مقالات رنگ مو, مقالات رنگ مو حرفه ای

ابزار رنگ و مش

ابزار رنگ و مش

برای انجام فرایند رنگ و مش چه در خانه و چه در آرایشگاه نیاز به وسایلی است که بتوانید کار خود را شروع کرده و در بهترین حالت به پایان برسانید. ما در این مقاله شما را با ابزار رنگ و مش و طریقه استفاده از آن‌ها آشنا می‌کنیم تا بتوانید کار رنگ خود را آغاز کنید. البته ناگفته نماند که برای انجام فرایند رنگ و یا مش نیاز به آموزش دارید که می‌توانید به پکیج آموزش رنگ و مش مراجعه نمایید و به‌صورت مجازی و در خانه آموزش ببینید و یا در کلاس های آموزش آرایشگری مردانه استادبیک بصورت حضوری شرکت نمایید.ص

لیست ابزار مورد نیاز رنگ و مش

به­ طورکلی برای انجام رنگ و مش به وسایل و لوازمی نیاز دارید که عبارتند از:

۱) تعدادی حوله

مخلوط کردن رنگ، زدن رنگ به مو و آبکشی آنها از روی موهای خود نیاز به کمی ظرافت و حوله‌های زیادی دارد! منظور ما از این جمله این است که هنگام رنگ کردن مو و آبکشی آن‌ها ممکن است رنگ به اطراف و لباس‌های شما پاشیده شود در این صورت نیاز به تعدادی حوله دارید. حوله‌هایی را انتخاب کنید که اگر لکه‌دار شوند مشکلی نداشته باشد و آنها را روی سطوحی قرار دهید که نمی‌خواهید رنگ مو به آنجا بپاشد. همچنین می‌توانید یک حوله را دور شانه‌های خود بپوشانید تا از ریختن رنگ بر روی پوست و لباستان جلوگیری کنید.

۲) پیراهن دکمه‌دار

با تعیین یک پیراهن دکمه‌دار به‌عنوان پیراهن رنگ‌کننده مو، دیگر چند لباس، پر از لکه‌های رنگ نخواهید داشت و از آسیب رساندن به چندین لباس با لکه‌های رنگ جلوگیری خواهد شد. یک پیراهن دکمه‌دار انتخاب کنید زیرا در آوردن آن قبل از دوش گرفتن برای آبکشی موهای شما آسان باشد

۳) وازلین یا لوسیون

حتی بهترین آرایشگر در خانه می‌داند که گاهی رنگ مو روی پوست اطراف صورت، گوش و گردن می‌چکد.  می‌توانید لوسیون یا وازلین را در امتداد خط مو و اطراف گوش‌ها بمالید تا از لک شدن آن‌ها جلوگیری کنید. اگر رنگ روی پوست شما افتاد، در اولین فرصت آن را با یک دستمال یا دستمال مرطوب پاک کنید تا از لک شدن پوست جلوگیری شود.

۴) دستکش

اکثر کیت‌های رنگ مو با یک جفت دستکش یک اندازه ارائه می‌شوند که ممکن است اندازه و جنس آن برای دستان شما مناسب باشند یا نباشند. یک جفت دستکش مناسب از یک فروشگاه لوازم آرایشی بردارید تا کنترل بهتری بر روی رنگ موی خود داشته باشید.

۵) رنگ کامل

نکته کلیدی برای انجام یک رنگ عالی در خانه، داشتن رنگ مناسب برای استفاده است. می‌توانید با درنظرگرفتن عواملی مانند: رنگ پوست، رنگ چشم و رنگ موی طبیعی، رنگ خود را  انتخاب کنید.

۶) اپلیکاتور رنگ مو

اپلیکاتور رنگ مو یک بطری پلاستیکی مشابه با بطری اکسیدان است که سری تیز دارد و می‌توان برای زمانی که می‌خواهید رنگ را به ریشه موهایتان بزنید از آن استفاده کنید، زیرا سری تیز دارد و ماده رنگ به میزان خیلی کم از آن خارج می‌شود و می‌توانید کنترل زیادی بر روی زدن رنگ مو به مناطق سر داشته باشید.

۷) برس یا شانه دندان پهن

پس از استفاده از اپلیکاتور برای اعمال رنگ به ریشه‌های خود، یک شانه یا برس با دندانه پهن می‌تواند به شما کمک کند رنگ را از ریشه تا نوک به طور یکنواخت بر روی موهای خود صاف کنید.

۸) گیره‌های پلاستیکی

هنگام استفاده از رنگ ممکن است موهای یک نقطه از سرخود را فراموش کنید بنابراین باید اقداماتی را برای اطمینان از پوشش کامل انجام دهید. از گیره‌های موی پلاستیکی برای جداکردن قسمت‌های یک تا دو اینچی مو استفاده کنید و از چپ به راست و از بالابه‌پایین سرخود را تقسیم‌بندی کنید. این کار به شما کمک می‌کند قبل از رفتن به نقطه بعدی مو، آن قسمتی را که رنگ می‌کنید چک کنید تا کامل رنگ به آن موها خورده باشد.

۹) کلاه رنگ

هنگامی که رنگ مو را زدید، موهای خود را با کلاه رنگ بپوشانید تا رنگ آن یکدست شود. انجام این کار به شما این امکان را می‌دهد که بدون نگرانی در مورد چکیدن رنگ در سراسر خانه، بتوانید کارهای خانه خود را انجام دهید، زیرا نیاز است بعد از انجام فرایند رنگ کردن مو مدت‌زمان مشخصی رنگ بر روی موهای شما بماند.

۱۰) دستمال مرطوب الکلی

هنگامی که رنگ را از روی موهای خود آبکشی کردید، ممکن است متوجه شوید که چند قطره رنگ روی پوست شما ریخته که نمی‌توانید آن را پاک کنید در این صورت سعی کنید این نقاط را با دستمال مرطوب الکلی بمالید تا رنگ آن پاک شود.

۱۱) کاسه + برس

سعی کنید از کاسه فلزی ای که در آشپزخانه شما وجود دارد استفاده نکنید، زیرا فلز ممکن است با رنگ شما واکنش شیمیایی ایجاد کند. شما باید از یک کاسه و برس مخصوص رنگ که جنس پلاستیکی دارد و برای رنگ مو ساخته شده است استفاده کنید.

۱۲) کاغذ ویزیبل

کاغذ ویزیبل برای زمان‌هایی مورداستفاده قرار می‌گیرد که موها را می‌خواهید های‌لایت کنید، به این صورت که تکه‌هایی از مو را رنگ زده و آن‌ها را داخل کاغذ ویزی بل قرار می‌دهید تا بماند و رنگ را به خود بگیرد.

۱۳) تیوب خالی کن

این وسیله معمولاً برای خالی‌کردن راحت انواع تیوب کرم، رنگ مو، رنگ روغن نقاشی، خمیردندان و … استفاده می‌شود. برای نصب تیوب خالی کن بر روی تیوب رنگ مویتان توجه داشته باشید که ابتدا باید سر تیوب رنگ را باز کنید.

۱۴) رول مش و بالیاژ

این وسیله جهت مش کردن و های‌لایت و بالیاژ استفاده می‌شود شما می‌توانید از این وسیله به‌جای کلاه‌های مش و ورقه‌های آلومینیومی استفاده کنید و در وقت خود صرفه‌جویی کنید و مقدار رنگ مو کمتری مصرف کنید.

۱۵) تخته مش و بالیاژ

این وسیله فویل را کاملاً صاف نگه داشته و از چروک شدن آن‌ها جلوگیری می‌کند و موها کاملاً صاف و بدون پیچ‌وتاب داخل فویل قرار می‌گیرند و همچنین می‌تواند مواد رنگ را به طور مساوی و یکنواخت به سراسر موهای خود زده و یک لایت بسیار زیبا داشته باشید.

۱۶) قلاب مش

جهت درآوردن موها از درون سوراخ‌های کلاه مش مورداستفاده قرار می‌گیرد.

۱۷) شانه اسپاتولا برای رنگ مو

برای این که موهای شما حالتی مرمرین و مرتب به خود بگیرد می‌توانید از شانه اسپاتولا استفاده کنید.

نتیجه‌گیری

ما در اینجا انواع وسایل مورد نیاز رنگ و مش را برایتان همراه با تصاویر آوردیم، این وسایل تنوع زیادی در جنس و ظاهر دارند شما می‌توانید بنا بر نیاز و توانایی مالی خود آن‌ها را خریداری کنید. به­طور­کلی باید گفت که استفاده از این وسایل برای انجام رنگ و مش ضروری هستند و هر کدام از آنها در بخشی از مراحل کار مورد استفاده قرار می­گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *