مقالات تکنیک های سشوار و حالت دادن مو, مقالات تکنیک های آرایشگری

قبل از سشوار کشیدن چی بزنیم + مواد لازم برای براشینگ مو

قبل از سشوار کشیدن چی بزنیم

سشوار از ضروری­ ترین ابزار آرایشی برای خشک‌کردن، حالت دادن و صاف کردن مو است. موها از حساس‌ ترین اعضای بدن هستند که در برابر گرما واکنش نشان می‌دهند و احتمال آسیب‌دیدگی بالایی دارند. افراد زیادی موهای فر و حالت دار دارند. با اینکه این مدل موها زیبایی خاصی دارند، بسیاری از افراد دوست دارند هرازچندگاهی در حالت موهای خود تغییر ایجاد کنند. 

در این مقاله قرار است راه­ هایی را پیش پای شما بگذاریم تا استفاده از لوازم آرایشی برقی که به مو حرارت می­دهند را برایتان راحت کند. همچنین نکات براشینگ کردن مو و لوازم مورد استفاده آن را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد. هنگام استفاده از لوازم آرایشی برقی، عدم رعایت نکات و فاکتورهای ذکر شده در این مقاله، احتمال آسیب‌دیدگی و خشکی مو را بالا می­برد و آسیب­ های جبران نشدنی به جا می­گذارد. در ادامه به بررسی مواردی می­پردازیم که قبل از سشوار کشیدن باید از آن­ها استفاده کنید تا موهایی سالم و خوش حالت داشته باشید.

قبل از سشوار به موها چی بزنیم

امروزه انواع سشوار در بازار موجود است که هرکدام با توجه با معمولی یا حرفه­ای بودن، گرما تولید می­کنند. سشوار های حرفه‌ای گرمای زیادی را تولید می­کنند و هنگام استفاده از آن­ها باید مراقبت­ های زیادی را انجام داد تا به موها آسیب نرسد. بعد از خریدن سشوار، خریدن محصولات مراقبتی مو الزامی است. حالت ­دهنده­ مو قبل از سشوار ، انواع مختلفی دارد. در ادامه لیستی از مهم ترین مواد مراقبت کننده قبل از سشوار را آورده ایم :

۱. اسپری مو قبل از سشوار

اسپری یا افشانه مو از پرکاربردترین و رایج­ ترین محصولات برای مراقبت­ های مو قبل از استفاده از سشوار شناخته شده است. قبل از اقدام به سشوار کردن مو، افراد می­توانند از این محصول استفاده کنند و از موها در برابر گرمای سشوار محافظت کنند. برای ایجاد حجم، حفظ حالت مو و نگهداری اصولی در طول روز کاربرد دارند. 

اسپری­ ها معمولاً مایع بوده و بعد از شستشو موها و زمانی که مو مقداری نم دارد، از آن­ها استفاده می­شود. بعد از اسپری کردن روی موهای خیس، مو نیاز به ماساژ و شانه دارد. بعد از ماساژ، اقدام به سشوار کشیدن کنید. باید توجه داشت که موها نباید خیلی مرطوب باشند تا گرمای سشوار بتواند موها را بهتر صاف کند و حالت بدهد.

۲. سرم مو قبل از سشوار

اگر جزو افرادی هستید که به طور مداوم و زیاد از سشوار استفاده می­کنید و به دنبال جواب سوال قبل از سشوار به مو ها چی بزنیم هستید، سرم مو پاسخ مناسبی برای شماست. سرم مو برای حالت گرفتن سریع مو و براق کردن آن­ها طراحی شده است. از مهم­ترین کاربردهای سرم مو می­توان به جلوگیری از وز شدن، خشک‌شدن، شکنندگی و آسیب‌دیدگی موها اشاره کرد. 

این محصول گزینه مناسبی برای موهای ضخیم، مجعد و پرپشت است؛ زیرا سبب نرم شدن مو و باز شدن گره­ ها و پیچ ­خوردگی­ ها می­شود. سرم از روغن سیلیکون ساخته می­شود و می­تواند باعث براق­تر شدن و حالت­پذیری بالا مو شود. تعدادی از سرم­ها نیز دارای ماده کراتین هستند که باعث نرمی بالای مو می­شوند.

3. کرم مو قبل از سشوار

کرم مو معمولاً چرب بوده و بر پایه آب و روغن است. ظاهری نرم و براق به موها می­دهد و برای مدت طولانی­ تری مدل مو را حفظ می­کند.

4. ژل مو قبل از سشوار

یکی از محبوب­ ترین محصولات حالت دهنده مو، ژل­ها هستند. این محصولات بر پایه ترکیبات الکلی، نگهدارنده­های شیمیایی و آب تولید می­شوند. ژل­ها مو را سفت و براق می­کنند و استفاده آن­ها قبل از سشوار توصیه نمی­شود. ژل حالت موها را تا مدت طولانی­ای حفظ می­کند. برای استفاده از ژل مو، ابتدا باید موها شسته شوند و سپس درحالی‌که مو رطوبت دارد به میزان کافی ژل را روی موها مالیده و سشوار بکشید. توجه کنید که استفاده ژل مو قبل از سشوار زیاد توصیه نمی­شود اما می­تواند در برابر حرارت لوازم برقی از موها محافظت کند و مانع آسیب مو شود.

5. واکس مو قبل از سشوار

واکس حالت دهنده مو به دلیل اینکه مانند ژل موها را خشک نمی­کند، در میان آقایان محبوبیت بیشتری دارد درصورتی‌که خانم‌ها نیز می­توانند برای حالت دادن و صاف کردن موهایشان از واکس مو استفاده کنند. واکس مو حالت دهندگی نسبتاً خوبی دارد و موها را درخشان و خوش­ حالت می­کند. برای افرادی که موهای کم­ پشت و نازک دارند، بیشتر کاربرد دارد. برای استفاده از واکس مو، موها باید کاملاً تمیز و خشک باشند. 

ابتدا موها را با کمک انگشتان دست یا شانه به حالت دلخواه درآورید. بعد از آن واکس را به‌صورت لایه‌ای به موها بزنید تا حالت خود را حفظ کنند. علت لایه­ای زدن واکس به موها پف کردن مو است. سعی کنید از فشار دادن موها خودداری کنید تا مو پرپشت­ تر دیده شود. بعد از آن کمی واکس را کف دست ریخته و به­آرامی به هم بمالید. تمامی سطح موهایتان را به واکس آغشته کنید تا براق و خوش­حالت شود. بعد از آن، حرارت و شدت باد سشوار را تنظیم کنید و بافاصله موها را سشوار بکشید. با انجام این کار برای مدت بیشتری حالت مو را حفظ می­کنید.

6. موس مو قبل از سشوار

موس یا فوم، حالت دهنده دیگری برای مو است که پاسخگوی کسانی است که سؤال قبل سشوار چی بزنیم را همواره در سر دارند. این محصولات به‌صورت کف از قوطی خود خارج شده و وزن خیلی کم­تری نسبت به ژل دارند؛ درنتیجه مو حالت چسبندگی کم­تری پیدا می­کند. 

قدرت نگهداری و حالت دهندگی موس از ژل کمتر بوده و حس سبکی را به مو می­دهد. برای استفاده از موس، موها نباید کاملاً خیس یا کاملاً خشک باشند، بلکه باید کمی مرطوب و نم­دار باشند. مقداری از موس را روی دست‌ها بریزید و موها را به موس آغشته کنید. با کمک دست موها را حالت بدهید و برای بهتر حالت دادن موها از سشوار استفاده کنید و بادقت همه موها را خشک کنید.

مواد لازم برای براشینگ مو

هدف از براشینگ مو ، حالت دار کردن و مجعد نشان‌دادن مو با استفاده از حرارت ایجاد شده توسط سشوار و یک برس است. برای عمل براشینگ می­توانید از برس­ های حرارتی نیز استفاده کنید؛ اما راحت‌ترین روش، استفاده از برس و سشوار است. اگر براشینگ مو را به طور مکرر و زیاد انجام دهید باعث آسیب مو و ریزش ناگهانی می­شود. سشوار مناسب و برس براشینگ، تکمیل‌کننده مواد لازم برای براشینگ مو هستند.

1. سشوار مناسب

مهم­ترین ابزار برای براشینگ مو، سشوار است. هرچه کیفیت سشوار بهتر باشد، مراحل براشینگ راحت ­تر و سریع­تر پیش می­رود؛ همچنین نتیجه نهایی حرفه­ ای و زیبا خواهد بود. یک سشوار خوب باید از لحاظ نوع موتور، قدرت، حرارت بالا، سرعت و امکانات کامل باشد. سشوارهایی با موتور AC برای آرایشگران حرفه­ای مناسب است و سشوار DC برای استفاده خانگی مناسب است.

2. برس براشینگ

انتخاب برس در براشینگ بسیار مهم است و در نتیجه نهایی کار تأثیر زیادی دارد. برس مو گرد سرامیکی در سه سایز کوچک، متوسط و بزرگ در بازار موجود است. برای انتخاب برس مناسب می­توانید سایزهای مختلف آن را روی مو امتحان کرده و کار خود را شروع کنید.

3. شانه دم باریک

از شانه دم باریک برای تقسیم کردن صحیح مو استفاده می­کنند. شانه دم باریک از نوع دم فلزی کیفیت بهتری را به کار می­بخشد.

4. گیره

گیره­ های تقسیم مو در براشینگ کردن کمک زیادی می­کنند. قسمت­هایی که هنوز نیاز به براشینگ ندارند را با گیره نگه داشته و باقی قسمت‌ها را براشینگ کنید. این گیره‌ها معمولاً دراز و کشیده هستند و فشاری به مو وارد نمی­کنند.

5. محصولات محافظت کننده و نرم کننده مو

شاید برای شما نیز سؤال باشد که قبل سشوار چی بزنیم که موها آسیب کم­تری ببینند. استفاده از محصولات مراقبتی مو در برابر حرارت لوازم برقی، از آسیب­های احتمالی حرارت به موها جلوگیری می­کند. بهترین این محصولات را در ابتدا برایتان کاملاً توضیح دادیم. برای موهای موج­دار باید از ماسک­های سبک­تر و برای موهای لخت از ماسک­هایی با پایه روغن استفاده کنید. با کمک توضیحات بالا، محصول مراقبتی خود را انتخاب کنید.

نکات براشینگ صحیح مو

  • قبل از استفاده از سشوار حتماً از محصولات مراقبتی مو استفاده کنید.
  • بعد از رنگ، مش و دکلره، به‌هیچ‌عنوان موها را براشینگ نکنید و در صورت نیاز با درجه پایین سشوار کار کنید.
  • موها را تقسیم‌بندی کنید تا سشوار کشیدن آن­ها راحت و سریع باشد.
  • هنگام براشینگ سشوار را در فاصله 10 سانتی‌متری از ساقه موها نگه دارید تا آسیبی به مو وارد نشود.
  • برس ­های سرامیکی نسبت به برس­های فلزی آسیب کم­تری به مو می­زنند.
  • قبل از مرحله اصلی براشینگ، موها را با حرارت متوسط سشوار کمی خشک کنید تا تارهای مو آماده پذیرش حرارت سشوار جهت براشینگ باشند.

برای توضیحات تکمیلی جهت براشینگ صحیح مو به پکیج آموزش براشینگ مو رجوع کنید و صفر تا صد براشینگ مو را یاد بگیرید.

جمع بندی

سشوار کشیدن موها را زیبا و خوش حالت می‌کند؛ اما معایب زیادی از جمله شکنندگی و وز شدن مو را به همراه دارد. برای جلوگیری از آسیب­های وارد شده به مو در اثر سشوار کشیدن می­توان از محصولات مراقبتی قبل از سشوار کشیدن، استفاده کرد. محصولات مراقبتی قبل از سشوار شامل اسپری، ژل، موس، کرم، واکس مو و… می­شوند. همان‌طور که می­دانید، هدف از براشینگ کردن مو، حالت دادن مو با استفاده از حرارت است. 

حرارت ناشی از براشینگ نیز سبب آسیب مو می­شود و باید قبل از براشینگ مو، ابزار آن را شناخته و باتوجه‌به نیاز از آن­ها استفاده کنید. ابزار و نکات براشینگ را در این مقاله به طور دقیق برایتان توضیح دادیم. استفاده از سشوار به‌تنهایی، آسیب­هایی را برای مو به همراه دارد. حال اگر اصول سشوار کشیدن را ندانید، ممکن است مو را در معرض آسیب­های جبران نشدنی قرار دهید. برای جلوگیری از این امر، مقاله آموزش سشوار کشیدن صحیح مو را مطالعه کنید تا موهایی سالم و خوش حالت داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *