دانستنی ها و مقالات رایگان آرایشگری, مقالات آرایشگری مردانه

چگونه آرایشگری مردانه یاد بگیریم؟ (یادگیری در کوتاه ترین زمان)

کاور آرایشگری مردانه

شغل ارایشگری مردانه یکی از پر درامد ترین و تخصصی ترین شغل هایی است که امروزه در حال پیشرفت است. با ارائه خدمات با کیفیت و یادگیری فنون و تکنیک های این شغل از اساتید برجسته، می توانید درامد خود را از سالی 600 میلیون تومان به بالا برسانید. بنابراین اگر شما هم به ارایشگری و خدمات زیبایی مردانه علاقه دارید و به دنبال این هستید که چگونه آرایشگری مردانه یاد بگیریم، این مطلب را از دست ندهید. در این مقاله روش های یادگیری ارایشگری مردانه را معرفی می کنیم، مدارک مورد نیاز برای شروع این حرفه را بررسی کرده و بازار کار و میزان درامد شغل ارایشگری مردانه را بیان می کنیم.

انواع روش های یادگیری آرایشگری مردانه

بهترین روش یادگیری آرایشگری مردانه

روش های بسیاری برای یادگیری شغل پر درامد و تخصصی آرایشگری مردانه وجود دارد. هر کدام از این روش ها مزایا، معایب و ویژگی های مخصوص به خود را دارند که هر فرد می تواند بسته به شرایط خود، از طریق یکی از این روش ها، این شغل را فرا گرفته و به بازار کار وارد شود و کسب درامد کند. در ادامه مطلب راه های یادگیری آرایشگری مردانه را معرفی و معایب و مزایای هر روش را بررسی می کنیم.

1. شاگردی در آرایشگاه مردانه

یکی از روش های سنتی یادگیری شغل ارایشگری که از زمان های قدیم وجود دارد، شاگردی و کار آموزی در یک ارایشگاه است. با اینکه این روش کاملا تجربی است و تکنیک های عملی ارایشگری از طریق کار تجربی به فرد اموزش داده می شود، بسیار طولانی است. یادگیری ارایشگری مردانه از طریق ارایشگری روشی طولانی مدت است که برای افرادی که می خواهند به سرعت وارد بازار کار شوند و به درامد قابل توجهی برسند، مناسب نیست.

2. روش تحصیلی در هنرستان

در هنرستان های زیر نظر آموزش و پرورش، رشته ارایشگری برای خانم ها و آقایان وجود دارد. برخی از افراد از طریق ادامه تحصیل در این رشته در هنرستان کار و دانش، رشته اصلاح مو و پیرایش موی مردانه را یاد می گیرند. ولی طول مدت این دوره نیز 3 سال است و پس از اتمام، تکنیک های روز دنیا و نکات تجربی به فرد آموزش داده نمی شود. همچنین امکان ادامه تحصیل در رشته ارایشگری مردنه یا گریم سینمائی در دانشگاه نیز وجود دارد که به مدت 4 سال طول می کشد و فرد زمان زیادی را برای ورود به بازار کار و کسب درامد از دست می دهد.

3. شرکت در دوره های مخصوص آموزشگاه ها

یکی دیگر از روش های یادگیری شغل ارایشگری مردانه، شرکت در دوره های تخصصی آموزشگاه های دولتی یا مراکز فنی و حرفه ای آزاد است. با شرکت در دوره های این آموزشگاه ها یا آکادمی های مخصوص، می توانید به راحتی و در مدت زمانی کوتاه و چند ماهه تمامی تکنیک های شغل ارایشگری را با جدید ترین متد های روز دنیا به صورت کاملا عملی و تجربی یاد بگیرید. همچنین قیمت این دوره ها مناسب و مقرون به صرفه است که یادگیری برای تمامی افراد را راحت کرده است. همچنین میتوانید مقاله برای یادگیری آرایشگری شاگردی در آرایشگاه بهتر است یا آموزشگاه؟ را بخوانید.

بهترین روش یادگیری آرایشگری مردانه

آرایشگری مردانه

همانطور که گفتیم بهترین روش برای یادگیری ارایشگری مردانه شرکت در دوره های آموزشی آموزشگاه های فنی حرفه ای و مراکز آزاد و دولتی است. با شرکت در این دوره ها می توانید در مدت زمان کوتاهی بین 1 تا 3 ماه تکنیک های ارایشگری مردانه را در هر رشته ای یاد بگیرید. همچنین هزینه این دوره ها با توجه به بازه کم و کیفیت بالایی که دارند، نسبت به ادامه تحصیل طولانی و … بسیار مقرون به صرفه تر و مناسب تر است.
آکادمی بزرگ و معتبر استاد بیک یکی از بهترین آموزشگاه های کشور است که تا به امروز بیش از 50 دوره آموزشی حضوری و مجازی را برای یادگیری تمامی زیر رشته ها و تکنیک های آرایشگری مردانه برگزار کرده است. دوره آموزش ارایشگری مردانه استاد بیک مزایا و فواید بسیاری دارد که باعث شده تا از دوره های دیگر متمایز شود و به عنوان بهترین دوره در ایران شناخته شود. در ادامه مطلب مزایای دوره اموزش ارایشگری مردانه استاد بیک را ذکر می کنیم.

• هزینه مناسب و کم

• امکان پرداخت شهریه به صورت اقساطی

• تمرین روی مدل زنده

• خوابگاه رایگان

• پشتیبانی رایگان پس از اتمام دوره

• ارائه مدرک بین المللی و فنی حرفه ای معتبر

یادگیری ارایشگری مردانه بر اساس استاندارد های سازمان فنی و حرفه ای به دو قسمت آموزش ارایشگری درجه 1 و درجه 2 تقسیم بندی شده است. هر فردی برای یادگیری آرایشگری مردانه ابتدا باید دوره آموزش آرایشگری درجه 2 را بگذارند تا به صورت مبتدی تکنیک های اولیه این شغل را یاد بگیرد.

مدت زمان یادگیری آرایشگری مردانه

هر کدام از روش های یادگیری ارایشگری مردانه که در بالا به آن ها اشاره کردیم، مدت زمان خاصی طول می کشند. در ادامه مطلب مدت زمان یادگیری تکینک های ارایشگری مردانه توسط هر کدام از روش های معمول را بررسی می کنیم.

1. شرکت در دوره های تخصصی آموزشگاه ها: کوتاه ترین بازه زمانی برای یادگیری ارایشگری مردانه، مربوط به شرکت در دوره های آموزشی آکادمی ها و آموزشگاه های فنی حرفه ای مانند استاد بیک است. طول دوره در این نوع یادگیری بین 1 تا 3 ماه است.

2. یادگیری از طریق تحصیل: برای یادگیری ارایشگری مردانه از راه تحصیل باید حداقل 3 تا 4 سال زمان بگذارید. این روش بسیار طولانی است و به صورت عملی و تجربی نیز تکنیک های ارایشگری به فرد یاد داده نمی شوند.

3. شاگردی و کارآموزی: طولانی ترین راه برای یادگیری آرایشگری مردانه شاگردی در آرایشگاه است. برای این منظور باید از حداقل 2 تا 8 سال زمان بگذارید.

برای آرایشگری مردانه چه مدرکی لازم است؟

یادگیری آموزش آرایشگری مردانه

برای اینکه وارد بازار کار حرفه ای ارایشگری مردانه شوید و بتوانید یک ارایشگاه تاسیس کنید، نیاز دارید تا مدارک معتبر مربوط به این شغل را دریافت کنید. مدارک فنی حرفه ای معتبر هستند و اجازه کار پس از دریافت آن را دارید.
برای گرفتن این مدرک باید ابتدا یک آموزشگاه معتبر را پیدا کرده و در دوره های درجه 2 و درجه 1 ثبت نام کنید. در کلاس های مد نظر شرکت کنید و تکنیک های این رشته را یاد بگیرید. پس از گذراندن دوره از سمت آکادمی، مدرک معتبر فنی حرفه ای و بین المللی به شما داده می شود که توسط آن، اجازه تاسیس آرایشگاه را دارید.
مدرک بین المللی ارایشگری بهترین مدرک است. زیرا با استفاده از آن می توانید به راحتی در ایران و خارج از کشور در زمینه ارایشگری فعالیت کرده و درامد داشته باشید. بنابراین قبل از انتخاب اموزشگاه مورد نظر، بررسی کنید که مدرک معتبر بین المللی را به کار آموزان خود ارائه بدهد. برای انتخاب اموزشگاه نکاتی مانند کیفیت آموزش، محیط استاندارد، تجربه و سابقه اساتید، هزینه مناسب، تجهیزات کافی و مناسب، ارائه مدرک بین المللی و فنی حرفه ای و … را در نظر بگیرید.
برای گرفتن مدرک فنی حرفه ای ارایشگری نیز باید پس از گذراندن دوره های آموزشی، در آزمون هایی که سازمان فنی حرفه ای به صورت حضوری و انلاین برگزار می کند شرکت کنید و نمره قبولی را در آزمون ها به دست آورید. برای دریافت مدرک بین المللی نیز باید همین مراحل را بگذارنید. مدرک بین المللی ارایشگری مردانه در 186 کشور دنیا قابل ترجمه است و به راحتی توسط آن می توانید در کشور هایی مانند هلند، دانمارک، آمریکا، فرانسه، اندونزی، استرالیا، کانادا و … در زمینه ارایشگری مردانه فعالیت کنید.

بازارکار آرایشگری مردانه

وسایل آرایشگری برای آرایشگری مردانه

حرفه آرایشگری مردانه بسیار پولساز و پر درامد است. امروزه به دلیل افزایش علاقه آقایان به زیبایی و ظاهر خوب، این صنعت روز به روز در حال رونق و پیشرفت است. شغل آرایشگری بازار کار بسیار خوبی دارد و با یادگیری فنون و تکنیک های آن در یک مرکز معتبر زیر نظر اساتید حرفه ای و گرفتن مدرک، می توانید به راحتی مشهور شده و به درامد بسیار بالایی برسید.
شغل ارایشگری در صورتی که در آرایشگاه و سالن خودتان فعالیت کنید، درامد بیشتری برایتان خواهد داشت. همچنین باید یاد بگیرید که چگونه مشتری را جذب کرده و او را به مشتری ثابت و همیشگی تبدیل کنید. به طور کلی آرایشگری شغلی است که فرد خیلی سریع و پس از گذراندن دوره آموزشی و گرفتن مدرک، می تواند به بازدهی خوبی برسد.
میزان درامد یک ارایشگر به نکات مختلفی مانند میزان تجربه، نوع مدرک، اعتبار مدرک، نوع برخورد با مشتری، میزان مهارت و تکنیک، استفاده از متد های به روز و جدید، میزان رضایت مشتریان و … بستگی دارد. در صورتی که آرایشگر بتواند خدمات مطلوب و با کیفیتی را برای مشتریان خود ارائه بدهد، روزانه به تعداد مشتریان و در نتیجه درامد او افزوده خواهد شد. همچنین بازار کار ارایشگری مردانه برای افرادی که سالن تخصصی خود را دارند یا در زمینه آموزش ارایشگری فعالیت می کنند، گسترده تر و بهتر است و درامد بیشتری را کسب خواهند کرد.
اداره تحقیقات آمریکا آماری را منتشر کرده است که نشان می دهد از سال 2018 تا 2028 شغل ارایشگری رشدی 50 درصدی را تجربه می کند. بنابراین می توان گفت که بازار کار آرایشگری کاملا رو به رشد است و افرادی که به این حوزه وارد می شوند، بسیار موفق خواهند بود.

میزان درامد ارایشگری مردانه

فرض کنید که یک ارایشگر برای اصلاح موی مشتری مبلغ 50000 هزار تومان دریافت می کند. این فرضیه برای ارایشگاهی در پایین ترین منطقه شهر است که هیچ مدرک معتبر و تکنیک تخصصی ای ندارد. با اصلاح موی 15 مشتری در روز میزان درامد ماهانه این ارایشگر به 20 میلیون تومان می رسد.

نوع خدمات

میزان درامد ماهیانه

اصلاح مو و ریش

10 میلیون تومان

خدمات زیبایی و سلامت مو

10 میلیون تومان

خدمات زیبای و سلامت پوست

12 میلیون تومان

آموزش ارایشگری مردانه

20 تا 50 میلیون تومان

جمع بندی

همانطور که گفتیم ارایشگری مردانه شغلی رو به رشد است و درامد بسیار خوبی دارد. این در صورتی است که این حرفه را در اموزشگاه های معتبر و نزد اساتید ماهر و با تجربه یاد بگیرید. آکادمی استاد بیک تمامی تکنیک های روز دنیا درباره ارایشگری مردانه را با قیمتی بسیار مناسب به صورت اقساطی به هنر جویان خود اموزش می دهد. پس دقت کنید که حتما این تکنیک را در مراکز معتبر و شناخته شده فرا بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *