مقالات رنگ مو, مقالات رنگ مو حرفه ای, مقالات رنگ مو در خانه

مردانساژ مو چیست؟ + آموزش مردانساژ مو

دیدن موهای سفید در سر، باعث ناراحتی و کاهش اعتماد به نفس می شود. برای از بین بردن موهای سفید، کات کردن آن ها توصیه نمی شود. روش راحت تر از کات کردن برای از بین بردن و پوشاندن تارهای سفید مو وجود دارد. از بهترین تکنیک های مو می توان به رنگ کردن آن ها اشاره کرد. در دنیای آرایشگری برای رنگ کردن موهایی که به تارهای سفید مزین شده اند، روش های مختلفی وجود دارد.

مردانساژ از روش هایی است که با آن می توان تارهای سفید مو را تحریک کرد. با تحریک تارهای سفید مو، رنگ موها به راحتی درون مو نفوذ می کنند. موهای سفید رنگ را به راحتی جذب نمی کنند. اگر موها کمتر از 20 درصد سفیدی داشته باشند، تکنیک مردانساژ را برای رفع آن پیشنهاد می کنیم. حال ممکن است برای شما سوال شود که مردانساژ مو چیست؟ چه کاربردی دارد؟ چه تأثیری روی رنگ پذیری موها دارد؟ و چگونه مردانساژ مو را انجام دهیم؟ در این مقاله قصد داریم در مورد مردانساژ و آموزش آن اطلاعات کافی و مفید را در اختیار شما قرار دهیم.

مردانساژ مو چیست؟

معرفی مردانساژ مو

رنگ کردن موها تکنیکی برای مقابله با موهای سفید و احساس پیری است. تعدادی از افراد از سفید شدن مو لذت می برند ولی عده ای با سفید شدن مو احساس پیری می کنند و برای رفع آن دست به کار می شوند. در برخی موارد موهای سفید رنگ نمی گیرند. این مشکل برای اکثریت در ناحیه شقیقه و کنار گوش ها اتفاق می افتد. در این زمان بهترین راه حل برای این مشکل مردانساژ است. مردانساژ به معنی باز کردن پولک های سفید مو است. در واقع هنگامی که پولک های مو باز می شوند، رنگدانه ها از این پولک ها خارج شده و مو سفید می شود.

در نتیجه باید راه حلی را در نظر داشت که بتوان دوباره این رنگدانه ها را به پولک مو برگرداند. در روش مردانساژ از اکسیدان کمک می گیرند تا موهای سفیدی که در حالت معمول رنگ نمی گیرند را رنگ کنند. اگر موها از 20 درصد کمتر سفید باشند، روی موهای سفید مقداری اکسیدان 9 یا 12 درصد قرار داده و بعد از گذشت 10 تا 15 دقیقه مواد باید از روی مو پاک شود. اکنون می توان مو را طبق اصولی که برای موهای رنگ شده وجود دارد، رنگ کرد. اما اگر سفیدی موها از 20 درصد بیشتر باشد، دیگر استفاده از این روش پاسخگو نیست و باید قبل از رنگ کردن از مردانساژ شامپو استفاده کرد.

مردانساژ شامپو چیست؟

اگر سفیدی مو بیشتر از 20 درصد باشد، باید از مردانساژ شامپو به عنوان روشی برای از بین بردن سفیدی موها استفاده کرد. مردانساژ شامپو یک دکلره قوی است که از ریشه تا نوک مو باید به آن آغشته شده باشد. بعد از آغشته کردن مو به مردانساژ شامپو باید 10 دقیقه به آن استراحت بدهید. بعد از پایان استراحت، دکلره باید به سرعت آبکشی شود و مواد از روی مو پاک شوند. بعد از انجام این عمل رنگ موردنظر را روی سر قرار دهید.

روش دیگر استفاده از مردانساژ شامپو که در بین آرایشگران شایع تر است، استفاده از مقداری مساوی از شامپو (بهتر است از شامپو بچه استفاده شود)، پور دکلره و اکسیدان است. شامپو، اکسیدان و دکلره را به مقدار یکسان با یکدیگر مخلوط می کنند و روی موهای سفید قرار می دهند. بعد از 10 دقیقه موها را آبکشی و خشک کرده، سپس رنگ موردنظر را روی موها قرار می دهند.

روش دانه مصنوعی چیست؟

برخی موها بعد از اتمام روش مردانساژ شامپو، باز هم رنگ نمی گیرند. در این مواقع باید از روش دانه مصنوعی برای از بین بردن سفیدی موها استفاده کرد. از آنجایی که بعضی موها فاقد هرگونه پیگمنت هستند و قابلیت جذب رنگ را ندارند. از روش پرکلراسیون یا همان دانه مصنوعی برای آن ها استفاده می کنند. در این روش رنگ هایی با تنالیته طلایی و گرم روی مو قرار می دهند و بعد از گذشت 20 دقیقه رنگ اصلی را روی مو می گذارند.

  بیشتر بخوانید : دانه مصنوعی دادن به مو چیست؟ + آموزش انجام

آموزش مردانساژ مو

آموزش مردانساژ مو

برای اینکه دریابیم بهترین روش برای مردانساژ مو چیست؟، ابتدا لازم است در مورد آموزش مردانساژ مو و روش های مختلف آن اطلاعات کسب کنیم. برای انجام مردانساژ مو سه روش وجود دارد که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

پکیج آموزش رنگ مو حرفه ای از صفر تا صد (آپدیت ۱۴۰۱) + تخفیف ویژه

روش اول : مردانساژ مو/ پوشش دهی موهای سفید

برای مردانساژ کردن مو روشی معمول وجود دارد که از آن با عنوان پوشش موهای سفید نیز یاد می کنند. اگر موها کمتر از 20 درصد سفیدی داشت از این روش استفاده می کنیم. برای انجام آن، از ریشه موها را به اکسیدان 12 درصد آغشته می کنیم. بعد از اینکه تمام ریشه ها به اکسیدان آغشته شد، از ریشه به طرف ساقه، موها را شانه می زنیم. بعد از ده دقیقه شانه زدن، مواد جمع شده در لا به لای شانه را می گیریم.

این کار را تا زمانی که با شانه کردن مو دیگر اکسیدانی روی شانه نماند، ادامه می دهیم (حدودا 25 تا 30 دقیقه). بعد از شانه کشی، اکسیدان روی مو را با حوله یک بار مصرف پاک می کنیم. به هیچ وجه در این مرحله مو نباید شسته شود. با این کار کوتیکول های مو باز شده و به راحتی رنگ را می پذیرد. حال رنگ را با اکسیدان 6 درصد در کاسه مخلوط کرده و با برس، روی موهای سفید بزنید. توجه کنید که رنگ کردن مو، تکنیک هایی دارد که برای انجام دادن درست کار باید از آن ها آگاه باشید. برای آگاهی از تکنیک های رنگ مو به مقاله انواع تکنیک رنگ مو مراجعه کنید.

روش دوم : مردانساژ شامپو

مردانساژ شامپو عملی است که با استفاده از آن موهایی که بالای 25 درصد سفیدی دارند، دارای قابلیت رنگ پذیری می شوند. برای انجام آن ابتدا یک پیمانه از شامپو مردانساژ، پودر دکلره و اکسیدان را به صورت یکسان با هم مخلوط می کنیم. باید توجه داشت که در این مرحله برخلاف پوشش موهای سفید، باید از اکسیدان 6 یا 9 درصد استفاده کنیم.

تمام مو را به این ترکیب آغشته می کنیم و بعد از گذشت 15 دقیقه موها را شانه می زنیم. شانه زدن باید از طرف ریشه به سمت ساقه مو باشد. این کار را آنقدر ادامه می دهیم تا دیگر موادی روی شانه باقی نماند. بعد از انجام این کار، 5 دقیقه به موادی که روی مو هستند، استراحت می دهیم. بعد از این مرحله باید با شستن موها، مواد را از روی مو پاک کرده و سپس رنگ موردنظر را به موها می زنیم.

روش سوم : مردانساژ شامپو

برای انجام مردانساژ شامپو روش دیگری نیز وجود دارد. برای این منظور، 500 سی سی تا 100 سی سی اکسیدان کرم شماره 2 را با یک پیمانه از پودر دکلره و 20 سی سی از شامپو مردانساژ در ظرفی که جنس آن فلزی نباشد، مخلوط می کنیم. این ترکیب را به تمامی قسمت های مو می زنیم. بعد از آغشته کردن مو به این ترکیب، دستکش پوشیده و مو را ماساژ می دهیم تا زمانی که ریشه موها نیز به این ترکیب آغشته شود.

اصول رنگ کردن مو با مردانساژ

اصول رنگ کردن مو با مردانساژ

  • رنگ پذیری موی سفید به میزان سفیدی و حجم مو وابسته است. برای رنگ پذیری موهای سفید این نکته بسیار مهم می باشد؛ زیرا روش مردانساژ را تعیین می کند. از این رو با توجه به درصد سفیدی موها، از ترکیبات مختلف رنگ (روش های مردانساژ، مردانساژ شامپو و دانه مصنوعی) استفاده می کنند.
  • اگر مو دارای سفیدی صد درصد باشد، علاوه بر مردانساژ باید از روش دانه مصنوعی برای رنگ پذیری موها نیز استفاده شود. بعد از پیاده سازی روش دانه مصنوعی، از گروه رنگ های اصلی برای رنگ کردن مو استفاده می کنند. موهایی که صد درصد سفیدی دارند، رنگ های فانتزی را به خوبی قبول نمی کنند. مگر آن که مو به طور کامل دکلره شود که در این صورت آسیب های جدی به مو وارد می شود.
  • موهایی که 75 درصد آن ها سفید است، به صورتی که برخی از تارهای مو کاملا سفید و برخی تا وسط سفید شده باشند و قصد داشته باشند از رنگ های فانتزی استفاده کنند، بهتر است بعد از مردانساژ، از 75 درصد رنگ پایه با 25 درصد رنگ فانتزی استفاده کنند.
  • اگر موها 50 درصد دارای سفیدی باشند، رنگ فانتزی موردنظر به اندازه یکسان با رنگ اصلی استفاده می شود.
  • برای موهایی که 25 درصد آن ها سفید است، می توان از 25 درصد رنگ پایه و حدود 75 درصد از رنگ فانتزی استفاده کرد.
  • تجربه نشان داده است که درست کردن رنگ در کاسه های بلوری به جای کاسه های پلاستیکی و فلزی و استفاده از برس زبر، موها را بهتر می خراشد و رنگ پذیری مو را بیشتر می کند. دکلره کردن مو برای از بین بردن رفله های رنگی مو و بی رنگ کردن ساختمان مو است. این مرحله از تخصصی ترین مراحل رنگ کردن مو است و نیاز به مهارت، دقت و تمرکز بالایی دارد تا موها آسیب نبینند. با استفاده از پکیج آموزش رنگ مو و پکیج آموزش تکنیک های رنگ مو می توانید در این زمینه حرفه ای عمل کنید.

تأثیر مردانساژ در رنگ پذیری مو

موهای سفید به راحتی رنگ نمی گیرند. از این رو برای رنگ کردن موهای سفید ابتدا باید سفیدی موها از بین برود. عمل مردانساژ، سبب می شود که لایه سطحی مو یا همان پولک ها (کوتیکول) مو با استفاده از اکسیدان باز شوند. وقتی لایه کوتیکول مو باز شد، ساقه موها تحریک می شوند و رنگ را راحت تر جذب می کنند. بعد از مردانساژ کردن، با کمک اکسیدان 6 درصد، می توان موها را به راحتی رنگ کرد.

کاربرد مردانساژ

کاربرد مردانساژ

  • وقتی مشتری رنگ فندوقی براق، شرابی براق و قرمز براق بخواهد، ابتدا با استفاده از مردانساژ شامپو مو را به پایه 4 یا 5 رسانده و سپس رنگ موردنظر را روی مو قرار می دهیم.
  • وقتی مراجعه کننده از 60 درصد بیشتر موی سفید داشته باشد و قصد روشن کردن موهای خود را دارد، از مردانساژ یا مردانساژ شامپو استفاده می کنیم. برای مردانساژ موی سفید از اکسیدان 9 درصد استفاده کرده و به مو شوک می دهیم. با شوکی که به مو وارد می شود، کوتیکول های مو باز شده و رنگ پذیری مو راحت می شود. بعد از آن از رنگ های گروه اکسترا 00/6 و00/7 استفاده کرده و سفیدی را پوشش می دهیم.
  • هنگامی که مشتری رنگ فعلی موهای خود را نمی پسندد و برای تغییر رنگ و تناژ آن نیاز است که با مردانساژ مو رفله های رنگ قبلی که دکلره بوده اند را از بین ببریم.

جمع بندی

همانطور که گفتیم مردانساژ از جمله روش های رنگ کردن مو است. هنگامی که مو دارای کوتیکول های سفید باشد و رنگ را به خوبی قبول نکند، از تکنیک مردانساژ جهت افزایش رنگ پذیری و از بین بردن سفیدی مو استفاده می شود. انتخاب روش های مردانساژ مو وابسته به حجم سفیدی موها است. با توجه به این نکته می توان از روش های پوشش دهی، مردانساژ شامپو و دانه مصنوعی طبق آموزش های مطرح شده در این مقاله استفاده کرد. افرادی که بر اساس مد روز، علاقه مند به رنگ های فانتزی هستند و از طرفی موی سر آن ها سفید است، با توجه به حجم سفیدی، از تکنیک های مختلف مردانساژ و رنگ کردن مو می توانند بهره ببرند. برای علاقه مندان به مدل های مو با توجه به رنگ های جدید و فانتزی، مقاله بهترین و جدیدترین مدل های رنگ مو سال 2022 توصیه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *