مقالات آرایشگری مردانه

آموزش لو فید موی سر

لوفید چیست

مدل موی محو  یا لو فید ، بسیار پرطرفدار است و هرگونه مدلی را که در کنار سر کوتاه باشد، و به سمت بالای سر که برویم بلندتر میشود، شامل می شود. با کمی تحقیق و جست و جو می توانید بفهمید که چه نوعی از فید کردن مد نظرتان است. فید کردن مو در دوره درجه 1 آرایشگری مردانه در آموزشگاه آرایشگری استاد بیک  به طور کاملا حرفه ای به شما  آموزش د اده می شود. اما در اینجا شما با خواندن مطالب زیر میتوانید بفهمید که برای Fade کردن مو چطور باید شروع کنید:

پکیج آموزش سایه مو حرفه از مبتدی تا پیشرفته (آپدیت جدید)

آموزش مدل مو لو فید

در ابتدا مو را سشوار بکشید.

قطعه شماره 6 میلی متر را روی ماشین ریش تراش اعمال کنید. اطراف خط دور سر را با حرکت پروازی ماشین روی سر، کوتاه کنید.در تمام مراحل از برش، برای پاک کردن موهای زائد از روی پوست استفاده کنید. مقصد این است که فقط 2سانتی متر از اطراف خط دور سر نه بیشتر کوتاه شود. برای این 2سانتی متر، نوک ماشین را روی پوست حرکت دهید .

در ادامه قطعه شماره 4.5 میلی متر را روی ماشین قرار دهید و با قسمتی از سر که با شماره 6 ماشین کوتاه شده، ادغام کنید.

با استفاده از شانه و ماشین خط ایجاد شده میان مو شخص و قسمتی که ماشین شده را برطرف کنید. بدین شکل که شانه را در زاویه 90 درجه  داخل مو قرار داده، مقدار موی اضافه ای که روی شانه قرار می گیرد را با استفاده از ماشین کوتاه کنید.

از قسمت شقیقه در حدود 1 سانتی متر بالاتر از خط دور سر را با شماره صفر ماشین بزنید. این عمل را، برای دور تا دور سرانجام دهید.

برای محو کردن خط ایجاد شده توسط شماره صفر ماشین از سوار کردن قطعه شماره 3 بر روی ماشین که دنده های آن به سمت جلو کشیده شده، در حد 1 سانتی متر استفاده کنید.

در این قسمت خطی ایجاد می شود. برای از بین بردن این خط دنده های شماره 3 را تا نیمه به سمت عقب بکشید.

سپس دنده ها را تا انتها عقب بکشید و بالاتر از آن را کوتاه کنید.

در تمام مراحل دقت داشته باشید که از لبه های سمت راست و سمت  چپ ماشین با حالت پروازی به فراخور نیاز استفاده کنید. بدین شکل که  برای سمت راست سر شخص، سمت راست ماشین روی پوست سر قرار بگیرد و سمت چپ آن از پوست فاصله داشته باشد و برای سمت چپ شخص نیز سمت چپ ماشین روی پوست قرار بگیرد و سمت راست ماشین از پوست سر فاصله داشته باشد.

حال برای محو کردن خط صفر دور تا دور سر از دنده های خود ماشین که تا انتها به عقب کشیده اید و به شکل پروازی روی پوست حرکت می دهید استفاده کنید در واقع شماره 2 و3 را با یکدیگر ادغام کرده اید.

برای محو شدن کامل خط صفراز تکنیک کردونیشن (بازی کردن با دنده ها ) استفاده کنید. بدین شکل که یک دنده به سمت عقب بکشید و ماشین را روی خط حرکت دهید به همین شکل یک دنده دیگر به عقب بکشید و دوباره روی خط بکشید بدین شکل ادامه دهید تا خط کاملا محو شود.

نتیجه این تکنیک چنین است که هر چه دنده های ماشین بیشتر به سمت عقب کشیده شود ماشین بالاتر از خط صفر را کوتاه می کند.

در پایان کار قطعه شماره 1.5 را روی ماشین اعمال کنید. دنده ها را به سمت جلو بکشید و قسمت پایین سر را به شکل پروازی بزنید. برای قسمت بالاتر از آن نیز دنده ها را به سمت عقب بکشید.

قسمت پایین سر را به وسیله شیور (شماره 6.0) به شکل ضربه ای طوری که دست به سمت بیرون کشیده شود کوتاه کنید. اگر تمایل دارید که مو از ته زده شود شیور را از پایین به سمت بالا بکشید.

خط 6.0 را با استفاده از ماشین خط زن محو کنید سپس به وسیله دسته تیغ قسمت پیشانی را مرتب کنید.

لوفید چیست

لوفید

لو فید به معنای فید کردن در پایین ترین قسمت موها است. هرچقدر که فاصله ی لاین فید به خطوطی که اطراف گوش و گردن هستند، نزدیک تر باشد به آن قسمت، لاین لو فید می گویند. می توان گفت فاصله لو فید 2 الی 3 سانتی متر بالاتر از خطوط اطراف گوش و گردن است. این مدل معمولا مناسب افرادی است که صورت کشیده ای دارند، زیرا در این مدل با پر نشان دادن کناره های سر، کشیدگی سر کمتر معلوم می شود.

اجرای مدل لو فید با توجه به آناتومی سر

اگر بخواهیم این مدل را با توجه به آناتومی سر مشتری انجام دهیم بهتر است آن را برای افرادی که صورت کشیده دارند استفاده کنیم؛ زیرا در این مدل بخاطر این که کوتاهی در قسمت های بالایی سر انجام نمی شود، فرم سر از حالت کشیده خارج می شود و تقریبا به حالت فرم ایده آل در می آید. همچنین فرمی که با اجرا کردن این مدل برای صورت های کشیده ایجاد می شود، با پر کردن کناره های سر و رفع کردن عیب های جمجمه، صورت به شکل گرد تری درخواهد آمد.

همچنین اگر شما تمایلی به انجام مدل لو فید ندارید می توانید از انواع فید مو مثل ، برست فید، تیپر فید و یا مید فید را امتحان کنید. ولی در حالت کلی این نوع فید برای همه ی افرار در هر سنی مناسب است. بعضی از آقایان جوان تر در این مدل از تکنیک اسکین فید نیز استفاده می کنند، این در حالی است که افراد با سن بالاتر تمایلی به کوتاه کردن بیش از حد موهای کنار سر خود ندارند.

نکات مهم در تکنیک لو فید

نکات مهم در تکنیک لو فید

سایه زنی مو شامل رعایت و انجام مراحل زیر است:

1) موها را شانه بزنید.

در اولین مرحله موها را شانه بزنید و این کار را با دقت و بسیار با حوصله انجام دهید تا موهای زیبا و یکدستی داشته باشید.

2) شانه با نمره مناسب انتخاب کنید.

هرچه نمره شانه ماشین اصلاح کمتر باشد، به این معنی است که موها کوتاه تر اصلاح می شوند. بهتر است اول از نمره های بالاتر استفاده کنید؛ بطور مثال اگر می خواهید اطراف موها را با شماره 4 اصلاح کنید، ابتدا از شماره 6 برای کوتاهی تمام بخش های دور مو استفاده کنید. با این کار کوتاهی شما نتیجه های مطلوب تری مانند یکدست شدن سطح مو در دور تا دور سر، کاهش احتمال خطا، سایه موی یکدست تر به جا می گذارد.

3) محل محو کردن سایه را تعیین کنید.

این بخش یکی از سخت ترین بخش های سایه زنی مو است. زیبایی مدل موی فید مردانه به محو بودن خط محل اتصال دو بخش کوتاه و کوتاه تر بستگی دارد. همچنین این خط باید در اطراف سر در یک سطح و فاصله یکسانی از دو گوش قرار داشته باشد. در عین حال این خط باید در پشت سر دارای انحنا باشد. برخی از مدل ها می توانند بیشتر از یک خط محو داشته باشد.

4) روی موها را کوتاه کنید.

در این مرحله لازم است که موهای روی سر را کوتاه کنید. با توجه به مدلی که مدنظر مشتری است این بخش را می توان به حالت های مختلفی انجام داد. البته این بخش بطور مستقیم به سایه زنی مربوط نیست؛ پس علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و حرفه ای شدن در این زمینه دوره آموزش آرایشگری مردانه را تهیه کنند.

5) از ماشین به صورت عمودی و از بالا به پایین استفاده کنید.

تنها نکته این مرحله این است که باید به جهت حرکت دادن ماشین برای کوتاهی مو توجه کرد. به این صورت که مانند اصلاح صورت باید ماشین را خلاف خواب رویش موها حرکت دهید.

6) در خط محو از ماشین به صورت افقی استفاده کنید.

در این قسمت باید یک شانه که تقریبا برابر با بخش بلند محل سایه است را روی ماشین سوار کنید و سپس با حرکت دادن افقی ماشین روی خط محو، ظاهری نرمال تر را به سایه مو بدهید.

7) ماشین اصلاح را به سرعت روی محل سایه حرکت دهید.

این بخش علاوه بر آموزش سایه زنی مستلزم تمرین، تکرار و کسب تجربه کافی نیز می باشد. در نتیجه از این بخش باید بخش خط سایه و همچنین بخش مابین قسمت کوتاه و بلند موها را به وسیله شانه یا قیچی مرتب کنید.

جمع بندی

همانطور که در این مقاله گفته شد، برای فید کردن موها انواع مختلفی وجود دارد. پس آرایشگران باید برای یادگیری دقیق و تسلط کامل بر انواع این مدل ها آموزش های مختلفی ببینند. همچنین علاوه بر آموزش ها باید تمرین و تکرار بسیار روی این مدل ها انجام بدهند؛ زیرا بعضی از این مدل ها به تمرین، دقت و حوصله بسیار زیادی نیاز دارند.

علاوه بر این ما برای آموزش دادن این مدل موها به طور کامل و جامع پکیج آموزش سایه مو را آماده کرده ایم و شما می توانید با تهیه این پکیج و البته تمرین های فراوان به سایه زدن مو کاملا مسلط شوید. دقت داشته باشید که اگر برای درست کردن موهای خود به یکی از روش های فید به آرایشگاه مراجعه نمی کنید، ابتدا لازم است که فرم صورت خود را بشناسید تا بتوانید بهترین مدل موی فید را برای صورت و چهره خودتان انتخاب کنید؛ ولی از آنجایی که انجام دادن این مدل موها کار آسانی نیست پیشنهاد می شود حتما برای این مدل موها به آرایشگاه مطمئنی مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *