دانستنی ها و مقالات رایگان آرایشگری, مقالات پیتاژ مو

معرفی انواع قیچی آرایشگری + مقایسه بهترین مدل های قیچی آرایشگری

کاور انواع قیچی آرایشگری

ابزار اصلی و دستیار هر آرایشگری، قیچی است. قیچی نقشی اساسی و مهم در کیفیت کوتاهی های مختلف دارد. قیچی آرایشگری در انواع مختلفی تولید و عرضه می شود. در این مقاله ابتدا توضیح می دهیم که انواع قیچی آرایشگری چیست. سپس انواع اشکال و مدل های قیچی ارایشگری را بررسی و معرفی کرده و راه های نگهداری از این قیچی ها را بیان می کنیم.

قیچی آرایشگری چیست و چه اهمیتی دارد؟

یکی از اصلی ترین ابزار ها در ارایشگری، قیچی آرایشگری است. قیچی ابزاری پر کاربرد است که به عنوان ابتدایی ترین نیاز برای آرایشگر مردانه و زنانه شناخته می شود. امروزه تنوع زیادی در انواع مدل مو به وجود آمده است. به همین دلیل از قیچی های متفاوت و متنوعی برای کوتاهی، پیتاژ، حجم دادن و … استفاده می شود.
قیچی آرایشگری شکلی ارگونومیک دارد که باعث آسان تر شدن کار آرایشگر و سرعت بخشیدن به کوتاهی می شود. همچنین این قیچی ها به گونه ای طرحی شده اند که مچ دست و انگشتان آرایشگر دچار التهاب، آسیب و درد نشود. انتخاب قیچی اصولی نقشی مهم در کیفیت کوتاهی دارد. با استفاده از یک قیچی غیر اصولی یا کند، موی مشتری آسیب زیادی می بیند و دچار دو شاخه شدن و موخوره می شود. بنابراین برای یک اصلاح با کیفیت و کسب رضایت مشتری در کنار حفظ سلامت مو، انتخاب یک قیچی با کیفیت و مرغوب اهمیت بسیار زیادی دارد.

انواع اشکال قیچی

شکل های قیچی

قیچی های آرایشگری از لحاظ قرار گیری در دست و شکل ظاهری که دارند به 3 دسته تقسیم می شوند که در ادامه مطلب آن ها را معرفی می کنیم.

مدل Classic

قیچی ‌های کلاسیک دارای دسته ‌هایی متقارن هستند. این قیچی ‌ها تیغه ‌های مستقیم و ساده‌ای دارند. طراحی کلاسیک قیچی برای کارهای عمومی و استفاده‌ های روزمره مناسب است. در قیچی های کلاسیک مکان قرارگیری انگشت ها و شکل و اندازه تیغه های بالا و پایین هم اندازه هستند.

مدل Offset

قیچی ‌های آفست دارای یک طراحی دسته منحنی هستند. در این مدل از قیچی یک جای انگشت آرایشگر به شکل زاویه دار است و دیگری کوچک تر است که برای قرارگیری انگشت شست مناسب بوده و طراحی ارگونومی دارد.

مدل Crane

در قیچی های مدل Crane تیغه بالایی قیچی به شکلی کاملا مستقیم طراحی شده است. جای انگشت پایین نیز که مخصوص قرار گیری انگشت شست است، به شکلی زاویه دار جهت سهولت کار طراحی شده است.

انواع قیچی های آرایشگری

انواع قیچی

قیچی های آرایشگری از نظر کارایی و عملکرد به دو دسته کات و پیتاژ تقسیم بندی می شوند. در ادامه مطلب این دو مدل قیچی را بررسی می کنیم.

1- قیچی کات

قیچی های کات همانطور که اسمشان پیداست، مخصوص کوتاهی هستند و در سه مدل تیغه بلند، تیغه کوتاه و نوک تیز دسته بندی می شوند. قیچی های تیغه بلند برای کوتاهی های صفر درجه استفاده می شوند. این کوتاهی به معنی قرار گرفتن قیچی به صورت موازی روی شانه و دست برای کوتاهی و کات کردن است.
قیچی های تیغه کوتاه نیز برای پیتاژ های عمودی و کوتاهی های سوزنی، عفتی هشتی و … استفاده می شوند. قیچی نوک تیز نیز برای ظریف کاری و ایجاد خطوط و کار های دقیق در آرایشگری به کار می رود.

2- قیچی پیتاژ

قیچی پیتاز یا قیچی اره ای در دو نوع تولید می شود. یک مدل از این قیچی در یک سمت و تیغه دارای تکسچر یا حالت اره ای است و مدل دیگر در دو تیغه این حالت را دارا است که به آن قیچی پیتاژ دو طرفه نیز گفته می شود. از قیچی پیتاژ دو طرفه برای کوتاهی کلاسیک و حجم دادن به موهای کوتاه استفاده می شود. این قیچی حدودا 25 درصد از مو ها را کوتاه می کند. از قیچی پیتاژ یک طرفه برای اصلاح های فشن و مدرن استفاده می شود. این قیچی به دلیل دارا بودن یک سمت صاف و تیز، حدود 50 درصد از موها را کوتاه می کند. از قیچی پیتاژ یک طرفه نباید برای کوتاهی موهای بسیار کوتاه و ضخیم استفاده شود. برای یادگیری کار با این قیچی و اجرای کوتاهی های خاص با تکنیک پیتاژ، می توانید به صفحه آموزش پیتاژ مو مراجعه کنید.

معرفی انواع مدل قیچی کوتاهی

انواع قیچی آرایشگری کوتاهی

علاوه بر مدل های گفته شده، قیچی کوتاهی مو به مدل های دیگری نیز تقسیم بندی می شود که روی انواع کوتاهی تاثیر می گذارند. در ادامه رایج ترین و معروف ترین مدل های قیچی کوتاهی را معرفی می کنیم.

قیچی کوتاهی ژاپنی

از این قیچی برای پیتاز و کوتاهی استفاده می شود. این مدل قیچی تیغه هایی از فولاد به صورت دست ساز دارد که بسیار تیز و برنده هستند. طول عمر قیچی کوتاهی ژاپنی نیز بسیار بالا است و تا مدت زمان بسیار زیادی کند نمی شود.

قیچی کوتاهی KYG

این مدل قیچی از جنس کبالت ژاپنی و فولاد ساخته شده است. با استفاده از این قیچی برای کوتاهی، مو دچار موخوره نمی شود. این قیچی بسیار خوش دست بوده و کوتاهی با آن سریع و دقیق انجام می شود.

قیچی کوتاهی UTOPIA

این مدل قیچی نیز بسیار تیز و با دوام بوده و از جنس فولاد ژاپنی تولید می شود. طول عمر و کارایی قیچی اتوپیا در کوتاهی، نسبت به سایر قیچی ها بیشتر است.

قیچی کوتاهی EQUINOX

این مدل قیچی دسته ها و تیغه های قابل تنظیمی دارد و بسیار سبک است. طراحی آن کاملا منحصر به فرد بوده و برای حجم دادن به مو مناسب است.

معرفی انواع مدل قیچی پیتاژ

انواع قیچی پیتاژ

قیچی پیتاژ برای خرد کردن و کاهش دادن موی سر در خانم ها و آقایان استفاده می شود. این قیچی نیز دارای مدل های متنوعی است که در ادامه مطلب آن ها را معرفی می کنیم.

قیچی پیتاژ یک طرفه

این مدل قیچی در یک طرف دارای تیغه صاف و تیز و یک در تیغه دیگر، دارای تکسچر است. از این مدل قیچی بیشتر برای کوتاهی های مدرن و فشن استفاده می شود. این قیچی به دلیل دارا بودن یک لبه صاف حدود 50 درصد از حجم مو ها را کوتاه می کند.

قیچی پیتاژ دو طرفه

این مدل قیچی شبیه به قیچی پیتاژ یک طرفه است و تنها تفاوت آن ها با یکدیگر، وجود تکسچر در دو طرف و تیغه قیچی است. از این قیچی بیشتر برای کوتاهی های مدل کلاسیک و ساده استفاده می شود. از این قیچی بیشتر برای کوتاه کردن و حالت دادن موهای کم حجم استفاده می شود.

قیچی پیتاژ مخصوص موهای تکه تکه

این مدل از قیچی پیتاژ 7 تا 15 دندانه داشته که برای کوتاهی موهای فرفری، حالت دار، مجعد و … استفاده می شود. این قیچی با دو بار حرکت می تواند 80 درصد از موها را کوتاه می کند. از این قیچی برای ایجاد جای خالی و فرو رفتگی در موهای ضخیم و مجعد استفاده می شود.

قیچی پیتاژ ترکیب کننده

این قیچی بسیار محبوب بوده و به عنوان یک قیچی همه کاره نیز شناخته می شود. با استفاده از این قیچی می توانید با هر بار حرکت 50 درصد از مو ها را از بین ببرید. تعداد شیار های این قیچی 12 عدد است و برای خرد کردن مو، رفع موخوره و کوتاهی از آن استفاده می شود. با استفاده از تکنیک های آموزشی پکیج آموزش مدل های کوتاهی مو می توانید کار با این قیچی ها را یاد گرفته و انواع مدل های کوتاهی را روی سر پیاده سازی کنید.

دوره آرایشگری مردانه
دوره آموزش آرایشگری مردانه استادبیک
دوره آموزش پیرایش مردانه استادبیک بهترین و موثر ترین دوره آرایشگری با ارائه مدرک معتبر و خوابگاه رایگان

نکات مهم برای نگهداری قیچی

قیچی آرایشگری

از آن جایی که قیچی های آرایشگری پر کاربرد ترین و اصلی ترین ابزار برای یک آرایشگر محسوب می شوند، نگهداری درست از آن ها باعث افزایش طول عمر و از بین بردن هزینه های اضافی می شود. در ادامه مطلب راهکار هایی را برای افزایش عمر قیچی آرایشگری بیان می کنیم.

  • روغن کاری: هر سه روز یک بار، می توانید قیچی آرایشگری خود را روغن کاری کنید. این عمل باعث بهبود عملکرد قیچی و افزایش عمر آن می شود. برای روغن کاری، می توانید از روغن ماشین یا روغن ویژه قیچی استفاده کنید. قبل از استفاده، قطره ای از روغن را بر روی مفصل قیچی قرار دهید و آن را در کل طول تیغه پخش کنید. سپس قیچی را باز و بسته کنید تا روغن به طور یکنواخت در طول تیغه ها پخش شود.
  • جلوگیری از تماس با عرق: عرق دست می تواند بر روی تیغه های قیچی تاثیر منفی بگذارد و باعث زنگ زدگی و آسیب دیدگی آن ها شود. بنابراین پیشنهاد می کنیم که همیشه قیچی آرایشگری را با دستان خشک و تمیز در دست بگیرید.
  • عدم بریدن مواد دیگر: استفاده از قیچی آرایشگری برای بریدن مواد دیگر مثل کاغذ، پارچه یا مواد پلاستیکی توصیه نمی شود. این کار می تواند تیغه ها را خراش داده و باعث کاهش عمر قیچی شود.
  • نگهداری مناسب: برای نگهداری از قیچی آرایشگری و افزایش عمر آن، می توانید از کیسه یا جعبه ای که قیچی در آن قرار دارد استفاده کنید. این کیسه ها و جعبه ها معمولاً در هنگام خرید قیچی همراه با آن ارائه می شوند و می توانند از قیچی در برابر خراشیدگی و آسیب محافظت کنند.
  • تمیزکاری منظم: مرتباً قیچی آرایشگری خود را تمیز کنید. بیشتر قیچی های آرایشگری با برس تمیزکاری مخصوص به خود به فروش می رسند. برای تمیزکاری، قیچی را باز کنید و با استفاده از برس، تمام ذرات و مواد بین تیغه ها را از بین ببرید.
    برای یادگیری نکات بیشتری درباره نگهداری قیچی و یادگیری کامل کار با انواع قیچی ها و شغل پولساز آرایشگری مردانه، می توانید به صفحه پکیج آموزش آرایشگری مردانه مراجعه کنید.

قیچی آرایشگری

سوالات متداول

قیمت حدودی قیچی آرایشگری چقدر است؟

قیمت قیچی آرایشگری به عوامل مختلفی مانند برند، نوع طراحی، کارایی، جنس تیغه ها و … بستگی دارد. ولی به طور حدودی می توان قیمت این قیچی ها را 15 هزار تومان تا 3 میلیون تومان تعیین کرد.

بهترین مارک های قیچی کدامند؟

برخی از پر فروش ترین و مطرح ترین برند های قیچی آرایشگری شامل دکتر مورنینگ، اس ان جی، دالاس، جگوار، لورال، ساووی، دلگان، هیرمکس و زد وان هستند.

پرفروش ترین قیچی آرایشگری کدام است؟

قیچی های کات دو تیغه صاف و قیچی پیتاژ ترکیب کننده جزو پر فروش ترین قیچی ها هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *