مقالات پاکسازی پوست

مراحل پاکسازی پوست در آرایشگاه از 0 تا 100

مراحل پاکسازی پوست در آرایشگاه

زیبایی پوست از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. امروزه به دلیل استرس، فشار، آلودگی هوا، استفاده از مواد آرایشی بهداشتی نا مرغوب، تغییرات هورمونی و … پوست بسیاری از افراد مخصوصا خانم ها دچار آسیب های زیادی می شود.

در این موارد تنها استفاده از مواد مراقبتی و شیمیایی کافی نیست. به همین دلیل بسیاری از افراد نیاز به مراجعه به مراکز تخصصی پاکسازی پوست دارند. نیاز به یک متخصص برای انجام پاکسازی پوست روزانه در حال افزایش است.

از طرفی این رشته به دلیل مشتریان و طرفداران بسیاری زیاد، درامد بسیار خوبی نیز دارد. اگر شما هم به دنبال یادگیری مراحل پاکسازی پوست در آرایشگاه هستید و قصد افزایش درامد خود را دارید، در این مطلب این مراحل یادگیری این تکنیک مهم و مدرن را به طور کامل به همراه اشتباهات و مراقبت های مورد نیاز آن را شرح می دهیم.

مراحل پاکسازی پوست در آرایشگاه

مراحل پاکسازی پوست

پاکسازی پوست یکی از مهم ترین کار ها در روتین پوستی است که در آرایشگاه‌ ها و سالن‌ های زیبایی با درجه های مختلف کیفیت و در قیمت های مختلف انجام می ‌شود.

افراد بسیاری به دنبال یادگیری مراحل پاکسازی پوست در آرایشگاه به صورت تخصصی هستند تا بتوانند این تکنیک را به بهترین شکل انجام دهند و نظر مشتریان زیادی را به خود جلب کنند. در ادامه مطلب اصلی ترین مراحل پاکسازی پوست در آرایشگاه را به صورت کلی بیان می کنیم.

1. پاک کردن پوست

در این مرحله، پوست با استفاده از محلول ها و مواد پاک کننده مانند شوینده های تخصصی مناسب با نوع پوست مراجعه کننده از آلودگی ‌ها، آرایش و چربی ‌های اضافی پاک می ‌شود. انجام این عمل باعث آماده شدن پوست برای مراحل بعدی و جذب صحیح مواد مراقبتی می ‌شود.

2. بخور پوست

در این مرحله پوست با استفاده از دستگاهی مخصوص بخور داده می شود. بخور گرم باعث باز شدن منافذ پوست می شود و در نتیجه، به جذب بهتر و عملکرد صحیح مواد مراقبتی که در مراحل بعد استفاده می شوند، کمک بسیاری می کند.

3. اکسترکشن

پس از باز شدن منافذ، پوست با استفاده از ابزار و موادی خاص مانند تیغ کمدون و ماسک های مخصوص از جوش ها و چربی های زیر پوست، جوش های عفونی و … درون منافذ پوست پاک می‌ شود. این عمل باعث بهبود و تنظیم ظاهر پوست می‌ شود و چربی ها و مواد مضر پوست را خارج می کند.

4. پاکسازی عمیق

سپس در این مرحله مهم از مراحل پاکسازی پوست در آرایشگاه با استفاده از موادی مخصوص و تخصصی مانند ماسک یا پیلینگ های قوی و مناسب با نوع پوست زیبا جو پوست از لایه ‌های عمیق خود پاکسازی می ‌ شود و سلول ‌های مرده پوست حذف می ‌شوند. انجام این مرحله مهم باعث بهبود بافت پوست و حفظ جوانی و شادابی پوست می‌ شود.

5. تسکین پوست

پس از انجام پاکسازی و لایه برداری عمیق پوست، با استفاده از مواید مخصوص مانند تونر ها و ماسک های التیام دهنده مخصوص، پوست مشتری تسکین داده می ‌شود و از حساسیت ‌ها و التهابات ناشی از انجام پاکسازی جلوگیری می شود. انجام این مرحله باعث بهبود شادابی و از بین رفتن التهابات پوست و لطافت پوست می شود.

6. مرطوب کردن پوست

پس از اتمام پاکسازی پوست مشتری با استفاده از موادی مانند مرطوب کننده ها و آبرسان های مختلف آبرسانی می شود. این عمل باعث افزایش نرمی و انعطاف پوست می ‌شود و التهابات ناشی از استفاده از ماسک های مختلف را از بین می برد.

به طور کلی پاکسازی پوست یکی از مهم ترین کار هایی است که امروزه افراد مختلف مخصوصا خانم ها آن را به صورت مرتب و ماهیانه باید انجام بدهند. به دلیل اهمیت و تاثیری که این عمل روی سلامت پوست و بدن مشتری دارد، انجام درست و تخصصی تمامی مراحل ان کاری بسیار مهم است و باید آموزش مراحل پاکسازی پوست در آرایشگاه به درستی و طبق قوانین انجام شود.

یادگیری اشتباه این مراحل باعث استفاده از مواد نا مناسب و آسیب رساندن به پوست مشتری می شود و خطرات بسیار جدی برای سلامتی در پی دارد که در مواردی باعث پرداخت دیه و خسارت به مشتری توسط اسکین تراپیست می شود.

به همین دلیل اولین و مهم ترین کار در یادگیری مراحل پاکسازی پوست در آرایشگاه، آموزش تخصصی توسط مدرسان حرفه ای و گذراندن دوره های معتبر است. یکی از معتبر ترین و با کیفت دوره های موجود برای یادگیری پاکسازی حرفه ای پوست از صفر تا صد، دوره آموزش پاکسازی پوست استاد بیک است که با بهره گیری از علم روز دنیا و زیر نظر استاد و مدرس برجسته و مجرب تهیه شده است.

آموزش پاکسازی پوست صورت
بهترین پکیج آموزش پاکسازی پوست از ۰ تا ۱۰۰ (کاملا عملی)
پکیج پاکسازی پوست استادبیک یکی از کامل ترین و معتبر ترین پکیج های اموزش پاکسازی که توسط اساتید مجرب تدریس میشود.

در این پکیج صفر تا صد مراحل پاکسازی پوست در آرایشگاه به صورت تخصصی و جامع به همراه مواد مناسب و مخصوص پوست های مختلف آموزش داده می شود.

اشتباهات رایج هنگام پاکسازی پوست در سالن زیبایی

اشتباهات رایج هنگام پاکسازی پوست در سالن زیبایی

یادگیری مراحل پاکسازی پوست در آرایشگاه به صورت نا درست و غیر تخصصی باعث در اینجا برخی از اشتباهات رایج هنگام پاکسازی پوست در سالن زیبایی را بررسی خواهیم کرد:

  • استفاده از محصولات نا سالم : استفاده از محصولات شیمیایی نا سالم و نامناسب برای پوست مشتری، باعث آسیب رساندن به پوست و ایجاد التهابات، سوختگی و مشکلات جدی می ‌شود. برای پاکسازی پوست بهتر است از محصولات طبیعی و ارگانیک یا مواد برند و شناخته شده استفاده کنید.
  • پاک کردن پوست با مواد بسیار قوی : پاک کردن پوست با استفاده از مواد و محصولات خیلی قوی، می ‌تواند باعث آسیب دیدن پوست شود. به همین دلیل باید از محصولات مناسب با مشکل پوستی مشتری استفاده شود.
  • عدم تمیز کردن محصولات پاکسازی : عدم تمیز کردن محصولات پاکسازی، می ‌تواند باعث انتقال آلودگی و ایجاد عفونت در پوست شود. حتماً قبل از استفاده از محصولات و ابزار های مربوط به پاکسازی، آن ها را به صورت کامل تمیز و ضد عفونی کنید.
  • عدم رعایت بهداشت : عدم رعایت بهداشت می ‌تواند باعث شیوع عفونت ‌ها و بیماری ‌های پوستی در افراد و مراجعه کنندگان شود. برای جلوگیری از این موضوع، بهتر است همیشه از وسایل تمیز و استریل استفاده کنید. همچنین برای هر مشتری از ابزار جداگانه استفاده کنید.
  • انجام بیش از حد پاکسازی : انجام پاکسازی بیش از حد و خیلی زیاد، می ‌تواند باعث خشکی و آسیب دیدگی پوست مشتری شود. بهتر است پاکسازی پوست را به اندازه کافی و در فواصل زمانی مناسب انجام دهید تا باعث درمان پوست و آسیب نرسیدن به ان شود.

به طور کلی برای انجام مراحل پاکسازی پوست در آرایشگاه و سالن های زیبایی بهتر است از محصولات بدون ضرر، ملایم و طبیعی استفاده کنید و به رعایت بهداشت و تمیزی ابزار آلات دقت بسیاری کنید. زیرا رعایت نکردن قوانین و آموختن آن ها در دوره های غیر معتبر و اشتباه، باعث آسیب رساندن به سلامت پوست و بدن مشتری می شود.

مراقبت های قبل و بعد از پاکسازی پوست

مراقبت های قبل و بعد از پاکسازی پوست

انجام مراقب های قبل و بعد از پاکسازی پوست یکی از مراحل مهم است که برای داشتن پوستی سالم و شاداب بسیار مهم است. افراد متخصصی که مراحل پاکسازی پوست در آرایشگاه را انجام می دهند، باید به مشتری خود در انجام روتین مراقبتی قبل و بعد از پاکسازی مشاوره بدهند و کمک کنند. این مراحل مراقبتی پاکسازی پوست را در ادامه مطلب بیان می کنیم.

1- مراقبت های قبل از پاکسازی پوست

  1. پاک کردن پوست از آلودگی ها : پوست مشتری باید قبل از پاکسازی، کاملاً تمیز باشد. با استفاده از شوینده های نرم و ملایم و مناسب، باید پوست مشتری شستشو داده شود تا مواد آلوده و چربی ها از روی پوست حذف شوند.
  2. استفاده از بخار : استفاده از بخار، می ‌تواند باعث باز شدن منافذ پوستی شود تا آلودگی های موجود در پوست، آسان ‌تر حذف شود. برای این کار می‌ توانید از یک دستگاه مخصوص برای بخور دادن به پوست استفاده کنید.
  3. انجام اکسفولیت و لایه برداری : قبل از پاکسازی پوست، می ‌توانید لایه برداری عمقی انجام دهید تا لایه های مرده پوست شما حذف شوند. این کار می ‌تواند باعث بهبود شادابی و تاثیر بیشتر محصولات درمانی روی پوست پوست مشتری شود.

2- مراقبت های بعد از پاکسازی پوست

  1. استفاده از مرطوب کننده : پس از پاکسازی پوست، بهتر است از یک مرطوب کننده ملایم استفاده کنید تا پوست مشتری نرم شود و التهابات موجود در آن از بین برود.
  2. استفاده از ضد آفتاب : پوست مشتری پس از پاکسازی، حساسیت بیشتری نسبت به اشعه UV خورشید دارد. بهتر است پس از پاکسازی، از فیلتر کننده های اشعه مضر نور خورشید و ضد آفتاب های مخصوص استفاده کنید تا پوست مشتری از این اشعه ‌ها محافظت شود.
  3. انجام مراقبت های بعدی برای پوست : پس از پاکسازی پوست، بهتر است مراقبت های مناسب برای پوست را به طور صحیح و کامل انجام دهید. این مراقبت ها شامل استفاده از ماسک های مرطوب کننده، سرم های تقویت کننده، محصولات ضد چروک و مراقبت های دیگر است.

در کل پاکسازی پوست یکی از مراحل مهم در مراقبت از پوست است که برای داشتن پوستی سالم و شاداب بسیار مهم است. با پیروی از مراقبت های قبل و بعد از پاکسازی، می‌ توانید بهترین نتیجه ممکن را برای پوست مشتری به ارمغان بیاورید و به مشتریان و درامد خود اضافه کنید.

نتیجه گیری

با توجه به افزایش آلودگی هوا، استفاده از غذا های نا مناسب و مشکلات دیگری مانند استرس و بیماری های مختلف، سلامت و زیبایی پوست افراد دچار آسیب شده است. به همین دلیل روزانه به تعداد افرادی که قصد استفاده از خدمات پاکسازی تخصصی را دارند افزوده می شود.

از این رو یاد گیری و ورود به رشته پاکسازی شغلی پر درامد محسوب می شود و هر آرایشگاه و سالن زیبایی ای نیازمند انجام مراحل پاکسازی پوست در آرایشگاه به صورت تخصصی و توسط یک فرد فیشال کار حرفه ای دارد.

برای یادگیری مراحل پاکسازی پوست در آرایشگاه به صورت حرفه ای و افزایش چشم گیر درامد نیز، بسیار مهم است که در مراکز معتبر و زیر نظر اساتید برجسته و با سابقه ای مانند استاد بیک این هنر را یاد بگیرید. یکی از بهترین ویژگی های پکیج آموزش پاکسازی پوست استاد بیک نیز آنلاین بودن آن است که شرط زمان و مکان نداشته و به راحتی قابل یادگیری توسط هر فردی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *