یا مدل فید مو میباشد. ما در این اینجا قصد داریم تا شما را با روش سایه زنی حرفه ای و اصولی مو آشنا کنیم. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

برای سایه زدن مو هر شخص ابتدا باید بدانید که آیا برای شخص مدل موی سایه مناسب است یا خیر؟ برای دانستن این موضوع، وسیله ای خطکش مانند را به صورت عمود روی شقیقه شخص قرار دهید. از پایین خطکش که روی شقیقه قرار دارد تا بالای آن باید کاملا با پوست سر برخورد داشته باشد. در این صورت شما میتوانید از مدل سایه دور سر استفاده کنید.

آموزش سایه مو

در ابتدا با قرار دادن قطعه شماره 8 میلی متر بر روی ماشین ، اطراف سر را کم حجم کنید.

سایه زدن مو مردانه حرفه ای

در اینجا باید توجه داشته باشید  که ماشین کاملا روی پوست قرار بگیرد و زیر مو را کوتاه کند.

اموزش سایه زدن مو با ماشین موزر

 موهای بلند بالای سر را با استفاده از گیره سوسماری بالای سر جمع کنید. تا زمانی که در حال کوتاهی موی اطراف هستید موهای قسمت بالا کوتاه نشود.

اصول سایه زدن مو

مدل شانه ای که در اینجا از آن استفاده شده می تواند جایگزین مناسبی برای قطعه شماره 6 ماشین باشد. با استفاده از شانه و قیچی و زاویه 90 درجه شانه ، پله ایجاد شده بین موی شخص و قسمتی را که کوتاه کرده اید را از بین ببرید. توجه داشته باشید که شانه را داخل مو فرو نبرید بلکه فقط روی سطح مو حرکت دهید.

سایه زدن مو با موزر

حدود 2 سانتی متر از اطراف سر و حدود 4 سانتی متر از پشت سر را با شماره صفر ماشین کوتاه کنید.

بهترین روش سایه زدن مو
سایه زدن مو پسرانه

قطعه شماره 1 میلی متر را روی ماشین اعمال کنید و تا 1 سانت متر بالاتر از خط ایجاد شده توسط شماره صفر ماشین را کوتاه کنید.

سایه زدن موی پسرانه

برای محو کردن پله جدید که توسط شماره 1 ماشین ایجاد شده از گذاشتن نوک  دندانه های ریز شانه روی مو و کوتاهی به وسیله ماشین استفاده کنید.

مدل مو سایه زدن پسرانه

دنده های خود ماشین را به سمت عقب بکشید، تا شماره 2 میلی متر بر روی ماشین اعمال شود سپس خط ایجاد شده میان شماره 1 ماشین و شماره صفر ماشین را کم حجم تر کنید. دست کاملا سبک و ماشین به حالت پروازی و دندانه ها کاملا چسبیده روی پوست سر حرکت کند.

آموزش سایه زدن مو با توضیح

برای محو کردن خط ریزی که میان شماره صفر و یک  ماشین باقی مانده است با کشیدن 2 دنده به سمت عقب به وسیله نوک ماشین استفاده کنید.

اموزش تصویری سایه زدن مو

قطعه شماره 1.5 میلی متر را روی ماشین قرار دهید و روی قسمتی که سایه کار شده را به صورت پروازی حرکت کنید.

سایه زدن مو در خانه

با ماشین خط زن اطراف خط دور سر را روشن تر کنید.

سایه زدن دور مو

خطوط مورد نیاز اطراف شقیقه و پیشانی را ایجاد کنید.

طریقه سایه زدن دور مو

بعد از سشوار کشی و حالت دادن مو مقداری پودر پشینه روی سر بپاشید.

سایه دار زدن مو

سپس پشت سر شخص بایستید و به مو ضربه بزنید تا پودر در تمام قسمت های مو جا به جا شود.

روش سایه زدن مو
روش سایه زدن مو پسرانه

در انتها با استفاده از شانه پنجه ای مو را به شکل دلخواه حالت دهید و با استفاده از تافت فیکس کنید.

اموزش زدن سایه روشن مو
روش سایه زدن دور مو

با انجام تمامی این مراحل شما یک سایه مو بسیار حرفه ای و اصولی خواهید داشت.

انواع فید مو بر اساس نوع کوتاهی

۱- فید با خط راهنما

: برای انجام فید با خط راهنما باید بسیار آرام روی سطح سر، کار کنید. با این مدل فید می توانید به حالت منظم خط فید مورد نظر خود را روی سر مشتری طراحی کنید؛ ولی از آن جایی که پیاده سازی این فید کار سخت و پیچیده ای است، برای انجام این مدل زمان بیشتری نیاز است. 

این مدل معمولا برای آرایشگر و یا آرایشگاه هایی مناسب است که دارای خدمات VIP هستند؛ ولی افرادی که دقت و مهارت کافی دارند نیز می توانند با استفاده از این روش یک مدل کوتاهی مو با قیمت بالاتر را وارد کار خود کنند و با این کار مشتریان متوجه کیفیت بالا کار آن ها نیز بشوند.

۲- فید بدون خط راهنما

به مدل کوتاهی فید بدون خط راهنما، در اصطلاح کوتاهی نامنظم نیز گفته می شود. این مدل فید مو از فید های با خط راهنما آسان تر و سریع تر است و به دقت کمتری نسبت بهفید ببا خط راهنما نیاز دارد. این مدل فید برای خدمات با قیمت متوسط و زمان کم مناسب است.

۳- فید بدون شانه الحاقی

فید مو بدون شانه الحاقی، بسیار حرفه ای و تخصصی است؛ به همین دلیل نیاز به آموزش و تمرین های زیادی دارد. این فید بسیار سریع انجام می شود ولی به همین اندازه امکان خراب شدن مدل مورد نظر و دریافت نتیجه نامطلوب وجود دارد. برای حرفه ای شدن در این مدل باید به دو مدل قبلی کاملا تسلط داشته باشید. از این مدل بیشتر برای موهای فر، وز، بلند و یکسری جنس موی خاص استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *