مقالات رنگ مو, مقالات رنگ مو حرفه ای

انواع تکنیک رنگ مو

انواعً تکنیک های رنگ مو

انواع سبک رنگ مو و روش‌های رنگ کردن مو آنقدر متنوع است که بسیاری از خانم‌ها، اطلاعات دقیقی دررابطه‌با هرکدام از این روش‌ها ندارند. آمبره ، سامبره، بالیاژ، دکوپاژ، هایلایت مو و … واژه‌های لاتینی هستند که با شنیدن اسمشان گیج می‌شویم و احتمالاً برایمان سؤال پیش آید که هرکدام از این روش‌ها چه کاربری دارند.

رنگ کردن مو یک هنر تخصصی بوده و به مهارت و دقت زیادی نیاز دارد. فرد متخصص باید اول انواع رنگ‌ها را بشناسد، تکنیک رنگ‌ها را بیاموزد و بداند هر رنگی روی هر مویی چه تأثیر و نتیجه‌ای دارد تا بتواند سراغ مهارت‌های دیگری همچون هایلایت و لایت مو و غیره برود. ما در پکیج آموزش رنگ مو تمامی این موارد را به شما آموزش میدهیم تا بتوانید یک فرد حرفه ای در این زمینه شوید. در ادامه به معرفی برخی از جدیدترین تکنیک‌های رنگ مو می‌پردازیم. همچنین جهت آشنایی بیشتر با مدل ها و تکنیک های رنگ کردن مو مقاله “بهترین و جدید ترین مدل های رنگ مو سال 2022” مطالعه نمایید.

هایلایت مو

یکی از رایج‌ترین تکنیک‌ها در رنگ مو است که در میان خانم‌ها طرفداران بسیاری دارد. به زبان ساده هایلایت مو یعنی در میان موهای تیره، رگه‌های روشن ایجاد کنیم. هایلایت را ممکن است با فویل یا کلاه انجام دهند. در این حالت مو به‌صورت منظم و با الگویی خاص تقسیم‌بندی‌شده و از ریشه تا انتهای ساقه، رنگ روشن روی مو زده می‌شود.

در روش هایلایت با کلاه دسته نامنظم مو از منافذ کلاه خارج شده و با رنگ دلخواه رنگ می‌شوند. تقریباً رنگ هایلایت چند درجه روشن‌تر از رنگ موی سر انتخاب می‌شوند؛ دلیل آن هم دیده‌شدن رنگ روشن در میان موهای تیره است. در روش هایلایت با فویل، دسته بزرگ‌تری از مو برداشته شده و روی فویل‌های مستطیلی که بلندتر از طول مو هستند با برس رنگ می‌شوند. سپس آرایشگر فویل را بسته و در نهایت، تکه‌های روشن در میان موهای تیره‌تر خودنمایی می‌کنند.

۲. تکنیک بیبی لایت مو

بیبی لایت مو

بیبی لایت نوعی لایت طبیعی تر و نامحسوس‌تر از هایلایت است. شیوه انجام بیبی لایت همانند هایلایت بوده و از ریشه تا نوک مو روشن می‌شود با این تفاوت که در بیبی لایت دسته‌های مو بسیار باریک و نزدیک به هم انتخاب می‌شوند. به همین دلیل است که این نوع لایت بر روی مو بسیار وقت‌گیر است اما کاملاً ارزش وقت‌گذاشتن را دارد. این نوع های‌لایت به دلیل جوان‌تر نشان‌دادن چهره، بسیار پرطرف‌دار است.

پکیج رنگ مو
استاد رنگ مو شو و به درآمد میلیونی برس!
با پکیج آموزش رنگ مو استادبیک ، فوت و فن های رنگ مو رو یاد بگیر و به یک رنگ مو کار حرفه ای تبدیل شو!

۳. تکنیک لولایت مو

لولایت مو

این تکنیک یکی دیگر از انواع هایلایت مو است که ظاهری دقیقاً برعکس هایلایت مو دارد. یعنی به‌جای روشن‌کردن مو آن را تیره‌تر می‌کنند. این تکنیک رنگ به همان روش هایلایت انجام می‌شود یعنی دسته‌های باریکی از مو انتخاب شده و این بار به‌جای روشن‌کردن رنگ آن‌ها، موها تیره‌تر می‌شوند. روش کار اصولاً به این صورت است که مو به‌صورت منظم و با الگویی خاص، تقسیم‌بندی می‌شوند و از ریشه تا انتهای ساقه مو، رنگی با یک تا سه درجه تیره‌تر روی مو زده می‌شود.

تکنیک لولایت مو همانند هایلایت مو ممکن است با فویل و کلاه انجام گیرد. در روش لولایت با کلاه، دسته‌های نامنظم مو از منافذ کلاه خارج و با رنگ دلخواه مشتری رنگ می‌شوند. اصولاً رنگ لولایت مو چند درجه تیره‌تر از رنگ زمینة مو انتخاب می‌شود به این دلیل که رگه‌های تیره لولایت بتوانند به‌خوبی در میان موهای روشن خود را نشان دهند. در روش لولایت با فویل، دسته‌های بزرگ‌تری از مو برداشته و روی فویل‌های مستطیلی که بلندتر از طول موها هستند، با برس رنگ می‌شوند. پس از آن رنگ‌کار فویل را بسته و در نهایت، تکه‌های تیره‌تر در میان موهای روشن زمینه خودنمایی می‌کنند.

۴. تکنیک بالیاژ مو

تکنیک بالیاژ مو

بالیاژ یک واژه فرانسوی به معنی جارو کردن است. این روش رنگ کردن مو در واقع نوعی هایلایت بدون استفاده از فویل بوده که بدون نظم و قاعدة خاصی انجام می‌شود. اصولاً بافاصله زیاد از ریشه مو شروع می‌شود و هرچه به سر مو می‌رسد، هایلایت ها پر تر و روشن‌تر می‌شوند. بالیاژ را می‌توان روی موها با هراندازه ای انجام داد. از بالیاژ برای سامبره و آمبره مو هم استفاده می‌کنند که در ادامه تفاوت آن‌ها را توضیح می‌دهیم.

این سبک از رنگ مو محدودیت سنی ندارد و دختران جوان تا زنان مسن می‌توانند موهای خود را بالیاژ کنند. افرادی که دارای سفیدی مو هستند، بسیار راحت می‌توانند با این تکنیک سفیدی موهای خود را بپوشانند.

بالیاژ برعکس

در این مدل بالیاژ ریشه موها روشن است و هرچه به سمت نوک موها نزدیک شود، رنگ مو تیره‌تر می‌شود.

۵. تکنیک آمبره مو

تکنیک آمبره مو

تکنیک آمبره و بالیاژ مو شاید در ظاهر شبیه به هم باشند اما تفاوت‌هایی دارند. در هایلایت مو به روش آمبره ریشه مو همیشه تیره‌تر است و به‌تدریج به سمت نوک مو روشن‌تر می‌شود. برای ایجاد این حالت باید قسمت پایینی موها را دکلره کنیم سپس آن ها را با رنگ موی دلخواه خود رنگ کنیم. در تکنیک بالیاژ فقط سایه ملایم و روشن روی مو ایجاد می‌شود که می‌تواند به‌صورت آزادانه و بدون فویل انجام شود و به دکلره در قسمت پایین مو نیازی نیست.

۶. تکنیک سامبره مو

تکنیک سامبره مو

از دیگر انواع تکنیک رنگ مو سامبره می‌توان اشاره کرد که نسخه ملایم‌تر آمبره است و سایه‌های روشن با کنتراست کمتری دارد. به این معنی که به‌جای اینکه سر موها، دو سه درجه روشن‌تر باشد فقط یک درجه سایه‌روشن تر روی موها زده می‌شود. در این روش همانند آمبره، رنگ تیره از ریشه‌ها شروع شده و هرچه به ساقه می‌رسیم، رنگ مو روشن‌تر می‌شود.

با این تفاوت که روشن شدن موها ملایم‌تر صورت گیرد. این مدل رنگ مو مخصوص افرادی است که آن‌چنان حوصله آرایشگاه رفتن و رنگ کردن مداوم را ندارند؛ زیرا تمام آن یکپارچه بلند شده و دیگر لازم نیست نگران رنگ تیره ریشه موهایشان باشند. در این تکنیک رنگ مو، موهای شما با رشد ریشه همچنان جذاب و شیک به نظر خواهد رسید.

توجه داشته باشید که در تکنیک هایلایت موی سامبره مو از رنگ تیره روشن و روشن‌تر می‌شود اما هرگز به بلوند سفید نمی‌رسد.

۷. تکنیک کالر ملتینگ مو

تکنیک کالر ملتینگ مو

کالر ملتینگ به معنای ذوب شدن رنگ‌ها در هم که برای جوانان بسیار انتخاب عالی به شمار می‌آید. این روش تقریباً شبیه آمبره و سامبره است با این تفاوت که از سه رنگ یا بیشتر در آن استفاده می‌شود. در این روش لزوماً از رنگ تیره به سمت رنگ روشن نمی‌رویم. یعنی شما می‌توانید هر رنگی در ریشه شروع و به هر رنگی در ساقه برسید به عبارتی همه چیز به سلیقه شخصی شما بستگی دارد.

جمع بندی

در نظر داشته باشید هر یک از این تکنیک‌ها می‌توانند زیبایی دلچسبی برای موهای شما ایجاد کنند اما درعین‌حال به ریشه و ساقه مو شما به‌شدت آسیب می‌رساند پس مراقبت از موهای خود را فراموش نکنید و بعد از رنگ کردن مو از شامپوهای مخصوص، ماسک و مواد تقویت‌کننده برای موهای رنگ زده و آسیب‌دیده استفاده کنید. ما در این مطلب سعی داشتیم تا شما را با برخی از بهترین و بروز ترین انواع تکنیک رنگ مو آشنا کنیم تا با آشنایی داشتن از انواع آنها انتخاب خود را بکنید. همچنین ما در دوره جامع آرایشگری مردانه تمامی تگنیک های رنگ مو را که هر آرایشگری باید بدانید را آموزش دادهیم که میتوانید برای اطلاعات بیشتر صفحه شهریه آموزشگاه آرایشگری مردانه را مشاهده نمایید. در صورت داشتن هرگونه مشکلی، سؤالاتتان را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *