مقالات رنگ مو, مقالات رنگ مو در خانه

آموزش ترکیب رنگ مو

آموزش ترکیب رنگ مو

رنگ کردن مو در میان بانوان یکی از کار های بسیار جذاب و با اهمیت است و بهترین انتخاب برای ایجاد تغییر و تنوع در ظاهر می باشد. اگر تا به حال مو هایتان را رنگ کرده باشید قطعا می دانید برای رنگ کردن مو ها در سالن های آرایشی نیاز به صرف زمان و هزینه زیادی است. بنابراین خانم های زیادی ترجیح می دهند داخل منزل مو های خود را رنگ نمایند. اما لازم است بدانید علاوه بر اصول رنگ کردن نکات مهم دیگری وجود دارند که باید با آن ها آشنا شوید.

از جمله این موارد ترکیب رنگ ها و تبدیل و ترکیب رنگ موی سرد و گرم و برعکس است. قطعا برای دست یافتن به نتیجه ای رضایت بخش باید با ترکیب رنگ مو و رنگ های سرد و گرم آشنایی کامل داشته باشید. از طرف دیگر به علت تخصصی بودن این کار و برای کسب نتیجه دلخواه بهتر است قبل از اقدام به رنگ کردن در منزل، درباره انواع تکنیک رنگ مو اطلاعاتی کسب کنید. در این مطلب سعی داریم شما را با آموزش ترکیب رنگ مو های مختلف به طور کامل آشنا کنیم.

نکته بسیار مهمی که در آموزش ترکیب رنگ مو وجود دارد، شناخت درست از رنگ ها و خصوصیات آن ها است. در این مطلب توضیحات کوتاه و پر کاربردی جهت شناخت رنگ ها در اختیار شما قرار می دهیم اما می توانید با تهیه پکیج آموزش رنگ مو حرفه ای اطلاعات بسیار جامعی در زمینه آموزش ترکیب رنگ مو کسب نمایید. در این پکیج ها شما با تمامی تکنیک ها و جزئیات ترکیب انواع رنگ مو و همینطور اصول درست و تخصصی رنگ کردن مو ها به طور کامل آشنا می شوید.

در مقوله ی آموزش ترکیب رنگ مو ابتدا لازم است بدانید رنگ ها به دو دسته کلی تقسیم می شوند:

رنگ های قرمز، آبی و زرد در دسته رنگ های اصلی قرار می گیرند. سایر رنگ ها در دسته بندی رنگ های فرعی قرار دارند و از ترکیب رنگ های اصلی ایجاد می شوند. برای نمونه از ترکیب کردن دو رنگ آبی و قرمز، رنگ بنفش ایجاد می شود. شاید برایتان جالب باشد که بدانید همین روش برای خنثی نمودن رنگ ها هم استفاده می شود. بنابراین هر کدام از رنگ های اصلی، رنگ های فرعی خود را خنثی می کنند. پیشنهاد میکنیم مقاله بهترین مارک رنگ مو را مطالعه کنید تا پیش از ترکیب رنگ مو با بهترین برند های رنگ مو آشنا شوید.

با ترکیب این رنگ ها به رنگ های جدید و بسیار متنوعی خواهید رسید. مقدار رنگ اصلی استفاده شده در تهیه رنگ فرعی بسیار موثر است. دو رنگ متضاد هم را مکمل هم و رنگ های خنثی کننده می دانند. اما نکته مهمی که برای یادگیری انواع ترکیب رنگ های مو باید بدانید این است که راه اصلاح و کنترل مقدار هر رنگ استفاده از رنگ های مکمل و یا متضاد آن است.

برای نمونه جهت کنترل نمودن مقدار رنگ زرد، رنگ مکمل آن یعنی رنگ بنفش مورد استفاده قرار می گیرد. در هنگام ترکیب رنگ ها به این نکته توجه کنید که رنگ زمینه احتمالا طبیعی است و در استفاده از رنگ های مکمل باید تعادل را رعایت کنید. برای نمونه رنگ موی مشکی ترکیبی از رنگ قهوه ای بسیار تیره و رنگ آبی است که در این ترکیب مقدار رنگ آبی باید متعادل باشد.

ترکیب رنگ مو

در ابتدای مطلب شما را با دو دسته کلی رنگ ها آشنا کردیم و بیان نمودیم رنگ ها به دو دسته کلی رنگ های اصلی و فرعی تقسیم بندی می شوند. در یک تقسیم بندی دیگر رنگ ها را به دو دسته رنگ های گرم و رنگ های سرد تفکیک می کنیم. در آموزش ترکیب رنگ مو آشنایی با رنگ های گرم و سرد بسیار اهمیت دارد.

رنگ های نارنجی، قرمز، طلایی و مسی در گروه رنگ های گرم قرار می گیرند و در مقابل رنگ های آبی، سبز و بنفش در گروه رنگ های سرد قرار دارند. در ترکیب رنگ مو نباید رنگ های سرد را با رنگ های گرم ترکیب کرد زیرا با ترکیب آن ها نتیجه مطلوبی به دست نمی آید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ترکیب رنگ مو و همچنین هارمونی رنگ ها می توانید به مقاله تبدیل و ترکیب رنگ موی سرد و گرم و برعکس مراجعه کنید و به صورت حرفه ای این مطلب را آموزش ببینید. در واقع از طریق این مقاله می توانید در خانه و بدون مراجعه به آموزشگاه ها در زمینه ی ترکیب رنگ ها متخصص شوید.

آموزش ترکیب رنگ مو های پر طرفدار

هر کدام از رنگ ها عددی مختص به خود را دارند که آن ها را از سایر رنگ ها متمایز می نماید. رنگ ها در کاتالوگ، از بین عدد 1 تا 10 درجه بندی می شوند. عدد 1 تیره ترین رنگ است و هرچه به سمت شماره 10 برویم رنگ ها روشن تر می شوند. رنگ های پر طرفدار و متنوع از ترکیب چندین رنگ تشکیل شده اند که در ادامه مطلب به چند رنگ پر طرفدار و ترکیب آن ها اشاره می کنیم:

۱) آموزش ترکیب رنگ موی شرابی تیره

۲) آموزش ترکیب رنگ شکلاتی فندقی

یک تیوپ کامل رنگ شکلاتی بر پایه 7 و نصف تیوپ از رنگ فندقی بر پایه 7 را به همراه یک بند انگشت از واریاسیون بنفش و اکسیدان نه درصد ترکیب نمایید.

۳) آموزش ترکیب رنگ موی زیتونی

آموزش ترکیب رنگ موی زیتونی

یکی از شماره های پنج، نه و یا ده را با کمی واریاسیون نقره ای و سبز ترکیب کنید. اکسیدان شماره 9 باید به اندازه دو برابر رنگ موی استفاده شده به کار برود.

پکیج آموزش رنگ مو حرفه ای از ۰ تا ۱۰۰ تضمینی!

با پکیج آموزش رنگ مو استادبیک میتوانید در خانه و با تماشای ویدئو های این پکیج و تمرین و تکرار از ۰ تا ۱۰۰ رنگ مو را یاد گرفته و کسب و کار خود را راه بیندازید.

۴) آموزش ترکیب رنگ موی قهوه ای شکلاتی

آموزش ترکیب رنگ موی قهوه ای شکلاتی

رنگ قهوه ای شکلاتی از رنگ های ماهاگونی و طلایی تشکیل شده است. رنگ قهوه ای از رنگ های زرد، آبی و قرمز تشکیل شده است. در این پایه مقدار رنگ آبی بیشتر است که از طریق رنگ های طلایی و ماهاگونی خنثی می شود.

۵) آموزش ترکیب رنگ موی مسی

آموزش ترکیب رنگ موی مسی

رنگ مسی از ترکیب رنگ های زرد و قرمز به وجود می آید. اگر رنگ مسی نداشتید می توانید از ترکیب این دو رنگ، رنگ مسی بسازید.

۶) آموزش ترکیب رنگ موی برنز

آموزش ترکیب رنگ موی برنز

این رنگ پر طرفدار از ترکیب رنگ های بنفش و مسی به وجود می آید. در این رنگ داشتن پایه های هفت به بالا ممکن نیست زیرا با بلوند شدن مو ها دیگر رنگ قرمز و نارنجی به دست نخواهیم آورد.

۷) آموزش ترکیب رنگ موی نسکافه ای

رنگ نسکافه ای از ترکیب رنگ های دودی و ماهاگونی به دست می آید.

نحوه انتخاب اکسیدان مناسب

یکی از نکات مهم در آموزش ترکیب رنگ مو، انتخاب اکسیدان مناسب است. اکسیدان ماده ای بسیار موثر جهت رنگ گرفتن موی سر است. اگر بدون استفاده از اکسیدان مو ها را رنگ نمایید، این کار بیش از یک شبانه روز طول خواهد کشید.

بنابراین استفاده از اکسیدان ضروری است. شما می بایست بر طبق رنگ مویی که انتخاب کرده اید اکسیدانی مناسب انتخاب کنید. اکسیدان 6 درصد برای پوشش دهی به مو های سفید بسیار مناسب است و در مقابل اکسیدان 9 درصد خاصیت روشن کنندگی بیشتری دارد.

نحوه انتخاب واریاسیون مناسب

واریاسیون رنگ مویی قوی و خالص است که اگر به تنهایی مورد استفاده قرار بگیرد چندان ماندگاری بالایی ندارد اما در تهیه سایه های زیبا و رنگ های فانتزی برای مو بسیار موثر است. در ادامه مطلب شما را با چند نوع واریاسیون مختلف آشنا می نماییم. همچنین میتوانید برای اطلاعات بیشتر مقاله انواع واریاسیون را بخوانید.

جمع بندی

همان طور که گفته شد رنگ مو یکی از خارق العاده ترین راه های افزایش جذابیت است. برای رنگ کردن مو ها در منزل نیاز به آموزش است. ما در این مقاله به موضوع آموزش ترکیب رنگ مو پرداختیم و شما را با نکات مهم ترکیب رنگ مو آشنا کردیم. متخصص شدن در زمینه رنگ مو نیاز به تلاش و آموزش تخصصی دارد. علاوه بر تلاش می توانید با استفاده از پکیج آموزش رنگ مو حرفه ای در این زمینه متخصص شوید. این پکیج یک منبع کامل و دقیق برای کسب اطلاعات کافی در زمینه رنگ کردن و انواع ترکیب رنگ مو است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *