مقالات آرایشگری مردانه

روش های کوتاهی مو : 5 روش که باید بدانید + نکات مهم

روش های کوتاهی مو

اصلی ترین تخصص یک آرایشگر، کوتاهی مو است. هر آرایشگر حرفه ای باید تمامی تکنیک های مهم کوتاهی و انواع مدل های آن را بشناسد تا بتواند رضایت مشتریان خود را به دست بیاورد. به دلیل رشد روزانه صنعت مد و زیبایی، مدل های متنوع و جدیدی از کوتاهی مو به وجود می آیند که هر آرایشگر حرفه ای باید تمامی آن ها را بشناسد و به درستی انجام بدهد. در ادامه مطلب انواع روش های کوتاهی مو مهم و مدرن را بررسی می کنیم. همچنین نکات کلیدی روش های کوتاهی مو مردانه را نیز بیان می کنیم.

آشنایی با روش های کوتاهی مو

آموزش کوتاهی مو

کوتاهی مو مدل ها و روش های مختلفی دارد که هر کدام به روش خاصی انجام می شوند. اگر قصد دارید تبدیل به یک آرایشگر حرفه ای شوید و به درامد بالایی در این شغل پولساز برسید، باید تمامی تکنیک ها و روش های کوتاهی مو مردانه را بدانید. در ادامه مهم ترین و پر طرفدار ترین روش های کوتاهی مو جدید و به روز را معرفی می کنیم.

1. روش کوتاهی موی Overcome

در این مدل مو یک لایه مو به صورت افقی و در جهت خواب مو توسط شانه جدا می شود. سپس با استفاده از قیچی آرایشگری موی مشتری کوتاه می شود. روش overcome با استفاده از شانه دندانه ریز و قیچی مخصوص کوتاهی انجام می شود.

2. روش کوتاهی موی Overfinger

در این روش کوتاهی، یک لایه مو از قسمت جلویی سر مشتری را به صورت عمودی جدا کرده و به سمت بالا می بریم. سپس با استفاده از قیچی مخصوص، کوتاهی را در اندازه مورد نظر انجام می دهیم.

دوره آرایشگری مردانه
دوره آموزش آرایشگری مردانه استادبیک
دوره آموزش پیرایش مردانه استادبیک بهترین و موثر ترین دوره آرایشگری با ارائه مدرک معتبر و خوابگاه رایگان

3. روش کوتاهی موی Layering

در تکنیک لیرینگ، مو ها را به شکل لایه لایه با استفاده از شانه جدا کرده و در بین انگشتان دست نگه می داریم. سپس با استفاده از قیچی هر لایه را کوتاه کرده و برای هر قسمت مو، این کار را تکرار می کنیم تا تمامی مو در حجم مورد نظر کوتاه شود.

4. روش کوتاهی موی Freehand

در روش free hand با استفاده از دست و قیچی مو ها را کوتاه می کنیم. در این روش از شانه برای جدا کردن لایه های مو کمک نمی گیریم. این تکنیک با استفاده از ماشین اصلاح هم قابل اجرا است.

5. تکنیک کوتاهی موی B.S.H

سبک منحصر به فرد استاد بیک است که در این سبک موها طبق رویش و بسیار دقیق(لیزری)کوتاه میشوند در این سبک معمولا از شانه وقیچی استفاده میکنند وشانه نقش اصلی را ایفا میکند. B از اسم بیک گرفته شده است و S.H از شانه گرفته شده است.

مزایای سبک B.S.H :

  • موها طبق رویش کوتاه میشوند
  • سرعت کوتاهی بسیار بالا میباشد
  • از نظر بهداشتی کمترین خطر را برای آرایشگر و مشتری دارد
  • قادر خواهید بود هر سایز مو از کوتاه ترین تا بلندترین را به راحتی کوتاه کنید
  • نیاز به کمترین تقسیم بندی مو را دارید
  • هر فرمی را میتوانید به راحتی،درکمترین زمان اجرا کنید
  • شیواترین و ساده ترین سبک کوتاهی میباشد
  • کم خطرترین روش برای سلامتی جسم است

نکات کلیدی در کوتاهی مو

مدل کوتاهی مو جدید

برای انجام یک کوتاهی موی دقیق و زیبا، باید یک سری نکات مهم را نیز علاوه بر دانستن روش های کوتاهی مو بدانید. در ادامه مطلب این نکات مهم را بیان می کنیم.

      1.  انتخاب مدل مو متناسب با فرم صورت:هر فردی ویژگی ‌های منحصر به فردی در صورت خود دارد. برای داشتن یک کوتاهی مو مناسب و زیبا، باید مدل مویی را انتخاب کنید که با فرم صورت مشتری هماهنگی داشته باشد.
      2. توجه به جنس و بافت مو: جنس و بافت موی مشتری نقش مهمی در انتخاب مدل کوتاهی دارد. برای مو های نازک و نرم، مدل مو هایی با حجم و حاشیه های بلند مناسب هستند. برای موهای ضخیم و خشن، مدل مو های کوتاه مناسب تر هستند.
      3. استفاده از ابزار و تجهیزات مناسب: استفاده از ابزارها و تجهیزات مناسب برای انجام یک کوتاهی موی شیک و تمیز، بسیار مهم است. از قیچی های حرفه ای با تیغه های تیز استفاده کنید تا بتوانید موها را به درستی برش داده و مدل مورد نظر مشتری را پیاده سازی کنید.

جمع بندی

این روز ها آرایشگری مردانه نیز مانند آرایشگری زنانه بسیار پر طرفدار است و آقایان، به زیبایی و آراستگی خود اهمیت بسیار زیادی می دهند. شغل آرایشگری مردانه، حرفه ای بسیار پولساز و پر درامد است. ولی هر فرد برای معروف شدن و کسب درامد بالا، باید تمامی تکنیک ها و روش های کوتاهی مو را بداند. زیرا مهم ترین بخش در ارایشگری مردانه کوتاهی مو است و هر مردی در سنین مختلف، به کوتاهی و آراستگی موی خود اهمیت بسیاری می دهد. بنابراین اگر قصد دارید که در این شغل به جایگاه خوبی برسید، باید حتما تمامی روش های کوتاهی مو مردانه ای که در این مقاله بیان کردیم را بدانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *