مقالات فر کردن مو, مقالات تکنیک های آرایشگری

آموزش فر کردن مو مردانه (فر شش ماهه)

آموزش فر شش ماهه مردانه

آموزش فر کردن مو مردانه

برای فر کردن مو مردانه ما به مواد فر ، مواد خنثی کننده و انواع بیگودی نیاز داریم. معمولا برای فرهای ریز بیگودی ریز و برای فرهای درشت ، بیگودی بزرگ و برای فر های خیلی درشت ، بیگودی درشت تر لازم است .

آموزش فر شش ماهه با مواد

در اینجا قصد داریم فر ریز را آموزش دهیم . فر ریز فری است که میان آقایان بسیار کاربرد دارد برای این کار همانطور که گفتیم به مواد فر و مواد خنثی کننده نیاز داریم. حال باید از کجا بدانیم که کدامیک مواد فر و کدام مواد خنثی کننده است؟!

برای این کار  مواد را باز کرده و بو بکشید. مواد خنثی کننده بوی خاصی ندارد اما مواد فر کمی بوی بد و تندی دارد. برای فر کردن مو ما دو روش داریم :

  • روش مستقیم
  • روش غیر مستقیم
آموزش فر شش ماهه

پکیج آموزش فر شش ماهه حرفه ای

با تهیه این پکیج از صفر تا پیشرفته تمامی نکات و تکنیک های فر شش ماهه را خواید آموخت

تفاوت روش مستقیم و غیر مستقیم در فر کردن مو

تفاوت روش مستقیم و غیر مستقیم در فر این است که در روش غیر مستقیم یک قسمت را جدا کرده سپس یک قسمت را با دستمال کاغذی یا کاغذ های مخصوص فر برداشته  و نوک مو را قبل اینکه مواد فر بزنیم داخل دستمال قرار داده و می پیچانیم.

در واقع در روش غیر مستقیم نوک مو نباید به مواد فر آغشته شود  اما در روش مستقیم نیاز نیست که نوک مو را دستمال یا کاغذ مخصوص فر بپیچیم. درواقع فرق این دو در این است که  روش غیر مستقیم باعث می شود نوک مو به هیچ عنوان نسوزد اما در روش مستقیم این احتمال می رود که نوک مو بسوزد و حالت کز مانند پیدا کند.

البته در تجربه به این نتیجه رسیده ام که روش مستقیم بهتر جواب می دهد.

آموزش کامل فر شش ماهه با مواد

برای اینکه به نتیجه بهتری برسیم مواد فر را داخل آبپاش ریخته و مواد خنثی کننده را در یک آبپاش دیگر می ریزیم.

 ابتدا موها را با آبپاش کمی مرطوب کنید (البته قبل این کار حتما سر راشسته و تمیز باشد). نکته ای که در فر کردن بسیار مهم است این است که فرد بعدا تمایل دارد موهایش را به چه سمتی حالت دهد؛ بنابراین سعی کنید موها را به همان سمت فر کنبد یعنی بیگودی را به همان سمت بپیچانید.

سپس بقیه مو را به مواد فر آغشته کرده و مو را به داخل دور می دهیم یعنی مو را داخل بیگودی کاملا دور می دهیم.

نکته : نکته ای که در اینجا بسیار مهم است این است که نوار بیگودی را پشت داخل خازن قرار داده تا تحت هیچ شرایطی بیگودی حرکت نکند

 سپس مو ها را کمی به مواد فر آغشته کرده و مراحل قبلی را تکرار می کنیم.( یعنی یک قسمت را جدا کرده سپس یک قسمت را با دستمال کاغذی یا کاغذ های مخصوص فر بر داشته و نوک مو را قبل اینکه مواد فر را بزنیم داخل دستمال قرار داده و می پیچانیم. سپس بقیه مو را به مواد فر آغشته کرده و فر را به داخل دور می دهیم یعنی مو را داخل بیگودی کاملا دور می دهیم ) بعد از آغشته کردن مو به مواد فر حتما با دست بازی کنید تا مواد جذب پولک های مو شود. سپس بیگودی را به داخل بپیچانید و قسمت بعدی را جدا کرده و این کار را تکرار کنید.

اموزش فر شش ماهه در منزل

بعد که موها را کاملا داخل بیگودی پیچاندیم کل سر را به مواد فر بیشتری آغشته می کنیم و آبپاش را روی کل مو می گیریم. با یک دستمال کاغذی از شدت رطوبت کم می کنیم تا باعث نشود مواد فر روی سر فرد بریزد. سپس یک عدد پلاستیک را باز کرده و کاملا روی موها قرار می دهیم.

بعد از آن با سشوار روی سر را گرما رسانی کرده و  40 دقیقه تا یک ساعت صبر می کنیم. در این فاصله زمانی ، هر 10 دقیقه تا یک ربع مو را به مواد فر آغشته می کنیم و مقداری سشوار می گیریم تا مواد گرم شده و راحتتر جذب کورتکس های مو شود. سپس موها را با آب ولرم آبکشی کرده و به هیچ عنوان از شامپو استفاده نکنید

با یک حوله اب را می گیریم و تحت هیچ شرایطی بیگودی ها را باز نمی کنیم. بعد از این که با حوله موها را خشک کردید مو ها را به مواد خنثی کننده آغشته کنید. سپس 20 الی نیم ساعت تامل کرده و بعد از این فاصله زمانی تک تک بیگودی ها باز می کنیم. مشاهده می کنید که موها کاملا فر ریز شده است. بعد این کار مو ها را سشوار زده و کاملا خشک می کنیم.

برای کسب اطلاعات و آموزش های بیشتر مقاله همه چیز درباره فر شش ماهه را مطالعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *