مقالات تکنیک های آرایشگری, مقالات سلامت مو

بهترین روش درمان شپش

بهترین روش درمان شپش

یکی از مشکلات مو که از قدیم تا به الان بین مردم رواج داشته ، شپش است. این حشره در لا به لای مو زندگی کرده و به سرعت تکثیر پیدا می کند و موجب بروز ناراحتی هایی برای افراد می شود. شپش مسری است و از فردی به فرد دیگر منتقل می شود. درمان شپش به یکی از دغدغه های اساسی بین مردم تبدیل شده چرا که در صورت از بین نرفتن کامل مجددا شدت پیدا می کند.

شپش خطرناک نیست اما تنها نکته ای باید به آن دقت داشته باشید این است که با پیشگیری و یا درمان به موقع و موثر می توانید به راحتی از تکثیر شپش جلوگیری کنید. ما در این مقاله ضمن بیان روش های انتقال ، پیشگیری و علائم شپش ، بهترین روش درمان شپش را در اختیار شما قرار می دهیم. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

شپش چه موجودی است

شپش سر یک نوع حشره انگلی است که بر روی سر یا حتی ابرو و مژه یافت می شود. این حشره از محیط های مرطوب بلند می شود و پس از این که موی سر انسان را برای زندگی انتخاب می کند بر روی رشته های مو تخم گذاری می کند و به همین ترتیب تکثیر پیدا می کند. تخم شپش که به آن رشک گفته می شود ، دانه های ریز و سفید رنگی هستند که بسیار چسبناک بوده و به ساختمان مو می چسبند.

شپش مسری است و از طریق راه های مختلفی به افراد دیگر منتقل می شود. اگر می خواهید با روش های انتقال شپش و علایم شپش آشنا شوید ادامه این مطالب را از دست ندهید. ما در این مقاله تجربیات استاد بیک که یکی از محققان در زمینه پوست و مو هستند را در رابطه با بهترین روش درمان شپش در اختیارتان قرار می دهیم.

چگونه شپش انتقال پیدا می کند؟

چگونه شپش انتقال پیدا می کند

شپش یکی از شایع ترین انگل هایی است که افراد از زمان قدیم به آن مبتلا می شدند. ابتلا به شپش در هر سنی ممکن است اما این انگل بیش تر در بین کودکان 4 تا 11 سال و دختران به دلیل داشتن موی بلند شایع تر است. آلوده شدن به شپش هیچ ارتباطی به رعایت بهداشت و نظافت شخصی ندارد چرا که در صورت تماس با فرد آلوده امکان انتقال شپش وجود دارد. اصلی ترین راه انتقال شپش تماس مستقیم با لباس و رختخواب فرد مبتلا است.

حتی در صورتی که لباس های شما و فرد آلوده در کنار هم قرار بگیرد امکان انتقال وجود دارد. استفاده از کلاه ، روسری ، شانه و برس فرد آلوده احتمال انتقال شپش را افزایش می دهد. اعضای خانواده فرد آلوده بیش تر در معرض ابتلا هستند. همچنین در محیط های عمومی مثل مدارس انتقال شپش بسیار شایع است.

راه تشخیص شپش

راه تشخیص شپش

قطعی ترین راه تشخیص شپش مشاهده رشک که صورت دانه های کوچک چسبیده به سر هستند. یا مشاهده خود شپش در لا به لای موها است. تفاوت رشک و شوره سر در این است که رشک به علت خاصیت چسبندگی زیاد از سطح پوست یا مو جدا نمی شود اما شوره به راحتی می ریزد. می توانید سر خود را روی وان ، سینک دستشویی و چیزهای مشابه خم کنید و پس از مشاهده شپش بلافاصله آن را با آب بشویید.

علائم شپش

علایم شپش

وجود شپش در موی سر باعث ایجاد علائم مختلفی می شود و مشاهده هر کدام از علائمی که در ادامه گفته خواهد شد می تواند زنگ خطری برای اطلاع از این انگل در سر باشد و باید هر چه سریع تر برای رفع آن و جلوگیری از تکثیر زیاد آن اقدام کرد. برخی از مهم ترین علائم شپش عبارتند از :

  • خارش در نواحی سر ، گردن ، گوش
  • وجود زخم یا عفونت روی پوست سر بر اثر خارش زیاد
  • دیدن شپش زنده روی پوست سر
  • مشاهده رشک یا تخم شپش بر روی رشته های مو
  • وجود التهاب یا قرمزی روی پوست سر
  • احساس حرکت حشره روی موها
  • و …

راه های پیشگیری از ابتلا به شپش

راه های پیشگیری از شپش

برای پیشگری از بروز این مشکل راه های ساده ای وجود دارد که با رعایت آن ها می تواند جلوی بروز این معضل را بگیرید. از جمله :

  • بهترین راه پیشگیری از شپش این است که بهداشت فردی را رعایت کنید و از برس ، شانه و سایر وسایل شخصی افراد دیگر استفاده نکنید.
  • حتی الامکان دانش آموزان سعی کنند در زنگ های ورزش لباس های خود را به صورت جداگانه در کیف های دستی نگهداری کنند.
  • در صورتی که یکی از نزدیکان شما به شپش مبتلا شده ضمن رعایت بهداشت و عدم استفاده از وسایل شخصی فرد آلوده حتما موهای خود را معاینه کنید.

چگونه شپش سر را درمان کنیم؟

چگونه شپش سر را درمان کنیم

روش های درمان شپش بسیار متفاوت هستند. اما مهم ترین نکته این است که در بین این روش ها موثر ترین روش های درمان شپش را انتخاب کنیم تا به طور کامل از شر شپش نجات پیدا کنیم. داروهایی برای درمان شپش وجود دارد که در صورت مراجعه به پزشک حتما به شما تجویز می شوند. اما این دارو ها ممکن است نتواند به صورت کامل تخم شپش و شپش های نابالغ را از بین ببرد.

شاید نزدیکان و آشنایانتان روش های خانگی برای از بین بردن که شپش به شما پیشنهاد کنند که این روش ها در مستندات علمی معتبر وجود نداشته باشد و به صورت قطعی و کامل این مشکل را برطرف نکند. بهترین روش برای درمان شپش روشی است که همزمان بتواند با از بین بردن رشک ها و شپش های زنده ، محیط اطراف فرد آلوده که امکان وجود شپش در آن وجود دارد را ضد عفونی کند.

ما آموزش درمان قطعی شپش سر را به صورت 100 درصد تضمینی و در مدت زمان یک ساعت به شما آموزش میدهیم. این روش یک راه حل بسیار آسان و موثر است. شما می توانید با ما در تماس باشید و ضمن اطلاع از این روش در کم ترین زمان از شر این انگل راحت شوید و دیگر نسبت به آن هیچ گونه نگرانی نداشته باشید. با روش درمان شپش استادبیک برای همیشه از شر این انگل راحت خواهید شد.

دریافت مشاوره رایگان

تیم استادبیک بصورت 24 ساعته منتظر شنیدن صدای گرم شما هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *