مقالات فر کردن مو, مقالات تکنیک های آرایشگری

همه چیز درباره فر شش ماهه

همه چیز درباره فر شش ماهه

موی فر به چهره افراد جذابیتی منحصربه‌فرد می‌دهد. برخی از افراد خودشان موهای فر و زیبایی دارند. اما برخی دیگر علاقه‌مند به فر دائم موی خود هستند و به آرایشگاه‌ها و متخصصان در این زمینه مراجعه می‌کنند. 

مواد فر کننده مو مردانه و فر دائم مو بانوان متفاوت نیست. در صورتی‌که می‌خواهید اقدام به فر دائم موی خود کنید حتماً پیش متخصص در این زمینه مراجعه کنید و به قیمت فر دائم مو توجه نکنید زیرا افرادی که در این زمینه تخصص و تجربه ندارند باعث سوختن موی شما می‌شوند. برای فر کردن موها در آرایشگاه از ماده مخصوصی استفاده می‌کنند و یک جنگ شیمیایی تمام‌عیار بین موهایتان با مواد شیمیایی اتفاق می‌افتد.

آموزش فر شش ماهه
آموزش فر مو به زبان ساده برای همه افراد
با پکیج آموزش فر مو استادبیک در کمترین زمان انواع فر مو رو یاد بگیر و به درامد میلیونی برس
بهترین مواد فر شش‌ماهه

در دوره آرایشگری مردانه به این اشاره کردیم که فر کردن مو کار بسیار حساسی است و اگر از بهترین مواد فر کننده مو شش‌ماهه استفاده نشود نتیجه کار موجب آسیب زیاد به ساقه موها خواهد شد. بهترین مواد فر دائم مو موجب ایجاد فرهای زیبا و با ماندگاری بالا می‌شود مواد مرغوب رایحه بدی روی مو به جا نمی‌گذارند و همین‌طور از شکنندگی زیاد مو و خشکی مو جلوگیری می‌کنند. در معرفی بهترین مواد فر کننده مو شش ماهه می‌توان به بس، نوول و دوبینا اشاره کرد. البته باز هم تأکید می‌کنیم که قبل از خرید مواد فر کننده و انجام این کار با متخصص این کار مشورت کنند.

انواع فر مو شش‌ماهه

انواع فر شش ماهه مو بر اساس حجم و مدل مو و بلندی مو تعیین می‌شود. نوع مواد در انواع فر شش‌ماهه تفاوتی باهم ندارند اما نوع بیگودی تعیین‌کننده انواع فر شش‌ماهه مو است.

1. فر شش‌ماهه درشت :

فر شش‌ماهه درشت

معمولاً بر اساس سلیقه مشتری بر روی موی کوتاه درخواست فر شش‌ ماهه درشت می‌کنند. زیرا فردائم درشت قد مو را کم نمی‌کند. مدل موی فر درشت صرفاً جهت افزایش حجم مو انجام می‌شود.

2. فر شش‌ماهه متوسط :

این مدل فر به‌اندازه بیگودی بستگی دارد. در واقع تنها عاملی که در شکل مو تغییراتی ایجاد می‌کند نوع بیگودی است که بر اساس سلیقه مشتری و حجم و اندازه مو انتخاب می‌شود. برای انجام فر دائم موی کوتاه و بلند معمولاً از سایز متوسط بیگودی استفاده می‌شود تا تاب‌های متوسط و زیبایی به مو ببخشد.

فر شش‌ماهه متوسط

3. فر شش‌ماهه ریز :

فر شش‌ماهه ریز

فر شش ماهه ریز  یک موضوع کاملاً سلیقه‌ای است. در مواردی مانند موی فر مردانه اغلب از فر شش‌ماهه مو که بسیار هم ترند شده است استفاده می‌کنند. اما برای فر شش‌ماهه ریز خانم‌ها، پیشنهاد ما این است که بر روی موی بلند انجام شود تا با کاهش قد مو پف مو هم کمتر شود.

مراحل فر شش‌ماهه

مراحل فر شش‌ماهه

برای انجام فر مو دائم در خانه  باید از دستکش استفاده کنید و دقت کنید که مواد به پوست و لباستان برخورد نکند. می‌توانید از بسته‌های آماده فر دائم در منزل استفاده کنید. مو ها را شانه کنید تا هیچ گره‌ای نداشته باشد و پس از آن موها را شامپو بزنید و از یک پروتئین قوی برای حالت دادن به مو که داخل بسته وجود دارد استفاده کنید. از حالت دهنده و نرم‌کننده هرگز استفاده نکنید چون در این صورت فر به‌درستی انجام نخواهد شد. موها را به 4 دسته مساوی تقسیم کرده و هر دسته را نیز با گیره های غیر فلزی جدا کنید. سپس میله های مخصوص فر را در موها بسته به مدل فری که می خواهید جایگذاری کنید و مو را دور آن بپیجید و مواد فر دائم را با آرامش بر روی مو زده و ماساژ دهید .

کمی صبر کنید تا محلول فر دائم مو تأثیر خودش را بر روی مو بگذارد. پس از حالت گرفتن موها آب گرم را آماده کنید و محلول را از مو بشویید و پس از آن محلول خنثی‌کننده مو که باعث تقویت مو و فرم دهی بیشتر مو می‌شود را به موی خود بزنید. پس از آن مو را به‌آرامی خشک کنید و تا 24 ساعت آنها را شانه نکنید. باید دقت کنید که موی فر به مراقبت‌های بسیار بیشتری نیاز دارد. اگر موهایتان از جنس خشک است بهتر است موهایتان را فر نکنید.

برای یادگیری این مراحل با جزئیات بیشتر به مقاله “آموزش فر کردن مو” مراجعه کنید.

انواع بیگودی فر شش‌ماهه

انواع بیگودی فر شش‌ماهه

بیگودی یا به‌ اصطلاح مو پیچ وسیله‌ای که معمولاً به شکل لوله‌ای و تو خالی و یا توپر که برای فر زدن مو به کار می‌رود. برای فر دائم مو انواع مختلفی از بیگودی وجود دارد که نوع فر مو را هم تعیین می‌کند. سایز بیگودی تعیین‌کننده نوع فر شماست. برای مثال: از بیگودی درشت برای فر موی درشت استفاده می‌کنند و همچنین از بیگودی متوسط و ریز برای فر موی مدیوم و ریز استفاده می‌شود. نحوه صحیح کار با بیگودی بسیار مهم است زیرا  اگر شخصی تسلط کافی نداشته باشد ممکنه فر موی شما خراب شود.

پس از انجام فر دائم نباید بلافاصله موها را بشورید و باید پس از گذشت 48 ساعت موهایتان را شستشو دهید. همچنین به مدت یک روز باید از شانه زدن مو بپرهیزید. برای مرتب کردن و حالت دادن موهای فرتان می‌توانید از محصولات طبیعی مثل روغن آرگان، روغن نارگیل، روغن بادام و … استفاده کنید. استفاده از فرم دهنده مانند انواع کرم و تافت مو به دلیل شیمیایی بودن ترکیبات آن توصیه نمی‌شود زیرا مواد فر مو خود شیمیایی بوده و با مصرف سایر محصولات احتمال آسیب به مو دوچندان می‌شود. از حالت دادن و صاف کردن دائم مو با اتو مو بپرهیزید. هرگز موها را بیش از حد نشورید و برای شستشوی مویتان از آب داغ استفاده نکنید. استفاده بیش از حد نرم‌کننده و ماسک مو باعث آسیب به فر می‌شود و ماندگاری آن را کمتر می‌کند.

نتیجه‌گیری

فر دائم یکی از روش‌هایی برای داشتن موهای فر برای مدت‌زمان طولانی است. در این روش به دلیل به‌کاربردن مواد شیمیایی معایبی مانند خشکی و دهیدراته شدن تارهای مو و نازک شدن مو را به دنبال دارد. به همین منظور توصیه می‌شود افراد دارای موهای سالم و شاداب از روش فر مو دائم استفاده کنند.

فر کردن دائم مو شش ماه ماندگاری دارد و در صورت تمایل می توانید بعد از این مدت باز هم تمدید و مواد گذاری مجدد اقدام کنید. بعد از فر کردن مو دائم باید نکات نگهداری از مو را به خوبی انجام دهید تا ماندگاری فر موهایتان بیشتر شود. آموزش کامل فر کردن دائم مو به همراه نکات و ترفندها در پکیج فر بلندمدت یا شش ماهه در مجموعه استاد بیک داده شده و شما می‌توانید با دیدن ویدئوها به‌صورت حرفه‌ای‌تر فر شش‌ماهه مو را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *