دانستنی ها و مقالات رایگان آرایشگری, مقالات آرایشگری مردانه

لوازم آرایشگری مردانه (نام ابزار ، رنج قیمت ، اولویت)

لوازم آرایشگری مردانه

شغل ارایشگری مردانه به دلیل رشد صنعت مد و زیبایی، روز به روز در حال رونق و پیشرفت است. برای عقب نماندن در این شغل باید از بهترین لوازم آرایشگری مردانه استفاده کنید تا اعتماد و رضایت مشتریان را جلب کنید. در این مطلب ابتدا لیستی از مهم ترین و اصلی ترین ابزار های پیرایش و اصلاح مو برای راه اندازی ارایشگاه مردانه را معرفی می کنیم. سپس محصولات و ابزار های مراقبت از پوست و مو را معرفی کرده و تجهیزاتی که برای دکوراسیون ارایشگاه نیاز دارید را نیز بررسی می کنیم.

لیست لوازم آرایشگری مردانه

ابزار ها و وسایل آرایشگری و پیرایش مردانه نقشی اساسی در کیفیت کار و در نتیجه رضایت مشتری ایفا می کنند. یکی از مهم ترین شاخه های آرایشگری مردانه، اصلاح و پیرایش موی مردانه است. در ادامه مطلب یک لیست از مهم ترین ابزار های اصلی اصلاح و پیرایش موی مردانه را معرفی و بررسی می کنیم.

لیست ابزارهای اصلاح و پیرایش مو

1. قیچی آرایشگری

قیچی یکی از ابزار های مهم و اصلی در آرایشگاه‌ های مردانه محسوب می شود. قیچی ‌های آرایشگری مردانه در دو مدل پیتاژ و کوتاهی (کات) تولید و استفاده می شوند. از آن جایی که این قیچی ها تنوع بالایی در مدل، اندازه، کاربرد و … دارند، انتخاب بین قیچی مناسب کاری دشوار است. برای انتخاب قیچی با کیفیت و مناسب نکاتی مانند راحتی کار، وزن سبک، اصلی و اورجینال بودن، تیزی، ابعاد مناسب با دست، ضد زنگ زدگی و … را در نظر بگیرید و یک قیچی با کیفیت برای آرایشگاه خود تهیه کنید. قیمت قیچی های ارایشگری از 300 هزار تومان تا 3 – 4 میلیون تومان بسته به کاربرد، برند و کیفیت آن ها متغیر است.

2. ماشین اصلاح

همانطور که می ‌دانید ماشین اصلاح یکی از اصلی ‌ترین و کاربردی ‌ترین ابزار های هر آرایشگاه است. ماشین ‌های اصلاح با تنوع بسیار زیادی در بازار وجود دارند. امروزه انواع فید مو در بین جوان ها رواج زیادی پیدا کرد است که ابزار اصلی این تکنیک، ماشین اصلاح است. ماشین ‌های اصلاح در سه نوع ریش تراش، خط زن و اصلاح مو در آرایشگاه‌ کاربرد دارند. هنگام خرید این ابزار باید به برخی نکات و ویژگی های مهم مانند مقاومت در برابر رطوبت، ضربه، کیفیت دستگاه، کیفیت سیم، تیغه ضد زنگ و قابل تعویض، وزن سبک، خوش دست بودن و … دقت کنید. برخی از برند های مطرح ماشین اصلاح عبارت هستند از: فیلیپس، موزر، جیمی، رمینگتون و پاناسونیک. قیمت این ماشین ها نیز از 1 میلیون تومان شروع می شود و بسته به برند و کیفیت آن افزایش می یابد.

3. سشوار

سشوار یکی از پر کاربرد ترین و اصلی ترین ابزار های هر آرایشگاه مردانه است. از سشوار برای حالت دادن به مو، خشک کردن، تثبیت رنگ و … استفاده می شود. در انتخاب و خرید سشوار برای آرایشگاه خود دقت کنید که ویژگی های مهمی مانند قابلیت تنظیم دما، قدرت بالا، مقاومت در برابر ضربه و رطوبت، کلاهک مناسب و … را دارا باشد. برخی از برند های مطرح سشوار در بازار عبارت هستند از: فیلیپس، پرومکس، بابیلیس، پاناسونیک و بوش که کیفیت بسیار بالایی دارند. قیمت سشوار در بازار ایران از 600 هزار تومان شروع شده و بسته به نوع، برند و کیفیت تا 10 میلیون نیز می رسد.

لیست ابزارهای اصلاح و پیرایش مو

4. اتو مو

یکی دیگر از ابزار های کاربردی و مهم آرایشگری و پیرایش مو که علاوه بر آرایشگاه های زنانه، در آرایشگاه های مردانه نیز استفاده می شود، اتو مو است. از اتوی مو برای تثبیت مواد صافی، صاف کردن موی مجعد و فر، حالت دادن به مو و … استفاده می شود. یک اتو مو با کیفیت و خوب دارای ویژگی هایی مانند سیم با کیفیت با ندازه مناسب، صفحات با کیفیت و سرامیکیف اوجینال و اصل بودن، قابلیت تنظیم دما و نسوز بودن است. قیمت اتو مو در بازار از 500 هزار تومان شروع شده و تا 10 میلیون تومان افزایش پیدا می کند.

5. انواع برس و شانه

مدل های مختلفی از شانه مانند دم باریک، فاصله دار، چنگالی، معمولی و … در ارایشگری مردانه استفاده می شوند. همچنین برس های مختلفی مانند برس گرد، تخت و … نیز برای پیرایش و اصلاح موی مردانه کاربرد دارند. قیمت این ابزار ها بسته به کیفیت و برند از 100 هزار تومان شروع شده و تا 4 میلیون ادامه پیدا می کند.

6. دسته تیغ

دسته تیغ نیز در دو مدل پیتاژ و آنکادر وجود دارد که برای خط گرفتن و کوتاهی ریش و مو به کار می روند. قیمت این تیغه ها از 100 هزار تومان شروع می شود.

لیست ابزارها و مواد مراقبت پوست و مو

امروزه آقایان نیز مانند خانم ها به مراقبت و زیبایی پوست و موی خود اهمیت زیادی می دهند. در ارایشگاه های مردانه از ابزار ها و مواد مخصوصی برای افزایش و حفظ سلامت پوست و موی افراد استفاده می شود. در ادامه مطلب یک لیست از ابزار ها و موادی که برای زیبایی و سلامت پوست و موی مردان در ارایشگاه ها به کار برده می شود را معرفی می کنیم.

لیست ابزارها و مواد مراقبت پوست و مو

1. دستگاه های مراقبت از پوست

برخی از دستگاه هایی که برای پاکسازی و مراقبت از پوست مردانه استفاده می شود شامل: دستگاه مزو نیدلینگ، میکرو نیدلینگ، سابسیژن و … هستند. قیمت این دستگاه ها از 5 – 6 میلیون تومان شروع می شود و با توجه به برند و ویژگی های دستگاه، افزایش می یابد.

2. دستگاه های مراقبت از مو

بسیاری از آقایان به دنبال صاف کردن یا افزایش سلامت موی خود هستند. در ارایشگاه های مردانه دستگاه های مختلفی برای تثبیت مواد مخصوص صافی، پروتئین تراپی، رنگ و … استفاده می شود که قیمت آن ها نیز از 8 میلیون تومان شروع می شود. همچنین ابزار هایی مانند اتو و سشوار که در بالا به آن ها اشاره کردیم نیز برای این کار استفاده می شوند.

3. مواد شیمیایی مراقبت از مو

موادی مانند رنگ مو، مواد دکلره، شامپو، نرم کننده، ماسک مو، مواد کراتین، فر شش ماهه، پروتئین تراپی، صافی و … در ارایشگاه های مردانه استفاده می شوند. قیمت هر کدام از این محصولات نیز به کیفیت، برند، تاریخ، کاربرد و … بستگی دارد. به طور کلی قیمت هر کدام از این محصولات از 2 میلیون تومان شروع می شود و بسته به برند و مرغوبیت آن ها افزایش می یابد.

آموزش پاکسازی پوست صورت
بهترین پکیج آموزش پاکسازی پوست از ۰ تا ۱۰۰ (کاملا عملی)
پکیج پاکسازی پوست استادبیک یکی از کامل ترین و معتبر ترین پکیج های اموزش پاکسازی که توسط اساتید مجرب تدریس میشود.

4. ماسک ها و محصولات پوستی

برای پاکسازی و مراقبت از پوست در ارایشگاه های مردانه نیز از ماسک ها و محصولات مخصوصی استفاده می شود. از کاربرد های این محصولات می توان به جوانسازی، آبرسانی، از بین بردن لک، روشن شدن پوست و … اشاره کرد. قیمت و هزینه هر کدام از این ماسک ها و محصولاتی که در پاکسازی پوست مردانه توسط دستگاه استفاده می شوند از 1 میلیون تومان شروع می شوند و تا 6 میلیون و بیشتر نیز افزایش می یابند.

لیست تجهیزات رفاهی

لیست تجهیزات رفاهی

تجهیزات رفاهی مختلفی مانند مبلمان، تلویزیون، دستگاه صوت و … در آرایشگاه های مردانه استفاده می شوند. خرید و انتخاب هر کدام از این دستگاه ها و تجهیزات بستگی به میزان لوکس بودن سالن، ابعاد آن و شرایط محیط و مشتریان دارد. در برخی از ارایشگاه های محلی و ساده نیاز به تهیه تمامی این تجهیزات از برند های با کیفیت و لوکس وجود ندارد. ولی در سالن های بزرگ تمامی تجهیزات بسته به میزان مشتریان، مشهور بودن و ابعاد آرایشگاه استفاده می شوند. در ادامه مطلب لیستی از تجهیزات و وسایل مورد نیاز برای تجهیز آرایشگاه مردانه را بیان می کنیم.

1. تلویزیون

تلویزیون یکی از مهم ترین تجهیزاتی است که باید در ارایشگاه مردانه تعبیه شود. بسیاری از مشتریان در زمان انتظار با تماشا کردن تلویزیون وقت خود را می گذارنند. قیمت تلویزیون بسته به ابعاد و برند از 15 میلیون شروع و افزایش پیدا می کند.

2. سیستم صوت

سیستم صوت برای پخش موزیک نیز یکی از مهم ترین تجهیزات رفاهی است که در هر ارایشگاهی موجود است. قیمت سیستم صوت با توجه به شرایط مانند ابعاد ارایشگاه، محلی یا بزرگ و لوکس بودن، برند و … متغیر است. به طور کلی قیمت سیستم صوت برای پخش موسیقی در ارایشگاه از 3 میلیون تومان شروع می شود و تا 50 میلیون ادامه پیدا می کند.

3. مبلمان و صندلی

مبلمان برای استراحت و گذران زمان انتظار مشتریان در ارایشگاه تعبیه می شود. صندلی های ارایشگاه و مشتری نیز جزو تجهیزات رفاهی هستند که باید کیفیت خوبی داشته باشند تا هم فرد ارایشگر بتواند به راحتی به پیرایش و ارایش سر و صورت مشتریان بپردازد و هم مشتریان راحت باشند. قیمت مبلمان از 15 میلیون شروع می شود. قیمت صندلی های مشتری نیز 2 میلیون تومان در مدل های ساده شروع می شود و در مدل های پیشرفته به 25 میلیون نیز می رسد.

4. سرشور

سرشور ها برای شستشوی موی مشتریان در مدل های خوابیده، نشسته، ایستاده، مبله و … تولید و استفاده می شوند. قیمت این سرشور ها بسته به مدل و تجهیزات و ویژگی های اضافی که دارند از 3 میلیون تومان شروع می شود و تا 20 میلیون تومان ادامه پیدا می کند.

5. تجهیزات خوردن و آشامیدن

این تجیهزات شامل چای ساز، قهوه ساز، آب سرد کن، یخچال، خوراکی های مورد نیاز، گاز پخت و پز و … می شوند و هر کدام از آن ها بسته به نیاز و تصمیم ارایشگر در فضای ارایشگاه استفاده می شوند.

لیست لوازم برای دکوراسیون آرایشگاه مردانه

لیست لوازم برای دکوراسیون آرایشگاه

دکور ارایشگاه نقش مستقیمی بر رضایت مشتریان و جلب توجه آن ها دارد. استفاده از دکور های مدرن، مینیمال، کلاسیک و … در بین ارایشگاه های مردانه و زنانه رواج دارد و با توجه به سلیقه ارایشگر، محیط و شرایط جغرافیایی می توان روی تغییر و طراحی دکوراسیون ارایشگاه مانور داد. برخی از لوازم و تجهیزاتی که به عنوان بخش های اصلی دکوراسیون در هر ارایشگاهی استفاده می شوند را در ادامه مطلب معرفی می کنیم.

• صندلی

• آینه

• کمد

• کنسول

• انواع میز

• سیستم نورپردازی

• کفپوش

• دیوار پوش

• مبلمان

• پرده

• انواع قفسه

سایر لوازم آرایشگری مردانه

تجهیزات و لوازمی که تا الان آن ها را معرفی کردیم، بخشی از حداقل امکانات اولیه ای هستند که برای راه اندازی هر ارایشگاهی مورد نیاز هستند. برخی دیگر از تجهیزاتی که در ارایشگاه مردانه مورد نیاز است را در ادامه مطلب معرفی می کنیم.

• گیره های مو مانند گیره جدا کننده، نگه دارنده و …

• پایه نگهداره اتو مو، سشوار و …

• فرچه رنگ مو

• کاسه رنگ مو

• پیش بند مشتری و ارایشگر

• الکل

• پنبه انواع تیغ

• جارو و ابزار های نظافتی

موارد گفته شده بخشی از تجهیزات حداقلی هستند که برای افتتاح و راه اندازی یک آرایشگاه مردانه نیاز دارید.

جمع بندی

امروزه اقایان نیز به اندازه خانم ها از خدمات ارایشگاه ها برای پیرایش و اصلاح مو، سلامت پوست و مو، پاکسازی، ناخن و … استفاده می کنند. بنابراین با راه اندازی یک ارایشگاه حرفه ای و خوب، می توانید به درامد قابل توجهی برسید. مهم ترین نکته در حرفه ای و مشهور شدن در شغل پولساز ارایشگری مردانه، یادگیری این تکنیک و حرفه در مراکز و موسسه های معتبری مانند آکادمی استاد بیک است. با استفاده از ابزار ها و تجهیزاتی که در این مقاله معرفی کردیم در کنار یک مدرک معتبر از اکادمی استاد بیک، می توانید با سرمایه ای بسیار مناسب، به درامد قابل توجهی برسید.

دوره آرایشگری مردانه
دوره آموزش آرایشگری مردانه استادبیک
دوره آموزش پیرایش مردانه استادبیک بهترین و موثر ترین دوره آرایشگری با ارائه مدرک معتبر و خوابگاه رایگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *